Archief - Kat gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

den Acid Burn

Legacy Member
mja de onze heeft ook witte voetjes en een witte vlek op haar borst
geen ros te bespeuren voor de rest

Gromme

Legacy Member
den Acid Burn zei:
mss best een kater.
die zijn goedkoper om te laten castreren.
anders gaat die wel eens overal zen plaske tegen doen :p

en waarom zijn raskatten beter dan katjes uit het asiel??
racisten :tongue:

Goh, ik denk dat niemand zegt dat raskatten beter zijn dan katten uit het asiel. Maar is het niet zo dat als je bij een 'kattenspecialist' een kat met ras/stamboom gaat halen dat je mss beter weet waaraf en waaraan? Alé,, mss zit ik mis, maar als je dan echt een specifieke kat zoekt kan je soms mss beter per ras/stamboom gaan zoeken.

Arifiene

Legacy Member
Gromme zei:
Ja, het asiel, daarom dat ik ga opteren voor een raskat en een kat (wat dan ook) uit het asiel maar deze moeten best kater/kattin zijn dan hé?

Je bent inderdaad het beste met een kater en kattin (allebei laten castreren/steriliseren wel!). Maar er zijn genoeg gevallen waarin andere combinaties gaan hoor. Als je van plan bent ze alletwee tegelijk te nemen maakt het niet zoveel uit, aangezien er niemand in elkaars territorium binnendringt.

IVM die bengaal: er zijn veel tijgerkatten die er gewoon op lijken, maar zuivere raskat... Bengalen zijn niet zo voorkomend als andere rassen dus de kans dat je met eentje zit is vrij klein. Ze zijn ook niet echt goedkoop :p.
Persoonlijk vind ik raskatten ook heerlijk om naar te kijken, maar ey, ik ben even tevreden met een gewone straatkat hoor :p

@ Gromme: daar heb je gelijk in, sommige rassen hebben echt bepaalde rasgebonden eigenschappen (zoals de abessijn die meestal hyperactief is, de brits korthaar heel rustig, de siamees die enorm veel aandacht vraagt en veel praat(miauwt)).
Ook zou je zeker moeten zijn dat sommige ziektes uitgesloten zijn.

Gromme

Legacy Member
Ik ben eigenlijk al verliefd op die Maine geworden en heb ze nog niet in het echt gezien maar wat ik er van lees en zie lijkt het me een geweldige kat. Aan de andere kant heb je dan weer de perzische maar twee is mss iets teveel van het goede en idd, er zitten veel sukkelaartjes in het asiel en wij zijn hier ook begaan met die beestjes dus waarschijnlijk zal het een combinatie worden van één raskat en één asielkat.

Gamb|t

Legacy Member
Ik bezit 3 Scottish Fold. Dikke katten (kort of halflanghaar) met hangoortjes. Lieve, domme katten.

http://users.telenet.be/sparrenhof/scotish fold.htm

En dit is de site van mijn moeder haar katten (voornamelijk Heilige Birmanen/ragdoll)

http://users.telenet.be/sparrenhof/home.htm

Brits korthaar zijn vrij rustige katten maar zeer afstandelijk. Als je een kat wil die je graag vastneemt zou ik zeker niet opteren voor een brits korthaar. Dat is de reden waarom ik mijn Britskorthaar heb verkocht.

w00tw00t

Legacy Member
ga beste na asiel en haal daar maar een kat ipv iemand rijker te maken. Hebben onze ook in dierenasiel gehaald. 3 jaar was em toen en nu al 7 en is serieus slimme kat en zorgt niet voor miserie mja dat hangt altijd af van kat tot kat :)

Gamb|t

Legacy Member
Asiel kan je ook doen maar blijf vooral uit die dierenwinkels uit. Tenzij je zieke katten wil.

GMotha

Legacy Member
Gromme zei:
Aan de andere kant heb je dan weer de perzische maar twee is mss iets teveel van het goede en idd, er zitten veel sukkelaartjes in het asiel en wij zijn hier ook begaan met die beestjes dus waarschijnlijk zal het een combinatie worden van één raskat en één asielkat.
Hoe meer katten, hoe plezanter^^

Gromme

Legacy Member
Dat hangt er van af, in ieder geval zou ik ook altijd iemand naar een asiel sturen. En zoals ik zei waarschijnlijk nemen we zowizo er één van het asiel bij maar toch.

Arifiene

Legacy Member
Gamb|t zei:
... Dat is de reden waarom ik mijn Britskorthaar heb verkocht.

Nja, kijk, mijn kat is een kruising met brits korthaar, heeft duidelijk het karakter van de BK (zijn vader). Hij knuffelt ook niet zo graag, maar daarom ga ik hem nog niet wegdoen. In ons asiel zitten katten genoeg die worden weggedaan omdat ze de mensen op een of andere manier niet aanstonden. Ik zou dat nooit kunnen of willen.
Als je een ADHD kind heb doe je het toch ook niet weg... huisdieren zijn voor het leven en niet voor even...
Just my 2 cents...

GMotha

Legacy Member
Gromme zei:
Dat hangt er van af, in ieder geval zou ik ook altijd iemand naar een asiel sturen. En zoals ik zei waarschijnlijk nemen we zowizo er één van het asiel bij maar toch.
Kozu misschien ook eens een asiel moeten bezoeken. De kat die we nu hebben zit meer buiten dan binnen, lief beestje: maar ge ziet ze niet vaak. Een echte buitenkat.

den Acid Burn

Legacy Member
doet me denken aan wat we een maand of 2 geleden met onze charel megemaakt hebben.

mijn vriendin en ik gaan allebei werken door de dag en de katten blijven dan buiten.
maar als we 'savonds thuiskomen staan ze dadelijk allebei aan de deur te huppelen.
maar die avond was charel nergens te bespeuren. we wisten al dadelijk dat er iets niet juistw as natuurlijk.
anyway het was donker en we konden nix zien en we hoorden charel nergens.
de volgende dag was charel nog nergens te zien. toen zijnwe bij de buurvrouw gaan aankloppen (een oud vrouwtje van in de 80 jaar) want in die haren tuin vertoeven ons ktten veel door den dag.
helemaal achteraan in aren hof had ze zo een tuinhuisje staan, wij daarbinnen gaan zien.

en daar stond charel dan, met een klein blik ravioli over zijn kop!!
die was dus uit dat blik ravioli aant eten egweest en vastgeraakt met zen kop.
die heeft daar dus de hele nacht en dag met dat blik ravioli rond zen kop dwaas staan wezen.
die kon natuurlijk ook niet miauwen daardoor.
soit, maar goed dat we hem daar gevonden hebben, nog een paar dagen en em was dood geweest denk ik.

maar het was wel een extreem grappig zicht :D :D
die zen kop heeft nog een week oranje gezien van die tomatensaus :rofl:

Gamb|t

Legacy Member
Arifiene zei:
Nja, kijk, mijn kat is een kruising met brits korthaar, heeft duidelijk het karakter van de BK (zijn vader). Hij knuffelt ook niet zo graag, maar daarom ga ik hem nog niet wegdoen. In ons asiel zitten katten genoeg die worden weggedaan omdat ze de mensen op een of andere manier niet aanstonden. Ik zou dat nooit kunnen of willen.
Als je een ADHD kind heb doe je het toch ook niet weg... huisdieren zijn voor het leven en niet voor even...
Just my 2 cents...

Wij hebben verschillende raskatten en sommige katten zijn liever alleen.

Er zijn katten die totaal niet met andere katten kunnen opschieten , die trekken zich dan terug en zie je enkel als ze komen eten. Die britskorthaar van mij was zo'n kat

Daarom hebben wij beslist om deze kat te verkopen aan iemand die nog geen katten had. Daar zou die kat meer op haar gemak zijn.

En ik zal NOOIT mijn katten wegdoen naar een asiel of buiten gooien.

Gamb|t

Legacy Member
Gromme zei:
Ik ben eigenlijk al verliefd op die Maine geworden en heb ze nog niet in het echt gezien maar wat ik er van lees en zie lijkt het me een geweldige kat. Aan de andere kant heb je dan weer de perzische maar twee is mss iets teveel van het goede en idd, er zitten veel sukkelaartjes in het asiel en wij zijn hier ook begaan met die beestjes dus waarschijnlijk zal het een combinatie worden van één raskat en één asielkat.


De verkoopprijs een Maine ligt rond de 1000 €. Als je zo'n kat koopt MOET je vragen aan de verkoper als de beide ouders getest zijn op genetische afwijkingen. Anders heb je veel kans dat je kat afwijkingen heeft aan de heupen, tanden,...

Je hebt er ook goekopere, daar zijn de ouders dan niet van getest. Dan heb je 90% kans dat die kat een afwijking heeft.

XoN`-

Legacy Member
oze heilig birmaan (noeba) is nu ong 2 jaar.

Tis de bedoeling dat die sokken wit blijven mh :) Z'n pels is nu beige met lichte tintjes bruin. Supper lieve :]

Moet wel rekening houden dat zon katten wel pakken geld kosten mh :), maar wij hebben geen sjowkwaliteit dus das ook goedkoper (zijn gestopt met showen/fokken).

Kost wel minder dan ragdoll, karthuizer, ... (alé dachtk toch)

moehaa!

Legacy Member
Ik vindt het gewoon zalig als er zo'n opgerolde haarbal op u schoot of bed ligt te spinnen^^
katten zijn zo cool^^

Gromme

Legacy Member
Toch eens hier overleggen om eventueel zo'n Maine te kopen. Want het is uiteindelijk ook niet heel goedkoop hé.

Varathx

Legacy Member
Gromme zei:
Toch eens hier overleggen om eventueel zo'n Maine te kopen. Want het is uiteindelijk ook niet heel goedkoop hé.

Goede keuze !

Ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar 1000€ zoals Gambit aangeeft is toch wel wat overdreven. Rond de 500€ moogt ge zeker rekenen , met stamboom en certificaat en al, maar dan gaat ge toch best nog altijd ff naar uwe dierenarts voor het beestje ff te laten checken zodat je 100% zeker zijt. Der kan altijd gefoefeld zijn met de papieren, alhoewel dat je van een erkende cattery wel vrij zeker kunt zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan