Archief - In de ruimte

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DA_MadAce

Legacy Member
Tegen dan denkt die meteoor: "Fuck jong, das daar veel te warm, kzal wel op de maan inslaan!"

Yay for global warming!

jeroenvde

Legacy Member
sterretje in uw voorruit?

even carglas bellen :)



anyway, wat ik niet snap is dat ruimteschepen, raketten ed hun stuwmotoren in de ruimte kunnen grbruiken... er is niets om je van weg te stuwen aangezien er geen lucht is...

Parnakra

Legacy Member
jeroenvde zei:
anyway, wat ik niet snap is dat ruimteschepen, raketten ed hun stuwmotoren in de ruimte kunnen grbruiken... er is niets om je van weg te stuwen aangezien er geen lucht is...
Actie is reactie + (F = m.a) == voortstuwing.

jeroenvde

Legacy Member
ah dus gelijk als ge daar hangt in de ruimte in u shortje moet ge uw gsm achter u wegsmijten om vooruit te geraken :) IC!!

srr voor de offtopic!

Gromme

Legacy Member
En je lichaam moet omgeven zijn door lucht om niet te imploderen, dacht ik hé?

demon326

Legacy Member
ff deze topic uppen:D

er is een planeet gevonden die er ongeveer zoals aarde zou uitzien

Eerste Aarde-achtige exoplaneet ontdekt

Een team van Europese astronomen heeft voor het eerst een op de Aarde gelijkende planeet buiten ons zonnestelsel gevonden die in een levensvatbare zone rond haar moederster vertoeft, zo heeft de Europese Zuidelijke Sterrenwacht ESO woensdag bekendgemaakt.

Het object vertoont meerdere merkwaardigheden, waaronder de mogelijkheid van vloeibaar water op het oppervlak. Een team van Zwitserse, Franse en Portugese astronomen stootte met de 3,6 m telescoop van La Silla in Chili op een object rond rode dwergster Gliese 581 in het sterrenbeeld Weegschaal op slechts 20,5 lichtjaar van ons.

meer info hier:

http://www.hbvl.be/nieuws/Wetenschap/default.asp?art={0566104C-145F-4131-983B-93D61C7E5793}

demon326

Legacy Member
Cartek zei:
idd heb het ook gelezen.
weten ze al of er natuur, leven op aanwezig is ?
zou wel leuk zijn nog zo een planeet als de aarde, maar dan zonder al de gebouwen, gewoon overal prachtige natuur.

dat weeten ze blijkbaar nog niet:(

maar zou idd wel nice zijn een planeet zoals de onze zonder gebouwen(voorlopig:unsure: )

Thales

Legacy Member
dat zullen ze ook nooit weten, hoe moeten ze daar geraken.
of kunnen die zo inzoomen door de atmosfeer?
mss moeten ze er maar radiogolven naartoe sturen. ik dacht dat dit de snelste manier was om te zien of er intelligent leven is

Fighting Hobbit

Legacy Member
In het beste geval kunnen we hopen dat er ooit een manier komt om lichtsnelheid dicht genoeg te benaderen zodat we toch eens een tripje kunnen ondernemen.

oOze

Legacy Member
mja, radiogolven is maar 1 indicatie en is tijdsgebonden. een beschaving moet al ver genoeg zijn geëvolueerd om radiogolven te gebruiken, maar nog niet zo ver dat ze andere, meer efficiente manieren gebruiken (lichtpulsen of whatever). das maar een korte periode, wij gebruiken nog maar 100 jaar radiogolven, hoelang eer we iets beters vinden? another 100? het moet al toeval zijn dat de dichtsbijzijnde beschaving op net hetzelde punt in hun ontwikkeling zit als wij. ok, als er nieuwe tech komt dat wilt niet zeggen dat ze alle oude tech dumpen, maar toch. er zijn zoveel factoren die meespelen, leven vinden is het minste probleem, er geraken of gewoon al mee communiceren zal nog veel moeilijker zijn, of praktisch onmogelijk.

editje: http://mb-soft.com/public/seti.html

oOze

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
In het beste geval kunnen we hopen dat er ooit een manier komt om lichtsneldei dicht genoeg te benaderen zodat we toch eens een tripje kunnen ondernemen.

ge kunt wel verwachten dat de mensen die zo een tocht ondernemen totaal vervreemd zullen zijn van de aarde. het zullen mensen zijn, maar of ze hun nog aardling voelen.. de tijd dat mensen diep de ruimte in trekken is de tijd dat de mensheid zich opsplitst en ieder deel een verschillende evolutie zal ondergaan.

killgore

Legacy Member
oOze zei:
mja, radiogolven is maar 1 indicatie en is tijdsgebonden. een beschaving moet al ver genoeg zijn geëvolueerd om radiogolven te gebruiken, maar nog niet zo ver dat ze andere, meer efficiente manieren gebruiken (lichtpulsen of whatever). das maar een korte periode, wij gebruiken nog maar 100 jaar radiogolven, hoelang eer we iets beters vinden? another 100? het moet al toeval zijn dat de dichtsbijzijnde beschaving op net hetzelde punt in hun ontwikkeling zit als wij. ok, als er nieuwe tech komt dat wilt niet zeggen dat ze alle oude tech dumpen, maar toch. er zijn zoveel factoren die meespelen, leven vinden is het minste probleem, er geraken of gewoon al mee communiceren zal nog veel moeilijker zijn, of praktisch onmogelijk.

editje: http://mb-soft.com/public/seti.html

lichtpulsen zijn radiogolven >_<. En wij gebruiken amper al deftig radiogolven, het grootte gebruik daarin moet nog komen hoor.

Gentei

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
In het beste geval kunnen we hopen dat er ooit een manier komt om lichtsnelheid dicht genoeg te benaderen zodat we toch eens een tripje kunnen ondernemen.

sorry ze maar om de snelheid van het licht te bekomen of zelfs benaderen is toch vrij onmogelijk denk ik....Ik bedoel 300 000 km per SECONDE bedenk hoeveel energie je nodig zou hebben om die snelheid zelfs te behouden!!!

Parnakra

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
sorry ze maar om de snelheid van het licht te bekomen of zelfs benaderen is toch vrij onmogelijk denk ik....Ik bedoel 300 000 km per SECONDE bedenk hoeveel energie je nodig zou hebben om die snelheid zelfs te behouden!!!
Om die snelheid te behouden heb je nul de botten energie nodig. (in een vacuüm)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan