VinceFeet zei:
No offense aan de mensen op desbetreffende fora maar op subfora zoals webdesign en Graphics blijf ik ook weg hoor. Ik ga niet zeggen waarom want dan lok ik flame uit (en ik weet dat die mensen nu een reden gaan eisen

) maar echt gezellig vind ik het daar niet. Maar op algemeen, auto, film, muziek, zwam,... gaat het er toch altijd gezellig aan toe vind ik. Op actualiteit en wetenschap weet je gewoon dat het daar sneller tot verhitte discussies kan komen. Ook al post ik er nauwelijks, de beste sfeer vind je terug op autoforum naar mijn mening.
Het probleem met webdesign en graphics is dat de mensen die daar regelmatig komen echt wel wat afkennen van dat thema. Als daar dan nieuwelingen bijkomen die fout advies geven of gewoon weeral eens een foute prefix gebruiken (zo moeilijk is het toch niet om een prefix uit een dropdown te kiezen?) omdat ze
weigeren de sticky te lezen (die duidelijk aangeduid staat met READ ME FIRST!) kan er wel eens kattig gereageerd worden door de leden.
Ikzelf reageer normaal nooit als iemand weer zo'n domme stoot uithaalt op het webdesign forum, na een tijdje verleer je dat gewoon. Zo zag ik net dat er álweer iemand zijn amateuristisch siteje heeft gepost in de "POST
GROTE Belgische webdesign
bedrijven" om te vragen om een sitecheck. Waarom kan die idioot in godsnaam niet gewoon de eerste post lezen waar alles duidelijk in staat uitgelegd? Of 2 centimeter hoger kijken waar duidelijk
site-check staat? Zo'n mensen roepen bij velen frustraties op, voor mij gewoon een druk op de "bad post" knop maar soit.
Was dat trouwens bij jou ook niet het geval Jos in het Bos? Dat jij je eigen site kwam laten checken in die bedrijven thread?
Nuja soit, ik reflecteer threads als deze altijd op mezelf en vraag me dan af waarom ik die problemen zelf nooit heb? Misschien omdat ik altijd
eerst de sticky's lees?
Twee keer nadenk voor ik iets kattig post (je kan het nog steeds op een negatieve manier posten maar dan zonder iemand echt te beledigen), etc, .. Ik beschuldig je niet van die dingen niet te doen, maar als je de regels volledig volgt heb je normaal geen problemen, zelfs niet op webdevelopment en graphics.
De mensen van Graphics worden trouwens ook vaak geconfronteerd met de eerste de beste idioot die photoshop download, er 5 minuten een auto mee bewerkt en denkt dat hij de nieuwe picasso is. Zoudt ge daar zelf ook niet geïrriteerd door worden na de 20ste keer?
Net als de
search trouwens, mensen weigeren die precies te gebruiken, op webdesign bevat zowat elk topic dat nu op de frontpage staat een vraag die al eerder eens werd gesteld en dus simpelweg via de search zou kunnen worden opgelost.
En ten laatste, de moderators. Hier kan ik Jos in het bos wel nog in volgen, op het webdesign forum wordt enorm streng opgetreden, vooral door Orez dan, Brahms en Servi houden zich eerder op de achtergrond bezig.
Op het graphics forum zitten 2 fantastische moderators waar geen kwaad woord over gezegd kan worden, ze geven enkel infractions als het écht te ver gaat, ze hebben kennis van zaken en geven iedereen een eerlijke kans om zich te verdedigen, of het nu een beginner is of een 'pro'.
Enkel gij hé Dresse, met uw verdomde dt-fouten.
En ja, buh, sorry, nu lijkt het alsof ik zoveel heb gepost maar dat is gewoon omdat die oppervlakte zo klein is dat uw zinnen direct worden afgekapt. >_>
Jos in het bos zei:
het is eigenlijk best wel zielig hoe zovelen gefrustreerd berichten lezen op forums als dit. Gewoon een bende freaks bij elkaar meestal.
Je lijkt trouwens zelf best wel gefrustreerd omdat je blijkbaar vaak negatieve commentaar krijgt. De pot verw..