Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Actie is reactie + (F = m.a) == voortstuwing.jeroenvde zei:anyway, wat ik niet snap is dat ruimteschepen, raketten ed hun stuwmotoren in de ruimte kunnen grbruiken... er is niets om je van weg te stuwen aangezien er geen lucht is...
Een team van Europese astronomen heeft voor het eerst een op de Aarde gelijkende planeet buiten ons zonnestelsel gevonden die in een levensvatbare zone rond haar moederster vertoeft, zo heeft de Europese Zuidelijke Sterrenwacht ESO woensdag bekendgemaakt.
Het object vertoont meerdere merkwaardigheden, waaronder de mogelijkheid van vloeibaar water op het oppervlak. Een team van Zwitserse, Franse en Portugese astronomen stootte met de 3,6 m telescoop van La Silla in Chili op een object rond rode dwergster Gliese 581 in het sterrenbeeld Weegschaal op slechts 20,5 lichtjaar van ons.
benny zei:ff deze topic uppen![]()
er is een planeet gevonden die er ongeveer zoals aarde zou uitzien
Eerste Aarde-achtige exoplaneet ontdekt
meer info hier:
http://www.hbvl.be/nieuws/Wetenschap/default.asp?art={0566104C-145F-4131-983B-93D61C7E5793}
Cartek zei:idd heb het ook gelezen.
weten ze al of er natuur, leven op aanwezig is ?
zou wel leuk zijn nog zo een planeet als de aarde, maar dan zonder al de gebouwen, gewoon overal prachtige natuur.
)Fighting Hobbit zei:In het beste geval kunnen we hopen dat er ooit een manier komt om lichtsneldei dicht genoeg te benaderen zodat we toch eens een tripje kunnen ondernemen.
oOze zei:mja, radiogolven is maar 1 indicatie en is tijdsgebonden. een beschaving moet al ver genoeg zijn geëvolueerd om radiogolven te gebruiken, maar nog niet zo ver dat ze andere, meer efficiente manieren gebruiken (lichtpulsen of whatever). das maar een korte periode, wij gebruiken nog maar 100 jaar radiogolven, hoelang eer we iets beters vinden? another 100? het moet al toeval zijn dat de dichtsbijzijnde beschaving op net hetzelde punt in hun ontwikkeling zit als wij. ok, als er nieuwe tech komt dat wilt niet zeggen dat ze alle oude tech dumpen, maar toch. er zijn zoveel factoren die meespelen, leven vinden is het minste probleem, er geraken of gewoon al mee communiceren zal nog veel moeilijker zijn, of praktisch onmogelijk.
editje: http://mb-soft.com/public/seti.html
Fighting Hobbit zei:In het beste geval kunnen we hopen dat er ooit een manier komt om lichtsnelheid dicht genoeg te benaderen zodat we toch eens een tripje kunnen ondernemen.
Om die snelheid te behouden heb je nul de botten energie nodig. (in een vacuüm)RazorBlade0075 zei:sorry ze maar om de snelheid van het licht te bekomen of zelfs benaderen is toch vrij onmogelijk denk ik....Ik bedoel 300 000 km per SECONDE bedenk hoeveel energie je nodig zou hebben om die snelheid zelfs te behouden!!!