ik ben een 4-tal jaar semi-verslaafd geweest aan mohaa, medal of honor .. ik zeg semi-verslaafd omdat ik enkele reacties van andere mense hier gelezen heb en het niet in die mate was

ik speelde elke weekdag gemiddeld 3u (1 à 2 wars), in het weekend kon het toch wel een 5 à 6u worden .. men sociaal leven lijdde er toch wel onder, kging nooit weg, zat altijd voor die pc, etc. Had wel een bepaalde vriendenkliek die nooit is "weggevallen", dus ik kwam af en toe wel buiten, ma toch .. minder dan het zou moeten zijn
En toen, 3 of 4 maanden geleden, van de ene op de andere dag heb ik besloten om er mee op te houden, en raar maar waar, het is me ook gelukt

Ik had nooit durven denken dat ik met dat spel zou kunnen stoppen om eerlijk te zijn .. Mijn sociaal leven heeft een gigantische "boost" gekregen, ik ga naar feestjes (mss zelfs teveel), ik ben elke dag wel met vrienden weg, al is het maar ergens op een terrasje of in een cafetje wat gaan drinken, en ik ben enorm blij daarom, het geeft u gewoon een zeer goed gevoel en een pak meer
zelfvertrouwen 
+ een lief gaat ge ni zomaar vinden, dus openstaan voor nekeer weg te gaan of iets te gaan drinken kan zeker geen kwaad, en da miste ik vroeger wel degelijk .. (ni dak nu al een lief heb, maar de contacten met meisjes zijn wel degelijk vertiendubbelt

).
Ik wil hier gewoon mee aantonen dat ik weet of denk dat er sommige mensen met een serieuze gameverslaving zitten en dat er nog niets verloren is. Ik zeg niet dat gamen "evil" is, maar ik ben er zeker van dat vrienden en een lief u meer voldoening zullen geven dan een spelletje, wat bij mij zeker en vast het geval was. Ik heb leuke tijden beleefd met het gamen, da ga ik zeker en vast ni onder stoelen of banken steken, maar ik ben nu tot het verstand gekomen dat gamen zeker en vast ni het enige is wa telt in u leven.
Ik ben er zeker dat vele mensen hier een ander verhaal zullen hebben, en er helemaal anders over zullen denken dan mezelf; das normaal, kheb de moeite genomen om al dit te schrijven om die paar die misschien in hetzelfde schuitje zaten als mezelf te helpen
PS: Ik wil even opmerken dat ik van men mohaa verslaving af ben, maar dit wil niet zeggen dat ik geen spelletjes meer speel op de computer (wel geen mohaa meer, ik riskeer da ni meer om da nog es op te zetten

). Spelletjes spelen op de computer =/= verslaving!