Archief - gameverslaving?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sir.Killalot

Legacy Member
bartreligion zei:
ik kan wel wat game verslaving gebruiken. Kzit zonder "zin" in games :(

Idem :< al lang eigenlijk...

Ik heb hier hopen games staan. Ik speel 5 min dit spel, bored, ik speel 5min dat spel ook bored... Ze moeten dringend is aan hun gameplay gaan werken ipv aan hun gfx!

Thinsulate

Legacy Member
Rivers zei:
Ik heb ook een WoW-verslaving achter de rug :).. (en ik ben een meisje:p) Elke morgen om 5u opstaan (dan had ik 2u de tijd om te spelen voor school begon), zodra ik van school kwam spelen tot 22u, dus zo'n 10u per dag. Dan vlug wat huiswerk maken en terug slapen om de volgende dag om 5u te kunnen opstaan. Op zaterdag speelde ik van 7u tot soms 3u 's nachts, dus zo'n 20u.
De schoolvakantie was voor mij het einde want dan kon ik onophoudend spelen. Ik was hierdoor 6 kilo afgevallen, omdat ik vergat te eten. Het kwam dus vaker voor dat ik om 19u plots besefte dat ik die hele dag nog niets gegeten of gedronken had. Zelfs tijdens mijn slaap droomde ik over WoW.

Deze verslaving heeft 2 maanden geduurd. Mijn vriend was er ook verslaafd aan, onze relatie leed er onder, dus zijn we samen gestopt ;). En ja, als ik mocht, dan zou ik meteen weer opnieuw beginnen.

Ik noem mijzelf hier echt wel verslaafd in :) ik speelde +-70u per week.

Ik kan mijzelf hier in terug vinden :crazy:, behalve dan van dat meisje zijn :p

Medaphoar

Legacy Member
Ik was verslaafd aan enemy territory. Speelde +5 uur per dag. Sociaal leven, werk en men relatie leden er echt onder. Daarna jaren niet meer gespeeld maar sinds een week terug heel veel aant spelen omdat ik een maand ziekenverlof heb.
Nu, al met al beter een gameverslaving dan een drugs of gokverslaving.

ULTRAnumb

Legacy Member
ik ben verslaafd aan gamen int algemeen
css, guild wars ik speel het allemaal

Timmos

Legacy Member
Rivers zei:
Ik heb ook een WoW-verslaving achter de rug :).. (en ik ben een meisje:p) Elke morgen om 5u opstaan (dan had ik 2u de tijd om te spelen voor school begon), zodra ik van school kwam spelen tot 22u, dus zo'n 10u per dag. Dan vlug wat huiswerk maken en terug slapen om de volgende dag om 5u te kunnen opstaan. Op zaterdag speelde ik van 7u tot soms 3u 's nachts, dus zo'n 20u. .......
wow (:p), hoe oud zijt gij mss? Zeiden uw ouders daar niets op? Als ge gans de dag op de pc zit :/

Bij mij was het begonnen toen ik mijn eigen pc kreeg op mijn eigen kamer, maar zoals eerder gezegd was het gelukkig maar een lichte verslaving. Mijn ma heeft nog een hele lange tijd mijn kabels weggestoken :D

Nu heb ik een beest van een pc die alle nieuwe games aankan, maar de recentste ervan is HL2: Episode 1. Omdat ik gewoon geen interesse meer heb in nieuwe games. Da's goed zeker? :p

Sir.Killalot

Legacy Member
Timmos zei:
Nu heb ik een beest van een pc die alle nieuwe games aankan, maar de recentste ervan is HL2: Episode 1. Omdat ik gewoon geen interesse meer heb in nieuwe games. Da's goed zeker? :p

Goed weggesmeten geld :p ik zit in hetzelfde schuitje :p Kick-ass pc en ik speel games die je op een windows 95 nog kan spelen! (bij wijze van spreken :p)

Rivers

Legacy Member
Timmos zei:
wow (:p), hoe oud zijt gij mss? Zeiden uw ouders daar niets op? Als ge gans de dag op de pc zit :/

Nu ben ik 18. Dat heb je als voordeel dat je ouders nooit thuis zijn :) die wisten dat niet..

Timmos

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Goed weggesmeten geld :p ik zit in hetzelfde schuitje :p Kick-ass pc en ik speel games die je op een windows 95 nog kan spelen! (bij wijze van spreken :p)
Ik doe informatica dus echt weggesmeten geld is het zeker niet. En ik ben van plan om HL2: Episode 2 te kopen, Crysis, en UT2007, dus dat zal mijn pc ook aankunnen.

Ik zou trouwens niet weten waar ik al dat geld van mijn pc aan moet uitgeven anders :p De vorige was toch kapot.

boogje

Legacy Member
ik kan wel wat gameverslaving gebruiken.

Niéts boeit me meer. Het probleem is, is dat het precies lijkt alsof eender welk game plots zo niet meer boeiend is, omdat je te maken hebt met puur een tendens van moeilijkheidsgraad ipv een avontuur. (in HL doen ze dat wél goed!) : Easy, moeilijk, saai,easy,moeilijk...Vind ik zo irri in de niet HL-games :p

Bose

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Idem :< al lang eigenlijk...

Ik heb hier hopen games staan. Ik speel 5 min dit spel, bored, ik speel 5min dat spel ook bored... Ze moeten dringend is aan hun gameplay gaan werken ipv aan hun gfx!

mijn gedachte samengevat in 1 zin...

Timmos

Legacy Member
What Sir.Killalot dus zegt he. Het is daarom dat ik de Half-Life reeks blijf kopen. En er moet ook altijd een brainless shooter bijzijn, dat is dan UT2007, volop actie, no thinking.

Ik heb onlangs Far Cry voor de eerste keer uitgespeeld en die game voelt ook ongelooflijk vrij aan, enorme bewegingsvrijheid bedoel ik, dus daarom zal ik Crysis ook kopen.

Bontus

Legacy Member
idd GFX boeit me voor geen meter.
Vorige week de PS1 vanonder het stof gehaald en Tony Hawk 2 beginnen spelen. Wat een dijk van een spel :love:

Dit terzijde want een gameverslaving heb ik nooit gehad.

tristr

Legacy Member
thnx voor reply's
en don't worry, ik wil een genuanceerd beeld geven van jullie geliefde hobby. In mijn onderzoek valt het me ook op dat mainstream media vooral interesse hebben voor negatieve aspecten. Anyway, afkickcentra voor gamers zijn wel een zeer lucratieve markt lijkt me zo. Zeker met een goeie mediacampagne erachter die de angst voor verslaving nog wat voedt. Denken jullie dat zo'n afkickcentrum ook in België nodig is?

Timmos

Legacy Member
Mwa, alleszins niet veel. Enfin ik denk het toch. Als ik bvb Korea bekijk dan lijkt het mij daar wel broodnodig.

Ik heb er eigenlijk geen beeld van of hier in België veel gameverslaafden zitten (maar dan zwaar, heel zwaar verslaafden).

EternalSilence

Legacy Member
blacky zei:
raar, haast geen reacties en toch zou het hier vol moeten zitten met verslaafde gamers. Zie andere verslaving topic, vele melden het gamen.

njah..velen willen het gewoon nei toegeven dat ze geen sociaal leven meer hebben door het gamen. :p


ik ben alleszins niet verslaafd, ik zit hier met de laatste nieuwste games op mijn pc, en speel die amper
ik koop ze wel, maar na ongeveer een paar uurtjes ben ik ze al beu, en moet ik miss onder ogen zien dat geen enkel spel me meer kan boeien :(

Slynx

Legacy Member
Ik zat zowat met hetzelfde als Rivers, stond stipt om 8u op, om tegen 2u 'snachts ofzo te eindigen. Het enige waarvoor je opstond was om te eten en te drinken, rest was instances runnen om up te gearen :). Na nu te stoppen is m'n sociaal leven der serieus op vooruitgegaan, ben dus wel tevreden ^^

Iemand zij paar posts terug over dat het in de koreaanse landen broodnodig was, hou er wel rekening mee dat dit voor vele mensen daar hun broodwinning is ;)

Ik hoop dat je iets hebt aan m'n mailtjes tristr, veel geluk ermee!

Defees

Legacy Member
kwas verslaaf aan socom (rank 21 :cool:) kwas om 21 uur begonnen, ons vader ging werken om 7 uur ik zatek er nog, ij was terug om 7 en ik ging mij douchen...


nu game ik amper dus

Hannibal

Legacy Member
Rivers zei:
Ik heb ook een WoW-verslaving achter de rug :).. (en ik ben een meisje:p) Elke morgen om 5u opstaan (dan had ik 2u de tijd om te spelen voor school begon), zodra ik van school kwam spelen tot 22u, dus zo'n 10u per dag. Dan vlug wat huiswerk maken en terug slapen om de volgende dag om 5u te kunnen opstaan. Op zaterdag speelde ik van 7u tot soms 3u 's nachts, dus zo'n 20u.
De schoolvakantie was voor mij het einde want dan kon ik onophoudend spelen. Ik was hierdoor 6 kilo afgevallen, omdat ik vergat te eten. Het kwam dus vaker voor dat ik om 19u plots besefte dat ik die hele dag nog niets gegeten of gedronken had. Zelfs tijdens mijn slaap droomde ik over WoW.

Deze verslaving heeft 2 maanden geduurd. Mijn vriend was er ook verslaafd aan, onze relatie leed er onder, dus zijn we samen gestopt ;). En ja, als ik mocht, dan zou ik meteen weer opnieuw beginnen. Het is ondertussen al +-1,5 jaar geleden.

Ik noem mijzelf hier echt wel verslaafd in :) ik speelde +-70u per week.
Lol, das wel hardcore. Deze persoon zal u een goed stuk vooruit kunnen helpen denk ik Tristan. Goed dat je er vanaf bent geraakt Rivers want dit is echt wel _extreem_

*Bios*

Legacy Member
verslaafd geweest aan counterstrike.. kging zelfs spijbelen voor te gamen :s

gelukkig is die tijd al lang voorbij :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan