Archief - Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

laurensvd

Legacy Member
Pff, kben al nen helen tijd zot van een meiske en dan dromen hoe ge op een briljante manier ze voor u gewonne krijgt. Natuurlijk wordt ge dan wakker en zijdde alles vergeten :sad:

Oldskooler

Legacy Member
laurensvd zei:
Pff, kben al nen helen tijd zot van een meiske en dan dromen hoe ge op een briljante manier ze voor u gewonne krijgt. Natuurlijk wordt ge dan wakker en zijdde alles vergeten :sad:

Er alles aan doen om rijk te worden, en dan is ze van u.

Fir3wulf

Legacy Member
ontslag gekregen door die fucking economische crisis..
De interimmers mogen weer eerst gaan..

i'll fuck em right back door vanaf morgen op ziekenkas te gaan

Huasheng

Legacy Member
gizmo666 zei:
dat achterlijke sinterklaas gedoe dat zou wel mogen afgeschaft worden:doh: nu krijgen ze bij de post duizenden brieven van kinderen voor sinterklaas waar ze niks mee kunnen doen:doh: hebben die nog geen werk genoeg ofzo:doh:. het is tijd dat we stoppen met die onozele verzinsels aan de kinderen te leren en ze de waarheid vertellen.:doh:
Ik zie niet in waarom dat een reden zou zijn om kinderen dat beetje magie af te nemen.
Ouders zouden dan beter hun kind niet wijsmaken dat ze hun brief op de post moeten doen, of ouders doen dat zelf (omdat het bijvoorbeeld in een speciale brievenbus moet :p ). Bij ons thuis was dat simpel: knippen in de boekjes (voornamelijk Droomland), op een papier kleven en omhooghangen. De Sint zou dat wel zien :D

gizmo666

Legacy Member
Huasheng zei:
Ik zie niet in waarom dat een reden zou zijn om kinderen dat beetje magie af te nemen.
Ouders zouden dan beter hun kind niet wijsmaken dat ze hun brief op de post moeten doen, of ouders doen dat zelf (omdat het bijvoorbeeld in een speciale brievenbus moet :p ). Bij ons thuis was dat simpel: knippen in de boekjes (voornamelijk Droomland), op een papier kleven en omhooghangen. De Sint zou dat wel zien :D

magie:p ik vind dat die magie die we onze kinderen voorhouden moet gestopt worden, is voor niks nodig.

Dennoman

Legacy Member
Huasheng zei:
Ik zie niet in waarom dat een reden zou zijn om kinderen dat beetje magie af te nemen.
Ouders zouden dan beter hun kind niet wijsmaken dat ze hun brief op de post moeten doen, of ouders doen dat zelf (omdat het bijvoorbeeld in een speciale brievenbus moet :p ). Bij ons thuis was dat simpel: knippen in de boekjes (voornamelijk Droomland), op een papier kleven en omhooghangen. De Sint zou dat wel zien :D
Een werknemer bij de Post staat ergens eind november zoals elke dag brieven te sorteren en ziet plots een brief geadresseerd "Sinterklaas, Spanje". Hij roept zijn collega's erbij en samen openen ze de brief.

"Lieve Sint,
Ik ben Jantje en ik woon in Sint-Niklaas. Onze familie heeft niet heel veel centjes en ik heb al een paar jaar geen mooi kadootje van u gekregen. Ik vind dat niet zo erg, er zullen wel kintjes zijn die het meer nodig ebben dan ik, maar ik zou dit jaar graag geen kadootje hebben, maar wel genoeg sentjes om een heel mooi kadoo voor mijn mama en mijn pappa en mijn zus te kopen."

Helemaal vertederd starten de postsorteerders onmiddellijk een omhaling op het werk, en eenmaal thuis beginnen ze massaal wafels te bakken en gaan ermee van deur tot deur. De volgende dag hebben ze 480 euro verzameld en stoppen het in een enveloppe.

Vol ongeduld wachten de postbedienden op een antwoord, en op 5 december is het zover: een zo goed als blanco enveloppe met enkel de vermelding "Sinterklaas, Spanje" valt opnieuw in de handen van de postsorteerder. Hij roept al zijn collega's erbij en scheurt de brief ongeduldig open:

"Lieve Sint,

Danku voor de vijfhondert euro die u mij hebt opgestuurt, maar die klootsakken van de Post ebben er pssies 20 euro uitgepakt."

@ gizmo: tradities moeten er zijn. Als je geen tradities hebt, heb je geen cultuur. Nu weet ik wel dat wij als Vlamingen er systematisch alles aan doen om onze eigen identiteit te ondermijnen (we zingen bvb. al geen Sint-Maarten meer en dergelijken), maar we mogen toch nog een béétje ons best doen lijkt mij. Mijn kind zal ook opgroeien met de paashaas, de Sint en de Kerstman. Liever dat dan een gevoelloos robotje creëren.

Huasheng

Legacy Member
gizmo666 zei:
magie:p ik vind dat die magie die we onze kinderen voorhouden moet gestopt worden, is voor niks nodig.
Dan laat je je kind best ook nooit naar tekenfilms- en series kijken, want allez, pratende muizen, konijnen, eenden, katten, vogeltjes, etc, da's voor niks nodig :p

Ik ga mijn kinderen die magie niet ontnemen. Ga er gewoon niet te ver in :)

passero

Legacy Member
ik val hier bijna in slaap achter mijne bureau... En kzit alleen... Mijn 2 collega's hebben conge pffff. Elke dag om 6u30 beginnen is af en toe toch wel zwaar hoor.... zoals vandaag :'(

GaMe®

Legacy Member
passero zei:
ik val hier bijna in slaap achter mijne bureau... En kzit alleen... Mijn 2 collega's hebben conge pffff. Elke dag om 6u30 beginnen is af en toe toch wel zwaar hoor.... zoals vandaag :'(

Moet je niet werken dan?

passero

Legacy Member
jawel maar ben zo moe.. kan me moeilijk concentreren... En af en toe het forum passeren is het enige wat helpt om wakker te blijven :D

passero

Legacy Member
IT consultant. De klant waar ik nu zit is in everberg en aangezien ik van Gent kom en file's haat, vertrek ik liever vroeger :D Het is dus eigenlijk vrijwillig dat ik zo vroeg kom...

Killer Queen

Legacy Member
Vannacht deadline vergeten, daarvoor terug opgestaan.

Mij anderhalf uur overslapen :sop:
7 haasten naar school
docent afwezig
ga naar de caf, iedereen zit daar :sop: :sop: :sop:
alleszins blij dat ik dan toch tot 8 geslapen heb :')
(en een superdeo waardoor ik niet nat in't zweet stond)
met z'n tweeën met goede voornemens een rustig lokaaltje zoeken om te werken
tot er een groep luidruchtige tetterwijven binnenvalt.. Gahh..

Killer Queen

Legacy Member
gizmo666 zei:
magie:p ik vind dat die magie die we onze kinderen voorhouden moet gestopt worden, is voor niks nodig.

Ik vind dat nu veel leuker dan toen ik zelf klein was :')
Zo heel blij en vertederd als ik die sint dingen zie nu :p

Ik heb mijn ouders nog heel lang doen geloven dat ik wel in de sint geloofde lol.
Ik ergerde mij dood aan de spast die ons daar wat zat voor te liegen,
altijd supermoeilijke vragen stellen en zo. ^^

Albireo

Legacy Member
pffft, nog de hele dag Word-documenten omzetten naar HTML... dat is ongeveer even interessant als het gras zien groeien of de verf zien drogen :sop:

en morgen en volgende week komt er waaschijnlijk nog veel meer van het zelfde :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan