Archief - Ik praat geen AN omdat...?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

taLa.

Legacy Member
.. omdat ik niet opgevoed ben om AN te praten en nog niemand ben tegengekomen die AN terugpraat.
en omda AN gay is

Raukaris

Legacy Member
Donderdag en vrijdag stage op een West-Vlaamse school. (ik ben van Oost-Vlaanderen)

Ik zal ze eens leren hoe het moet :cool:

Shotterke

Legacy Member
Raukaris zei:
Donderdag en vrijdag stage op een West-Vlaamse school. (ik ben van Oost-Vlaanderen)

Ik zal ze eens leren hoe het moet :cool:

Da gaat u toch nie lukken :p
Ik ga al bijna 3 jaar naar school in West-Vlaanderen en ze praten nog altijd dialect. Zelf ik af en toe :cry:

Crashtestdummy

Legacy Member
Raukaris zei:
Donderdag en vrijdag stage op een West-Vlaamse school. (ik ben van Oost-Vlaanderen)

Ik zal ze eens leren hoe het moet :cool:
gij ga gepest worden :unsure:

ik spreek gin AN omdak da zo geleerd ei van min familie en maatn
en ik school veegdegek geweunweg minne zak aan de nederlandske lesse en alsek moeste lezen was da zelfs int dialect wormee dak gjil de klasse under liet vortsmijtn :cool:

boogje

Legacy Member
Dude87, hét schoolvoorbeeld van iemand die West-Vlaams spreekt! ^^

taLa.

Legacy Member
Dude87 zei:
ik spreek gin AN omdak da zo geleerd ei van min familie en maatn
en ik school veegdegek geweunweg minne zak aan de nederlandske lesse en alsek moeste lezen was da zelfs int dialect wormee dak gjil de klasse under liet vortsmijtn :cool:

Dialect praten, tot daar aan toe, maar dialect schrijven :naughty:

SilentSpring

Legacy Member
neomitochondria zei:
west vlaams is zalig vind ik, wij kunnen zogoed als alle andere dialecten min of meer verstaan, maar bijna niemand kan west vlaams verstaan :)

².
maar bashen op West-Vlaanderen is hier nogal in dusja...

In't middelbaar sprak ik toch meestal redelijk dialect, zo onder de maten.

Nu in't hoger beperk ik dat wat en is't meer AN met hier en daar eens ne woordje uit dialect.
Kwestie van goed verstaanbaar te zijn enz:unsure:

Persoonlijk vind ik dat 'wuk ipv wat?' nogal kak.
Dan zeggen wij 'wadde', da gaat nog maar 'wuk' :unsure:

Nuja: ieder dialect eeft z'n charme:)

Saint

Legacy Member
Ik praat redelijk AN. Ik gebruik wel 'gij' en consoorten, anders klinkt het net iets te plastiek vind ik :). En ik praat wat trager, want ik ben van de Limburg eh :p, maar mijn Limburgs accent viel in de smaak met mijn Nederlandse presentatie (zit in Gent op school). Iedereen verstaat mij wel, alleen de West Vlamingen hebben soms problemen, maar dat geldt omgekeerd ook :).
Ik tover altijd een glimlach op het hete meisje achter de toog in de cafetaria, door mijn accent haha :lol:.

cura

Legacy Member
BlaDe zei:
kud klinkt idd véél beter dan koud :p

ik praat dan ook geen plat west-vlaams, kan namelijk even belachelijk klinken als AN
alhoewel ik eerder iemand nie ga kunnen uitstaan omdat hij plat AN spreekt dan omdat hij plat dialect (eender welk dialect) spreekt :/

ng

Legacy Member
True, plat AN is zo belachelijk. En dat is gewoon te stroef om gewone conversaties mee te houden.

"kaat"

Hmgrwngd

Legacy Member
Den Freddie zei:
².
maar bashen op West-Vlaanderen is hier nogal in dusja...

In't middelbaar sprak ik toch meestal redelijk dialect, zo onder de maten.

Nu in't hoger beperk ik dat wat en is't meer AN met hier en daar eens ne woordje uit dialect.
Kwestie van goed verstaanbaar te zijn enz:unsure:

Persoonlijk vind ik dat 'wuk ipv wat?' nogal kak.
Dan zeggen wij 'wadde', da gaat nog maar 'wuk' :unsure:

Nuja: ieder dialect eeft z'n charme:)
wadde wadde ?

AN met een sausje dialect.
"Meneer, kunt u neki nor ier komen, alstublieft?"

Gentille

Legacy Member
Ik vind dat ik wel nog behoorlijk AN spreek. Hier en daar wel wat licht West-vlaams dialect (mijn vader komt van net over de grens) en wat Oost-Vlaams er tussen. Maar al bij al valt het goed mee vind ik persoonlijk. Heb nog niet echt gehad dat mensen me niet verstonden of het zijn rasecte West-Vlamingen die bepaalde woorden niet begrijpen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan