Archief - gameverslaving?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Timmos

Legacy Member
Hehe Counter-Strike is zo echt wel dé game bij uitstek. Het doet mij denken aan FPS Doug, stel u voor dat ge zo iemand kent (maar die dat dan niet acteert) :lol:

Imm

Legacy Member
Rivers zei:
Ik heb ook een WoW-verslaving achter de rug :).. (en ik ben een meisje:p) Elke morgen om 5u opstaan (dan had ik 2u de tijd om te spelen voor school begon), zodra ik van school kwam spelen tot 22u, dus zo'n 10u per dag. Dan vlug wat huiswerk maken en terug slapen om de volgende dag om 5u te kunnen opstaan. Op zaterdag speelde ik van 7u tot soms 3u 's nachts, dus zo'n 20u.
De schoolvakantie was voor mij het einde want dan kon ik onophoudend spelen. Ik was hierdoor 6 kilo afgevallen, omdat ik vergat te eten. Het kwam dus vaker voor dat ik om 19u plots besefte dat ik die hele dag nog niets gegeten of gedronken had. Zelfs tijdens mijn slaap droomde ik over WoW.

Deze verslaving heeft 2 maanden geduurd. Mijn vriend was er ook verslaafd aan, onze relatie leed er onder, dus zijn we samen gestopt ;). En ja, als ik mocht, dan zou ik meteen weer opnieuw beginnen. Het is ondertussen al +-1,5 jaar geleden.

Ik noem mijzelf hier echt wel verslaafd in :) ik speelde +-70u per week.

Kun je me wat meer vertellen over die verslaving (liefst zo snel mogelijk reageren als je dit zou lezen. ty;)

Xevven

Legacy Member
ik heb ook een WoW verslaving gehad ...
anders add je me maar op msn
email vind je op m'n profiel

Gentei

Legacy Member
Rivers zei:
Ik heb ook een WoW-verslaving achter de rug :).. (en ik ben een meisje:p) Elke morgen om 5u opstaan (dan had ik 2u de tijd om te spelen voor school begon), zodra ik van school kwam spelen tot 22u, dus zo'n 10u per dag. Dan vlug wat huiswerk maken en terug slapen om de volgende dag om 5u te kunnen opstaan. Op zaterdag speelde ik van 7u tot soms 3u 's nachts, dus zo'n 20u.
De schoolvakantie was voor mij het einde want dan kon ik onophoudend spelen. Ik was hierdoor 6 kilo afgevallen, omdat ik vergat te eten. Het kwam dus vaker voor dat ik om 19u plots besefte dat ik die hele dag nog niets gegeten of gedronken had. Zelfs tijdens mijn slaap droomde ik over WoW.

Deze verslaving heeft 2 maanden geduurd. Mijn vriend was er ook verslaafd aan, onze relatie leed er onder, dus zijn we samen gestopt ;). En ja, als ik mocht, dan zou ik meteen weer opnieuw beginnen. Het is ondertussen al +-1,5 jaar geleden.

Ik noem mijzelf hier echt wel verslaafd in :) ik speelde +-70u per week.

omg das wel hardcore lol, kheb de laatste tijd precier meer een anime verslaving dan gameverslaving tis 2h in de ochtend en ik zit bleach te kijken....good going...

Najade

Legacy Member
Ik vind Rivers haar verhaal eigenlijk niet zo extreem hoor... als je kijkt naar WoW en de verhalen hoort van veel van die gasten kan het echt wel veel erger.

Spikey Bunny

Legacy Member
Ik ben met momenten verslaaft :p
Echt waar soms kan ik dagen hebben dat ik echt uren klop
en den zijn er dagen dat ik er niet aan kom.
Maar ik speel met headset en die begint altijd pijn te doen aan mijn oren. ppfft (heb nog nooit ene gevonden die niet pijn doet) Want denk zonder dat probleem ik ook nog meer zou spelen . :D

dead squad

Legacy Member
Najade zei:
Ik vind Rivers haar verhaal eigenlijk niet zo extreem hoor... als je kijkt naar WoW en de verhalen hoort van veel van die gasten kan het echt wel veel erger.

Om 05.00 opstaan in de week en in het weekend vergeten te eten en drinken erdoor is toch al redelijk extreem ze.

BlaDe

Legacy Member
ik heb moeite met de term "gameverslaving", ge kunt daar toch niet echt verslaaft aan raken?
als ge daar verslaaft aan kunt raken, dan kunt ge toch ook verslaaft raken aan.. forums? of whatever.. (kan ni meteen op een deftig voorbeeld komen, sorry)

ZoidBerg

Legacy Member
Tijd verslaafd geweest aan RTCW: ET, echt uren aan een stuk door :p. Da was de zomervakantie vant 3e middelbaar naart 4e middelbaar. En nekeer school herbegon was da zowa gedaan, op café beginnen gaan, vrijdagavonden of zaterdagavonden is e jeugdhuis binnespringen.

De zomer derna wel CoD gekocht en ook uuuren op gespeeld, maar twas toch al pakken minder dan ET, later wast gewoon gamen voor de fun. Me men kameraden naar Lans gaan, zelf homelannekes doen, waar we meer dronken dan gameden :D

Al bij al nog ne leuken tijd :D

Najade

Legacy Member
BlaDe zei:
ik heb moeite met de term "gameverslaving", ge kunt daar toch niet echt verslaaft aan raken?
als ge daar verslaaft aan kunt raken, dan kunt ge toch ook verslaaft raken aan.. forums? of whatever.. (kan ni meteen op een deftig voorbeeld komen, sorry)
Kan je in principe niet aan alles verslaafd zijn?
Ik ken mensen die verslaafd zijn aan computers en zot zouden worden zonder eentje. Die zelfs niet zouden weten wat doen zonder een pc. Die hun computer ook niet kunnen laten zonder vroeger of later grumpy te worden omdat er 'niets te doen is'.

Ik kan urenlang achter een computer zitten met enkel forums, msn en mijn mail (ik check die dan belachelijk veel :$ ), maar ik kan mijn pctje evengoed laten om eens iets te gaan drinken met vrienden - en ik het weekend zit ik er zelfs amper op omdat ik dan bij mijn lief ben en mail enzo dan gewoon niet zo belangrijk is.
Maar je zou er verbaasd van zijn hoeveel mensen dat allemaal niet kunnen en hoeveel er elke dag wegvluchten in een fantasiewereld van bvb WoW, die voor hen boeiender is dan de realiteit.
Ik ken mensen die helemaal opgetogen kunnen zijn van WoW omdat het daar gesneeuwd heeft, en ze sneeuwballen hebben kunnen smijten. Maar irl moet dat niet gebeuren, want sneeuw, daar houden ze niet zo van en da's koud en nat.
Het is een wereld waar alles beter en mooier is dan hier - een wereld waar gemakkelijk in gekorpen wordt, ver weg van de realiteit. En als je dan naar school/werk moet in die klote realiteit, dan is het uitkijken en dromen over WoW, tot je eindelijk naar huis mag, en je achter die pc kan kruipen. Veel mensen gamen na hun werk tot een uur of drie, vier 's nachts. Ik vind om 5u opstaan niet gekker.

BlaDe

Legacy Member
ik speel zelf ook WoW, en op't werk zit ik regelmatig (zoals nu) op de forums hier, maar een verslaving? nee, zeker niet..
persoonlijk (met de nadruk hierop) vind ik dat er niets mooier en belangrijker is dan de realiteit, want daar leeft ge tenslotte in..

ElBramo

Legacy Member
Rivers zei:
Ik heb ook een WoW-verslaving achter de rug :).. (en ik ben een meisje:p) Elke morgen om 5u opstaan (dan had ik 2u de tijd om te spelen voor school begon), zodra ik van school kwam spelen tot 22u, dus zo'n 10u per dag. Dan vlug wat huiswerk maken en terug slapen om de volgende dag om 5u te kunnen opstaan. Op zaterdag speelde ik van 7u tot soms 3u 's nachts, dus zo'n 20u.
De schoolvakantie was voor mij het einde want dan kon ik onophoudend spelen. Ik was hierdoor 6 kilo afgevallen, omdat ik vergat te eten. Het kwam dus vaker voor dat ik om 19u plots besefte dat ik die hele dag nog niets gegeten of gedronken had. Zelfs tijdens mijn slaap droomde ik over WoW.

Deze verslaving heeft 2 maanden geduurd. Mijn vriend was er ook verslaafd aan, onze relatie leed er onder, dus zijn we samen gestopt ;). En ja, als ik mocht, dan zou ik meteen weer opnieuw beginnen. Het is ondertussen al +-1,5 jaar geleden.

Ik noem mijzelf hier echt wel verslaafd in :) ik speelde +-70u per week.
Been there, done that :) Niet zo erg dat ik er vroeger voor opstond ze, zo zot was ik nog niet :p Wel tot laat spelen, vooral in de vakanties en weekends, in de week was er nogal wa controle van mijn moeder. Enja, in de vakanties kwam ik ook wel aan 70u per week ze :) Ook gestopt, geleidelijk aan, ook paar keer hervallen :p doordat nen maat van mij zijn account aan mij doorspeelde om (terwijl hij op school zat en int begin vant 1e semester op den unief dus veel tijd) zijn peetje levelde en voor rank 14 aant gaan was (bijna rank 13 gehaald :p). Dan een goeie 2 maand voor den blok gestopt en wa meer css beginnen spelen.
Geen nadelen gehad aan mijn "verslaving". Ik greep de kans om uit te gaan, ik at nog steeds :p hoewel ik het soms ook vergat of geen tijd had omdat ik in een raid zat. Kwas er ook schoon door voor mijn examens.

Veel vroeger, ik denk ook rond den tijd dat ik int 4e - 5e middelbaar zat, mocht ik ver niet op de pc, en dat resulteerde tot snachts opstaan en gamen tot 5u ofzo :p of opstaan rond 7u in de weekends om wa te gamen.

Maar kweenie, ik kan het geen verslaving noemen, nooit eigenlijk. Het vertoont de kenmerken wel van afhankelijkheid, maar niet allemaal nl:
het was niet zo dat ik niet zonder kon, ik verveelde mij gewoon meer zonder...

GMotha

Legacy Member
Ik word al zot als ik 3u na elkaar game, dus ben ik immuun voor zulke verslavingen. Hooray en shit!

edit: WoW-freaks zijn echt creepy qua fanatisme:/

Gentei

Legacy Member
dead squad zei:
Om 05.00 opstaan in de week en in het weekend vergeten te eten en drinken erdoor is toch al redelijk extreem ze.

mja ik vind dit ook extreem als je even gaat opstaan om te gamen en je vergeet te eten i mean hoe kan je honger negeren als ik honger heb dan kan ik gewoon niet verder gamen of wat ik ook aan't doen was...?
Kdenk dat ik maximum 3 uur kan gamen maar meer dan 3 uur gaat niet voor mij denk ik...

hatetn

Legacy Member
vroeger toen ik naar school ging kon ik echt helemaal opgaan in een game en echt spelen voor uit(zelfs al was het snachts) maar khad nie de drang om alle dagen te spelen en ik zou het ook gewoon laten liggen

nu sinds ik werk is het echt zuiver ontspanning gekomen
opt gemak een game spelen en soms weken, maanden geen game aanraken
idem me pc eens die een paar dagen nie heeft aangestaan zou het soms een paar weken duren(probleem is dak bijna alles regel via pc dus er veel op moet)

Phoen!x

Legacy Member
Een aantal keer redelijk verslaafd geweest. Wat houdt dit dan in?
Voorbeeldje. In KalOnline (jaja, nen MMORPG ^^) kun je vissen. 's Morgens voor ik naar school ging stond ik 5 minuutjes vroeger op om mijn ventje te laten vissen en tegen dat ik terugkwam had ik dan X aantal vissen die ik kon gebruiken als food of verkopen voor een goede prijs. (ge vant ene vis in 10 min ofzo).
Of een shopke zetn, dan als school gedaan is supersnel naar huis rijden om te checken of ge stuff verkocht hebt. (Flyff)

Waar zijn de tijden...

Sinds ik nieuwe ownage pc heb (zie sig) + 50 giga downloadlimiet heb ik tientallen games staan, maar iedere keer achter een uurke spelen ofzo bennik et zo moe als koude pap...

Nu eens 9Dragons proberen, hopelijk heb ik nog keer een klein verslavingske, kan wel leuk zijn vind ik...

Gentei

Legacy Member
Voor één of andere reden vind ik 's avonds spelen gewoon de max ik weet niet waarom overdag speel ik amper maar 's avonds zo na 18h is het echt gewoon de max voor mij kweet nie waarom...?

dajonaz

Legacy Member
ik ben nooit echt verslaafd geweest voor lange tijd
wel zo maximum een week 'verslaafd' aan 1 bepaald spel(nu al 4 dagen aan oblivion), maar dan ben ik het beu en ga ik weer een maand of 2 normaal gamen(niet echt veel)

als ik dan in zo'n gameperdiode zit game ik maximum 50 uur per week(in vakantie), wel denk ik zeer veel aan het spel(bijna constant), maar ik ga nog wel uit etc

zo'n weken storen men sociaal leven niet en ik ondervind er niet echt nadelen van, ze zijn zelfs leuk
als ik meer als 3 maanden niet meer zo'n 'verslaving' gehad heb begin ik hopenloos allemaal spellen uit te testen/herspelen om opnieuw de sensatie van het gamen te vinden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan