Archief - Kat gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$anka

Legacy Member
ge moet is zoeken op ragdoll zegt men vriendin hier net. da zijn naart schijnt zalige katten

R-evolution™'

Legacy Member
americaanse kruloorkat, wij hebbe der nu al 5 jaar 1tje , zijn wel zeer prijzig maar tis het geld waard. Prachtige katten, fantastisch karakter. Ze zijn dol op gezelligheid, komen amper buiten , zeer slim , GROOT , heel mooi . En hun karakter is fantastisch , totaaaaaaal niet agressief, als een baby aan ons kat zen staart trekt dan wringt hij zig los zonder nagels en loopt hij weg . Als je in de zetel ligt komt hij bij of op je liggen .... Fotos zijn zelden te vinde op internet als je fotos wil pm me maar

Arifiene

Legacy Member
Je kan best eens op zoek gaan naar een goede cattery, daar kunnen ze u de meeste info geven. ga niet enkel af op uiterlijk maar denk ook aan de karaktereigenschappen van bepaalde rassen.
Maine Coon is mooi, maar wel duur (+/- 500 euro voor eentje met stamboom) en ze kunnen vrij groot worden.
Heilige Birmaan is persoonlijk mijn favoriet (ook wel niet zo goedkoop).
Ik heb thuis een kruisingkje (een bastaardje :D) tussen een brits korthaar met stamboom en een ordinaire straatkat =>
http://users.telenet.be/arifiene/P5220083.JPG

Varathx

Legacy Member
Hier zijn wat pics van onze Main coon Suki die ondertss 4jaar is :
http://www.fotothing.com/Varath/photo/905a9eda249126c0632db0b96cb500ea/

Ge moet wel idd wel naar een goede cattery gaan als je een raskat wil kopen, voor Main coons is er een speciale cattery in Oostende die er in gespecialiseerd zijn maar ze zijn wel, zoals Arifiene al zij, vrij duur. We hebben onze kat ong 500€ betaald maar het is wel de moeite, kzou geen huiskat moeten hebben als ik die foto's van onze poes bekijk :) (niet dat alle huiskatten 'mottige beren zijn die alles kapotfretten' )

sgt slingshot

Legacy Member
mijn kat ( Dennis ) is vorige week ook overleden , iets aan zijn Nierkes . Dennis was een brits korthaar , ik denk dat da het beste ras is qua karakter , en zeer mooi.Ge hebt natuurlijk ook brits langharen als ge wa langer haar wilt zoals ge zegt in uw omschrijving.Ik zou daar zeker keer naar kijken.
Als ge der wa geld voor wilt uitgeven : www.elzenhof.be is een goeie kweker.
Wij gaan ook wellicht een nieuwe hallen volgende week ofzo , maar dan wel in neen shelter .
Yuuup!

mtlifter

Legacy Member
El Di@bLo zei:
:offtopic:
Hebben jullie op die site ook zo een pic met een papierke waarop staat "I Love" + uw gemeente? Hoe kunnen die uw gemeente weten?


Via uw IP-adres? of iets dergelijks... Alleszins, bij mij kloppet neit, want er komt 'Zomergem' op...

Gromme

Legacy Member
http://img114.imageshack.us/img114/3196/dekatii5av.jpg

Dit was onze Bougie, heel mooie, zachtaardige kat maar toch vrij zelfstandig en eigenwijs.


Ik ben heel geinteresseerd aan't geraken in dien Maine Coone. Daar er hier precies wel wat mensen zijn die er wat van kennen, waar moet je allemaal op letten? Wat zijn de betere namen voor katten te verkrijgen?

den Acid Burn

Legacy Member
Bolteh zei:
Ok, later koop ik me zo'n kat.. 'k Vind zo'n ogen echt zalig, beke glijk een Siamese kat, maar die Siamese kunnen vrij arrogant en aggresief zijn (ervaring met 3 verschillende katten, alle 3 waren ze agressief >_<)

kopen kopen :)

ga eens een keertje langs het asiel, daar zitten heel veel schone jonge katjes die een goede thuis zoeken.
voor een bedrag van 5&#8364; (wat 3 keren nix is) hebt ge daar al een schoon katje :)

Arifiene

Legacy Member
Gromme zei:
http://img114.imageshack.us/img114/3196/dekatii5av.jpg

Dit was onze Bougie, heel mooie, zachtaardige kat maar toch vrij zelfstandig en eigenwijs.


Ik ben heel geinteresseerd aan't geraken in dien Maine Coone. Daar er hier precies wel wat mensen zijn die er wat van kennen, waar moet je allemaal op letten? Wat zijn de betere namen voor katten te verkrijgen?

Waar je moet op letten?
Alles...
Zorg dat je bij een goede cattery terecht komt (eventueel controleren of hij staat ingeschreven). Als er iets niet pluis aanvoelt is het meestal niet pluis. Als ze katjes proberen te verkopen zonder stamboom voor minder geld => niet pluis (meestal broodfok dan). Kiteens mogen maar worden geplaatst vanaf 13 weken. Zorg dat het kitten ingeênt vertrekt, kijk of de stamboom niet nagemaakt is. Zorg ervoor dat je de ouders kan zien (tenminste de moeder als er een dekkater van een andere cattery was). Zorg dat de ouders getest zijn op erfelijke ziekten en de andere gangbare katteziekten.
Het kitten moet er speels uitzien en natuurlijk gezond.
Als je nog andere vragen hebt => http://www.weetjesoverkatten.nl/forum/index.php?sid=009c7d57490d1370b757649e5ce60dbf. Het is een forum uit Nederland, maar er zitten veel Belgen. Ook zijn er veel die zelf een cattery hebben en er zijn dierenartsen en gedragsdeskundigen aanwezig. Met de specifieke vragen kunnen zij je misschien beter verder helpen. Ook kun je daar eens een lijst vragen van de Belgische catteries die Maine Coon kweken. Ik weet dat er alleszins een Nederlandse zit die ze kweekt, dus daar kan je ook met rasspecifieke vragen terecht.

Overigens steun ik Acid Burn met zijn opmerking over het asiel...
Ik ben zelf vrijwilliger in een asiel, dus mijn volgende kat komt zeker van daar... We krijgen overigens ook dikwijls raskatten binnen. Ik begrijp de threadstarter wel als die voor een raskat wil gaan, ieder zijn hobby :).

Gromme

Legacy Member
Ja, het asiel, daarom dat ik ga opteren voor een raskat en een kat (wat dan ook) uit het asiel maar deze moeten best kater/kattin zijn dan hé?

GMotha

Legacy Member
den Acid Burn zei:
Zoiets gelijk ons kattebeestje. Ze is al 11, maar gedraagt zich als een kat van 1 jaar (en ze ziet er nog zo uit ook), hoewel ze niet meer in de gordijnen hangt.

Geweldige dieren.

den Acid Burn

Legacy Member
mss best een kater.
die zijn goedkoper om te laten castreren.
anders gaat die wel eens overal zen plaske tegen doen :p

en waarom zijn raskatten beter dan katjes uit het asiel??
racisten :tongue:

den Acid Burn

Legacy Member
GMotha zei:
Zoiets gelijk ons kattebeestje. Ze is al 11, maar gedraagt zich als een kat van 1 jaar (en ze ziet er nog zo uit ook), hoewel ze niet meer in de gordijnen hangt.

Geweldige dieren.

ik vind het persoonlijk ook de schoonste katten :)

zij is ook een enorm speelse.
overal opklauteren/klimmen, charel lastigvallen :p
ze was heel wild toen we ze vingen en ze is nog altijd heeeel schuw tegenover vreemden.
als er iemand thuis komt die ze niet GOED kent rent ze dadelijk onder de zetel en ze komt er niemeer onderuit tot ze weg zijn hehe
tegenover mijn vriendin en mij is ze nochtans heel aanhankelijk en ze is ook altijd samen met onze andere kat.
ze zal niet snel op iemand schoot komen zitten maar ze wordt toch graag gestreeld.

ik denk zelfs dat het een zuivere raskat is?
een bengaal ofzoiets, trekt er in ieder gval heel hard op en ze heeft de juiste kenmerken, zowel fysiek als karakter

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bengaal_(kat)

GMotha

Legacy Member
Ik denk ook aan een Bengaal ja.

Ze zeggen wel dat als een bengaal witte stukjes heeft (kraag en sokken) dat't een bastaard is. Dus een echte raskat is die van ons al niet, ze heeft dan nog van die rosse plekjes aan haar poten (boven de witte sokken dus), dus't zal wel gekruist zijn met een rosse kater:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan