Archief - Enquête in het kader van mijn scriptie. PIRATERIJ

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Holy Paladin

Legacy Member
ik deed vroeger nooit mee wegens geen goesting om mijn email in te vullen, maar nu blijkt dat een letterke ook al volstaat :cool:

Cron

Legacy Member
Latinos zei:
dit forum is wel niet echt representatief voor al de internetters, maar dat zal je wel zelf beseffen zeker

heb 'm ook ingevuld!

dat weet ik vandaar dat ik het op verschillende plaatsten heb gezet waaronder ook typische vrouwenfora en 60+ fora (seniorennet etc...)

Dus ik probeer wel alle soorten populaties te bereiken...




& idd volledig anoniem, 1 of 2 letterkes als "e-mail" zijn genoeg...
Maakt dus niet uit wat ge ingeeft, het enige iets of wat persoonlijke dat ik kan zien is de leeftijd.
Maja da maakt niets uit, soms heb je er 10 van 22 jaar na elkaar :)

ravenslayer

Legacy Member
ingevuld, touwens 40 is sowieso ja he, er staat niet bij in welk land :p

TheFallen

Legacy Member
Ingevuld.

Al vond ik niet direct een antwoord dat me echt lag bij de vraag (ben nr vergeten)
"Wat is volgens jou de beste oplossing om piratery te bestrijden".

In principe zijn er 2 zaken die piraterij bestrijden (telenet providers & pakkans/sancties vergroten) maar deze zijn niet echt uitvoerbaar. (tenzij men een hele heksenjacht wil ontketenen uiteraard...)

GuntherDW

Legacy Member
ingevuld etc :)
(omda gij het zijt cron ;))

op een aantal vragen had ik toch graag ook zo'n "vertegenwoordig uw antwoord" vakje willen zien though :sad:
dit zou veel verwarring kunne tegenhouden bij bepaalde antwoorden bij een aantal vragen :p

User_BELGIUM

Legacy Member
van die vraag of het een negatieve invloed zou hebben als je iemand aanvaardt die een veroordeling heeft voor piraterij..

ik heb 'ja' ingevuld daar de meeste bedrijven liever een blanco strafblad zien
maar om dit specifiek toe te passen..
ik denk dat dit enkel maar kan gelden in de informaticabusiness
als ik aannemer zou zijn, zou het mij niet kunnen schelen of een metser daar een strafblad voor heeft of niet..

sneax

Legacy Member
TheFallen zei:
Ingevuld.

Al vond ik niet direct een antwoord dat me echt lag bij de vraag (ben nr vergeten)

- sancties verhogen
- online distributie vergemakkelijken

Dit is nu wel ietwat op mijn gevoel af maar volgens mij downloaden veel mensen muziek en dergelijke omdat het een berekend risico is. De pakkans is HEEL klein, bijna niet bestaande, dus trekken de meeste mensen er zich niets van aan. Als boetes en de pakkans verhogen dan verminderen ook dit soort 'misdrijven'. Dit leid ik af uit 'soortgelijke' misdrijven: verkeerd parkeren, te snel rijden, afval op straat gooien, ...

De online distributie vergemakkelijken is iets dat ik persoonlijk gemerkt heb. Ik koop veel meer games sinds Steam. Het is ZO makkelijk en vaak goedkoper. Bij ons zijn er nog veel mensen die het gebruik van een kredietkaart een te grote stap vinden maar als dit allemaal zou vergemakklijkt worden dan denk ik wel dat online distributie het illegaal downloaden kan verminderen.

Combineer de twee en de resultaten werken op elkaar in. Nu moet ge afwegen: 15EUR voor ne cd met 6 favo liedjes ofwel illegaal downloaden en de kans dat ik gepakt quasi onbestaande. OF: 6EUR voor mijn 6 favo liedjes ofwel illegaal downloaden en de kans dat ik gepakt wordt 1/10 met een boete van 150EUR.

RaGeR

Legacy Member
Hoe ook veel mensen denken is van:

Waarom moet ik 15€ neertellen voor ne cd, als ik gisterenavond op Cribs gezien heb dat die artiest 5 Bentley's heeft met wielen van goud bij wijze van spreken.

Sir.Killalot

Legacy Member
Het is gewoon te duur om alles te kopen, ik ben iemand die zelden volledige cd's goed vind en dan is het zeker weggegooid geld om een cd te kopen waarop maar 2-3 goeie liedjes op staan..

Maar bon, ingevuld:)

Cron

Legacy Member
Uiteraard gaat die laatste vraag enkel over de Belgische wetgeving hé...

Ik vraag ook dat enkel mensen uit België dit invullen hé.
Dus over hun kopieer gedrag onderworpen aan Belgische wetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan