Archief - indi vs telenet digital tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

svendevil

Legacy Member
Lol

Jij zou echt een eigen telecom bedrijf moeten oprichten... Alles wat jij beweert klopt langs geen kanten, ik ben zelf verkoper en ik verkoop meer combi paketten aan jonge mensen dan aan de ouderen.

Ben je zelf chello klant? Omdat je zo zeker van je stuk bent?
Heb vandaag alleen maar lof gehoord van chelloklanten over de voordeelpaketten en weinig mensen storen zich aan die downloadlimieten, ik kan het weten want ik krijg ze aan de telefoon :D

Karre

Legacy Member
svendevil is een telenetlover :sleep: Jij zit alles zo mooi goed te praten terwijl ze ons wel degelijk constant afzetten.

Sorry ze, maar wat jij zegt stekeblind zijn? Gewone tv of digitale tv van Telenet lijken hier beiden even crap op men HD ready tv ze (ok de resolutie staat dan ook wel hoger dan uitgezonden, maar zou het normaal dan geen tikkeltje beter moeten zijn zoals beweerd?).

ng

Legacy Member
Het is niet omdat die mensen jong zijn, dat ze daarom de nodige kennis hebben.

svendevil

Legacy Member
Eigelijk niet zo, heb een half jaar belgacom gehad toen ik nog bij telenet werkte en ik was hier ook tevreden over.
Maar sinds ik dan toch uiteindelijk naar telenet ben overgestapt zie ik er veel meer voordelen in.

Ben een héél kritische mens, en informeer me gewoon overal graag in. Als je ongelijk hebt en ik geef hierop deftige argumentatie, moet je mij niet een telenet lover noemen.

Voel je je tegen de muur gezet soms?

Karre

Legacy Member
svendevil zei:
Eigelijk niet zo, heb een half jaar belgacom gehad toen ik nog bij telenet werkte en ik was hier ook tevreden over.
Maar sinds ik dan toch uiteindelijk naar telenet ben overgestapt zie ik er veel meer voordelen in.

Ben een héél kritische mens, en informeer me gewoon overal graag in. Als je ongelijk hebt en ik geef hierop deftige argumentatie, moet je mij niet een telenet lover noemen.

Voel je je tegen de muur gezet soms?

Veel meer voordelen? Buiten een hogere snelheid ben je er niets mee, en trouwens die snelheid is ook maar dikke zever eigenlijk. Ik ben nog niet eens boven de 2Mb/s geraakt en ik heb 10Mb/s met wel een leuk limietje van 12 Gb... . EDPnet biedt zelfs voor dezelfde prijs ADSL² aan wat dubbel zo goed is als Expressnet. Dan vind ik toch wel dat Telenet de prijzen moet terug schroeven als EDPnet zo iets kan leveren voor dezelfde prijs.

Anoniem04

Legacy Member
svendevil zei:
Traffic bijkopen doe je zelf hé man, de meeste mensen komen zeker toe met een limiet van 12 gig. Alleen de gamers en de mensen die illegaal downloaden komen er niet mee toe... Maja dan neem je beter turbonet, dan heb je 35 GIG en 20 Mbit... En de Flexview is gratis voor mensen die internet en of telefoon nemen, kijk eens je facturen na en pak een voordeelpakket, dan zal het voor u al een pak goedkoper uitkomen. :p

Ja, we komen nog toe met 12 gigabyte :ironic:

Ik heb een meter volgewerkt gewoon door grote filmpjes op youtube en HD filmpjes te bekijken. Dus hou u verkopseruitleg a.u.b. voor uzelf, want die uitleg kennen we allemaal wel.

PureFun

Legacy Member
Nee, ik ben een dommel klant. Ik heb voldoende kennissen geholpen met hun aansluiting op chello. Deze mensen zal ik nu aanraden om indien mogelijk uit te kijken naar alternatieve adsl providers zoals edpnet en dommel. Dezelfde klanten aan wie je zo gemakkelijk combo-paketten kwijt raakt zullen wsl ook maar al te graag een 1080p tv kopen met 1 hdmi aansluiting. Het is niet omdat je een product kwijt raakt aan naïeve klanten dat het om een goed product gaat. Maar aangezien je beroepsmatig telenet verdedigt heeft deze discussie evenveel nut als een torrent (al dan niet legaal) starten voor 1:00 met een telenet abo.

Ik verwijs dan ook nog een laatste keer naar http://tweakers.net/nieuws/48314/Belgische-providers-nerveus-na-EU-boete-voor-Telefonica.html m.b.t. de monopolies van zowel belgacom als telenet aangezien deze overname van upc door telenet enkel kan gezien worden als de zuiverste vorm van monopolie uitbreiding.

Oldskooler

Legacy Member
skynet :tongue:

Een paar keer per maand 36 uren gratis downloaden. :D:D

80 gig per maand is hier niet ongewoon :D:D

De rest, i don't care :p

Voor juni:
Totaal Upload 5 GB 850 MB 534 KB 13 Bytes
Totaal Download 82 GB 221 MB 968 KB 836 Bytes
Gebruikt volume voor deze maand 88 GB 48 MB 478 KB 849 Bytes
:p:p:p

Mei:
Totaal Upload 3 GB 623 MB 189 KB 644 Bytes
Totaal Download 55 GB 988 MB 907 KB 728 Bytes
Gebruikt volume voor deze maand 59 GB 588 MB 73 KB 348 Bytes

En deze maand wsl weer een 60-80 gig.

Mijn record is 120 gig :D:D:D.

Wees kritisch en betaal telenet :p:p moeha :D

Coop

Legacy Member
Telenet is een vooruitstrevend bedrijf, want zeg nu zelf, welk bedrijf geeft dezelfde limiet als 10 jaar geleden en durft de prijs omhoog te gooien ipv omlaag zoals in de omringende landen ?

Ik zelf heb ook telenet gehad, en ik kocht zelden traffic bij, dit in de eerste plaats omdat ik mij elke maand droog gepakt voelde als ik mijn telenet rekening kreeg en bijgevolg telenet gééne rotte frang meer gunde, en ten 2de omdat ik de hele tijd naar die achterlijke telemeter zat te kijken.
Hier voor moest ik mij wel een hele hoop ontzeggen, game demo's met mate downen, ik kon ze lang niet allemaal downen die wat ik eigenlijk wel wilde downen, youtube, hola, paar filmpjes meer niet, webcammen met mate en als het gaat lief zusje liever niet !
IDD, 12 schooierige giegs is meer dan genoeg voor de modale gebruiker, NOT !
Telenet opent uw wereld ! laat me niet lachen ! Ik heb mij een hoop zaken ontzegt omdat telenet nog zo een prehistorische limieten hanteert. en nog een duurder abonnement ? zijt ge niet beschaamd ? ik vind het zo wel duur genoeg ! vergelijk maar eens met Nederland, of korter bij huis Dommel !

Maar ja, wat wil je, een bedrijf met monopoly op de kabel, twordt tijd dat de EU eens een boete oplegt, de vuile uitmelkers !

BTW, Dommel levert vanaf vandaag 75 gieg voor 32€ eat that telenet !
En mensen, surfen gaat echt niet sneller op telenet hoor ! downen wel, maar wat ben je met een Ferrari als je er maar 100m mee mag rijden ?
Trouwens, je krijgt nog eens toegang tot giga news met Dommel, zodat je 75 gieg rap gespendeerd is :)

Telenet, de grootste innovator van de laatste 15 jaar, en voor de blinden die het nog niet zien, dat was sarcastisch !

En Oldscooler, mijn record is 300 gieg met dommel :) op mediumband kan je nog volop blijven downen, daar hebben ze geen smalband zoals bij skynet, of noband zoals bij telenet (bij telenet was het onmogelijk te surfen op smalband, ik MOEST bellen en bijkopen) SMEERLAPPEN !

Telenet opent je wereld

Bauwens666

Legacy Member
Wij hebben nu al 2 jaar indi tv, mede omdat er gewoon geen andere optie was, maar ik moet zeggen dat wij ZEER TEVREDEN er over zijn, en omdat wij trouwe klant zijn (volgens de brief ;)) hebben we een aankoop bon van 99€ gekregen voor de nieuwe decoder die binnenkort uitkomt, en als ik het juist heb met een HDD erin en HDMI aansluiting, en de service is bij ons perfect. Om een voorbeeldje te geven: onze decoder was kapot, wij mochten hem direct binnen brengen en kregen een ander model mee, tot de onze herstelt was.

Verder hebben ze een heel uitgebreid aanbod ,en er zijn ook nog vele (betalende) uitbreidingen, die wij in het vervolg zeker zullen nemen. Zoals Kinepolis TV, met nieuwe films die op deze post komen als ze net uit de cinéma zijn, en iedere dag nog 7 andere films die vertoont worden.

Conclusie: ik ken Belgacom TV door en door van in ons lokaal, en ervaring met Telenet TV, en thuis dus inid, en volgens mij is de kleinste speler (en onbekendste) de beste van alle 3 . Ik heb nog geen ervaring met TV Vlaanderen. In de informatica dagen van onze richting (IB) kwam er een onafhankelijke verkoper van de 3 producten vertellen, en hij zelf raadde ook indi aan iedereen aan!

Skoebiedoe

Legacy Member
Kinepol;is tv is zijn geld jammer genoeg niet waard hoor.
Heb het hier al een paar maand en heb van die nieuwe films nog maar weinig gezien.
Enkel vrijdag en zaterdag geven ze porno maar wat ben je daar mee als je al 2 kanalen hebt waar 24/24 porno te zien is.
(ze durven trouwens nogal veel in 4/3 formaat uit te zenden ook.)

Skoebiedoe

Legacy Member
Ik niet. Ik kreeg die gratis bij toen ik een uitgebreider pakket zenders nam.

(ik kan er natuurlijk ook nog op antwoorden :wie verspeelt daar nu zijne download en tijd aan.
Bij mij is natuurlijk het voordeel dat na 24 uur porno mijn meterke niet is gestegen)

wxphe

Legacy Member
svendevil zei:
Lol

Jij zou echt een eigen telecom bedrijf moeten oprichten... Alles wat jij beweert klopt langs geen kanten, ik ben zelf verkoper en ik verkoop meer combi paketten aan jonge mensen dan aan de ouderen.

Ben je zelf chello klant? Omdat je zo zeker van je stuk bent?
Heb vandaag alleen maar lof gehoord van chelloklanten over de voordeelpaketten en weinig mensen storen zich aan die downloadlimieten, ik kan het weten want ik krijg ze aan de telefoon :D

Belgacom en telenet mooie monopolisten, dat zijn het. Nu is er wel concurrentie van enkele kleinere aanbieders waarvan de meest mensen (dus ook jonge) totaal geen weet van hebben. Vraag maar eens rond op straat naar internet aanbieders ... .

Bovendien bezit belgacom/telenet op het einde of de gehele weg nog altijd de stukjes draad, hiervoor moeten de concurrenten ook geld voor neerleggen. Dus zolang er geen aanbieders zijn die een eigen kabelnetwerk bezitten, zijn ze in mijn ogen monopolisten.

Mochten de mensen de boel eens beter begrijpen zou telenet en belgacom véél meer te vrezen hebben. Ik zie het genoeg bij men familieleden en kennissen , ze kiezen gewoon voor de naam of de goede ouwe vertrouwde, omdat ze zo denken het beste in huis te hebben.


greetz

edit: never mind, staat blijbaar in dat spaans-monopolie-geval artikel

ng

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Ik niet. Ik kreeg die gratis bij toen ik een uitgebreider pakket zenders nam.

(ik kan er natuurlijk ook nog op antwoorden :wie verspeelt daar nu zijne download en tijd aan.
Bij mij is natuurlijk het voordeel dat na 24 uur porno mijn meterke niet is gestegen)

Kijk je daadwerkelijk 24 uur lang naar porno :p

(note: this is just a joke)

Skoebiedoe

Legacy Member
Ik moet ook gaan werken en heb ook nog een privé leven héé...

Coop

Legacy Member
Telenet verkoper, reageer eens op mijn aantijgingen aub, ben benieuwd wat je te zeggen hebt.

Yo-Han

Legacy Member
Dus in het buitenland zijn de belastingen zo veel lager? in NL bvb (vergelijkbaar oppervlakte en aantal inwoners etc) yeah right....de concurentie is in NL even groot hoor..systeem in grove lijnen zelfde

Ik begrijp nu WEL buitenlandse politiek en economie.En dit spreekt niet goed wat telenet doet met z'n prijzen en z'n netwerk.Monopoliseren.

SMa

Legacy Member
svendevil zei:
en weinig mensen storen zich aan die downloadlimieten, ik kan het weten want ik krijg ze aan de telefoon :D
Ik doe al héél lang de moeite niet meer om te bellen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan