Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bamboelip zei:zalig :d ik heb plezier om deze thread te lezen![]()
Dr.White widow zei:den dag van vandaag gaat alles wel wireless hé![]()

...Hollow zei:Hebbe ze ooit eens niet een experiment gedaan om energie draadloos te versturen, via radiogolven ofzo
dacht dat ze zo een gloeilamp konden laten branden, maar wel op een zeer beperkte afstand. kan ook goed zijn dat ik helemaal fout ben hoor...
... wat enorm kankerverwekkend was fzo?Hollow zei:Hebbe ze ooit eens niet een experiment gedaan om energie draadloos te versturen, via radiogolven ofzo
dacht dat ze zo een gloeilamp konden laten branden, maar wel op een zeer beperkte afstand. kan ook goed zijn dat ik helemaal fout ben hoor...
Kwertie zei:... wat enorm kankerverwekkend was fzo?
anyway denk da er zeker nadelen aan verbonden waren, anders werd het nu zeker al gebruikt of er is onderzoek naar

Waarom radiogolven gebruiken als het ook met gammastralen kanHollow zei:Hebbe ze ooit eens niet een experiment gedaan om energie draadloos te versturen, via radiogolven ofzo
dacht dat ze zo een gloeilamp konden laten branden, maar wel op een zeer beperkte afstand. kan ook goed zijn dat ik helemaal fout ben hoor...

Dat zei men in 1965 ook over mensen op de maan...M1tch zei:het lijkt me allemaal nogal sci-fi
twoen zei:Ik ben nog altijd "voorstander" van energie te produceren op de maan en dan naar de aarde te transporteren.
Niet met Batterijen (gewicht, beperkte capaciteit,...)
Wat wel mogelijk moet zijn, is het gebruik van lasers. Aangezien we vanop aarde altijd dezelfde kant van de maan zien is het mogelijk op een laserstraal vanop de maan naar verschillende stations op aarde te sturen.
Een laser is een monochratische lichtbron (dus licht in een richting en niet in alle richtingen zoals bv een gloeilamp) zodat een laserstraal met een diameter van pakweg 100 meter al heel wat energie (warmte/licht) kan verzenden. Omdat de aarde draait moeten deze "ontvangers zich kunnen draaien naar de laserstraal en zijn er verschillende ontvangers nodig over de gehele wereld.
Nadelen :
Stel je eens voor dat Lex Luthor controle krijgt over die straal dan kan hij alles verbranden wat hij maar wil (zelfs superman)![]()


passero zei:Het is nie omdat ge met laser, raketten kunt afschieten, dat ge daarom energie kunt ontvangen via laser zoals twoen zegt hé.
Ge moet er maar keer een tekening bij maken
De maan draait constant rond de aarde, de aarde draait nog eens rond zijn eigen as.
Stel je voor dat je een laser hebt op de maan die richting aarde gaat dan moet
1) die bundel al enorm sterk zijn om aarde te bereiken
2) wordt die lichtbundel niet gebroken door atmosfeer enzo??
3) door de draaing van de aarde en maan kan je toch maar een fractie van een seconde de laser op een ontvanger richten en dan schijnt de laser op een ander punt.
daar weet ik geen antwoord op
passero zei:je snapt het niet denk ik.
De maan is niet constant in bereik van een bepaalde ontvanger doordat de maan rond de aarde draait.
Wat je eigenlijk zou moeten verwezenlijken is een ontvanger maken die beweegt met een snelheid dat de aarde draait om de beging te compenseren zodat de laser tov maan constant blijft. dit is onmogelijk eigenlijk...
Allé kdenk niet dat je de problematiek goed begrijpt![]()

Zeta Reticula zei:الجمهورية قمر
We maken een islamitsche deel en een ander deel. Het islamtisch deel krijgt deze keer geen resources. De rollen eens omdraaien![]()

Fighting Hobbit zei:Waarom radiogolven gebruiken als het ook met gammastralen kan![]()

morph123 zei:en hoe gaan ze da doen?me ne verlengkabel naar de aarde zeker...