Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Implar

Legacy Member
viewer zei:
:niceone:

no offence kerel, naar mijn gevoel neemt gij het hele forum-gebeuren een stapje te serieus

Als je je min of meer binnen de regels kan houden, dan heb je geen problemen met mods denk ik. En zelfs als je al eens off topic gaat, 'tis niet dat je direct een ban aan je been hebt hé (anders zou ik dit nu niet typen)

Adelbert

Legacy Member
Ergernis van gister, maar de topic was gesloten en kon niet posten :(

Kheb de CL finale vergeten op te nemen, dus kon ik em niet bekijken omdat ik aan het werk was :sad:

Waximize.be

Legacy Member
Implar zei:
Als je je min of meer binnen de regels kan houden, dan heb je geen problemen met mods denk ik. En zelfs als je al eens off topic gaat, 'tis niet dat je direct een ban aan je been hebt hé (anders zou ik dit nu niet typen)

Je krijgt wél direct een ban als je een tag in geeft die off-topic is. ;)
Althans op sommige subfora.. Begrijpen wie begrijpen kan.

Dakantochnie

Legacy Member
Handsome Hermit zei:
De hypocriete moderatie betreffende het tagsysteem is hier al maanden een probleem. In het ene subforum mogen de tags blijkbaar gebruikt worden om een mopje te tappen en in andere krijg je voor het minste licht afwijkende een hoop infractions aan uw broek.
Dat is dan een probleem dat je moet aankaarten bij de Supervisors. Op de Algemene Fora zijn de regels heel duidelijk en rechtlijnig denk ik. Tags zijn niet gemaakt om moppen in te tappen (dat haalt heel de technische reden van bestaan neer), en als we het zien, dan verwijderen we ze ook. Wanneer ze dan ook nog eens aanstootgevend of iets dergelijks zijn, dan kan er inderdaad een infraction volgen. Eigenlijk is dat een regel die iedereen zou moeten volgen...
Ik kan ergens nog wel begrijpen dat men op een klein forum hier en daar eens een oogje dichtknijpt, maar Algemene is daar net iets te groot voor geworden.

ElBramo zei:
Fully agree, behalve dan de terechtheid van de beslissing, een heads up was misschien gepaster geweest?

viewer zei:
:niceone:

no offence kerel, naar mijn gevoel neemt gij het hele forum-gebeuren een stapje te serieus
Je moet begrijpen dat dat niet zomaar gaat. Dit is niet zomaar een forum, het is het grootste van de Benelux, en we zijn eigendom van groot bedrijf genaamd Telenet. Als datzelfde bedrijf merkt dat zulke praktijken op hun fora dat zij sponsoren gebeuren, dan kunnen we heel de boel opdoeken. Willen of niet, serieus nemen of niet, dit moest gestopt worden, punt uit.

Een goede raad: reageer er niet agressief op, maar probeer juist heel de zaak terug in een positief daglicht te zetten.

-=MansorY=- zei:
Je krijgt wél direct een ban als je een tag in geeft die off-topic is. ;)
Althans op sommige subfora.. Begrijpen wie begrijpen kan.
Maar nee, dat kan zelfs niet eens. Geen enkele Moderator kan zomaar bans geven. Bans zijn een compleet automatisch gevolg van infractionputen. Als je toevallig over een bepaalde puntengrens heen gaat door die ene infraction, dan kan het dat er een ban volgt. Bereik je geen grens, dan gebeurt er helemaal niets. Het is nog nooit zo rechtvaardig geweest als nu.

[LRRP]

Legacy Member
Handsome Hermit zei:
De hypocriete moderatie betreffende het tagsysteem is hier al maanden een probleem. In het ene subforum mogen de tags blijkbaar gebruikt worden om een mopje te tappen en in andere krijg je voor het minste licht afwijkende een hoop infractions aan uw broek.

Gentille heeft nooit een pik op mij. Mij voor zoiets bannen. Achjah als die jongen zich daardoor eens goed voelt.

Ge moet de tags in mobiliteit eens lezen, allemaal ''zever''. In mobiliteit kunde tenminste nog eens lachen en zeveren + goede mods
dude crashed his car, dude where's my car, dude's duties!, dude87 gigolo, dude87=doodrijder, e36 foorkraam, e36 spoiler edition, kocafoorbar, kocaricer, leave dude alone, partnertjoen=fout, ricer kocabar

Dobbelsteen

Legacy Member
Dakantochnie zei:
Je moet begrijpen dat dat niet zomaar gaat. Dit is niet zomaar een forum, het is het grootste van de Benelux, en we zijn eigendom van groot bedrijf genaamd Telenet. Als datzelfde bedrijf merkt dat zulke praktijken op hun fora dat zei sponsoren gebeuren, dan kunnen we heel de boel opdoeken. Willen of niet, serieus nemen of niet, dit moest gestopt worden, punt uit.


Maar nee, dat kan zelfs niet eens. Geen enkele Moderator kan zomaar bans geven. Bans zijn een compleet automatisch gevolg van infractionputen. Als je toevallig over een bepaalde puntengrens heen gaat door die ene infraction, dan kan het dat er een ban volgt. Bereik je geen grens, dan gebeurt er helemaal niets. Het is nog nooit zo rechtvaardig geweest als nu.

Het is precies laat voor iedereen :D


En over dat bannen: er is toch de mogelijkheid om een custom infraction te geven? Daarmee kan je onrechtstreeks wel iemand bannen...

Dakantochnie

Legacy Member
[LRRP];11648500 zei:
Gentille heeft nooit een pik op mij. Mij voor zoiets bannen. Achjah als die jongen zich daardoor eens goed voelt.

Ge moet de tags in mobiliteit eens lezen, allemaal ''zever''. In mobiliteit kunde tenminste nog eens lachen en zeveren + goede mods
dude crashed his car, dude where's my car, dude's duties!, dude87 gigolo, dude87=doodrijder, e36 foorkraam, e36 spoiler edition, kocafoorbar, kocaricer, leave dude alone, partnertjoen=fout, ricer kocabar
Je moet het verschil maken tussen een communityforum en een meer open forum zoals dit. Bovendien zijn de mods van Mobiliteit en Algemene exact dezelfde...

Het loopt prima op Mobiliteit en er heerst een prima sfeer die zichzelf in stand houdt. Ik zie geen reden in waarom er daar stevig zou moeten worden ingegrepen.

Gwiedo zei:
Het is precies laat voor iedereen :D


En over dat bannen: er is toch de mogelijkheid om een custom infraction te geven? Daarmee kan je onrechtstreeks wel iemand bannen...
Ik word inderdaad wat moe. :p

Dat wordt allemaal tot op het kleinste detail gelogd en gedubbelcheckt. Je moet niet denken dat iedereen hier zomaar vrij z'n gang kan gaan.

[LRRP]

Legacy Member
Dakantochnie zei:
Dat is dan een probleem dat je moet aankaarten bij de Supervisors. Op de Algemene Fora zijn de regels heel duidelijk en rechtlijnig denk ik. Tags zijn niet gemaakt om moppen in te tappen (dat haalt heel de technische reden van bestaan neer), en als we het zien, dan verwijderen we ze ook. Wanneer ze dan ook nog eens aanstootgevend of iets dergelijks zijn, dan kan er inderdaad een infraction volgen. Eigenlijk is dat een regel die iedereen zou moeten volgen...
Ik kan ergens nog wel begrijpen dat men op een klein forum hier en daar eens een oogje dichtknijpt, maar Algemene is daar net iets te groot voor geworden.

Ik werd fucking gebanned omdat ik in deze thread in de tag ''niet wenen'' had geschreven. Vinde dat niet zelf wat overdreven?

jeronimo_jd

Legacy Member

Dakantochnie

Legacy Member
[LRRP];11648510 zei:
Ik werd fucking gebanned omdat ik in deze thread in de tag ''niet wenen'' had geschreven. Vinde dat niet zelf wat overdreven?
Ik ga mij niet uitspreken over wat mijn collega's al dan niet doen, maar die ban was er enkel en alleen maar door eerdere infractions. De infraction voor misplaatste tags is maar zes punten waard, en voor de laagste ban (1 dag), heb je minstens 10 punten nodig.

[LRRP]

Legacy Member
Dakantochnie zei:
Ik ga mij niet uitspreken over wat mijn collega's al dan niet doen, maar die ban was er enkel en alleen maar door eerdere infractions. De infraction voor misplaatste tags is maar zes punten waard, en voor de laagste ban (1 dag), heb je minstens 10 punten nodig.

:lol:
Als ge iets over joden zegt, => Flame of racisme, zegt ge uw gedacht over Arifiene, dan eje het ook zitten.
De lolbroek uithangen mag ook niet want dan worden uw posts verwijderd.

?

Recipe4hate

Legacy Member
[LRRP];11648560 zei:
:lol:
Als ge iets over joden zegt, => Flame of racisme, zegt ge uw gedacht over Arifiene, dan eje het ook zitten.
De lolbroek uithangen mag ook niet want dan worden uw posts verwijderd.

?

Dat zijn imo geen geldige argumenten? Waar doe je zo moeilijk over, het infractionsysteem werkt volgens mij best goed?

chosen1

Legacy Member
iBood.com

zoveel dingen die ik zou willen kopen (PS3, Wii, opvouwbare hangmat, wandklok, ...) en elke keer als je iets wilt kopen is het al een ander ding of krijg je een melding dat de server plat ligt!

goed bezig, eikels!

[LRRP]

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Dat zijn imo geen geldige argumenten? Waar doe je zo moeilijk over, het infractionsysteem werkt volgens mij best goed?

Eens zien of ge het infractionsysteem nog even goed vind als ge voor de minste zever een infraction aan u been hebt.

Bosvos

Legacy Member
mag ik even terzijde vragen waar je kan zien of je infractions hebt? Of moet het normaal onmiddelijk duidelijk zijn? :D

GaMe®

Legacy Member
chosen1 zei:
iBood.com

zoveel dingen die ik zou willen kopen (PS3, Wii, opvouwbare hangmat, wandklok, ...) en elke keer als je iets wilt kopen is het al een ander ding of krijg je een melding dat de server plat ligt!

goed bezig, eikels!

Same here!

Stabby

Legacy Member
Wat heeft Dakantochni toch met Arifiene? Hij gaf meer punten (die bovendien een pak langer actief blijven) voor haar te beledigen dan voor het aanzetten tot illegale praktijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan