Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Raukaris zei:Donderdag en vrijdag stage op een West-Vlaamse school. (ik ben van Oost-Vlaanderen)
Ik zal ze eens leren hoe het moet![]()


gij ga gepest wordenRaukaris zei:Donderdag en vrijdag stage op een West-Vlaamse school. (ik ben van Oost-Vlaanderen)
Ik zal ze eens leren hoe het moet![]()


Dude87 zei:ik spreek gin AN omdak da zo geleerd ei van min familie en maatn
en ik school veegdegek geweunweg minne zak aan de nederlandske lesse en alsek moeste lezen was da zelfs int dialect wormee dak gjil de klasse under liet vortsmijtn![]()
neomitochondria zei:west vlaams is zalig vind ik, wij kunnen zogoed als alle andere dialecten min of meer verstaan, maar bijna niemand kan west vlaams verstaan![]()

cura zei:...ik niet belachelijk wil klinken.

. En ik praat wat trager, want ik ben van de Limburg eh
, maar mijn Limburgs accent viel in de smaak met mijn Nederlandse presentatie (zit in Gent op school). Iedereen verstaat mij wel, alleen de West Vlamingen hebben soms problemen, maar dat geldt omgekeerd ook
.
.BlaDe zei:kud klinkt idd véél beter dan koud![]()
BlaDe zei:kud klinkt idd véél beter dan koud![]()
En hier ist dan weer "kot"Stancke zei:Tis 'koet'? >_<

't Is "kaaw".Stancke zei:Tis 'koet'? >_<
wadde wadde ?Den Freddie zei:².
maar bashen op West-Vlaanderen is hier nogal in dusja...
In't middelbaar sprak ik toch meestal redelijk dialect, zo onder de maten.
Nu in't hoger beperk ik dat wat en is't meer AN met hier en daar eens ne woordje uit dialect.
Kwestie van goed verstaanbaar te zijn enz![]()
Persoonlijk vind ik dat 'wuk ipv wat?' nogal kak.
Dan zeggen wij 'wadde', da gaat nog maar 'wuk'![]()
Nuja: ieder dialect eeft z'n charme![]()