Archief - Hoogte en dieptevrees

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb jij last van hoogte en/of dieptevrees


  • Totaal aantal stemmers
    194
  • Opiniepeiling gesloten.

Suphafly

Legacy Member
ik dacht dat diepte vrees onder water ofzo iets ging zijn
'k heb wel altijd onderwater waar ik ni ver kan kijken zo wa een bedrukt gevoel van fuck wa ga er hier gebeuren

TheFallen

Legacy Member
Ik heb er wel degelijk last van, bijvoorbeeld in die trappenhal zou ik ook niet te dicht bij de leuning lopen.

Of in parijs had ik zelfs schrik op de notre dame (wat eigenlijk bijlange niet hoog is) maar dit kwam door enorm veel wind. Ook al stonden er enorm hoge traliesen en was het vrijwel onmogelijk te vallen, heb ik er de hele tijd onbeweeglijk gestaan.
En dan in die lift naar de eifeltoren... dat vond ik echt erg, eenmaal boven was het al wat minder. (Heb dan ook wel wat angst voor liften..)

Gromme

Legacy Member
Ik ben zo eens gaan zwemmen in een meer ergens in de Ardennen, nu moet jullie niet vertellen dat het wel een degelijk diep meer was.

In het midden van dat meer was er een houten vlot met een paal naar boven waarop een plank vasthing, waar je dus vanaf kon springen.

Dus ik spring ervanaf en ga loodrecht naar beneden, en het duurt onderwater toch wel een tijdje vooraleer ik stil val. (Je weet wel, het moment dat je niet dieper gaat maar ook nog niet omhoog).

En ik hang daar dus in het water, en ik hoor zo allemaal troubel, ik kon een arm voor mij uitgestrekt ver zien.... en de combinatie van niet weten wat er zich eigenlijk allemaal in dat water bevond en het niet goed kunnen zien voor rondom je en dan nog eens waanzinnig geluiden, leidde me ertoe om zo snel mogelijk de oppervlakte te behalen...

En nu krijg ik eigenlijk al rillingen bij de gedachte dat je bvb. ergens in een zee aan't zwemmen bent en dat je je moet beseffen dat er een immense diepte onder je bevind, zo diep en dan nog eens gevuld met wie weet wat nog allemaal.

zipke

Legacy Member
Atrox zei:
Is dat niet met claustrofobie een beke hetzelfde? De muren die naar je toe schuiven?
Ah oei neen, heb ik helemaal niet voor. Zwijg alstublieft, straks komt dat er nog bij :)

Sommige zeggen dat ze angst hebben dat ze geen lucht meer gaa hebben ofzo, maar ook hier heb ik geen last van. Het probleem is vooral dat ik gek word van het idee dat ik daar niet meer weggeraak. Als ik aan die klink draai en die deur gaat nie open ik zweer het u dat ik dan echt de kracht heb om die deur open te rammen ze:) man man, dan ben ik zo hard aan het flashen :eek:

Ma bon, bedankt voor het idee van die muren die dichterbij komen hoor... Fijn zo... Ik zal het je laten weten als ik het nog eens voor heb, of de muren dan naar mij toe komen :cry:

PapaGanz

Legacy Member
Als het steil naar beneden gaat, begin ik wat te panikeren.
Zoals de Dom in Firenze :sad: (vanbinnen).

Pred

Legacy Member
Zolang ik vasthang of zeker weet dat ik niet kan vallen dan heb ik daar geen moeite mee. Van die grote deathrides enzo, geen last van vrees. Wel eens moeten rapellen en toen kreeg ik het wel moeilijk toen ik zo zag hoe ge over die rand moest gaan hangen. Ma als ge ene keer bezig waart ging da weer wel.
Maar bijvoorbeeld in een hotel op de 6e verdieping even leuk over de balkonreling gaan hangen, no thanks. Dan heb ik zo de angst van "er moest ma eens iemand m'n benen vastpakken en me erover zwieren" ofzo :)

Ook als ik zo filmpkes zie van van die pipo's die gebouwen beklimmen zonder beveiliging, dan word ik ook al mottig. Of als ik mensen opt vierde verdiep op hun vensterbank zie zitten, dan krijg ik het ook al :)

128MB

Legacy Member
Ik heb van geen van beide last, maar als ik op iets heel hoog sta met weinig houvast dan denk ik toch wel ff, shit das hoog. Maar echt schrik hebben, niet.

Darks

Legacy Member
Heb ook serieus wat last van hoogtevrees. Op een stoel staan ofzo dat is geen probleem, maar op een tafel begin ik mij al een beetje ongemakkelijk te voelen. 6 Meter heb ik echt schrik, maar is het te doen indien ik velig ben (dus op een trap, of veel houvast). Op het 1e, 2e verdiep op een balkon staan is ook goed te doen, maar als ik dan recht naar beneden kijk begint het toch wel raar te doen. Als ik op het 7e ofzo zit, vergeet het maar. Dan geraak ik niet eens tot op het balkon. Dan klamp ik mij vast aan de deur en bevries ik.

Best wel rottig, maar mee te leven. Ge zult mij echter nooit aan vb. zo'n touwladder in een hoge sporthal tot boven zien kruipen. :)

epsilon

Legacy Member
Hoogtevrees heb je alleen als je een vaste verbinding met de grond hebt (ladder bijvoorbeeld). In een vliegtuig is dit veel minder.

Conqie

Legacy Member
epsilon zei:
Hoogtevrees heb je alleen als je een vast verbinding met de grond hebt (ladder bijvoorbeeld). In een vliegtuig is dit veel minder.

in een vliegtuig heb ik 0,0 last, vorige week voor de eerste keer getest :D

Stimpy

Legacy Member
goh kheb wel wa hoogtevrees ma kvind het anderzijds wel spannend om hoogtes op te zoeken, uitkijktorens ofzo, ook al heb ik dan schrik .. ik probeer mezelf te overtuigen en kvind het best spannend

vliegtuig vond ik niet eng, maar als ge wa begint te fantasere da ge in een blikken doos zo hoog boven de oceaan hangt, en da rammelt dan ewa.. kzag de schroefkes al loskome :D dus daar moogt e ni aan denke

denkimi

Legacy Member
ik heb eigenlijk geen last van hoogtevrees of dieptevrees. natuurlijk voel ik mij niet echt veilig als ik op honderd meter hoogte sta zonder iets om me vast te houden, maar vanop de eifeltoren of de skilift kan ik zonder probleem naar beneden kijken zonder enige angst

maar toen ik in het meer van de Verdon naar het eilandje in het midden zwom, vond ik dat op de een of andere manier toch wel griezelig. gewoon omdat daaronder een heel dorp ligt en weet ik veel wat nog allemaal. omdat ik niet weet hoe diep het juist is en wat er allemaal op de bodem staat.

Sephiroth

Legacy Member
ik heb soms een droom van een gigantische roltrap die naar de eifeltoren leidt :p
en kmoe daar dan op, ma kval er dan af op 1 of andere manier :p
ik heb echt de ergste hoogtevrees ooit :x

xDama

Legacy Member
Vroeger absoluut geen hoogtevrees gehad. Tot een jaar of 3 terug. Sinds heb ik om een of andere onbekende reden een enorm schrik van hoogtes. Vrij raar.

Bosvos

Legacy Member
heb geen diepte- of hoogtevrees, als ergens hoog sta waar geen scheiding tussen mij en het einde van de vloer is ben ik natuurlijk niet scheutig om eens te gaan kijken :D

op een ladder staan is ook niets voor mij, maar das meer een ladderfobie ipv hoogtevrees, op ne stoel staan is er al teveel aan :D (da's ni stabiel genoeg :p)

Godzilla*Akira

Legacy Member
Hangt wat van de situatie af, maar heb er wel last van.
Die trappen zouden me niet storen. Maar moesten die trappen in de buitenlucht staan, zal ik er wel last van hebben. Ik heb wel nooit angst als ik ergens naar boven kijk ofzo, dus ben ik zo dom om toch ergens in te gaan, maar van moment ik onderweg ben, is van, gvd shit! Reuze rad bv durf ik in (als ik het vanaf de grond zie), maar van moment em aan het draaien is, zit ik met mijn hoofd tussen mijn benen...

klennepette

Legacy Member
Ik heb wel last van dieptevrees, ik vermijd dingen zoals waterputten en traphallen.
Echt veel last heb ik er niet van, ik wordt wat nerveus en begin te zweten maar meer niet.
Vroeger had ik er meer last van maar door mezelf af en toe is te dwingen langs een trappenhal naar beneden te gaan is dat een beetje gebeterd.

Skoebiedoe

Legacy Member
Ik heb er ook geen last van.
Ik werk trouwens veel op hoogtes dus.(ga maar eens op een betonnen schouw staan van 100 M hoog ;)...als er dan een beetje wind staat heb je zeemans benen als je beneden komt.Die wiegt gemakkelijk 1 meter over en weer)
(achtereen mogen we in de schouw van Tihange gaan die is 140 M )

Ik heb ook al veel mensen geweten die zeiden dat ze daar geen last van hadden...tot je ze een keer meenam in een hangbug met niets voor hen en niets achter hen...in het begin veel lawaai maar hoe hoger je gaat hoe stiller dat ze worden en hoe witter de kneukels op hun handen kleuren en dan was de max hoogte nog maar 90 M.

1 maal heb ik het al meegemaakt dat een persoon op 60 M hoogte bevroor.
Die had normaal ook geen last van hoogtevrees maar die moest dus op 60 M over een balkje stappen op een ijzeren poutrel (dus links en rechts 60 M naar beneden).Die hebben we dus echt naar beneden moeten klappen en die was pertang bij de parra's geweest.

Het mottigste is wanneer je op een koeltoren staat.
Als je dan langst de binnenkant naar beneden kijkt zie je dus gene grond.(door de welving van de toren)
In het begin doet dat wel effe raar.

Spineless

Legacy Member
ik denk dat ik dan alleen last heb van 'dieptevrees' want als ik ergens hoog ben ofzo, denk ik altijd dat ik op een of andere manier naar beneden zal vallen. dan treden eer zo allerlei doemscenario's in mijn hoofd op :p 'kga mij dan ook ongemakkelijk voelen.

R-evolution™'

Legacy Member
Gromme zei:
Ik ben zo eens gaan zwemmen in een meer ergens in de Ardennen, nu moet jullie niet vertellen dat het wel een degelijk diep meer was.

In het midden van dat meer was er een houten vlot met een paal naar boven waarop een plank vasthing, waar je dus vanaf kon springen.

Dus ik spring ervanaf en ga loodrecht naar beneden, en het duurt onderwater toch wel een tijdje vooraleer ik stil val. (Je weet wel, het moment dat je niet dieper gaat maar ook nog niet omhoog).

En ik hang daar dus in het water, en ik hoor zo allemaal troubel, ik kon een arm voor mij uitgestrekt ver zien.... en de combinatie van niet weten wat er zich eigenlijk allemaal in dat water bevond en het niet goed kunnen zien voor rondom je en dan nog eens waanzinnig geluiden, leidde me ertoe om zo snel mogelijk de oppervlakte te behalen...

En nu krijg ik eigenlijk al rillingen bij de gedachte dat je bvb. ergens in een zee aan't zwemmen bent en dat je je moet beseffen dat er een immense diepte onder je bevind, zo diep en dan nog eens gevuld met wie weet wat nog allemaal.

Dit is dus net dezelfde schrik die ik heb, zelfs als ik hier thuis in het zwembad zit alleen, en het is stil enz krijg ik soms nog schrik
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan