Archief - Gezond eten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bacon

Legacy Member
hipStar zei:
Wat ik vertelde stond wel nog in een redeljke bekend wetenschappelijk boekje hoor. Miss heb ik dan het artikel verkeerd geinterpreteerd ofzo. Het is ook al lang geleden dat ik het gelezen heb. Kga het nog eens bekijken:niceone:

Best niet direct geloven wat ze in de boekskes zeggen, zelfs al is het 'wetenschappelijk' ;)

Het internet sta vol informatie over aspartaam waaruit je je eigen conclusies kan trekken.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Het verhaal over aspartaam is vrij eenvoudig.
Er bestaat namelijk niet 1 vorm van aspartaam dat is gevolueerd door de jaren heen. En gezond bevonden.
Dat het in onze voedselketen voorkomt zegt al genoeg, de controles zijn toch wel zeer streng.


Principe van gezond eten is van elke soort stof de juiste hoeveelheid in verhouding met u lichaam binnen krijgen.

x gram mineraal a,b,c,d,e enz...
x gram water
x gram vetzuren
x gram ........
enz.....


Nu weet elk kind van 5 jaar normaal al dat fructose net iets gezonder is dan sachorose. Of in gamesforumtaal een appel is gezonder dan cola


Gezond eten is echt niet moeilijk. Hetgene dat moelijk is hieraan is de hoeveelheden beperken. Ik leef op 4 boterhammen per dag en een warme maaltijd zonder mijn porties bij te vullen. voor de rest water, pintjes en cocktails.

1.86m op 78 kilo en ik loop 10 KM zonder veel moeite, maar ik paf wel gelijk een turk

Daedie

Legacy Member
Yo-Han zei:
Mijn recept..niet proberen TE veel te sparen op eten!

die danone zou ik veranderen in andere natuuryoghurt...zit veel meer active bifidus in(levend ferment dus) en dat is heel goed voor uw darmen en weerstand
danone is wel ok,maar grote commerce..danone zegt 15 dagen? :lol: van die echte natuuryoghurt dat voelt ge al na 1,2 dagen!

te lui om naar fruitwinkel te stappen?..is niet altijd goedkoop,maar tropicana fruitsap bevat per glas van 25cl uw dagelijkse vitamine C ..fruivita is wat goedkoper(wat minder smaak) maa bevat ook veel vitamines..is vers sap dat enkel wat gepasteuriseerd is

verder uw uitstapjes naar frituur en fastfoodrestos beperken tot 1x/week

pastas eten,zijn snel klaar
ga dan iever een vers schoteltje halen bij een beenhouwer als je even nie wilt koken

drinken? cola bij eten of tussendoorke mag gerust wel eens,drink anders light dingen,eens bierke/wijntje s'avonds(max 1-2 ofzo)..probeer gewoon een liter bronwater te drinken/dag

Pasta's zijn enorme dikmakers :).

Bacon

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Dat het in onze voedselketen voorkomt zegt al genoeg, de controles zijn toch wel zeer streng.

Ik hoop dat dat sarcasme was want we hebben de afgelopen jaren geen problemen/schandalen gehad met de voeding hé? ;)

psyko-monchske

Legacy Member
ik eet veel te veel vlees, s'middags altijd beleg tss het brood en s'avonds nog eens redelijk bij het warm eten.

wat zijn de gevolgen van teveel vlees eten? mijn vader zei dat je daardoor meer kans op darmkanker krijgt, klopt dit?

Spliffsnatcher

Legacy Member
Afgelopen jaren hebben we alleen opgeblazen problemen gehad met de voedselketen, effectieve problemen is een compleet andere zaak.

virtualdude

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Afgelopen jaren hebben we alleen opgeblazen problemen gehad met de voedselketen, effectieve problemen is een compleet andere zaak.
quasi alles wat je tegenwoordig eet is niet echt kosjer te noemen.


Als ge bv. wist welken brol te te eten geven aan koeien, vissen,.... ge zou van minder kotsen

DGEN

Legacy Member
simpel..gewoon letten op wat je eet..niet overdrijven met pizza en al die hap
..en veel lopen :) (zalig gebied waar ik op kot woon..'gigantisch' park en nog een bos waar je kan 'trimme' :p )

morph123

Legacy Member
Math'ke zei:
Kan je beginnen trippen van een vliegenzwam ofzo ? :)

yep.vliegezwammen zijn niet giftig(de gele wel,zijn zelfs dodelijk) maar bevatten psychoglobine,dezelfde stof die ook in paddo's zit die je in de smartshop koopt.
maar de vliegezwammen die je hier in het bos vind bevatten er eigelijk veel te weinig van.

PaJaMa

Legacy Member
psyko-monchske zei:
ik eet veel te veel vlees, s'middags altijd beleg tss het brood en s'avonds nog eens redelijk bij het warm eten.

wat zijn de gevolgen van teveel vlees eten? mijn vader zei dat je daardoor meer kans op darmkanker krijgt, klopt dit?
"processed meats" verhogen de kans op kanker niet gewoon vers vlees

als je echt gezond wil eten moet je op een low carb dieet gaan, er zijn al vele gezondheidsvoordelen aan gelinkt

het enige supplement dat bewezen doestreffend is, is vitamine D3
http://www.vitamindcouncil.com/

besides, aspartame is bewezen om geen enkele ziekte te veroorzaken!

Quilombo

Legacy Member
Mr zappa zei:
Euhh das bullshit om dat te veralgemenen, als je die bucht van een minute maid (minute maid word gemaakt op basis van de appelsien schillen aangevuld met suiker en klein beetje "echte" pulp) of andere rommel drinkt dan klopt dat , maar er zijn genoeg fruitsappen ZONDER suiker (dat zijn dan wel diegene die DUURDER en MINDER lang houdbaar zijn)

fruitsap zonder suiker bestaat niet.
't is niet omdat er geen suiker aan toegevoegd wordt (bij minute maid wordt er trouwens niks toegevoegd, is 100% afkomstig van fruit), dat er geen suiker in zit he. De meeste fruitsoorten zijn suikerbommen, maar die suikers zijn wel wat gezonder dan die in cola natuurlijk.

toch blijft m'n punt gelden. de hele dag fruitsap drinken is niet gezond hoor...

PaJaMa

Legacy Member
Quilombo zei:
fruitsap zonder suiker bestaat niet.
't is niet omdat er geen suiker aan toegevoegd wordt (bij minute maid wordt er trouwens niks toegevoegd, is 100% afkomstig van fruit), dat er geen suiker in zit he. De meeste fruitsoorten zijn suikerbommen, maar die suikers zijn wel wat gezonder dan die in cola natuurlijk.

toch blijft m'n punt gelden. de hele dag fruitsap drinken is niet gezond hoor...
van fruitsap word je dikker dan van cola;)
fruit is gezond, fruitsap als het pas geperst is

roltrap

Legacy Member
Quilombo zei:
mensen hebben totaal geen idee over wat gezond is en wat niet, grootste bewijs staat hierboven, aangezien fruitsap dus evenveel (in sommige gevallen zelfs meer) suiker bevat als cola.
fruitsap waar "100% puur sap" op staat bevat enkel suiker van nature uit in de vrucht en geen toegevoegde suikers.

PaJaMa

Legacy Member
roltrap zei:
fruitsap waar "100% puur sap" op staat bevat enkel suiker van nature uit in de vrucht en geen toegevoegde suikers.
so?
fruitsap bevat dikwijls 11 gram suikers per 100ml, bovendien is fructose (fruitsuiker) de grootste dikmaker

Quilombo

Legacy Member
roltrap zei:
fruitsap waar "100% puur sap" op staat bevat enkel suiker van nature uit in de vrucht en geen toegevoegde suikers.

en nie willen luisteren eh...
*zucht*
VAN NATURE UIT, zonder toevoeging van suiker bevatten die sappen al meer suiker dan cola
get it?

GMotha

Legacy Member
Belangrijke tip: light doet in meeste gevallen meer kwaad dan goed.
En trap niet in de weightwatchers-label. Ge kunt krak hetzelfde kopen voro minder geld (voorbeeld: weightwatchers-kippefilet, kippefilet is zowiezo zowat het magerste vlees dat ge kunt hebben).

Susperia

Legacy Member
Eerst en vooral zaken alle tussendoortjes die erg calorierijk zijn moet je eigenlijk kunnen bannen. Dranken zoals drinkyoghurt enz .. zijn ook allemaal caloriebommen. Ik drink altijd één fles blauwe Spa per dag, en ik eet altijd gezond. Eens frieten eten mag natuurlijk wel, maar natuurlijk met mate. Gezond eten, en voldoende bewegen en zo kan je wel gemakkelijk afslanken. Ik eet dagelijks gezond, ik ga elke dag lopen, en ga 3x per week powertrainen.

Het is erg hé de dag van vandaag. De mensen staan enorm dik. Ik word er zowieso slecht van als ik zulke vette mensen zie. Als je eens op een middag over straat loopt zie je dat het er vol papzakken zit. En de vrouwen die zo vet worden amai 't is een schande. Mijn vriendin en ik zijn beiden sport en gezondheidsfreaks en zo klikt het wel. Maar mijn ex heb ik gewoon moeten dumpen omdat ze gewoon moddervet werd. Ik heb het talloze keren gezet, stop met zoveel te eten want je wordt te vet, niet luisteren en daarom moeten dumpen ..
Het merendeel van de bevolking staat te vet door te veel te vreten zo simpel is het. Wie daar een genetische aanleg voor heeft, die heeft natuurlijk minder geluk, maar gelukkig kunnen die mensen ook geholpen worden.

Yen

Legacy Member
-Drink genoeg water per dag
-Niet teveel tussendoortjes
-Alst er vettig uitziet.... ist meestal ook zo
-Fruit & Groeten

Voila, redelijk simpel en het werkt (bij mij toch).

Conqie

Legacy Member
morph123 zei:
yep.vliegezwammen zijn niet giftig(de gele wel,zijn zelfs dodelijk) maar bevatten psychoglobine,dezelfde stof die ook in paddo's zit die je in de smartshop koopt.
maar de vliegezwammen die je hier in het bos vind bevatten er eigelijk veel te weinig van.
vliegenzwammen zijn wel giftig...
EN ja zelfs dodelijk, dus aan iedereen, denk er nog maar niet aan om zo is eentje te proberen...

morph123

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
vliegenzwammen zijn wel giftig...
EN ja zelfs dodelijk, dus aan iedereen, denk er nog maar niet aan om zo is eentje te proberen...

copy/paste

Symptomen van het pantherina of iboteenzuur syndroom lijken op die van overmatig alcoholgebruik: een diepe roes waarbij het centraal zenuwstelsel is aangedaan, gevolgd door een diepe slaap. Vergiftigingen van dit type worden vooral door vliegezwammen, amanieten veroorzaakt. Het bekendst is de vliegezwam, Amanita muscaria en de Panteramaniet, Amanita pantherina. Na een latente periode van 1/2 tot 2 uur treden de eerste symptomen op, die lijken op een alcoholroes: verwarring, het spreken met een dubbele tong, motorische stoornissen, moeilijkheden met zien, en stemmingswisselingen: van diepe depressie tot euforie dat zich kan uiten in huilbuien, schreeuwen, lachen zingen en dansen. Het effect van het eten van Amanita muscaria is al heel lang bekend: al in een 300 jaar oud Indiaas geschrift wordt melding gemaakt van de werking van deze paddestoel, die soma wordt genoemd. In Siberië leefden stammen die het nuttigen van vliegezwammen tot een sociaal ritueel hadden verheven. Bekend was dat de werkzame stof het lichaam onveranderd via de urine verlaat. Dit leidde ertoe dat wanneer in tijden van schaarste de paddestoel alleen beschikbar was voor de elite, het gewone volk de urine van deze hooggeplaatsten dronk om zelf in een roes te geraken. Verse vliegezwammen hebben een wisselend gehalte aan iboteenzuur. Gebleken is dat gedroogde vliegezwammen veel effectiever zijn, en hun potentie vele jaren behouden. Het gebruik van vliegezwammen voor het bereiken van een roes is doorgaans niet gevaarlijk, maar er zijn een aantal gevallen bekend waarbij de gebruiker aan de gevolgen van het eten van een tiental exemplaren van de vliegezwam overleed. De veel voorkomende nadruk op de giftigheid van de vliegezwam is dus volkomen overdreven.

dus zolang ge er geen 10 op eet zijn ze niet dodelijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan