Archief - In de ruimte

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

t519416

Legacy Member
Ging over de ruimte, maar heel uitgebreid, theorie van Einstein om sneller dan het licht te reizen bv, het aantal planeten etc etc..

Thales

Legacy Member
ma wa is da indirect bewijs dat er dan leven is?
seller dan licht te reizen is om er dna te geraken. ma op wa baseren ze hun dat er leven is?
en hoe kunnen ze weten of wij dan niet interessant genoeg zijn als ze niet weten hoe die "aliens" geevolueerd zijn.

t519416

Legacy Member
Indirect bewijs is iets met de planeten, ze berekenen hoeveel mogelijk bewoonbare planeten erzijn met een percentage daarop berekenen ze de mogelijk intelligente levensvormen.. Al een tijdje geleden dat ik die docu gezien heb^^

Thinsulate

Legacy Member
Man man man,wa zou ik graag hebben dat ALLES wat buiten de aarde is in kaart wordt gebracht =/

Ddarkness

Legacy Member
hmmm, moest et ster zijn die ontploft is zoude we et nu nog zien.
Want da licht verdwijnt nie zo maar e.
Daarom nu nie op deze moment e, want ster kan uit ons zicht zijn of zon zit te neig in de weg.

Als ge kunt morge rond zelfde tijd nog is kijke. Welke wind richting richting wast? Mss voor de vroege en geïntresseerde vogels onder ons die dan eens een blik in die richting kunne werpen.

Gentille

Legacy Member
Thinsulate zei:
Man man man,wa zou ik graag hebben dat ALLES wat buiten de aarde is in kaart wordt gebracht =/

Dat zou idd wel de moeite zijn en ik denk dat het een hele grote kaart zou zijn :p

t519416

Legacy Member
Je moet rekenen dat er ong. 100-280 Biljoen(of Triljoen , kweet et nimeer) sterren zijn.. Dus ja, een heel grote kaart..

t519416

Legacy Member
Ddarkness zei:
hmmm, moest et ster zijn die ontploft is zoude we et nu nog zien.
Want da licht verdwijnt nie zo maar e.
Daarom nu nie op deze moment e, want ster kan uit ons zicht zijn of zon zit te neig in de weg.

Als ge kunt morge rond zelfde tijd nog is kijke. Welke wind richting richting wast? Mss voor de vroege en geïntresseerde vogels onder ons die dan eens een blik in die richting kunne werpen.

Er is een grote kans dat dit niet zou gaan door de lichtdiffusie in de ruimte.. Men kan wel altijd proberen ;)

DA_MadAce

Legacy Member
Een ontploffende ster? Met stralen? Ik betwijfel het. Als een ster die zo dicht bij is (je kan immers "brokstukken" zien) in supernova gaat dan zouden we allemaal al lang dood moeten zijn geweest.

Persoonlijk denk ik dat het een meteorietje was dat in de dampkring in brokjes brak.

t519416

Legacy Member
Andere mogelijkheid daar ook, maar het aantal mogelijkheden is toch maar beperkt..Ik weet het ni..Ik weet immers ook niet echt veel over de ruimte en kstudeer ook nog nie dusja :)

jean_005

Legacy Member
t519416 zei:
Voor deze die niet weten wat een supernova is http://nl.wikipedia.org/wiki/Supernova
;) en ik zou het ook niet "gewoon" een supernova noemen..Moet wel mooi zijn om dit te zien,
Leek het hier op, de ster die je zag?

Awel ja, omdat het niet echt gewoon is zette ik het tusse haken om te zegge dat het niet gewoon is. Twas niet zo bedoeld :p


http://www.youtube.com/watch?v=0J8srN24pSQ Daar lijkt het toch op, behalve het moment waarop hij de ster niet meer ziet zie ik niet in het filmpje.

NeoCracer

Legacy Member
t519416 zei:
Je moet rekenen dat er ong. 100-280 Biljoen(of Triljoen , kweet et nimeer) sterren zijn.. Dus ja, een heel grote kaart..

ik heb eens in een programma gehoord dat er evenveel sterren als zandkorrels zijn :crazy:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan