Archief - Gezond eten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

televetforum

Legacy Member
Vrienden,

ik woon sinds kort alleen en ben redelijk wat verdikt in die tijd.
pizza's, frieten, cola, chips...
je kent het wel
omdat ik mijn lichaam niet wil verwaarlozen ben ik sinds kort begonnen met gezonder te eten (water, actimel, granny, daneo, spaghetti)
en kook ik nu zelf eens
ik eet echter nog altijd te weinig fruit/groenten
daarom dacht ik eventueel aan pilletjes van de apotheker ofzo?
voor mensen die niet veel tijd hebben om te koken, daar heb ik eens iets van gehoord.
of kan ik zelf gezonde dingen mixen met de blender?

Rage

Legacy Member
eet 2 keer per dag een boterham (met kaas/confituur/whatever)
1 keer per dag warm. (Rijst met kip, aardappelen, whatever...)

niet overdrijven met vlees, normaal is 300gram per dag meer als genoeg (geloof ik?)

Eet 2 stukken fruit per dag.

Niet eten 2 uur voor ge in bed gaat. (dus niet eten na 20u als ge om 22u gaat slapen)

Drink melk in de ochtend, drink water door de dag.

Koop cola light in plaats van gewone cola. Maar zeker niet overdrijven met cola. (tis nie erg gezond he)

Doe een beetje aan sport. (Loop eens, ga eens zwemmen, ga eens voetballen enzo...) Ge moet u nie kapotsporten, zolang ge maar af en toe een beetje beweegt

dan zult ge wel gezond genoeg zijn :)

//Edit//

ge zult wel een student zijn zeker?
Dat is: slapen tot 18u, dan beginnen zuipen, snel nog naar de frituur, nog wa zuipen en dan nog een kebapke uithalen voor het slapengaan. (allez ik deed dat zo :p ik ben 14kg bijgekomen op 10 maanden toen :( )

NSA.Rhinox

Legacy Member
Minimum Rage zei:
eet 2 keer per dag een boterham (met kaas/confituur/whatever)
1 keer per dag warm. (Rijst met kip, aardappelen, whatever...)

niet overdrijven met vlees, normaal is 300gram per dag meer als genoeg (geloof ik?)

Eet 2 stukken fruit per dag.

Niet eten 2 uur voor ge in bed gaat. (dus niet eten na 20u als ge om 22u gaat slapen)

Drink melk in de ochtend, drink water door de dag.

Koop cola light in plaats van gewone cola. Maar zeker niet overdrijven met cola. (tis nie erg gezond he)

Doe een beetje aan sport. (Loop eens, ga eens zwemmen, ga eens voetballen enzo...) Ge moet u nie kapotsporten, zolang ge maar af en toe een beetje beweegt

dan zult ge wel gezond genoeg zijn :)

//Edit//

ge zult wel een student zijn zeker?
Dat is: slapen tot 18u, dan beginnen zuipen, snel nog naar de frituur, nog wa zuipen en dan nog een kebapke uithalen voor het slapengaan. (allez ik deed dat zo :p ik ben 14kg bijgekomen op 10 maanden toen :( )


75g vlees per dag (in totaal) zal wel volstaan zenne :)

virtualdude

Legacy Member
televetforum omdat ik mijn lichaam niet wil verwaarlozen ben ik sinds kort begonnen met gezonder te eten (water zei:
gooi diene brol van actimel al eerst weg.
granny ook dat zit vol suikers enzo.

ik eet echter nog altijd te weinig fruit/groenten
Eet er dan gwn meer é. Ge zit te klagen da ge te weinig fruit enzo eet en ge vraagt wa ge moet doen. Ewel meer fruit en groenten kopen en opeten en geen suikerhoudende dranken kopen alla Coca enzo zelfs gene light. Light is nog slechter dan normale.

Terrorist_Hell

Legacy Member
Cola Light bevat aspartaam, 'n artificiële zoetstof die 100x zoeter is dan normale suiker, en bovendien kankerverwekkend is, zorgt voor hoofdpijn e.d.

Eet gewoon gezond é over 't algemeen. Ik eet ook chips, frieten, vlees, etc. Drink wel niets anders dan water (minst. 1,5 liter) en fruitsap (2 glazen), en eet 2 stukken fruit + groente bij middagmaal. 's Ochtends 'n paar boterhammen, wat chocolade, confituur, boter, etc. 's Avonds ook boterhammen met was charcuterie. En als dessert 'n ijscrème, 'n wafel, 'n rijstkoek, etc.

Eigenlijk eet ik bijlange niet gezond volgens de officiële berekeningen naar wat 'n mens nodig heeft om 'gezond' te zijn, maar ik voel me wel normaal (doch niet tip top), en weeg 67 kg voor 1m78.

^^pathfinder^^

Legacy Member
Pillen gebruiken voor extra vitaminen getuigt IMO van luiheid.

Mensen die een aandoening hebben en zo te weinig vitaminen hebben, die hebben deze pillen nodig, maar een gewone persoon moet gewoon fatsoenlijk eten.

En om te vermageren moet ge sporten.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Niet persé luiheid. Zolang ge een deftige basis hebt vind ik geen bezwaar in extra vitamientjes. Vooral in de winter..

Memphis

Legacy Member
"ai... ik heb wat te weinig vitamientjes, kzal is rap een pilleke pakke..."

Zucht, waar gaat dat naartoe? Eet dan toch gewoon wat meer fruit etc.!

grey-turtle

Legacy Member
Volgesn mij kunnen een klein aantal extra vitamine C pillen geen kwaad, bij Vit A daarentegen zou ik oppassen.

Gromme

Legacy Member
Ik leef wel redelijk gezond alleen ben ik bang dat ik teveel koffie drink. En dat meen ik.

hipStar

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Cola Light bevat aspartaam, 'n artificiële zoetstof die 100x zoeter is dan normale suiker, en bovendien kankerverwekkend is, zorgt voor hoofdpijn e.d.

Eet gewoon gezond é over 't algemeen. Ik eet ook chips, frieten, vlees, etc. Drink wel niets anders dan water (minst. 1,5 liter) en fruitsap (2 glazen), en eet 2 stukken fruit + groente bij middagmaal. 's Ochtends 'n paar boterhammen, wat chocolade, confituur, boter, etc. 's Avonds ook boterhammen met was charcuterie. En als dessert 'n ijscrème, 'n wafel, 'n rijstkoek, etc.

Eigenlijk eet ik bijlange niet gezond volgens de officiële berekeningen naar wat 'n mens nodig heeft om 'gezond' te zijn, maar ik voel me wel normaal (doch niet tip top), en weeg 67 kg voor 1m78.

Het tegendeel is bewezen dat aspartaam geen kanker veroorzaakt. Dat heeft eens in Eos gestaan. De waarneming van het Italiaans labo die zei dat aspartaam kankerverwekkend was, werden verkeerd geinterpreteerd. Het zat zo: (even in het kort) Ze deden test op 100 muizen en 50 met verschillende dosisen aspartaam en 50 zonder aspartaam. Het labo vond na een tijdje muizen met kanker bij de muizen waar er aspartaam werd toe gedient, maar ze zeiden er niet bij dat er ook kanker was bij die muizen die niet met aspartaam injecteerd waren. Zo effe lekker offt topic daar voor, maar toch een korte rechtzetting.

Oja on topic:
ik woog een maand geleden 94kg en ik meet 1m87 dus ja overgewicht. Vroeger at ik chocolade en koekjes door de dag en altijd iets zoets als dessert. Nu eet ik al een hele maand niets meer van chocolade en meer fruit. Chips heb ik in die maand ook niet aangeraakt. Ik ben ook wel beginnen voetballen. Ik ben ondertussen al een paar kilos afgevallen zo'n 4-5 tal.

Bjorn

Legacy Member
zelfdiscipline i guess, al kan ik mij inbeelden dat dat niet vanzelfsprekend is als ge alleen woont, en uw vitaminen gaan uit enkel pillen halen is volges mij niet echt een goed idee, eet wat meer fruit en groente, da wordt ge wel gewoon :) en GENE cola, water of iets van fruitsap ofzo? alleszins niets dat vol zit me suikers en van dien kankerverwekkenden bucht :p

NapalmBenny.

Legacy Member
pffft, daarom woon ik nog thuis, dus ik eet nog gezond :p, zelfs de frieten maken wij zelf :D:D

morph123

Legacy Member
ik woon ook alleen,en ik eet toch bijna alle dagen gezond.is gewoon een kwestie van zelfdicipline.ik ben daardoor op een maand of 8 ,12 kilo afgevallen.

en als ge geen goesting hebt om al die groenten zelf te snijden,ge hebt tegenwoordig zo van die voorgesneden groentenmixen de wok in,nog wa kruiden erbij en op een minuut of 10 hebt ge een gezonde schotel.

R|Jonas

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
wederom: drink dan minder koffie.
nu niet dat ik koffie drink, mor das allemaal gemakkelijk gezegd é, zeker als ge der zelf niet aan verslaafd zijt -> Ik heb last van mijn adem/longen door het roken -> wederom: rook minder/niet :ironic: , een beetje kort door de bocht


ps: Ik neem aan dat spa fruit (peer en sinaasappel) een niet ongezond drankje is?

Quilombo

Legacy Member
Bjorn zei:
en GENE cola, water of iets van fruitsap ofzo? alleszins niets dat vol zit me suikers en van dien kankerverwekkenden bucht :p

mensen hebben totaal geen idee over wat gezond is en wat niet, grootste bewijs staat hierboven, aangezien fruitsap dus evenveel (in sommige gevallen zelfs meer) suiker bevat als cola.

zarathustra

Legacy Member
Quilombo zei:
mensen hebben totaal geen idee over wat gezond is en wat niet, grootste bewijs staat hierboven, aangezien fruitsap dus evenveel (in sommige gevallen zelfs meer) suiker bevat als cola.


en nog heel zuur is ook >_>

Gromme

Legacy Member
R|Jonas zei:
nu niet dat ik koffie drink, mor das allemaal gemakkelijk gezegd é, zeker als ge der zelf niet aan verslaafd zijt -> Ik heb last van mijn adem/longen door het roken -> wederom: rook minder/niet :ironic: , een beetje kort door de bocht


ps: Ik neem aan dat spa fruit (peer en sinaasappel) een niet ongezond drankje is?


Idd, het zit er trouwens al zo hard in dat het moeilijk eruit te krijgen is. Laatste tijd heb ik ook last van slaaploosheid maar zou ervan verschieten dat het van de koffie is, daar ik al zeer lang koffie drink.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan