Archief - iedereen naar de MAAN!!!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
Bamboelip zei:
zalig :d ik heb plezier om deze thread te lezen :D
idem nog nooit zo'n hoop ongefundeerde en/of onmogelijke dingen/ideeën gelezen.
Soit, laat ons in de toekomst vooral naar de maan vliegen om er zonnecellen te installeren die batterijen opvullen, en dan in een pakket met He3 naar de aarde geschoten worden en landen met parachutes. Daarna vissen we de paketten uit de oceaan en ons energieprobleem is opgelost.
LOL

twoen

Legacy Member
reteiP zei:
idem nog nooit zo'n hoop ongefundeerde en/of onmogelijke dingen/ideeën gelezen.
Soit, laat ons in de toekomst vooral naar de maan vliegen om er zonnecellen te installeren die batterijen opvullen, en dan in een pakket met He3 naar de aarde geschoten worden en landen met parachutes. Daarna vissen we de paketten uit de oceaan en ons energieprobleem is opgelost.
LOL

als het dan toch zo een rommel is, lees het dan niet en blijf hier weg

djbramz

Legacy Member
reteiP zei:
idem nog nooit zo'n hoop ongefundeerde en/of onmogelijke dingen/ideeën gelezen.
Soit, laat ons in de toekomst vooral naar de maan vliegen om er zonnecellen te installeren die batterijen opvullen, en dan in een pakket met He3 naar de aarde geschoten worden en landen met parachutes. Daarna vissen we de paketten uit de oceaan en ons energieprobleem is opgelost.
LOL

Wat fantaseren over de toekomst kan nooit kwaad, hoe belachelijk de ideeën nu misschien klinken over een paar jaar worden ze misschien realiseerbaar, maar ja als iedereen dan mooi binnen jouw "lijntjes" denkt, zal er niet veel van komen...

Anoniem0

Legacy Member
sorry maar den huidigen spaceshuttle kan toch een goede 10 ton dragen hoor.
(lift of wel te verstaan)
dus als ze helium 3 kunnen winnen kunnen ze da toch in een space shipken steken en naar hier brengen???

1 ton was zogezegd genoeg om een heel jaar amerika van energie te voorzien.
dus vind ik da eerlijk gezegd niet zo vergezocht.

Fighting Hobbit

Legacy Member
allahmcbeal zei:
sorry maar den huidigen spaceshuttle kan toch een goede 10 ton dragen hoor.
(lift of wel te verstaan)
dus als ze helium 3 kunnen winnen kunnen ze da toch in een space shipken steken en naar hier brengen???

1 ton was zogezegd genoeg om een heel jaar amerika van energie te voorzien.
dus vind ik da eerlijk gezegd niet zo vergezocht.
Zo'n spaceshuttle is wel gemaakt om te landen en op te stijgen op aarde en niet op de maan, denk dat dit wel een beetje een praktisch probleempje is...

Dr.White widow

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Zo'n spaceshuttle is wel gemaakt om te landen en op te stijgen op aarde en niet op de maan, denk dat dit wel een beetje een praktisch probleempje is...

dus bouwen we beter eerst een spacecentre ginder, terplaatse ontginne en dan met de shuttle naar earth ;)

Burny

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Zo'n spaceshuttle is wel gemaakt om te landen en op te stijgen op aarde en niet op de maan, denk dat dit wel een beetje een praktisch probleempje is...

Op de maan is de zwaartekracht veel minder, dus 1maal daar 'iets' voorzien is om op te stijgen gaat het veel makkelijker.
Maarja, zo'n soort maanbasis bouwen zal wel een 50-jaren plan zijn.

Bontus

Legacy Member
djbramz zei:
Wat fantaseren over de toekomst kan nooit kwaad, hoe belachelijk de ideeën nu misschien klinken over een paar jaar worden ze misschien realiseerbaar, maar ja als iedereen dan mooi binnen jouw "lijntjes" denkt, zal er niet veel van komen...
Je moet eerst binnen de huidige 'lijnen' leren denken, en dan de grens aftasten.
Niet zomaar liggen gissen.
Belachelijk.

Anoniem0

Legacy Member
reteiP zei:
Je moet eerst binnen de huidige 'lijnen' leren denken, en dan de grens aftasten.
Niet zomaar liggen gissen.
Belachelijk.

moest iedereen zo denken was er geen technologische evolutie. ;)
want dan kan niets.

Bontus

Legacy Member
allahmcbeal zei:
moest iedereen zo denken was er geen technologische evolutie. ;)
want dan kan niets.
lees nogmaals:
Eerst binnen de lijnen leren denken, dan de grenzen aftasten.

even citaat aanhalen:
Einstein was a giant. His head was in the clouds, but his feet were on the ground. Those of us who are not so tall have to choose!

Kop uit de wolken halen dus ;)

Anoniem0

Legacy Member
reteiP zei:
lees nogmaals:
Eerst binnen de lijnen leren denken, dan de grenzen aftasten.

even citaat aanhalen:
Einstein was a giant. His head was in the clouds, but his feet were on the ground. Those of us who are not so tall have to choose!

Kop uit de wolken halen dus ;)


allez allez. als ze in de jaren 70 al op de maan konden landen en weer opstijgen zullen ze da nu toch ook wel kunnen. (of zijt ge gelijk bacon nen conspiracy theorist??? :p)

er zijn altijd al 'pioneers' geweest.
die mensen zijn nodig om vooruitgang te boeken.
Leonardo da vinci tekende al helicopters. was toen niet mogelijk met de toenmalige techniek.... ook een dromer? met zijn voeten niet op de grond.
of visionair.....:niceone:

D3C0Y

Legacy Member
yiha binnen de zoveel jaren kan ik maan stuk grond op de maan gaan bewonen (tenminste als dat stuk grond van robland echt is :p)

killgore

Legacy Member
allahmcbeal zei:
allez allez. als ze in de jaren 70 al op de maan konden landen en weer opstijgen zullen ze da nu toch ook wel kunnen. (of zijt ge gelijk bacon nen conspiracy theorist??? :p)

er zijn altijd al 'pioneers' geweest.
die mensen zijn nodig om vooruitgang te boeken.
Leonardo da vinci tekende al helicopters. was toen niet mogelijk met de toenmalige techniek.... ook een dromer? met zijn voeten niet op de grond.
of visionair.....:niceone:
Vooruitgang wordt niet geboekt door het dromen ze.

edit: ik ga ook niet volledig akkoord met reteIP ze, "baanbrekende" (commercële -> grootschalige) toepassingen helpen een technologie meestal veel meer voor uit als enkel onderzoek. Maar helikoptertjes tekenen helpt echt niet om ooit zo een machine te maken :p, da vinci was trouwens niet de enige in die tijd die dergelijke constructies uittekende.

Anoniem0

Legacy Member
Las vegas is ook vanuit niets volledig opgebouwd. en nu is het een groteske geldmachine. met alle toeters en bellen.
voor een lap grond in de woestijn is dat al heel wat :p

gewoon toerisme en handel (in las vegas zijn geval gokken) kan zo iets echt wel exponentieel groeien.
en den technologie is er.

Karre

Legacy Member
D3C0Y zei:
yiha binnen de zoveel jaren kan ik maan stuk grond op de maan gaan bewonen (tenminste als dat stuk grond van robland echt is :p)
Dacht er ook aan :p .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan