Archief - Enquête in het kader van mijn scriptie. PIRATERIJ

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

megamold

Legacy Member
KiPpIe zei:
Cron, ga je uw scriptie samen met de resultaten publiceren?
Want ik wil nu best wel is weten wat er wel en niet mag.

alsk mij ni vergis is het legaal om iets te kopieren als ge het origineel in u bezit hebt ( bv een cd rippen om op u mp3 speler te zetten )
of een no-cd crack gebruiken op een spel wat ge gekocht hebt.

ik kan natuurlijk ook mis zijn :)

KiPpIe

Legacy Member
Dat van die cd rippen weet ik al dat eigenlijk niet legaal is.
Iets in de wetgeving van originele drager enzo, maar ik weet hier ook niet alles duidelijk van. Daarmee dat ik liefst eens een deskundige uitleg krijg van iemand die ervoor studeert.

User_BELGIUM

Legacy Member
(diploma informaticabeheer goed?) voor zover ik weet:

Met legaal gekochte software:
Voor persoonlijk gebruik​
copiëren/crack toegestaan (preservatie van de originele CD)​

Voor publiek gebruik​
Enkel wanneer het toegestaan is van het bedrijf in kwestie (en dan nog meestal beprekt in aantal/duur afhankelijk van licentie)​


Met illegaal gekochte software:

Elk gebruik en/of verdeling en/of in bezit zijn van is strafbaar​

Kid_C

Legacy Member
Ingevuld, zou graag de scriptie lezen als hij af is, komt dat in een online databank?
Volgend jaar doe ik hoogstwss een schakeljaar om een master criminologie te halen en ga wss dezelfde richting uitgaan.

Cron

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
(diploma informaticabeheer goed?) voor zover ik weet:

Met legaal gekochte software:
Voor persoonlijk gebruik​
copiëren/crack toegestaan (preservatie van de originele CD)​
fout

Voor publiek gebruik​
Enkel wanneer het toegestaan is van het bedrijf in kwestie (en dan nog meestal beprekt in aantal/duur afhankelijk van licentie)​
min of meer


Met illegaal gekochte software:

Elk gebruik en/of verdeling en/of in bezit zijn van is strafbaar​
correct.

Het is bij wet verboden elke doeltreffende beveiliging te omzeilen of doorbreken.
Het is bij wet toegelaten om een kopie te maken van uw media indien de gegevensdrager beschadigd is.

Dat is de wet...

Geef toe, te zalig hé!

Den industrie heeft ferm gelobbyd om er hun zeg in te krijgen en tis eraan te zien.

Er is hier en daar wel wat ruimte voor een thuiskopie maar het doorbreken of omzeilen van de "doeltreffende" beveiliging is strafbaar.

Nu de vraag die ik me stel is dat wanneer een beveiliging doorbroken wordt er nog sprake kan zijn van een "doeltreffende" beveiliging, zodus kan men zich de vraag stellen of men dan ook de wet overtreed.

Allé ja stof om een scriptie over te schrijven hé :D :D

snake880

Legacy Member
Een doeltreffende beveiliging ziet men als een beveiliging die de "gewone" mens niet kan omzeilen. Als je binnen vijf minuten een programma vindt, die de beveiliging omzeilt, is hij niet meer doeltreffend en bijgevolg niet strafbaar.

taLa.

Legacy Member
Maar cracken is een vorm van reverse engineering, en zo goed als elke EULA verbiedt dat. En als ik mij niet vergis worden aan EULA's vrij zwaar getild.

MaVaCa

Legacy Member
Cron,

Zou je na het verwerken van alle gegevens misschien eventjes de hoofd bevindingen hier op het forum komen posten. Ben n.a. benieuwd, mocht je een kopie van je scriptie online kunnen gooien zou dat natuurlijk ook mooi zijn.

Zoals ik al zie, ik ben benieuwd naar jou bevindingen

antHraxx

Legacy Member
Ingevuld.

Je had misschien ook nog enkele vragen over Windows Vista kunnen stellen, ik vind dat daar nu overdreven beveiligingen, meldingen,beveiligingsprogrammas, waarschuwingen e.d. opstaan zodat ik het eerste jaar/eerste jaren niet direct zal overstappen.

Cron

Legacy Member
als ik beoordeeld ben wil ik mijn scriptie doorsturen naar iedereen die ze wil lezen.

het volstaat van een e-mailtje te sturen dan zet ik je op de lijst.

Als ik de tijd vind zal ik een korte post maken over de belangrijkste zaken uit mijn thesis maar uiteindelijk ben je beter dat je de thesis helemaal leest omdat zo de zaken in hun context blijven staan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan