Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
grey-turtle zei:Dit heb ik uit een ander forum gehaald.
Er is hier al vaker gesproken over gedachtekracht en het scheppen van onze eigen werkelijkheid. Maar nog nauwelijks over hoe dat precies in zijn werk gaat. Alles wat wij in ons leven meemaken, bestaat éérst in onze geest. Wij scheppen ons leven met onze geest, onze gedachten. Deze scheppingskracht is het grootste geschenk dat wij ooit hebben gekregen, helaas weten veel mensen niet eens dat ze het hebben...
Het scheppen is niet iets dat wij af en toe doen, bijvoorbeeld als we een speciale wens hebben. Wij scheppen continu, ieder moment van ons leven. Ook zonder dat we het merken. Het is een beetje in de mode om op het denken neer te kijken en veel meer belang te hechten aan gevoel en gevoelens. Sommige mensen streven ernaar om het denken compleet uit te zetten. Maar wij zijn denkende mensen en het denken uitzetten zal nooit helemaal lukken. Althans niet voor langere tijd. Dat hoeft ook geen doel te zijn. Wel is het goed om je gedachten vóór je in plaats van tegen je te laten werken. En dat is niet eens zo moeilijk.
In een notendop mijn visie:
* Je krijgt wat je gelóóft, dat is de hoofdwet
* Je bent vrij om te geloven wat je maar wilt
* Dus je kunt scheppen wat je maar wilt
Wat zijn de dingen die je gelooft? Heel simpel: alles waarvan je denkt dat het wáár is. En daarin ga ik heel ver. Misschien woon je in een mooi huis. Dat lijkt dan gewoon een feit. Maar het is alleen een feit doordat je het gelooft. Ooit - voordat je er kwam wonen - ben je begonnen dat te geloven... En er is natuurlijk geen reden om het niet te blijven geloven. Vaak houden we iets voor waar, omdat het een vaststaand feit lijkt, zonder in de gaten te hebben dat het slechts een overtuiging is. Maar met een andere overtuiging in onze geest zouden we een heel ander 'feit' waarnemen. Wij zien onze overtuigingen omtrent de werkelijkheid aan voor kenmerken van die werkelijkheid...
Dit staat natuurlijk in contrast met de gangbare visie dat er een objectieve werkelijkheid zou bestaan. In mijn ogen bestaat er geen objectieve werkelijkheid. Ons lichaam is bijvoorbeeld een gevolg van processen in ons bewustzijn. Onze omstandigheden scheppen we, net als ons lichaam, op elk moment zelf. Dat waar we ons een voorstelling van maken en wat we vervolgens beginnen te geloven, zal onze werkelijkheid zijn. Het draait om overtuigingen. Het is belangrijk te weten dat alles wat we meemaken een uitdrukking is van onszelf, van de manier waarop we tegen onszelf en tegen de wereld aankijken. Onze overtuigingen bepalen onze gezondheid en de situatie waarin we verkeren en de ervaringen die op onze weg komen. Elk moment opnieuw vormen we ons lichaam en als magneten trekken we de gebeurtenissen aan die op een bepaald moment bij ons passen.
Als je bijvoorbeeld gelooft dat roken ongezond is, zul je nadelige gevolgen van het roken ondervinden. En vervolgens zeg je: zie je wel, ik wist het wel... Je ziet de uitkomst als bewijs voor de juistheid van je overtuiging. Want met zo'n overtuiging kún je gewoon niet iets anders zien. Maar het is net andersom. Het gelóóf dat roken ongezond is, maakt ziek. Niet het roken zelf. Als je even sterk zou geloven dat roken gezond is, zou je er geen last van hebben. Maar je moet natuurlijk wel sterk in je schoenen staan om dat te blijven geloven in een wereld waarin je gebombardeerd wordt met met de tegenovergestelde mening. Al die waarschuwingen tegen het roken zijn krachtige suggesties en helaas... ze maken mensen ziek.
Ik hoop niet dat ik met dit voorbeeld meteen iedereen afschrik (en steek er nog een op).
Nu zijn onze overtuigingen niet iets waar we aan vastgebakken zitten. We hebben onze gedachten, we zijn niet onze gedachten. Daarover een volgende keer meer.
Wat vinden jullie ervan?
C|n zei:Denk jij nu echt dat ik dag en nacht met wetenschappen bezig ben? Vergelijk jij wetenschap als geloof? Dan ben je toch even verkeerd bezig... Wetenschap levert namelijk bewijzen, dat heb ik geen enkele andere religie zien doen...
Stellen dat wetenschap mijn zwakte is vind ik een rare stelling.. Hoezo? Ik weiger gewoon in "sprookjes" te geloven omdat - als je rationeel nadenkt het toch allemaal niet waar is. - Ik stel inderdaad wetenschap bovenaan, maar dat een 'debiele manier' noemen getuigd van ... Als jij het Katholisisme bovenaan stelt ga ik jou geen debiel noemen, het is zoals jezelf wilt.
Ik ben perfect gelukkig en denk enorm veel na over het leven en de betekenis ervan. Ik ben gewoon een realist en zie de zaken zoals ze zijn. En als jij denkt dat ik daar zonodig bewijzen voor heb, awel dan mag jij daarin geloven !
En wat ik doe met de dingen die de wetenschap niet kan begrijpen? Awel dan filosofeer ik wat het eventueel zou kan zijn. Ik ben oud genoeg om te beseffen dat er veel te veel dingen zijn die de mens nooit zal snappen, het verschil is dat ik geen onnozele verklaringen ga zoeken![]()


C|n zei:De gedachte dat er een geest in mijn lichaam zou zitten *shiver*
Hou toch op..
Een samenspel van zenuwcellen & neurotransmitter-s-(stoffen)
DAT is jouw geest !![]()
Hmgrwngd zei:NIEMAND is perfect gelukkig, dus stop met jezelf leugens in te pompen.![]()

Hmgrwngd zei:Dus alles wat in bijv. het christelijke geloof vermeld is, is niet waar? Vanuit je wetenschappelijke ingesteldheid zou je moeten weten dat dit onzin is!
Is dat niet wat filosofisch?Hmgrwngd zei:Als iets lang genoeg herhaald wordt, dan WORDT het waar.
Hmgrwngd zei:Die waarden die in de bijbel staan; die hebben wij nu nog allemaal é. We verwerpen het geloof; maar alle boodschappen die in de bijbel staan , leven we nu nog allemaal na. En ik vind dat je dus wel mag stellen dat we het geloof waargemaakt hebben. (alhoewel de verhalen natuurlijk vol symboliek zitten, maar de verhalen maken niks uit, you should know that

Hustla zei:Denk niet dat dat zomaar gaat hoor..
Ik hoop nu al 3 maanden zéér fel dat ik WinForLife ga winnen, en koop elke week 2 of 3 kaartjes maar heb nog niet gewonnen?
conquerpoy_123 zei:stap dan naar haar![]()


Bauwens666 zei:Je denkt op een dag gewoon zoveel, als er dan eens iets uitkomt. Dan denk je van "ziejewel" , gewoon toeval denk ik
grey-turtle zei:Zoals ik al eerder zei, heb ik dat gehaald uit een ander forum en bovendien ben ik niet de schrijver van die tekst.
De schrijfster van die tekst gelooft dus dat roken ongezond is omdat we het allemaal geloven en dat de maatschappij ons dat voortdurend zegt dat we ziek woren van roken en waardoor we dit gaan geloven.
Ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel efect mee gehad.
Volgens mij bepalen je gedachtes toch een stuk van je leven en vooral hoe je er tegen over staat.



blacky zei:Kijk naar de zovele mensen die autistisch zijn.
(of je hebt te veel tijd, zoals ik nu.)apella zei:erm... kerel, wat hebben wij jou misdaan? Ik ben autistisch (kan ik ook niet aan doen, whatever),
