Archief - Hoogte en dieptevrees

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb jij last van hoogte en/of dieptevrees


  • Totaal aantal stemmers
    194
  • Opiniepeiling gesloten.

Bontus

Legacy Member
Doom Dragon zei:
zoals te lezen valt worden veel fobieën ontwikkelt als je nog klein bent, peuter, kleuter.

ik heb gelukkig nooit iets ergs tegen gekomen in die tijden, dus geen enkele fobie hier.
ja ik ga natuurlijk niet als een gek met mijn handen achter wespen slaan, maar ik ga er ook niet als een gek van weglopen
meestal wat blazen en ze zijn weeral weg :p

Heb als peuter eens een 20tal bijensteken gekregen door per ongeluk op een nest te gaan staan.
Nochtans heb ik geen enkele angst voor bijen/wespen/...

zipke

Legacy Member
Vroeger had ik veel minder claustrophobie dan nu jammer genoeg :s

Nu heb ik hier wel een klein vraagje over, heb ergens ooit gehoord dat claustrophobie kan ontwikkeld worden in de baarmoeder wanneer je daarin geblokkeerd/vast hebt gezeten ofzo...

Heb het maar van horen zeggen en misschien is het wel effetief zo want had echt noooooit vastgezeten voor ik merkte dat ik het had.

PhAnToM^

Legacy Member
Ik heb spijtig genoeg last van beiden, dieptevrees maar heel lichtjes... maar toch :(
Hoogtevrees heb ik heel erg veel last van gehad vroeger, nu is het minder door m'n skireizen enzo, maar toch heb ik er wel last van nog :)

:(

Freakonmusic

Legacy Member
Zelf had ik last van hoogtevrees en claustrofobie, maar heb ze gelukkig alletwee (gedeeltelijk) kunnen overwinnen.

sneax

Legacy Member
reteiP zei:
Heb als peuter eens een 20tal bijensteken gekregen door per ongeluk op een nest te gaan staan.
Nochtans heb ik geen enkele angst voor bijen/wespen/...

het is niet de dieren of het 'feit' zelf dat u leert om schrik te hebben, het is de reactie van andere mensen die ge kopieert

als uw ma schrik zou hebben voor wespen en altijd er van weglopen en roepen als er één is tijdens gij nog ne baby waart dan zou ge er wél eens schrik van kunnen hebben, zéker als ze u vasthad tijdens dat de wesp komt en dat ge haar hart hoort sneller slaan, ge voelt de paniek, ge associeert da ook met die wesp, en zo krijgde een fobie

ChunWai.

Legacy Member
Dus dieptevrees is als je bv. op een wolkenkrabber staat en naar beneden kijkt en bang bent. En hoogtevrees is als je naar een wolkenkrabber kijkt en schrik hebt? Dan heb ik dieptevrees ipv hoogtevrees:p

Boris Barowski

Legacy Member
hoogtevrees is als je op de wolkenkrabber staat en naar beneden kijkt (je staat hoog en je hebt schrik)

dieptevrees is als je in een ravijn staat en je kijkt naar boven (je staat diep en je hebt schrik)

Schralen Barrie

Legacy Member
Dieptevrees of bathofobie is een abnormale vrees voor diepten. Mensen die aan deze fobie lijden, ervaren bezorgdheid of angst in de aanwezigheid van diepten, alhoewel zij weten dat er geen reëel gevaar is. Net als bij hoogtevrees (acrofobie) heeft dieptevrees vaak te maken met de angst om te vallen, maar kan bijvoorbeeld ook optreden in diep water (zie ook hydrofobie) en in lange gangen.

-> Van wikipedia.

Wat je daar zegt van die ravijn klopt dus niet percé, het kan hetzelfde geval zijn als hoogtevrees.

_DKsissor_

Legacy Member
tis nie dat ik echt panisch hoogtevrees ofzo heb maar zet me op een platformke van 3 m² dat op dezelfde hoogte als ne wolkenkrabber hangt zonder zekere veiligheid en ik pis in m'n broek.

Hostage

Legacy Member
Geen last van.
Maar :
Zet mij niet op een plankje(40mm dik en 300mm breed.Vrij sterk hout,maar toch...) op een hoogte van 34m want dan pits ik em wel.Zweet van warmte?Echt niet.:eek:
1 keer meegemaakt,het ging niet anders op die plek.
Het was wel de laatste keer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan