Unnamed
Legacy Member
of energie opwekken op de maan en transporteren naar de aarde
eh? En hoe ga je energie transporteren? In batterijen? Verklaar je visie.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
of energie opwekken op de maan en transporteren naar de aarde
morph123 zei:en hoe gaan ze da doen?me ne verlengkabel naar de aarde zeker...
batterijen ofzo
Zonne-energie, pipo's.Unnamed zei:Toen ik zei batterijen was ik wel sarcastisch hoor. Heb jij enig idee hoe inefficient oplaadbare batterijen zijn in het behouden van energie? Tijdens een vlucht met een raket telt elke gram... Ze kunnen niet veel meenemen, zeker geen loodzware batterijen...
om energie te transporteren?Project Loony zei:Zonne-energie, pipo's.
Maar dan nog is het nogal onrendabel. Men zou beter eerst geld en mankracht stoppen in het ontwikkelen van fatsoenlijke vervoersmiddelen, in plaats van te zitten nadenken over basissen op de maan, Mars en weet ik nog waar allemaal.
Amai en bij waterstof kernen moet men zo ongeveer tot een plasma toestand geraken, nu begrijp ik ook wel waarom He3 beter zou zijn...allahmcbeal zei:ja maar moest ge helium 3 op de maan winnen zijn de byproducts h2o en oxygen. (wel redelijk interessant aangezien water een perfect radiatieschild is)+ ge moet voor dit te bekomen stof opwarmen tot 800°C geen deeltjesversnellers en andere serieuze toepassingen.
in principe zou een groot vergrootglas op de maan en de zon voldoende zijn.
Zonne-energie, pipo's.
Zeta Reticula zei:Helium-3. Allemaal goed en wel. Maar zonder enige bron te raadplegen of één van de geposte links te lezen, ben ik er zeker van dat het goedkoper is om het hier op Aarde aan te maken in plaats van het te gaan halen op de Maan.
)الجمهورية قمرGromme zei:Vinden jullie dit niet raar? We zijn inmiddels 2006 (hup naar '07) en ze spreken al van een basis in 2010. Gaan ze niet wat te snel met hun verwachtingen. Korte ruimtevluchten kosten nu nog moeite, laat staan een langer verblijf op de maan. En ruimtemissie's kosten waanzinnig, waanzinnig veel geld, kijk naar het geld dat de VS voor ruimte-exploratie pomt. Dat zijn echt waanzinnige bedragen.
En het toe-eigenen van grond op een andere planeet kan alleen voor problemen zorgen. Zie maar eens op aarde, hier kunnen we het nog niet beschaafd houden met het feit dat iedereen zijn stuk grond heeft voorzien gekregen.
War of the worlds (ok, overdreven doemdenkerij)

Gromme zei:Vinden jullie dit niet raar? We zijn inmiddels 2006 (hup naar '07) en ze spreken al van een basis in 2010. Gaan ze niet wat te snel met hun verwachtingen. Korte ruimtevluchten kosten nu nog moeite, laat staan een langer verblijf op de maan. En ruimtemissie's kosten waanzinnig, waanzinnig veel geld, kijk naar het geld dat de VS voor ruimte-exploratie pomt. Dat zijn echt waanzinnige bedragen.
En het toe-eigenen van grond op een andere planeet kan alleen voor problemen zorgen. Zie maar eens op aarde, hier kunnen we het nog niet beschaafd houden met het feit dat iedereen zijn stuk grond heeft voorzien gekregen.
War of the worlds (ok, overdreven doemdenkerij)

preske zei:in 1950 dachten ze wel dat we in 2000 in vliegende auto's gingen rondrijden![]()

Ik hoop oprecht dat niemand op dat idee komtreen zei:En als ze nu gewoon vanop de maan ontginnen en dan gewoon die He3 naar de aarde "schieten"? Misschien in een soort zelfgemaakte komeet steken, die dan terechtkomt in één of andere zee?


En als ze nu gewoon vanop de maan ontginnen en dan gewoon die He3 naar de aarde "schieten"? Misschien in een soort zelfgemaakte komeet steken, die dan terechtkomt in één of andere zee?

Ik hoop oprecht dat niemand op dat idee komt
Al was het maar om de kilometershoge vloedgolf te vermijden...
morph123 zei:en hoe gaan ze da doen?me ne verlengkabel naar de aarde zeker...
