Archief - gameverslaving?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tristr

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik ben Tristan en ik werk aan een artikel over de behandeling van gameverslaving
in België. Hiervoor ben ik op zoek naar mensen die zelf dat probleem hebben of
iemand in hun familie of omgeving kennen die ermee zit en die over hun
ervaringen willen praten. Ik zou die getuigenissen dan gebruiken in mijn stuk,
anoniem natuurlijk. Ik ben vooral geïnteresseerd in hoe mensen bij wie het gamen
echt een negatieve invloed heeft op hun leven, geholpen worden, of net niet.
Uiteraard worden het onderwerp en jullie ervaringen discreet behandeld.

Als iemand het ziet zitten me hierbij te helpen, stuur mij een mailtje
[email protected]

thanx!

SharkyXTS

Legacy Member
Geen idee of dit je kan helpen, maar in Nederland bestaat er een "game-kliniek" waar men mensen met een game-verslaving helpt.
Snel ff gezocht op google:
- "Keith Bakker, ex-heroïneverslaafde, die in zijn Amsterdamse kliniek nu ook games-verslaafden behandelt, ...."
- "... eigen afkickkliniek Smith & Jones in Amsterdam."
- http://www.smithandjones.nl

blacky

Legacy Member
raar, haast geen reacties en toch zou het hier vol moeten zitten met verslaafde gamers. Zie andere verslaving topic, vele melden het gamen.

dimpy

Legacy Member
ik hoop (zoals denk ik iedereen hier op het forum) dat niet alleen de negatieve kant zichtbaar wordt gemaakt en dat er op zijn minst een beetje genuanceerd wordt (niet elke gamer is verslaafd).

zarathustra

Legacy Member
blacky zei:
raar, haast geen reacties en toch zou het hier vol moeten zitten met verslaafde gamers. Zie andere verslaving topic, vele melden het gamen.

men zegt rap dat men verslaafd is eh, maar ik denk niet dat veel mensen verslaafd zijn. Lijkt me trouwens ook bijna onmogelijk aangezien er weing tot geen fysieke verslaving is.

Warlock

Legacy Member
vooral MMO games zijn verslavend, meestal RPG's zoals WOW
bestaat hopen lectuur over

ChunWai.

Legacy Member
Ik ben ooit verslaafd geweest aan WoW. Ben er gelukkig mee gestopt:) heb ook een mailtje gestuurd;)

Bart Religion

Legacy Member
ik kan wel wat game verslaving gebruiken. Kzit zonder "zin" in games :(

Vlees

Legacy Member
ik ben vroeger nog een tijd 'verlsaafd' geweest aan de RPG neverwinternights, op een online server dan. dat was gewoon de drang om dat volgende level te halen, de goede equipment te hebben ..

toen ging de server in kwestie offline om nooit terug te komen en was m'n leven gered ;)

AnthonyBoone

Legacy Member
zal eens mailen hoor :) nu geen tijd moet GAMEN !!! ;) haha ne graptjuh :) ik denk dat de meeste mensen met een verslaving er niet willen voor uitkomen, daarom mss ook deze weinige posts ;) kzie het wel zitten om je te helpen maar zoals de 2de post ook zei bestaat er een afkick centrum voor game-verslavingen. ( maar die zijn enorm duur !!!) de grote verslavingen zijn natuurlijk in het genre MMo's & Rpg's te vinden. heb er zelf een MMO gespeeld (kalonline) waar ik 3jaar verslaaft aan was. nu ben ik gestopt omdat mijn pc nu telkens uitvalt door nieuwe CPU te steken & nu CPU stress heb. mss beter dat ik het nu niet meer kan spelen ;) nuja zoals ik al zei wil je helpen maar kan niets beloven.
Greats


Edit: voila is al gebeurt :)

GregoryCo

Legacy Member
bartreligion zei:
ik kan wel wat game verslaving gebruiken. Kzit zonder "zin" in games :(

²nd

En als ik dan eens een spel speel, dan ben ik het na 3 keer spelen al beu.

Bart Religion

Legacy Member
eens Quake Wars uitkomt zal het wel veranderen :D

(hopelijk toch :( )

blacky

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);8576342 zei:
²nd

En als ik dan eens een spel speel, dan ben ik het na 3 keer spelen al beu.

Heb ik ook :s halflife 2 denk 4x gespeeld en gestopt lag het een jaar te bestoffen, ondertussen verkocht, zelfde met battlefield 2142, nu had ik laats die nieuwe c&c gekocht 3x gespeeld licht al weer een dikke maand ergens in een hoekje :s mss beter verkopen nu het nog wat waarde heeft :O

Unpro

Legacy Member
bartreligion zei:
ik kan wel wat game verslaving gebruiken. Kzit zonder "zin" in games :(
²

Alleen wow kan me nog wat boeien maar ook niemeer dat ik er uren en dagen opzit gelijk vroeger.

no_way2go

Legacy Member
Ik heb op Xfire wel enkele mensen die 70-80+ uur per week gamen (meestal WoW)...

Timmos

Legacy Member
goh ik heb vroeger nog een lichte verslaving gehad toen ik in het 3de-4de middelbaar zat. De tijd van MOHAA en UT2003. Elke woensdag was ik megablij dat ik in de namiddag kon gamen... In het 5de middelbaar iets minder, maar kheb toen ook een paar keer opgestaan rond 1 uur 's nachts om te kunnen gamen, soms tot 5 uur 's ochtends. Mijn ma heeft mij dan ook een paar keren betrapt, da's pas echte horror :D ge zijt aant gamen en opeens staat uw ma naast u, ik kan u verzekeren, uw hart gaat dan wa tekeer vant verschieten man :D

Nu is't eerder omgekeerd. Games interesseren mij nie zoveel meer. Eigenlijk bijna niets, behalve dan de UT-reeks een beetje de Splinter Cell reeks en de Half-Life reeks (die zeker). En ik sta zeker nooit op om op de pc te zitten! Liever slapen :p

Sinds het 6de middelbaar heb ik het sociale leven veel beter leren kennen. Voordien ging ik nooit veel weg.

Ik zit trouwens al veel te veel aan de pc voor school nu (informatica). Ik ben verdorie blij als ik dan eens in de zon kan gaan lopen :)

t071943

Legacy Member
Vroeger in het 2de en 3de middelbaar was het zot. 22u per week speelde ik ET en had er veel tijd voor;) Nu in het 5de middelbaar speel ik het niet meer graag en heb ook niet meer zoveel tijd.

Vanaf dat je er met je vrienden over praat ga je het nog langer spelen:p

Rivers

Legacy Member
Ik heb ook een WoW-verslaving achter de rug :).. (en ik ben een meisje:p) Elke morgen om 5u opstaan (dan had ik 2u de tijd om te spelen voor school begon), zodra ik van school kwam spelen tot 22u, dus zo'n 10u per dag. Dan vlug wat huiswerk maken en terug slapen om de volgende dag om 5u te kunnen opstaan. Op zaterdag speelde ik van 7u tot soms 3u 's nachts, dus zo'n 20u.
De schoolvakantie was voor mij het einde want dan kon ik onophoudend spelen. Ik was hierdoor 6 kilo afgevallen, omdat ik vergat te eten. Het kwam dus vaker voor dat ik om 19u plots besefte dat ik die hele dag nog niets gegeten of gedronken had. Zelfs tijdens mijn slaap droomde ik over WoW.

Deze verslaving heeft 2 maanden geduurd. Mijn vriend was er ook verslaafd aan, onze relatie leed er onder, dus zijn we samen gestopt ;). En ja, als ik mocht, dan zou ik meteen weer opnieuw beginnen. Het is ondertussen al +-1,5 jaar geleden.

Ik noem mijzelf hier echt wel verslaafd in :) ik speelde +-70u per week.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan