Archief - Gezond eten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^^pathfinder^^

Legacy Member
R|Jonas zei:
nu niet dat ik koffie drink, mor das allemaal gemakkelijk gezegd é, zeker als ge der zelf niet aan verslaafd zijt -> Ik heb last van mijn adem/longen door het roken -> wederom: rook minder/niet :ironic: , een beetje kort door de bocht
True, maar het is de beste oplossing.

Mr zappa

Legacy Member
Quilombo zei:
mensen hebben totaal geen idee over wat gezond is en wat niet, grootste bewijs staat hierboven, aangezien fruitsap dus evenveel (in sommige gevallen zelfs meer) suiker bevat als cola.

Euhh das bullshit om dat te veralgemenen, als je die bucht van een minute maid (minute maid word gemaakt op basis van de appelsien schillen aangevuld met suiker en klein beetje "echte" pulp) of andere rommel drinkt dan klopt dat , maar er zijn genoeg fruitsappen ZONDER suiker (dat zijn dan wel diegene die DUURDER en MINDER lang houdbaar zijn)

Bigbuddha

Legacy Member
Ach, beetje logisch nadenken.

Vervang junkfood, snoep, aardappelen en gesuikerde frisdranken door Groenten, alles wat volkoren is(brood, rijs, pasta), noten en water en ge zijt vertrokken voor een gezond en energierijk leven.

Is zo moeilijk niet hoor.

blacky

Legacy Member
Je moet niet gaan fitnessen hoor :/ kost je alleen maar +€250 voor een jaar.

Thuis gewoon elke dag verschillende pomp oefeningen doen met wat situps er bij is voldoende om het weg te werken.

Bacon

Legacy Member
hipStar zei:
Het tegendeel is bewezen dat aspartaam geen kanker veroorzaakt. Dat heeft eens in Eos gestaan. De waarneming van het Italiaans labo die zei dat aspartaam kankerverwekkend was, werden verkeerd geinterpreteerd. Het zat zo: (even in het kort) Ze deden test op 100 muizen en 50 met verschillende dosisen aspartaam en 50 zonder aspartaam. Het labo vond na een tijdje muizen met kanker bij de muizen waar er aspartaam werd toe gedient, maar ze zeiden er niet bij dat er ook kanker was bij die muizen die niet met aspartaam injecteerd waren. Zo effe lekker offt topic daar voor, maar toch een korte rechtzetting.


Uw rechtzetting klopt niet.

Aspartaam was 15 jaar lang tegengehouden omdat men het riskant vond en omdat zowat alle onderzoeken gezondheidsproblemen blootlegden (92 verschillende negatieve effecten). Tot er 1 Japans onderzoek zei dat het niet zo was, toen is men langzaamaan begonnen met de stof toe te laten.

Ondertussen is er bewijs voor beide kanten van het verhaal. Maar zelfs NutraSweet, de maker van het product, moest in een eigen studie toegeven dat een aantal ratten kanker bleken te hebben na aspartaam toe te dienen.

Dus stel uzelf de vraag, wie heeft er baat bij dat zo'n onderzoek aangeeft dat het gezond is? En heeft er iemand baat bij dat het blijkt ongezond te zijn?

Het gaat simpelweg om de verhouding winst/risico, dus ik zou eerder de onderzoeken met een positieve uitkomst met een korrel zout nemen dan degene die zeggen dat het schadelijk is.

Maar aspartaam volledig ontwijken zal u toch moeilijk lukken, ze gebruiken verschillende namen, en het komt in enorm veel producten voor, van fruitsap en pudding tot light producten en waarschijnlijk alles er tussenin.

Maar om eerlijk te zijn drink ik liever normale cola dan een lightproduct met een luguber chemisch stofje waar men al lang tegen vecht.

Analysis Shows Nearly 100% of Independent Research Finds Problems With Aspartame

An analysis of peer reviewed medical literature using MEDLINE and other databases was conducted by Ralph G. Walton, MD, Chairman, The Center for Behavioral Medicine, Professor of Clinical Psychiatry, Northeastern Ohio Universities College of Medicine. Dr. Walton analyzed 164 studies which were felt to have relevance to human safety questions. Of those studies, 74 studies had aspartame industry-related sponsorship and 90 were funded without any industry money.

Of the 90 non-industry-sponsored studies, 83 (92%) identified one or more problems with aspartame. Of the 7 studies which did not find a problems, 6 of those studies were conducted by the FDA. Given that a number of FDA officials went to work for the aspartame industry immediately following approval (including the former FDA Commissioner), many consider these studies to be equivalent to industry-sponsored research.

Of the 74 aspartame industry-sponsored studies, all 74 (100%) claimed that no problems were found with aspartame. This is reminiscent of tobacco industry research where it is primarily the tobacco research which never finds problems with the product, but nearly all of the independent studies do find problems.


The 74 aspartame industry-sponsored studies are those which one inveriably sees cited in PR/news reports and reported by organizations funded by Monsanto/Benevia/NutraSweet (e.g., IFIC, ADA). These studies have severe design deficiencies which help to guarantee the "desired" outcomes. These design deficiencies may not be apparent to the inexperienced scientist. Healthcare practitioners and scientists should print out the all of the documents on the Monsanto/NutraSweet Scientific Abuse web page, the Scientific FAQs web page and the Aspartame Toxicity Reaction Report Samples. Please refer scientific questions to [email protected].

morph123

Legacy Member
Quilombo zei:
mensen hebben totaal geen idee over wat gezond is en wat niet, grootste bewijs staat hierboven, aangezien fruitsap dus evenveel (in sommige gevallen zelfs meer) suiker bevat als cola.

in de meeste en goede kwaliteit sinaasappelsappen steken alleen maar appelsienen in en dat is het.in ne sinaasappel en appels en peren enz...
steken van nature al vrij veel suikers in.of gade zeggen dat da ook allemaal ongezond is.

foenN

Legacy Member
fruitsap is allesinds vele gezonder dan frisdrank, ongeacht het merk

^MystiQ

Legacy Member
grey-turtle zei:
Volgesn mij kunnen een klein aantal extra vitamine C pillen geen kwaad, bij Vit A daarentegen zou ik oppassen.

No offense maar je weet duidelijk niet waarover je praat hé ..

1. Multivitaminen zijn een big nono voor mensen die last hebben van acné, het bevordert de acné eenmaal.

2. Af en toe een vitamine C pil is slecht voor de botten, artrose en dergelijke. Mijn ma is er het levende bewijs van en mag ze zelfs niemeer nemen van de dokter want ze eeft eens een ongeval gehad en heeft last van hare duim en mag geen vitamince C meer pakken voor de beentjes in de vinger.

3. Niet alleen met vitamine A moet je oppassen, met iedere vitaminepil die je neemt moet je oppassen als je ze niet nodig hebt.


Mensen, hoe gezond uw lichaam is hebt ge volledig zelf in uw handen, het studentenleven is natuurlijk wel een grote hamerslag in dat gezond zijn, zowel ik als vele anderen kunnen ervan getuigen. Desondanks let ik wel op mijn voeding, frietjes minimaliseer ik tot 1 keer per week en ze komen dan nog niet van de frituur. Heel af en toe ( een keertje in de 2 weken ga ik een durum eten ) en voor de rest probeer ik altijd boterhammetjes te eten.
Veel water drinken op een dag ( dit is bij mij heel dicht tegen de 3 liter op een dag ) en zoals al eerder gezegd, af en toe bewegen.
Jammer genoeg zit dit er voor mij niet in, geen tijd wegens de studie, als je om 6u30 moet opstaan en dan nog om 18u30 terug thuis bent heb je meestal niet veel zin om nog te sporten, natuurlijk is niet iedere dag zo maar wel altijd om 6u30 opstaan en da weegt wel door dan hebde daar allemaal geen zin in.

De grootste killer voor studenten is het bier :p

Forze

Legacy Member
Ik heb persoonlijk veel last van overgewicht door teveel te vreten, maar na enkele zware maag- & darmontstekingen heb ik mijn eetschema helemaal veranderd:

Als ontbijt drink ik elke weekdag een fruitmix: 1 a 2 bananen, een appel, 2 persappelsien, 2 citroenen & een pompelmoes; & dan aangelengd met een schepje of 2 Isostar (ik werk in een (uit)droge(nde) omgeving).

's middags een vers slaatje (van een pizzeria uit de buurt: echt vers, zonder mayo etc.) of een broodje zonder mayo.

's avonds normaal (aardappelen + groenten + vlees).

& voor de rest enkel droge spaghettistokjes ipv snoep.

Hierdoor ben ik toch al een 15-20kg afgevallen (van 115kg naar 95-97kg voor 1m78) op een paar maanden tijd. & de kilo's gaan er nog gestaag af.

virtualdude

Legacy Member
Mr zappa zei:
maar er zijn genoeg fruitsappen ZONDER suiker (dat zijn dan wel diegene die DUURDER en MINDER lang houdbaar zijn)
fruitsap zonder suiker is zoals chocolade zonder cacao.

fructose is ook suiker é ;)

zava

Legacy Member
foenN zei:
fruitsap is allesinds vele gezonder dan frisdrank, ongeacht het merk
Negative. Onze dokter zei dat je beter zelf 1tje perst omdat fruitsap uit een doosje etc niet veel gezonder is al frisdrank omdat de vitaminen er pracktisch uit zijn.

zava

Legacy Member
zava zei:
Negative. Onze dokter zei dat je beter zelf 1tje perst omdat fruitsap uit een doosje etc niet veel gezonder is al frisdrank omdat de vitaminen er pracktisch uit zijn.
Btw alles is gezond zolang je alles met maten eet.

coolvinny

Legacy Member
Wat ge moet doen is uw maaltijden verdelen over heel den dag.

Een voorbeeld van een voedingschema van mij.

- Smorgens havermout (Brinta)

- 2 a 3 uur erna volkorenbrood met ofwel pindakaas, kalkoen of kip

- Tussendoor een stuk fruit, vooral bananen, kiwis en appels

- dan een uur of 3, 4 later terug volkorenbrood met beleg

- Als avondeten pasta, kip met rijst, groenten etc

- En voor het slapengaan nog eens een 300 gr plattekaas met wat fruit doorgemengd.

- En veeeel water drinken.

Kmoet er nu wel bijzeggen dat ik dit wel in combinatie doe met powertraining dus kweet nie of het voor iedereen geschikt is maar het helpt allesinds wel.

virtualdude

Legacy Member
zava zei:
Btw alles is gezond zolang je alles met maten eet.
vliegenzwam

j/k


eigenlijk klopt uw stelling niet 100%.
Er zijn producten welke uit quasi alleen verzadigde vetzuren bestaat. Ook al eet je er niet veel van elke beet is er eentje te veel.

hipStar

Legacy Member
Bacon zei:
Uw rechtzetting klopt niet.

Aspartaam was 15 jaar lang tegengehouden omdat men het riskant vond en omdat zowat alle onderzoeken gezondheidsproblemen blootlegden (92 verschillende negatieve effecten). Tot er 1 Japans onderzoek zei dat het niet zo was, toen is men langzaamaan begonnen met de stof toe te laten.

Ondertussen is er bewijs voor beide kanten van het verhaal. Maar zelfs NutraSweet, de maker van het product, moest in een eigen studie toegeven dat een aantal ratten kanker bleken te hebben na aspartaam toe te dienen.

Dus stel uzelf de vraag, wie heeft er baat bij dat zo'n onderzoek aangeeft dat het gezond is? En heeft er iemand baat bij dat het blijkt ongezond te zijn?

Het gaat simpelweg om de verhouding winst/risico, dus ik zou eerder de onderzoeken met een positieve uitkomst met een korrel zout nemen dan degene die zeggen dat het schadelijk is.

Maar aspartaam volledig ontwijken zal u toch moeilijk lukken, ze gebruiken verschillende namen, en het komt in enorm veel producten voor, van fruitsap en pudding tot light producten en waarschijnlijk alles er tussenin.

Maar om eerlijk te zijn drink ik liever normale cola dan een lightproduct met een luguber chemisch stofje waar men al lang tegen vecht.

Wat ik vertelde stond wel nog in een redeljke bekend wetenschappelijk boekje hoor. Miss heb ik dan het artikel verkeerd geinterpreteerd ofzo. Het is ook al lang geleden dat ik het gelezen heb. Kga het nog eens bekijken:niceone:

Mr zappa

Legacy Member
virtualdude zei:
vliegenzwam

j/k


eigenlijk klopt uw stelling niet 100%.
Er zijn producten welke uit quasi alleen verzadigde vetzuren bestaat. Ook al eet je er niet veel van elke beet is er eentje te veel.


lol zelfs vliegenzwam mijn beste, ik raad het NIEMAND aan maar dat is wel eetbaar.


Er zijn stammen in siberie die vliegenzwammen eten , bij bepaalde rituelen, en daarna zelfs nog eens hun eigen urine opdrinken om het effect paar dagen langer te laten duren.

Dit om rituelen kracht bij te zetten waarbij goden worden aanroepen, maw ze beginnen te hallucineren, maa dat je doodvalt van vliegenzwam is een fabeltje
Daar hebben we anderre zwammen voor die wel dodelijk zijn, zoals bvb de satansboleet...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Satansboleet

Lees dit maar eens aandachtig:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegenzwam

QUOTE:
....Toch is de vliegenzwam minder giftig dan veel mensen denken. Hij wordt al lang gebruikt door verschillende volken, onder andere in Lapland waar soms één vliegenzwam werd geruild tegen één rendier....

aXl_

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
75g vlees per dag (in totaal) zal wel volstaan zenne :)

75g vind ik persoonlijk beetje weinig maar zo rond de 100 (of klein beetje meer :p) is idd zo ongeveer de gezonde hoeveelheid op een dag :)

Gromme zei:
Ik leef wel redelijk gezond alleen ben ik bang dat ik teveel koffie drink. En dat meen ik.

wat versta jij onder teveel koffie?

blacky zei:
Je moet niet gaan fitnessen hoor :/ kost je alleen maar +€250 voor een jaar.

Thuis gewoon elke dag verschillende pomp oefeningen doen met wat situps er bij is voldoende om het weg te werken.

idd. Wel niet veel die het volhouden als ze zo geen vast "en nu ga ik naar de fitness en daar moet ik fitnessen" moment hebben :p

Yo-Han

Legacy Member
Mijn recept..niet proberen TE veel te sparen op eten!

die danone zou ik veranderen in andere natuuryoghurt...zit veel meer active bifidus in(levend ferment dus) en dat is heel goed voor uw darmen en weerstand
danone is wel ok,maar grote commerce..danone zegt 15 dagen? :lol: van die echte natuuryoghurt dat voelt ge al na 1,2 dagen!

te lui om naar fruitwinkel te stappen?..is niet altijd goedkoop,maar tropicana fruitsap bevat per glas van 25cl uw dagelijkse vitamine C ..fruivita is wat goedkoper(wat minder smaak) maa bevat ook veel vitamines..is vers sap dat enkel wat gepasteuriseerd is

verder uw uitstapjes naar frituur en fastfoodrestos beperken tot 1x/week

pastas eten,zijn snel klaar
ga dan iever een vers schoteltje halen bij een beenhouwer als je even nie wilt koken

drinken? cola bij eten of tussendoorke mag gerust wel eens,drink anders light dingen,eens bierke/wijntje s'avonds(max 1-2 ofzo)..probeer gewoon een liter bronwater te drinken/dag
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan