Archief - indi vs telenet digital tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

svendevil

Legacy Member
MinM zei:
@ oldskooler

ik huur mijn digicorder omdat ik het beleid van telenet wel ken...
je koopt nu een digicorder van 200€ en binnen 2jaar moet je die nieuwe kopen om hd te kunnen spele en dan nog is 200€ en zo blijven we bezig

trouwens 10€ dat voel je niet in je portemonee
dus ik zeg mijn contract op en stel een nieuw contract in het HD formaat :p


Ik ben verkoper bij telenet... Maar ik snap jouw redenering niet :rofl:

Mag ik eens vragen, hoeveel kost 24 maanden 10 euro huur betalen en 75 euro activatiekost?

Wel een beetje meer dan die 199 euro en 50 euro activatiekost als je hem koopt... Niet?

wel lachen hoe sommige mensen denken :cool:

PS: Telenet gaat u echt niet in't zak zetten hé, het is uw vertrouwde kabelmaatschappij en tegenwoordig heb je al zoveel oplossingen om televisie te nemen, dat we gewoon niet anders kunnen dan meegaan (of een stapje voorblijven ;))

Sk8erMatty

Legacy Member
nja ok, maar hoelang huur je die digicorder al? als je die langer dan anderhalf jaar huurt heb je hem eigenlijk ook al volledig betaalt ...

edit: svendevil was mij voor :)

whacker

Legacy Member
Een stapje voorblijven? ;)
Nuja, ik denk dat de toekomst in dezelfde richting gaat als Belgacom TV. Uiteraard met beter signaal en niet geconnecteerd met SCART (omg, zelfs DVDs zijn lelijk als ge dat via SCART steekt op nen HD TV). Dit omdat (zoals hierboven gemeld) er op den duur gewoon te weinig "plaats" zal zijn op de analoge kabel voor die HD kanalen. Ben wel benieuwd hoe dat werkt in UK. Daar is dat digitaal via de antenne (ongeveer zelfde systeem als Belgacom TV qua zenders kiezen enzo) dus dan moeten toch ook al die kanalen tegelijk door de ether vliegen...
Da systeem lijkt me trouwens veel toffer: 1x een set top box kopen (ge kunt kiezen welk merk) en ge kunt direct alle kanalen ontvangen die "free to air" zijn (e.g. satteliet).

PS: Ik heb nu Belgacom TV en ik vind het niet slecht maar er zijn enkele dingen die mij ergeren: traag zappen, meerdere digiboxen nodig of ge kunt maar 1 kanaal tegelijk kijken, ...

Coop

Legacy Member
svendevil zei:
PS: Telenet gaat u echt niet in't zak zetten hé, het is uw vertrouwde kabelmaatschappij

LOL²
Telenet zet iedere internet abonnee elke maand in het zak als ze hun factuur sturen, traffic bijkopen, 5€ betalen voor flexview.
Telenet is zowat het smerigste bedrijf wat ik ken en zou alles doen om u 10€ af te troggelen.
en tegenwoordig heb je al zoveel oplossingen om televisie te nemen, dat we gewoon niet anders kunnen dan meegaan (of een stapje voorblijven ;))

Voorblijven ? je bedoelt met digitaal over de analoge kabel ?

Yo-Han

Legacy Member
Onlangs belgacom tv en telenet digital gezien....CRAAAP! dacht dat het aan foute verdeling lag ofzo ,maar het was zo,kan het nog niet geloven!

Analoog beeld op sony trinitron wega crt is gewoon 3 x zo goed hier!

HD en digi tv = pure commercie... markt verzadigd?..creeer nieuwe noden ,zo simpel als dat is het.

PS HD ,dat komt nog wel in orde,maar het vergt idd hoge eisen,snelle processoren/beeldverwerking in toestellen,hoge bandbreedte signaalverwerking ..meer dan de helft van HD toestellen vandaag heeft wel scherp beeld,maar bij snelle beweging....oei oei oei
...geef mij maar hi end standaard dvd res op crt en hi end upscaling op projector..verslaat HD nog op elk vlak op al die lcd crap

Grayfox

Legacy Member
svendevil zei:
PS: Telenet gaat u echt niet in't zak zetten hé, het is uw vertrouwde kabelmaatschappij en tegenwoordig heb je al zoveel oplossingen om televisie te nemen, dat we gewoon niet anders kunnen dan meegaan (of een stapje voorblijven ;))
LOL, een 10gb limiet voor standaard aansluiting en comfortnet voor 30€/maand met 1gb limiet is NIET in de zak zetten? ja, jij werkt duidelijk als telenetverkoper :p

Karre

Legacy Member
Dit is alweer zo hard bewijs dat mijn vader een telenetlover is want hij denkt dat Telenet Digitaal beter beeld geeft en wilt maar niet geloven dat ze nog verre van in HD uitzenden :p.
En Svendevil, ik moest toch hard lachen dat ge zei dat telenet ons niet oplicht. Ze doen het verdomd iedere maand met ons internet abonnement.

ng

Legacy Member
svendevil zei:
Ik ben verkoper bij telenet... Maar ik snap jouw redenering niet :rofl:

Mag ik eens vragen, hoeveel kost 24 maanden 10 euro huur betalen en 75 euro activatiekost?

Wel een beetje meer dan die 199 euro en 50 euro activatiekost als je hem koopt... Niet?

wel lachen hoe sommige mensen denken :cool:

PS: Telenet gaat u echt niet in't zak zetten hé, het is uw vertrouwde kabelmaatschappij en tegenwoordig heb je al zoveel oplossingen om televisie te nemen, dat we gewoon niet anders kunnen dan meegaan (of een stapje voorblijven ;))

Somebody wants a promotion.

Coop

Legacy Member
Mag dat nu wel gezegd worden nu de naam verandert is ?
Vroeger werd als je iets negatiefs (positief is heel erg moeilijk, geef toe) zei het treath gesloten, of werd je gebanned zelfs.

GaMe®

Legacy Member
Ik ben ook bij INDI, en vind het echt belachelijk dat Telenet INDI verbiedt om services te verlenen aan hun klanten zoals om programma's te zien wanneer jij het wil. (Op één, vtm en vt4 enzo, ken de namen nu niet precies). Ook zoiets als "de rode knop" zouden wij dan niet mogen gebruiken van Telenet.
Hoe is dit nu mogelijk? In Limburg kan je geen Telenet digital tv nemen.
En toch heeft Telenet ik weet niet hoeveel miljoenen betaald zodat alleen zij die services mogen verlenen aan hun klanten.
Zo vallen wij gewoon uit de boot. :s

svendevil

Legacy Member
Yo-Han zei:
Onlangs belgacom tv en telenet digital gezien....CRAAAP! dacht dat het aan foute verdeling lag ofzo ,maar het was zo,kan het nog niet geloven!
Analoog beeld op sony trinitron wega crt is gewoon 3 x zo goed hier!

Man dan ben jij toch wel stekeblind of heb je nog geen IDTV op jouw tv gezien :s OF heb je nog nooit televisie gezien op een LCD, PLASMA HDtv.

Telenet zet iedere internet abonnee elke maand in het zak als ze hun factuur sturen, traffic bijkopen, 5€ betalen voor flexview.
Telenet is zowat het smerigste bedrijf wat ik ken en zou alles doen om u 10€ af te troggelen.

Traffic bijkopen doe je zelf hé man, de meeste mensen komen zeker toe met een limiet van 12 gig. Alleen de gamers en de mensen die illegaal downloaden komen er niet mee toe... Maja dan neem je beter turbonet, dan heb je 35 GIG en 20 Mbit... En de Flexview is gratis voor mensen die internet en of telefoon nemen, kijk eens je facturen na en pak een voordeelpakket, dan zal het voor u al een pak goedkoper uitkomen. :p


Ik ben ook bij INDI, en vind het echt belachelijk dat Telenet INDI verbiedt om services te verlenen aan hun klanten zoals om programma's te zien wanneer jij het wil.

Waar ben jij in hemelsnaam over bezig, weet je wel wat je zegt.
Informeer jezelf beter eens een beetje vooraleer je begint negatief te doen over telenet.
Telenet heeft een rechtzaak tegen alle intercommunale kabelmaatschappijen aangespannen omdat deze weigerden om interactiviteit (dienst van telenet) aan te bieden op hun decoders. En ze hebben deze ook serieus verloren, dus het ligt ZEKER NIET aan telenet dat jij van je rode knop geen gebruik kan maken.
Het komt er trouwens binnekort aan :niceone:

PS: promotie mag altijd hoor :applause: :woohoo: :applause: :woohoo: :applause: :crazy:

ng

Legacy Member
svendevil zei:
Traffic bijkopen doe je zelf hé man, de meeste mensen komen zeker toe met een limiet van 12 gig. Alleen de gamers en de mensen die illegaal downloaden komen er niet mee toe... Maja dan neem je beter turbonet, dan heb je 35 GIG en 20 Mbit... En de Flexview is gratis voor mensen die internet en of telefoon nemen, kijk eens je facturen na en pak een voordeelpakket, dan zal het voor u al een pak goedkoper uitkomen. :p

En dan betaal je hoeveel?

Man, aanvaard het telenet (en ook belgacom) zetten iedereen af. Ze vragen belachelijk veel voor wat ze aanbieden.

We krijgen voor wat, 30 euro of meer de maand, toch wel de volle twaalf gig download. Alé correctie verbruik om precies te zijn.
In de buurlanden is dit limietloos. Dus ja, ze zetten ons af.

svendevil

Legacy Member
ja, het kost 42.91 euro in de maand voor expressnet en adsl go zal rond de 41.95 kosten.

België is inderdaad duur op vlak van internet en telefoniemogelijkheden, maar wij zijn ook ver het duurste land op vlak van belastingen enz...
ALLES is in België duurder, behalve chocolade en bier miss... Daar moet je mee kunnen leven, anders moet je maar verhuizen :D

trouwens jij ligt wrs gewoon te kakken op telenet (en belgacom) omdat je niks beters te doen hebt, je kent nog niet eens de tarieven dus ik neem aan dat je mama je rekening betaald?

Tussen duur zijn omdat we niet anders kunnen en afzetten is nog een groot verschil hé, als de ene ni zakt zal de andere ook niet meekunnen wet op concurrentie...

ng

Legacy Member
Dommel heeft een beter aanbod als telenet en belgacom.
Zij kunnen het wel.
De andere niet?

En nee ik lig niet te "kakken" op telenet of belgacom omdat ik niets beters te doen heb.
Ik zeg enkel maar de waarheid. Het is niet omdat ik de tarieven van telenet niet ken, dat ik daarom niet weet over wat ik spreek. Alhoewel dat mijn ouders inderdaad de rekening betalen, daar ik nog bij mijn ouders woon.

svendevil

Legacy Member
Dommel heeft inderdaad limieten van 50 gig download, maar dat is omdat ze niet zoveel klanten hebben en dat hun netwerk dat daardoor aankan...

UPC (chello) had vroeger ook ongelimiteerd internet, totdat ze teveel klanten kregen, dan hebben ze dat ook moeten terugschroeven. Nu is dat BTW ook telenet.

Wees maar niet ongerust, telenet gaat echt wel zijn snelheden en downloadlimieten uitbreiden, ze zijn daar mee bezig. Zoek maar eens op google naar mach 3 project van telenet.

Doe geen moeite ik heb bijna op alles argumenten, ben hierop getrained :D

PureFun

Legacy Member
svendevil zei:
Tussen duur zijn omdat we niet anders kunnen en afzetten is nog een groot verschil hé, als de ene ni zakt zal de andere ook niet meekunnen wet op concurrentie...
Telenet weet hoe ze overweg moet met de concurrentie nl. opkopen. Chello bood recent een jaar-abonnement op chello extreme (20Mbps down, geen limiet buiten fair use policy) aan voor maar 50 euro / maand aan bestaande klanten en 45 euro / maand voor nieuwe klanten. Een blik op de chello website stuurt je naar www.vanupcnaartelenet.be waar je te lezen krijgt dat je voor het einde van het jaar zal overschakelen naar een telenet product. Benieuwd hoe deze chelloklanten zullen reageren wanneer ze meer zullen betalen voor minder.

ng

Legacy Member
svendevil zei:
Dommel heeft inderdaad limieten van 50 gig download, maar dat is omdat ze niet zoveel klanten hebben en dat hun netwerk dat daardoor aankan...

UPC (chello) had vroeger ook ongelimiteerd internet, totdat ze teveel klanten kregen, dan hebben ze dat ook moeten terugschroeven. Nu is dat BTW ook telenet.

Wees maar niet ongerust, telenet gaat echt wel zijn snelheden en downloadlimieten uitbreiden, ze zijn daar mee bezig. Zoek maar eens op google naar mach 3 project van telenet.

Doe geen moeite ik heb bijna op alles argumenten, ben hierop getraind :D

Waarom gaat het dan in het buitenland wel?

Trouwens, ze hoeven hun snelheid niet echt op te drijven. Eerst hun belachelijke limieten weghalen.
En niet zo belachelijk veel geld vragen voor wat ze aanbieden.

svendevil

Legacy Member
Dat stuk van het buitenland heb ik dernet al uitgelegd...

BELASTINGEN en shit en concurrentie. Das iets waar jij en zelfs ik niet veel ga van begrijpen, er zit veel meer achter dan zomaar een bedrag op een internet verbinding te plakken! De overheid zit er voor meer tussen dan je denkt...

Bij de omschakeling van UPC naar telenet zijn voor die mensen zowel voor als nadelen verbonden: - Downloadlimieten worden lager (dit kan echter weinig mensen schelen), + je kan wel nu telefoon en digitale tv van telenet in UPC gebied nemen. + Plus de voordeelpaketten zijn daar ook mogelijk wat alles een beetje goedkoper gaat maken :D


Grtz

PureFun

Legacy Member
Je praat gewoon over een andere wereld als je beweert dat chello klanten weinig aandacht besteden aan de ongelooflijk sterk verlaagde limieten. De chello easy en starter klanten vormen een minderheid. Elke chello abonnee die ik ken is een extreme klant, geen limiet buiten een fup. Deze zouden nu moeten overschakelen naar een turbonet abonnement met een limiet van 35GB (kleiner dan dommels standaard abo met 50GB), gehalveerde uploadsnelheid en dit alles voor een hogere prijs.

Tenslotte weet je ook dat je combopaketten niet kwijt raakt aan geïnformeerde gebruikers maar eerder aan personen van middelbare leeftijd die genoegen nemen met een 'doorsnee' product. In praktijk is de bewegingsvrijheid die je geniet wanneer je verschillende diensten van verschillende providers gebruikt steeds interessanter.

Doch geen paniek. Dankzij de overname van upc door telenet en uitbreiding van hun monopolie komen we een stap dichter bij dit scenario http://tweakers.net/nieuws/48314/Belgische-providers-nerveus-na-EU-boete-voor-Telefonica.html
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan