Archief - indi vs telenet digital tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MinM

Legacy Member
Ik ben zeer tevreden over mijn digitaal abbonement van telenet MAAR het kan beter.
Waarom kan een klein bedrijf als indi een reciever geven met HDMI aansluiting en ECHT digitaal beeld verschaffen aan mensen en telenet niet?

Waarom ben ik als consument niet vrij om te kiezen welke provider ik neem.
Ik woon te 2610 volledig beheert door telenet :s
Kan dus geen indi nemen

Mijn vriendin is VTM verslaafd en binnekort krijgt indi VTM HD en waarom telenet niet?

de verkoop praatjes van telenet zijn ook supergrappig
voorbeeld: kword opgebeld door telenet ,al voorens ik digitaal had, of ik geen intresse had ik telenet digital tv het beste argument dat ze hadden was interactief meedoen met tv en DIGITAAL beeld.

je moet mij is uitleggen hoe je een digitaal beeld verstuurd over een analoge kabel?????
leg mij dat is uit.

HighWire

Legacy Member
We zitten in hetzelfde schuitje, ben ook van wilrijk...

dit even geheel terzijde uiteraard... :)

Lon$daLe

Legacy Member
kben van limburg en zit met INDI als keuze en geen telenet , ook zelfde schuitje maar dan andersom

en die vtm HD is al bezig op indi , maar ik wacht een nieuw reeks af van de HD boxen van indi , de huidige hebben nogal wat vastlopers en nogal een hoog fan /HDD lawaai

daVinci

Legacy Member
Lon$daLe zei:
en die vtm HD is al bezig op indi , maar ik wacht een nieuw reeks af van de HD boxen van indi , de huidige hebben nogal wat vastlopers en nogal een hoog fan /HDD lawaai


Ook die nieuwe die pas een dikke week beschikbaar zijn? Of bedoel je de vorige generatie?

MinM

Legacy Member
ja maar dit is toch unfair
ik heb een lcd tv gekocht der is mogelijkheid voor hd in belgie te zien via indi en ik kan dit niet nemen

waarom kan telenet in het tijdperk van HD dit niet eens voorzien aan zijn klanten

SMa

Legacy Member
Het is inderdaad niet correct...
net zoals de verplichting om een receiver of recorder aan te schaffen, terwijl toch heel wat mensen het signaal liever ontvangen via een mediacenter.

Maarja, typisch belgisch zeker? Een technologie verkrachten om het dan aan te bieden als een volwaardig product.

Avenger 2.0

Legacy Member
Tja, das zo een beetje als die prehistorische limieten.
Eerst de mensen nog goed leegmelken met de dure en oude decoder (veel mensen die nu zo een analoog ding bij hun lcd-tv halen), en dan binnekort een digitaal ding introduceren en iedereen laten upgraden.
Ge moogt er zeker van zijn dat telenet niet al hun bestaande klanten een kortingsbon van 100 euro geeft voor de nieuwe decoder zoals indi dat heeft gedaan...

svendevil

Legacy Member
Mensen zijn soms zo dom...

Consumenten kunnen hun eigen tv maatschappij niet kiezen omdat de kabel die voor hun deur ligt niet van iedereen eigendom is. In jouw geval is die dus van telenet dus enkel en alleen telenet kan daar tv op aanbieden. Technisch gezien kan ja wel bij een andere kabelmaatschappij TV kijken maar dan ga je zo rond de 20.000 euro moeten betalen om een kabeltje klaar te leggen :doc:

En over dat HD verhaal...
IDTV gaat er voor zorgen dat de beeldkwaliteit beter gaat worden, full HD ga je nog niet kunnen ontvangen omdat de zenders gewoon nog niet in HD gaan uitzenden... Als je in full HD, televisie wil maken, heb je ongelooflijk dure Cameraäpparatuur nodig, de décors gaan moeten gewijzigd worden omdat je karton gewoon gaat zien op je full HD tv.

VTM is hier testen mee aan het uitvoeren en leent deze uit aan INDI omdat zij de enige maatschappij is die een HDMI aansluiting heeft op zijn decoder.
(of zo dom is om nu zo'n duur toestel uit te brengen)

Full HD (1080p) dus gaat nog wel even duren, zolang er niet genoeg mensen zijn met een full HD televisie. Als er (nog) geen publiek voor is gaat men zoiets ook niet uitbrengen.

Voor er weer geflame komt over HD toestellen...
Ik heb het dus niet over die HD ready toestelletjes met een resolutie van 720i of p als ik over full hd spreek, zo'n toestel kost toch al metteen rond de €2.000,00...


Grtz :D

EternalSilence

Legacy Member
of je doet gewoon niet mee met de meute, en vertikt het om 100den euro's aan extra abbo's kosten te betalen.

zo ben je nooit teleurgesteld :unsure:

switchblade

Legacy Member
Inderdaad, al die abonnementen die je hier tegenwoordig moet nemen voor dit en dat...
Wie weet, als het zo doorgaat dat men voor dingen die nu toch al standaard moesten zijn (EN goedkoper), dat het nog zover komt dat men een abonnement moet nemen voordat men naar de wc mag...
Technologie in België is gewoon verkracht nog voordat het over de grens komt. Live with it :)

MinM

Legacy Member
ik wil gewoon gene bullshit van tn meer slikken over DIGITAAL beeld.
Terwijl het analoog is.

full hd moet ook niet voor mij ik heb een 32" lcd wat wil dus zeggen dat voor mij 720p al voldoende is en wat men tv ook aankan. en dat bied indi ons hier in belgië aan

dunno

Legacy Member
Wij hebben hier thuis Indi sinds anderhalve week ofzo. Is wel fun, net beeld, ook zenders als NGC, Discovery Chanel, Extreme Sports Chanel etc. Ook een TV gids waarbij je enkele dagen op voorhand kan kijken wat er op welk uur is etc...

Kvind het wel leuk.

Avenger 2.0

Legacy Member
dunno zei:
Wij hebben hier thuis Indi sinds anderhalve week ofzo. Is wel fun, net beeld, ook zenders als NGC, Discovery Chanel, Extreme Sports Chanel etc. Ook een TV gids waarbij je enkele dagen op voorhand kan kijken wat er op welk uur is etc...

Kvind het wel leuk.

INDI is inderdaad wel leuk. Binnekort beginnen (of zijn ze al bezig?) ze ook met interactiviteit. Maar persoonlijk zegt me dat niks. Zoals je met telenet ziet betekent dat gewoon afdokken voor alles wat je normaal gratis moest krijgen...

Burgun

Legacy Member
MinM zei:
je moet mij is uitleggen hoe je een digitaal beeld verstuurd over een analoge kabel?????
leg mij dat is uit.

over de kabel wordt idd een analoog signaal verzonden. in dit analoog signaal zit echter digitale informatie gecodeerd. daarom heb je een digibox nodig voor de ontrafeling van dit signaal.
u uitleggen hoe dit juist gaat zal ik niet doen ;).

svendevil

Legacy Member
Burgun zei:
over de kabel wordt idd een analoog signaal verzonden. in dit analoog signaal zit echter digitale informatie gecodeerd. daarom heb je een digibox nodig voor de ontrafeling van dit signaal.
u uitleggen hoe dit juist gaat zal ik niet doen ;).

Eigenlijk wordt er opgewaardeerd analoog signaal verstuurd over de analoge kabel (frequentie is 2 keer zo groot als normaal signaal, daarmee dat er een aantal zenders weggevallen zijn) , maar de setobox gaat deze omzetten naar digitaal signaal... en dan terug naar analoog signaal omdat je tv toestel dat signaal niet herkend. Speciaal systeem is het maar het geeft mooier beeld...

Je kan WEL digitaal signaal (HD) versturen over de gewone kabel alleen gaat dan weer het zenderaanbod inkrimpen, omdat de grootte van een digitale frequentie 3 keer zo hoog is als de grootte van een analoge frequentie.

Voor iedere HD zender gaan 2 à 3 analoge zenders wegvallen, LEUK hé :woohoo:

Avenger 2.0

Legacy Member
svendevil zei:
Eigenlijk wordt er opgewaardeerd analoog signaal verstuurd over de analoge kabel (frequentie is 2 keer zo groot als normaal signaal, daarmee dat er een aantal zenders weggevallen zijn) , maar de setobox gaat deze omzetten naar digitaal signaal... en dan terug naar analoog signaal omdat je tv toestel dat signaal niet herkend. Speciaal systeem is het maar het geeft mooier beeld...

Het signaal wordt wel degelijk digitaal over de kabel verstuurd dacht ik. Kan natuurlijk wel zijn dat het oorspronkelijke signaal analoog is en dus gedigitaliseerd is voor het doorsturen.

Burgun

Legacy Member
svendevil zei:
Eigenlijk wordt er opgewaardeerd analoog signaal verstuurd over de analoge kabel (frequentie is 2 keer zo groot als normaal signaal, daarmee dat er een aantal zenders weggevallen zijn) , maar de setobox gaat deze omzetten naar digitaal signaal... en dan terug naar analoog signaal omdat je tv toestel dat signaal niet herkend. Speciaal systeem is het maar het geeft mooier beeld...

Je kan WEL digitaal signaal (HD) versturen over de gewone kabel alleen gaat dan weer het zenderaanbod inkrimpen, omdat de grootte van een digitale frequentie 3 keer zo hoog is als de grootte van een analoge frequentie.

Voor iedere HD zender gaan 2 à 3 analoge zenders wegvallen, LEUK hé :woohoo:

ah ok, kwist niet dat de huidige "digitale" tv niet eens digitaal to the home toekomt. marketing :tongue:

Oldskooler

Legacy Member
EUhm nu heb je gewoon telenet digital??

maar telenet HD digital zou er toch ook komen???? Je zal dan wel nieuwe telenet -apparatuur moeten kopen :p:p

Indi biedt al HD aan, telenet nog niet.

Ge moet dus wachten :p, en weer dokken :p

SanYo

Legacy Member
Ik heb het geluk dat ik INDI gebied woon. Ben wel content ervan... Beeld is zoveel beter dan bv dat onscherp beeld dat BelgacomTV me geeft. En valt zo op, op een 50inch beeldscherm.

MinM

Legacy Member
@ oldskooler

ik huur mijn digicorder omdat ik het beleid van telenet wel ken...
je koopt nu een digicorder van 200€ en binnen 2jaar moet je die nieuwe kopen om hd te kunnen spele en dan nog is 200€ en zo blijven we bezig

trouwens 10€ dat voel je niet in je portemonee
dus ik zeg mijn contract op en stel een nieuw contract in het HD formaat :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan