Archief - indi vs telenet digital tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

svendevil

Legacy Member
Lol we hebben een gefrustreerde, drooggepakte kerel op het forum dat zijn gedacht eens gaat zeggen tegen mij...

Doe maar hoor, ik ben benieuwd wat je allemaal gaat zeggen :doc:
(Eigenlijk ben ik blij dat jij geen klant meer bent bij telenet, we hebben toch alleen maar last met mensen zoals jij.)

Telenet kan zijn downloadlimieten ook omhooghalen, maar het is gewoon zijn investering niet waard voor de 1000 van de 729.000 (2006) breedbandinternet klanten die telenet heeft, blij te maken.
Dommel kan dat wel omdat die ook niet zoveel klanten hebben, mochten ze inneens enorm veel klanten krijgen is het bye bye limietloos downloaden. Want hun netwerk kan dat niet aan dan.

Trouwens met je 300 gieg gedoe, kan ik beter iemand op u afsturen, want zeg nu niet dat dat allemaal legale downloads zijn hé :evil:

Grtz

(PS: In plaats van zo hard af te dwalen over internet, kunnen jullie beter eens on-topic blijven :D)
Heb mijn cijfers een beetje aangepast, kzat er blijkbaar met mijn 160.000 een beetje onder ;)

Poepoei

Legacy Member
svendevil zei:
Telenet kan zijn downloadlimieten ook omhooghalen, maar het is gewoon zijn investering niet waard voor de 800 van de 160.000 klanten die telenet heeft blij te maken.

Als slechts 800 van de 160.000 ( :ironic: ) klanten van telenet en hogere downoad limiet nodig heeft, zou telenet helemaal geen reden meer hebben om het niet te doen.. Zo zwaar zullen die 800 ook niet doorwegen he ;)

Er is maar 1 reden waarom die investering het niet waard is, en dat is om dat ze toch (bijna/) geen concurrentie hebben en omdat ze weten dat hun klanten toch blijven... EDPnet en Dommel zijn veel onbekender, en de meesten zullen bij Telenet blijven omdat ze de kleinere providers niet zo vertrouwen..

Edit: allee dan, 1000 van de 729.000 => als de limieten omhoog gaan zou dus slechts 1 op de 729 mensen meer dan 10 gig downloaden, dit is dus net wél een reden om limieten te verhogen. Dat is bijna geen verschil qua belasting v/h netwerk, maar toch zijn de 1000 man content he ;)

Karre

Legacy Member
svendevil zei:
Lol we hebben een gefrustreerde, drooggepakte kerel op het forum dat zijn gedacht eens gaat zeggen tegen mij...

Doe maar hoor, ik ben benieuwd wat je allemaal gaat zeggen :doc:
(Eigenlijk ben ik blij dat jij geen klant meer bent bij telenet, we hebben toch alleen maar last met mensen zoals jij.)

Telenet kan zijn downloadlimieten ook omhooghalen, maar het is gewoon zijn investering niet waard voor de 1000 van de 729.000 (2006) breedbandinternet klanten die telenet heeft, blij te maken.
Dommel kan dat wel omdat die ook niet zoveel klanten hebben, mochten ze inneens enorm veel klanten krijgen is het bye bye limietloos downloaden. Want hun netwerk kan dat niet aan dan.

Trouwens met je 300 gieg gedoe, kan ik beter iemand op u afsturen, want zeg nu niet dat dat allemaal legale downloads zijn hé :evil:

Grtz

(PS: In plaats van zo hard af te dwalen over internet, kunnen jullie beter eens on-topic blijven :D)
Heb mijn cijfers een beetje aangepast, kzat er blijkbaar met mijn 160.000 een beetje onder ;)

Jij vindt ook altijd een manier om jezelf er uit te praten é :'). Mensen stop maar met op deze persoon te kakken, hij is bij Telenet! Dat helpt allemaal niet ze. Die liegen zo hard tot ze het allemaal zelf geloven, kijk maar naar de sven :rofl:
Sven, heeft Telenet ook al geen reacties gekregen van Test Aankoop omdat EDPnet zelfstoe nu al beter is voor een lagere prijs? En met beter noem ik een dubbele downloadlimiet en snellere snelheid. Wat Telenet doet is mensontwaardig, het is een bedrijf dat zou moeten concurreren op EDPnet. Maar ze doen het niet omdat ze toch weten dat het een vuil dik smerig monopolie bedrijf is. Ik denk dat het niet nog lang zal duren voor wanneer ze een druk op zich krijgen van de regering. Weet de regering dit eigenlijk wel? Zij belemmeren de groei op het ICT gebied in België eigenlijk wel. Kom we maken een petitie en in plaats van die naar Telenet te sturen gaan we die eens gaan afgeven bij de regering, jij zal wel waarschijnlijk lachen met dit idee maar als de regering het weet krijgen Belgacom en Telenet nog meer schrik van wat er in Spanje is gebeurd.

MetalG

Legacy Member
Telenet zijn dikke losers zeker die dat thuis komen installeren..

Ik heb al meerdere malen te horen gekregen van klanten

ja die mannen van Telenet zeggen dat draadloos niet gaat op vista...
--> da ze die manne is nen mini cursus vista geven

deze is ook altijd leuk:

ik vroeg om draadloos en nu werkt het helemaal niet meer
--> die van telenet had eerst de driver verwijderd van de netwerkkaart om geen conflicten te veroorzaken :wtf: en dan wou hij op internet kijken voor de wifi driver...

Man man man ik heb mijn plezier daar al gehad hoor op mn werk :p

go telenet, pasop n/o hé, die vertegenwoordigers van telenet zijn allemaal toffe mannen ^^

svendevil

Legacy Member
Liegen???? :rofl:

Telenet is een beursgenoteerd bedrijf, heeft jaarverslagen dus over die cijfers ga ik echt niet liegen!

http://jaarverslag2006.telenet-esp.be/nl/brochure/page_5.html#a

Je gaat een discussie aan, merkt dat je niet kan winnen en inneens ben ik een leugenaar? Dit heb ik altijd een probleem gevonden op deze forums...

Ofwel krijg je een halve gangbang over je heen van mensen die denken dat ze aan het korte eind trekken. Ofwel beginnen ze belachelijke posts te plaatsen.

:sop:

Ja die techniekers kunnen er wel wat van... :D

Vista is nu wel mogelijk, maar toen dat besturingsprogramma net uit was waren er nog geen patches die de drivers op dat programma lieten werken.
De techniekers zijn meestal ook maar techniekers in onderaanneming, van den borre en zo van die shit... Miss ligt het ook daaraan dat die communicatie soms niet zo vlot loopt
.

MetalG

Legacy Member
ik was ook aanwezig op de salestraining van Telenet in Antwerpen hé, en idd aan hun uitleg ligt het althans niet ;)

"belachelijk hé"

en nja waarom zou jij meer download limiet nodig hebben, je betaald slechts 5€ voor TurboNet xD

DBK

Legacy Member
svendevil zei:
Telenet kan zijn downloadlimieten ook omhooghalen, maar het is gewoon zijn investering niet waard voor de 1000 van de 729.000 (2006) breedbandinternet klanten die telenet heeft, blij te maken.
]
n/o maar op dit forum alleen al zitten meer dan 1000 mensen die problemen hebben met de telenet limieten.

svendevil

Legacy Member
Dat is waar van die 5 euro :D
Maar ik kom begot niet aan die 35 gig, heb een ps3 en download toch enorm veel HD trailers...

Maar geef nu zelf toe, gaat de gemiddelde internetgebruiker films downloaden?
Games, demo's downloaden?

Muziek ok... Maarja met 12 gig kan je rond de 2.000 liedjes per maand downloaden en bovendien nog enorm veel surfen en filmpjes bekijken :cool:

Anoniem04

Legacy Member
svendevil zei:
Dat is waar van die 5 euro :D
Maar ik kom begot niet aan die 35 gig, heb een ps3 en download toch enorm veel HD trailers...

Maar geef nu zelf toe, gaat de gemiddelde internetgebruiker films downloaden?
Games, demo's downloaden?

Muziek ok... Maarja met 12 gig kan je rond de 2.000 liedjes per maand downloaden en bovendien nog enorm veel surfen en filmpjes bekijken :cool:

De gemiddelde internetgebruiker :ironic:

Internet moet voor iedereen zijn, niet alleen de gemiddelde internetgebruiker die zijn mails checked :ironic:

svendevil

Legacy Member
DBK zei:
n/o maar op dit forum alleen al zitten meer dan 1000 mensen die problemen hebben met de telenet limieten.


1000 mensen op dit forum alleen is al serieus overdreven maarja wat verwacht ik meer van jouw :ironic:

Allee stel nu dat het er 4000 zelfs zijn, dat is nog niet eens 5%, dus zeker en vast nog niet genoeg om zo'n aanpassing uit te voeren...

Anoniem04

Legacy Member
svendevil zei:
1000 mensen op dit forum alleen is al serieus overdreven maarja wat verwacht ik meer van jouw :ironic:

Allee stel nu dat het er 4000 zelfs zijn, dat is nog niet eens 5%, dus zeker en vast nog niet genoeg om zo'n aanpassing uit te voeren...

Voor die 1000 die er zijn wordt het netwerk toch niet overbelast :ironic:

De gemiddelde internetgebruiker heeft ook niet die hoge snelheid nodig als hij toch geen demo's en games downloads.

svendevil

Legacy Member
Dillyracer zei:
De gemiddelde internetgebruiker :ironic:

Internet moet voor iedereen zijn, niet alleen de gemiddelde internetgebruiker die zijn mails checked :ironic:

Telenet bied internet voor IEDEREEN aan, er zijn 4 verschillende abonnementen waar mensen uit kunnen kiezen.

De expressnet is voor de gemiddelde gebruiker, als jij meer verbruikt dan de gemiddelde gebruiker moet je een zwaarder abonnement nemen (Turbonet).
Kan je dat niet betalen? Pech, Dan moet je er maar voor gaan werken of uw verbruiksgedrag aanpassen. Zo simpel is het...

PS:
van EDPnet had ik nog niet veel gehoord, Heb eventjes hun tarieven enz.. opgezocht, en dat ziet er idd wel voordelig uit, tot zover ik kan zien. Al heb ik ook al kunnen zien dat je snelheid er weeral serieus van afhangt hoever je van de centrale verwijderd bent... Hoe de service is enz... kan je natuurlijk uit een website niet opmaken.

Karre

Legacy Member
Video marketplace van Microsoft komt eraan en wat dan? Hier gaat het wel redelijk verneukt zijn met onze downloadlimieten. En ja bij telenet heb je het voordeel dat je snelheid niet verminderd over afstand maar mag ik even vermelden dat ik nog nooit op 10Mb/s heb gezeten dus daar kijk ik al minder naar. Of ze kunnen net zoals op hun site Xbox Live op een aparte host hier zetten dat het geen limiet verbruikt, Microsoft zal er waarschijnlijk wel moeten voor betalen maarja.

Jaws

Legacy Member
Telenet heeft het gewoon gemakkelijk omdat ze een monopolie hebben, moest ik ADSL kunnen nemen was ik al lang weg, wees gerust, gewoon om de reden dat in 99% van de wereld het perfect gaat zonder limieten zou telenet hun limieten al moeten laten vallen, op wa baseerd ge u cijfers trouwens, dat er maar 1000 boven de limiet gaan of dat er 20.000 met alle moeite van de wereld net onder blijven?

Obs

Legacy Member
hmm niet zoveel plaatsen waar indi beschikbaar is in westvlaanderen
zijn er ergens plannen te zien waar indi vervolgens zal beschikbaar worden?

Coop

Legacy Member
Blij dat je reageert :applause:

svendevil zei:
Lol we hebben een gefrustreerde, drooggepakte kerel op het forum dat zijn gedacht eens gaat zeggen tegen mij...

Doe maar hoor, ik ben benieuwd wat je allemaal gaat zeggen :doc:
(Eigenlijk ben ik blij dat jij geen klant meer bent bij telenet, we hebben toch alleen maar last met mensen zoals jij.)
Toen ik melde dat ik geen telenet meer wilde en dat ze mij genoeg hadden uitgezuigt en ik naar een andere provider ging waar ik minder betaalde en (véél) meer kon downloaden waren ze toch niet zo blij hoor.

Telenet kan zijn downloadlimieten ook omhooghalen, maar het is gewoon zijn investering niet waard voor de 1000 van de 729.000 (2006) breedbandinternet klanten die telenet heeft, blij te maken.
Weet je waarom telenet dat niet doet ? omdat ze aardig wat geld binnenrijven als mensen weeral eens traffic bijkopen, alles voor geld telenet, zo ook met die 5€ voor uw HD te mogen gebruiken van je digicorder.

En hoe kom je aan die 1000 ? kun je aan de juiste getallen komen van mensen die volume bijkopen ?
En vergeet niet dat een heel pak mensen de hele tijd naar die achterlijke telemeter zitten te kijken om toch maar niet te hoeven bijkopen, en zich zo een hele hoop ontzeggen !
Telenet opent je wereld :naughty:

En daarbij, als het toch maar 1000 mensen zijn, waarom schaffen ze die telemeter dan niet af ? dat zou het netwerk toch niet fel belasten lijkt me, zo een kleine minderheid.

Dommel kan dat wel omdat die ook niet zoveel klanten hebben, mochten ze inneens enorm veel klanten krijgen is het bye bye limietloos downloaden. Want hun netwerk kan dat niet aan dan.

Dommel geeft dit omdat ze luisteren naar de klant !
En waarom zou dommel dat niet aankunnen, als de groei niet te snel is en dommel zijn huiswerk maakt ? In Nederland werkt het toch !

Telenet bied internet voor IEDEREEN aan, er zijn 4 verschillende abonnementen waar mensen uit kunnen kiezen.

De expressnet is voor de gemiddelde gebruiker, als jij meer verbruikt dan de gemiddelde gebruiker moet je een zwaarder abonnement nemen (Turbonet).
Kan je dat niet betalen? Pech, Dan moet je er maar voor gaan werken of uw verbruiksgedrag aanpassen. Zo simpel is het...
Zijt ge niet beschaamd ? nog een duurder abonnement en het is al zo duur !
Wat zou jij ervan zeggen moest de gasprijs dubbel zo hoog liggen als in de buurlanden ?
Ha dat zijn de prijzen, wil je het warm hebben moet je er maar voor betalen, en kun je het niet betalen dan moet je maar een extra job nemen.

Een regelrechte schande is het !

Sven, ik neem het jouw niet kwalijk, jij werkt ook voor je geld, maar je kunt tenminste je oogkleppen afzetten als je werkuren voorbij zijn en inzien dat telenet een smerig bedrijf is.
Tijdens uw werkuren mag je het natuurlijk weer opnemen voor telenet :)

Spacy2003

Legacy Member
Wel ik ben helemaal voor digitale (HD) tv.
Maar hoe breng je nu zoiets als firma aan de man met een land wat perfect tevreden is over de analoge TV.

Wat telenet doet met hun digitale tv begrijp ik perfect.
Vele mesnen vinden het "cool" om interactief mee te doen.
Maar is totaal nutteloos. (Trouwens het beeld van telenet gaat inderdaad nog steeds naar de TV als analoog signaal, maar het beperkt het kwaliteits verlies over afstand toch al stukken.)

Indi reageert er dan weer anders op en gaat HD uitzenden in samenwerking met het eurolynx/eurocam mediacenter zenden ze dan EXQI, HD1 en HD2 uit.
En in samen werking met VMM, VTM HD.

Dan zit je nog met de regio's, bijvoorbeeld limburg zit nu met INDI.
Omdat interelectra de kabeldistributie verzorgd en die zowat de oprichter is van het hele INDI gebeuren is.
Een tijdje geleden is er wel sprake geweest om ook telenet digitale TV in Limburg te voorzien maar dat is vlug terug aan de kant geschoven omdat de "huur" van de kabel volgens telenet te hoog was.

Maar de redenering in ons land is nog steeds vaag.
Als de meerderheid in belgie denkt dat ze geen digitale televisie en dus ook geen HD nodig hebben. Dan gaan belgische televisie makers ook niet de kosten doen om in HD op te nemen en uittezenden. Maar ook omgekeerd als er geen HD is dan denkt de consument toch ook, waarom dan een HD TV kopen ?

En als je weet dat ze er naar streven dat ze iedereen digitaal willen laten kijken eind 2008. Hoe gaan ze dat voor elkaar krijgen ?
Heel simpel, geen analoge TV meer uitzenden !

DBK

Legacy Member
svendevil zei:
1000 mensen op dit forum alleen is al serieus overdreven maarja wat verwacht ik meer van jouw :ironic:

Allee stel nu dat het er 4000 zelfs zijn, dat is nog niet eens 5%, dus zeker en vast nog niet genoeg om zo'n aanpassing uit te voeren...
1 het is jou en 2 hoezo van mij verwachten? dit is de eerste keer dat ik mij hier in deze discussie meng, trek toch niet zo snel je conclussie's.

MetalG

Legacy Member
svendevil zei:
Dat is waar van die 5 euro :D
Maar ik kom begot niet aan die 35 gig, heb een ps3 en download toch enorm veel HD trailers...

Maar geef nu zelf toe, gaat de gemiddelde internetgebruiker films downloaden?
Games, demo's downloaden?

Muziek ok... Maarja met 12 gig kan je rond de 2.000 liedjes per maand downloaden en bovendien nog enorm veel surfen en filmpjes bekijken :cool:

vindt het raar dat je niet op alles reageert van wat ik zei, heb ik hierbij gelijk gekregen of ? ;) :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan