Archief - gameverslaving?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Homer`

Legacy Member
Oooo verslavingen!!!
Wel.. Zit nu int 4e, vanaf het 1e tot 3e zeer intensief gegamede, meerdere clans verslete.. echt lang op gezete, school leed er heel hard onder..

Nu, gwn verslaafd aan voor pc zitte en te msne/forums te bezoeke/hardware dinge op te zoeke/photoshop/...
Game niet echt meer.. hoogstens een half uur per dag

games0ldier

Legacy Member
Ik zit nu ook int 4de en kmoe zegge
mijn gaming is er op achteruit gegaan
kzit nu nog et meest op mijne PSP en morge achter ne Gameboy Micro
om alle klassiekertjes nog es te spele :) Die spellen houden u tenminste nog wa bezig :D die allernieuwste spelletjes da ik koop houde mij bezig voor 3-6 uur en dan kijk ik er nie meer naar :S

Rivers

Legacy Member
Imm zei:
Kun je me wat meer vertellen over die verslaving (liefst zo snel mogelijk reageren als je dit zou lezen. ty;)
Vraag maar wat je wil weten :)..
Najade zei:
Ik vind Rivers haar verhaal eigenlijk niet zo extreem hoor... als je kijkt naar WoW en de verhalen hoort van veel van die gasten kan het echt wel veel erger.
Inderdaad ;). De mensen op school aanzagen mij als ziek :p maar zo bezag ik het niet, ik wist wel dat ik een soort van verslaafd was.. maar nu dat ik het bekijk lijkt het veel extremer dan op dat moment. Het heeft ook maar 2 maanden geduurd.
RazorBlade0075 zei:
mja ik vind dit ook extreem als je even gaat opstaan om te gamen en je vergeet te eten i mean hoe kan je honger negeren als ik honger heb dan kan ik gewoon niet verder gamen of wat ik ook aan't doen was...?
Kdenk dat ik maximum 3 uur kan gamen maar meer dan 3 uur gaat niet voor mij denk ik...
Ik had geen honger te negeren want ik voelde ook geen honger. Ik heb dat wel vaker, als ik met iets heel druk bezig ben en me niet verveel heb ik geen behoefte aan voedsel of drank.

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Vroeger had ik ook wel een lichte vorm van verslaving. Speelde toch een 35uur per week.

Op dit moment speel ik nog maar een paar uurkes per week wow. De 'zin' in games is weg. Jongeren verspillen tegenwoordig veel teveel tijd achter de pc. Waar is het sociaal contact naartoe? chatten niet meegerekend. Ver zoek dus. Er zijn zoveel leukere dingen te doen. Laatste maanden zit ik meer op een terras een frisse pint te drinken en sociaal contact te maken dan achter de pc te zitten. Op die maanden een pak schoon vrouwenvolk leren kennen :cool:

Blood_Raven

Legacy Member
Whoow zot, worde da nie moe?

Eenmaal als ik een tijdje bezig ben en't begint te vervelen dan vraag ik me soms af: 'Waarom speel ik?'.
Als het antwoord is: voor virtuele puntjes of virtuele dingen dan stop ik der meestal mee.

Dat ge u dat niet afvraagt tijdens het spelen ...

Globeel spendeer ik wel veel uur achter PC maar dat komt omdat ik info doe...

Rivers

Legacy Member
Blood_Raven zei:
Whoow zot, worde da nie moe?

Eenmaal als ik een tijdje bezig ben en't begint te vervelen dan vraag ik me soms af: 'Waarom speel ik?'.
Als het antwoord is: voor virtuele puntjes of virtuele dingen dan stop ik der meestal mee.

Dat ge u dat niet afvraagt tijdens het spelen ...

Globeel spendeer ik wel veel uur achter PC maar dat komt omdat ik info doe...

Dat kwam ook omdat mijn leven totaal nutteloos was en virtuele puntjes verzamelen gaf wat zin aan mijn leven :p en daar had ik tenminste vrienden op. Sinds dit jaar heeft mijn leven wel zin gekregen :) en ik voel mij gelukkig! Wat niet het geval was toen ik nog WoW speelde en dat lag niet aan de WoW, maar door de scheiding van mijn ouders, veranderen van school, beste vrienden die nooit meer iets van zich laten horen, dood van mijn hond, eetproblemen,... Dit jaar heb ik mij helemaal herpakt :).

Bose

Legacy Member
Rivers zei:
Dat kwam ook omdat mijn leven totaal nutteloos was en virtuele puntjes verzamelen gaf wat zin aan mijn leven :p en daar had ik tenminste vrienden op. Sinds dit jaar heeft mijn leven wel zin gekregen :) en ik voel mij gelukkig! Wat niet het geval was toen ik nog WoW speelde en dat lag niet aan de WoW, maar door de scheiding van mijn ouders, veranderen van school, beste vrienden die nooit meer iets van zich laten horen, dood van mijn hond, eetproblemen,... Dit jaar heb ik mij helemaal herpakt :).

en houden zo ffs :) wow verslavingen zijn een no go :p

!|\|$@|\|E

Legacy Member
Maand geleden gestopt met WoW (het werd tijd..) - http://www.xfire.com/profile/r3pl4y/
Ik speelde in schoolweken ongeveer een 70-80 uur
Vakantieweken waren gewoon .. extreem (wekker om 7 uur zetten en om 4 uur snachts erin kruipen) Kheb ooit gewete dat ik +120 uur in de week speelde (niks sociaal leve ofzo) Hardcore PvP , PvE , kheb ze allemaal wel gehad
gelukkig is dat nu helemaal achter de rug , de drang om te spelen is er nog wel , maar gelukkig valt het uit mijn eigen verbazing goed mee

Gentei

Legacy Member
!|\|$@|\|E zei:
Maand geleden gestopt met WoW (het werd tijd..) - http://www.xfire.com/profile/r3pl4y/
Ik speelde in schoolweken ongeveer een 70-80 uur
Vakantieweken waren gewoon .. extreem (wekker om 7 uur zetten en om 4 uur snachts erin kruipen) Kheb ooit gewete dat ik +120 uur in de week speelde (niks sociaal leve ofzo) Hardcore PvP , PvE , kheb ze allemaal wel gehad
gelukkig is dat nu helemaal achter de rug , de drang om te spelen is er nog wel , maar gelukkig valt het uit mijn eigen verbazing goed mee

ZOMFG 6315 uur :oink: now that's some hardcore shit!

Xevven

Legacy Member
Ik ben WoW beginnen spelen toen ik thuis zat na mijn auto ongeluk. Toen is mijn leven beetje bergaf beginnen gaan. Ik speelde hele dagen, van 9h 's morgens tot 12h 's nachts (in het begin). Toen ik hersteld was van dat ongeluk kon ik terug naar school, maar ik ging niet omdat ik WoW wou spelen. Ben dan uiteindelijk gestopt met school. Kwas dus werkloos, mijn gaan inschrijven bij een interimbureau. Ik denk dat ik van April 2005 tot December 2005 mss 2 weken gewerkt hebt. Ik heb ook 2 weken in spanje gezeten en een week bij mijn toenmalige vriendin. Mijn gezonde bioritme was om zeep. Ik stond op om 10h, speelde tot 3-4-5h 's nachts enzo, altijd maar opnieuw. Elke dag. Elke week. Ik had toen een vriendin (zoals ik al zei) en ergens snap ik niet hoe die bij mij is gebleven want ik heb veel meer tijd in dat spel gestoken dan in haar. Eten deed ik 1x per dag, drinken ... 2l cola per dag. Sport deed ik niet meer, ik had niks van beweging, ging niet uit etc.. Na een tijd woog ik 94kg (ben 1m72)...
Veel ruzie gehad met vriendin toen, uiteindelijk moest ik kiezen tussen wow en haar. Heb toen voor haar gekozen, maar ben uiteindelijk toch weer hervallen.

Ik heb toch een aantal keer een aantal maanden gestopt, maar altijd terug opnieuw begonnen.

Op de dag van vandaag speel ik nog altijd WoW, maar in beperkte mate. Ik geef meer voorrang op men vriendin, men vrienden, uitgaan, sport ...

Kingescort

Legacy Member
ik ben ook eens verslaafd geweest aan wow gelukkig heb ik kunnen afkicken door in therapie te gaan :>

Timmos

Legacy Member
Kingescort zei:
ik ben ook eens verslaafd geweest aan wow gelukkig heb ik kunnen afkicken door in therapie te gaan :>
Wat houdt dat in, die therapie? :)

En ik merk op dat er precies veel mensen zijn die, wanneer ze iets ouder worden, minder geïnteresseerd raken in games. Hetzelfde bij mij.

Misschien is gamen dan toch iets voor pubers :p zoals mijn ma altijd zegt.:unsure:

svendevil

Legacy Member
Ik heb vroeger héél veel Runescape gespeeld, toch ook wel van 10 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts,
maar dat was voornamelijk in het weekend toen het slecht weer was...
(Ik mocht toen toch niet buiten :lol: [13 jaar was ik toen])

Nu zit ik enorm veel buiten en game ik na het werk, de vriendin, het fitnessen, na iets te gaan drinken met vrienden enz...

Ik heb onlangs een PS3 gekocht en daar ben ik enorm tevreden van, als daar games op uitkomen die ik koop, wil ik ze gewoon uitspelen door bijvoorbeeld 2 uur per dag te gamen tussen 23.00 en 1.00... En thats it :cool:

Grtz

azkme

Legacy Member
ik ben een 4-tal jaar semi-verslaafd geweest aan mohaa, medal of honor .. ik zeg semi-verslaafd omdat ik enkele reacties van andere mense hier gelezen heb en het niet in die mate was :) ik speelde elke weekdag gemiddeld 3u (1 à 2 wars), in het weekend kon het toch wel een 5 à 6u worden .. men sociaal leven lijdde er toch wel onder, kging nooit weg, zat altijd voor die pc, etc. Had wel een bepaalde vriendenkliek die nooit is "weggevallen", dus ik kwam af en toe wel buiten, ma toch .. minder dan het zou moeten zijn :)

En toen, 3 of 4 maanden geleden, van de ene op de andere dag heb ik besloten om er mee op te houden, en raar maar waar, het is me ook gelukt :) Ik had nooit durven denken dat ik met dat spel zou kunnen stoppen om eerlijk te zijn .. Mijn sociaal leven heeft een gigantische "boost" gekregen, ik ga naar feestjes (mss zelfs teveel), ik ben elke dag wel met vrienden weg, al is het maar ergens op een terrasje of in een cafetje wat gaan drinken, en ik ben enorm blij daarom, het geeft u gewoon een zeer goed gevoel en een pak meer zelfvertrouwen :) + een lief gaat ge ni zomaar vinden, dus openstaan voor nekeer weg te gaan of iets te gaan drinken kan zeker geen kwaad, en da miste ik vroeger wel degelijk .. (ni dak nu al een lief heb, maar de contacten met meisjes zijn wel degelijk vertiendubbelt :$).

Ik wil hier gewoon mee aantonen dat ik weet of denk dat er sommige mensen met een serieuze gameverslaving zitten en dat er nog niets verloren is. Ik zeg niet dat gamen "evil" is, maar ik ben er zeker van dat vrienden en een lief u meer voldoening zullen geven dan een spelletje, wat bij mij zeker en vast het geval was. Ik heb leuke tijden beleefd met het gamen, da ga ik zeker en vast ni onder stoelen of banken steken, maar ik ben nu tot het verstand gekomen dat gamen zeker en vast ni het enige is wa telt in u leven.

Ik ben er zeker dat vele mensen hier een ander verhaal zullen hebben, en er helemaal anders over zullen denken dan mezelf; das normaal, kheb de moeite genomen om al dit te schrijven om die paar die misschien in hetzelfde schuitje zaten als mezelf te helpen :)

PS: Ik wil even opmerken dat ik van men mohaa verslaving af ben, maar dit wil niet zeggen dat ik geen spelletjes meer speel op de computer (wel geen mohaa meer, ik riskeer da ni meer om da nog es op te zetten :x). Spelletjes spelen op de computer =/= verslaving!

boogje

Legacy Member
Ik heb WoW welgeteld 2 dagen volgehouden, ben de enige in de school die pakweg die verslaving niet pakte.

Ik ben meer de " ik start een spel op en knal voor een uurtje of 2 iedereen af" of de RPg gamer die max. 3 uur per dag speelt op een steengoede, oude RPG game, maar WoW..da's echt zo'n 2de leven precies ^^

Cat_Organs

Legacy Member
er is hier in mijn klotedorp geen kloten te doen de ganse dag,
7 km rijden tot het stad waar er dan maar enkele cafés zijn voor de jeugd
maar ganse tijd op café zitten is dan ook weer slecht.

m.a.w. er is ier geen klote te doen, dus game ik maar, of kijk filmpjes.
echt verslaafd noem ik dat niet.
kga s'avodns wel iets drinken of naar fuifken (als ze er zijn)

switchblade

Legacy Member
mijn gameverslaving is zowat over, ik zie er nu eigenlijk nog op tegen om te gaan gamen. tijdens schoolweken ging de pc aan van het moment dat ik thuiskwam, hij ging uit rond 1u en daartussen zat ik ergens wel op een of andere battlefield 2 server. tijdens week-ends/vrije dagen/vakanties was het hetzelfde, maar dan sliep ik tot 12u smiddags, ging eten en ondertussen was de pc al aan het wachten tot ik op een server kroop, om 's avonds een pauze van een half uur te nemen (eten) en dan door te gaan tot de volgende morgen rond 4u/7u. zat ik niet op bf2-servers, dan zat ik op dit forum te lezen over vanalles of op wikipedia te lezen (wat wel leerrijk is).

dit heeft toch wel een jaar of 2-3 geduurd. waarom? ik weet het niet. wat ik wel weet en wat vanzelfsprekend is, is dat mijn sociaal leven (buiten de virtuele wereld dan... :() zowat teruggevallen was tot 4 personen: mijn ouders + zus en een vriendin dat ik al ken sinds het 1e middelbaar (zelfs deze laatste wisten niet wat er echt aan de hand was). tot op dit moment is mijn vriendenkring zeer beperkt, hoewel deze langzaam maar zeker terug aan het opbouwen is.
vrienden van vroeger hebben mij opgegeven wat ik hen ook niet kwalijk neem, hoe zou je tenslotte zelf zijn? elke week vragen aan iemand of hij meewil naar een fuif/café, om telkens te horen dat hij geen zin heeft of ''dat hij ergens anders naartoe moet'' (schande, ik weet het en ik besef dat nu gelukkig). ik hoop echter wel dat deze band met hen terug kan hersteld worden.
in vriendenkringen (voor zover die er nog waren) kon ik bijna nooit meezeveren omdat dit meestal ging over ervaringen in het uitgaansleven, en die had ik praktisch niet. telkens besefte ik dat ik slecht bezig was, maar toen ik in mijn kamer aankwam en mijn pc aanstak, waren al mijn zorgen weg.
ook vergeet ik meer dan een 90-jarig persoon, soms ga ik naar de keuken om iets te drinken, en als ik er aankom vraag ik mij af wat ik daar in godsnaam doe.

hoe is het zover gekomen? ik ging powertrainen, ik had een goede conditie, had een gezond leven, maar speelde altijd een spel op een trage pc. toen ik een betere pc had, ben ik volop gaan gamen en ben er voor de volgende 2 jaar niet meer uit geraakt. daardoor ben ik gestopt met powertrainen (met het laffe excuus dat ik niet genoeg at en 'even' wou stoppen om te verdikken...) het is nog maar enkele weken dat ik meer en meer mijn rug toekeerd naar de pc en ik hoop dat ik daarmee op mijn 19 jaar een keerpunt in mijn -tot zover nutteloze- leven kan maken en verdergaan als een ander mens dat afhankelijk is van een pc & internet.

tot daar mijn (slechte) ervaring met games & de virtuele wereld :$

Godzilla*Akira

Legacy Member
Verslaafd was ik niet, maar sof2 heb ik wel veel gespeelt. Soms tot 6u 's ochtends spelen, maar dat was meestal enkel als ik clan war had. Aangezien ik dus in een VS clan zat, zijn de uren natuurlijk niet zo prettig. Maar rookte toen ook nog redelijk wat wiet, dus dat had er ook wat met te maken.

Soms eens bij wow tussen 2 - 4u opstaan, maar dat was omdat ik gewoon wakker werd en dus ging ik dan maar even op pc, om wat ore te zoeken enzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan