Archief - Fistels

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gentei

Legacy Member
Ik wil is vragen of iemand last heeft gehad van Fistels?

Ben nl vandaag naar den dokter gegaan omdat ik last had (ik dacht) dat het een soort puist was maar tis blijkbaar een Fistel die aan mijn rechterbil zit.
Woensdag moet ik een endoscopie doen en donderdag ga ik naar den chirurg.
Nu het is niet duidelijk of de Fistel naar de anus loopt daarvoor die endoscopie denk ik maar ook om mijn darmen te controleren.
Ik heb al wat info op het internet gezocht en ook een forum gevonden waar mensen ook met een soortgelijk probleem zitten maar de probleem is dat als je opereert het vaak geen zin heeft in elke geval komt die Fistel terug en bij sommige gevallen moesten mensen 3 tot meer keer onder het mes.
Ik heb echt geen zin om een paar keer nog een aantal operaties te ondergaan en zeker niet als het geen zin heeft...i mean would you?

Nu zijn er mensen hier die dit probleem hebben gehad?? zo ja wat zijn je ervaringen??

P.S. als iemand niet weet wat Fistels zijn typ in google de woord in en je zal het weten.

Darius Craven

Legacy Member
Van gehoord, ma nooit gehad... Ze kunnen echt beter een "Medisch" forum oprichten :)

Holy Paladin

Legacy Member
ik zou nu iedereen willen aanraden om NIET op google te zoeken naar fistels. zeker niet als ge nog wilt eten de eerstkomende dagen

Gentei

Legacy Member
Doom Dragon zei:
enneuh .. hoe krijgde zoiets?

:oink: :x

mja kzal het proberen te uitleggen weet het pas van vandaag dus bear with me.

Ge hebt een infectie binnenin uw lichaam maar ja later moet al die vuiligheid van die infectie weg die etter en die vocht ofzo dus wat gebeurt er? uw lichaam maakt een buis van circa 3mm of kleiner totdat het in contact komt met uw huid op uw huid vormt er een bol die voelt aan als een puist in die puist zit dan die buis of fistel beter gezegd waardoor de vuiligheid wordt weggevoerd van de infectie, in ingenieus systeem bedacht door het lichaam of natuur alleen vergeet het om die buis dan weg te doen...:doh: :sop: ja slim....

Anyway kweet nie of het 100% juist is maar wat ik heb afgeleid van de forums en het internet denk ik dat het zoiets is de dokter weet nog niet naar waar die fistel leidt als het naar de anus leidt moet er met een operatie worden ingegrepen zo niet dan iets anders.....
Fistels zijn 100% niet gevaarlijk en doen geen schade aan het lichaam alleen is het ongemakelijk want er zit vocht uit te komen en ja het heeft de neiging door onderbroeken te dringen en ook naar uw broek en dan lijkt het alsof je in je broek hebt gescheten ook niet de bedoeling...

@holy paladin
Mja ik heb ook niet gezegd om op afbeeldingen te gaan zoeken hé
dus fistels onder google zoeken op informatie afbeeldingen doe je op eigen risico...

Desjelle

Legacy Member
Collega op het werk had ook eens een fistel, ik weet wel niet met zekerheid of ze toen daaraan geopereerd is geweest. Ze moest wel 3x daags zalf in die fistel doen. En nu heeft ze er toch geen last meer van en het is toch al een paar jaar geleden. :)

*edit*
Nu ik je laatste uitleg lees: Ik heb ook eens zo iets gelijkaardig meegemaakt. Ik kreeg dan plotseling geweldige krampen in mijn bil en kon er toen soms gewoonweg niet meer op rechtstaan. Bleek het een soort onderhuidse abces te zijn. Dat is toen opgelost met medicatie en rust. :)

balbe

Legacy Member
Ja da's dus een extra connectie dat zich aanlegt tussen een lichaamsholte of klier en de huid als gevolg van een ontsteking
Specialist zal u verder helpen maar ik zou er in ieder geval niet aan twijfelen om het te doen. Volgens mij kan je daardoor nog ergere ontstekingen oplopen langs die onnatuurlijke kanaal

Gentei

Legacy Member
balbe zei:
Ja da's dus een extra connectie dat zich aanlegt tussen een lichaamsholte of klier en de huid als gevolg van een ontsteking

Yep zo is het je hebt verschillende fistels op verschillende plaatsen je kan er zelfs ene hebben op je "kleine Johnny" zal ik hem maar noemen....

Anyway mja oke operen maar zoals ik al ze wat is de nut ervan?? ten eerste leggen alles open om te zien naarwaar die fistel leidt dan laten ze die wonde open dus ze naaien het niet dicht ze laten het vanzelf terug dichtgroeien maar ja wat als het terugkomt langs een andere kant dan terug de miserie en terug operen en houd in gedachten dat je mss meerdere keren moet operen anyway donderdag afspraak met Chirurg dus zal tegen dan meer info hebben...

@Desjelle
Uw vriendin zal da ergens anders hebben gehad

Darius Craven

Legacy Member
:sop: Vaginale Fistels komen ook voor... zegt Google mij...

balbe

Legacy Member
RazorBlade0075 zei:
Yep zo is het je hebt verschillende fistels op verschillende plaatsen je kan er zelfs ene hebben op je "kleine Johnny" zal ik hem maar noemen....

Anyway mja oke operen maar zoals ik al ze wat is de nut ervan?? ten eerste leggen alles open om te zien naarwaar die fistel leidt dan laten ze die wonde open dus ze naaien het niet dicht ze laten het vanzelf terug dichtgroeien maar ja wat als het terugkomt langs een andere kant dan terug de miserie en terug operen en houd in gedachten dat je mss meerdere keren moet operen anyway donderdag afspraak met Chirurg dus zal tegen dan meer info hebben...

@Desjelle
Uw vriendin zal da ergens anders hebben gehad


Als ze de oorzaak van de ontsteking vinden kan men dan toch preventief medicatie toedienen

Ik vind het eng, omdat er als het ware een directe verbinding is tussen buitenwereld en lichaamsholte en wie weet wat kan je daardoor allemaal oplopen. Goed wassen is de boodschap vanaf nu

En ik wens jou veel succes en laat ook weten wat er van komt eh

spikie

Legacy Member
ik heb da ook gehad naast mijn staartbeentje, ook moete late weghale, nooit pijn van gehad ofzo ma die wonde heeft 1,5 jaar constant toegegroeid en terug open gegaan, nu ist eindelijk definitief toegebleve :)

(wonde ging van aan mijn staartbeentje 5cm naar benede en was 2 cm breed)

Gentei

Legacy Member
Spikeymouse zei:
ik heb da ook gehad naast mijn staartbeentje, ook moete late weghale, nooit pijn van gehad ofzo ma die wonde heeft 1,5 jaar constant toegegroeid en terug open gegaan, nu ist eindelijk definitief toegebleve :)

(wonde ging van aan mijn staartbeentje 5cm naar benede en was 2 cm breed)

edde maar 1 keer moeten operen of?

Dokie1234

Legacy Member
Ben je al zeker dat het een fistel is ofwat? Want ik heb ook eens zowe gaatjes gehad maar dat bleek dan later een cocygeale cyste te zijn. En dat is iets heel anders.

Gentei

Legacy Member
zoals ik zei ben ik naar de dokter gegaan in't ziekenhuis en die heeft bevestigd dat het een fistel is.

BTW wat is een cocygeale cyste?

Squeak

Legacy Member
Is da nie wanneer haartjes de verkeerde richting ingroeien en zo voor een infectie zorgen? Kennis van mij had da.

Dokie1234

Legacy Member
jup dat is een cocygeale cyste. En de oorzaak daarvan licht al bij het vormen van de foetus in de baarmoeder. De billen die verkeerd zijn samengegroeid. En dan krijg je ook van die gaatjes. Sommigen hebben er maar 1. Maar er zijn ook mensen die er veel meer hebben. Ik had er 6.
Ze hebben mij dan geoppereerd en dichtgenaaid. Na 2 weken was alles in orde en kon ik alles terug doen.
Maar soms laten ze het gewoon open. En dan groeit dat vanzelf terug toe. Dat kan wel wat langer duren tegen dat je terug alles kan doen. Met open laten heb je wel volledige zekerheid dat het genezen is. Met laten dichtnaaien is er 80% slaagkans.

Ik weet wel niet hoe ze fistels genezen. Ik ben geen dokter dus ik zal niet gissen.
Ik wens je veel succes donderdag bij de dokter!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan