Archief - Enquête in het kader van mijn scriptie. PIRATERIJ

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
Sir.Killalot zei:
Het is gewoon te duur om alles te kopen, ik ben iemand die zelden volledige cd's goed vind en dan is het zeker weggegooid geld om een cd te kopen waarop maar 2-3 goeie liedjes op staan..

Maar bon, ingevuld:)
Dat is een drogreden he ;)
Er zijn genoeg mogelijkheden om legaal aan mp3'tjes te komen.

chosen1

Legacy Member
RaGeR zei:
Hoe ook veel mensen denken is van:

Waarom moet ik 15€ neertellen voor ne cd, als ik gisterenavond op Cribs gezien heb dat die artiest 5 Bentley's heeft met wielen van goud bij wijze van spreken.

en zo is het ook.

er worden belachelijk hoge bedragen betaald voor belachelijk crappy dingen.

zelfs een simpele pc kan een liedje a là 50 cent zelf ineen gooien.

dan zie ik niet in waarom hij daar zoveel geld voor moet krijgen

Terror Factor

Legacy Member
SMa zei:
Dat is een drogreden he ;)
Er zijn genoeg mogelijkheden om legaal aan mp3'tjes te komen.
Die ge dan nog maar beperkt moogt gebruiken. En als ik iets koop, heb ik ook liever iets fysieks in m'n handen. 'k formateer m'n pc bvb ook geregeld, en ben meestal te mottig om backups enz te nemen, dus haal ik gewoon terug af wat ik nodig heb, en da gaat (denk ik?) ni me bvb legaal gedownloade mp3's.

enZiiime

Legacy Member
Njah, heb deze paar dagen geleden al ingevuld.

Kdenk da er maar weinig kunnen zeggen dat ze "nooit" iets illegaals hebben gedload :p

ikzelf zwijg :p

no_way2go

Legacy Member
Done...
Ik ben van het principe 'Try before you buy', als een game of film/serie goed is koop ik hem graag. (Voorbeelden hiervan: HL2 & Counter-Strike Source, Prey, Band of Brothers DVD BOX, C&C (meerdere), ...).

Vergelijk het met series op tv... die bekijk jij ook 'gratis' (jaja reclame, maar dat is met de huidige recorders geen probleem meer) en als je de serie echt goed vind koop je de DVD box.

Het enige waar ik tegen ben is het doorverkopen van 'warez'... dat is diefstal, niet het downloaden/uploaden.

Firestyler

Legacy Member
done, vond het beetje te veel vragen gericht op straffen en strafbare feiten...

TheFallen

Legacy Member
sneax zei:
- sancties verhogen
- online distributie vergemakkelijken

Dat zijn uiteindelijk maatregelen die er misschien iets zullen aan veranderen maar toch andere gevolgen met zich zal meebrengen.

- Sancties verhogen en pakkans vergroten.
-> Het illigaal downloaden van Cd's (vooral), maar ook films en andere zaken zit zodanig ingeburgerd dat het niet zo goed onthaald zal worden om plots alles zwaar te gaan beboeten. (geleidelijk aan is nu wel aan optie, maar zelfs dan nog).
Tenzij er enorm veel geld wordt ingepompt in diensten voor dit nog meer te controleren zodanig dat de pakkans afschrikwekkend wordt (wat ik al betwijfel), zie ik niet direct hoe ze dit zulle realiseren.. ("provider" oplossing ter zijde gelaten)

En de online distributie vergemakkelijken zal, zoals je zegt, vooral effectief zijn in combinatie van andere middelen maar zolang je veilig kan downloaden zonder risico, zullen de gedoodverfde "downloaders van warez" daar niet direct mee stoppen, noch de gewone mens op vlak van MP3's.

Gewoon mijn mening uiteraard

sneax

Legacy Member
TheFallen zei:
Dat zijn uiteindelijk maatregelen die er misschien iets zullen aan veranderen maar toch andere gevolgen met zich zal meebrengen.

- Sancties verhogen en pakkans vergroten.
-> Het illigaal downloaden van Cd's (vooral), maar ook films en andere zaken zit zodanig ingeburgerd dat het niet zo goed onthaald zal worden om plots alles zwaar te gaan beboeten. (geleidelijk aan is nu wel aan optie, maar zelfs dan nog).
Tenzij er enorm veel geld wordt ingepompt in diensten voor dit nog meer te controleren zodanig dat de pakkans afschrikwekkend wordt (wat ik al betwijfel), zie ik niet direct hoe ze dit zulle realiseren.. ("provider" oplossing ter zijde gelaten)

En de online distributie vergemakkelijken zal, zoals je zegt, vooral effectief zijn in combinatie van andere middelen maar zolang je veilig kan downloaden zonder risico, zullen de gedoodverfde "downloaders van warez" daar niet direct mee stoppen, noch de gewone mens op vlak van MP3's.

Gewoon mijn mening uiteraard

Ja natuurlijk, ik ga met u akkoord - de uitwerking is niet zo eenvoudig als uitleg waarom het zou werken, ik zou ook ni weten welk systeem ze zouden kunnen op poten zetten om zoiets te beboeten zonder exhuberant te moeten investeren.

megamold

Legacy Member
allemaal geldwolven tegenwoordig , vroeger kreeg ge er tenminste nog iets degelijk voor in de plaats.

waarom zou ik 20+€ moete betalen voor een cd'ke zodat da maker of verdeler nog een half miljoen meer krijgt op de 4 miljoen die em nu al krijgt

dat mensen die piraatsoftware op dvd branden en grootschaals verkopen gepakt moete worden kank inkomen, maar als het voor persoonlijk gebruik is zie ik hier niks mis mee.

tis hun verdiende loon !

yoshimura

Legacy Member
Het aanbod van media is niet specifiek genoeg om iedereen te plezieren.
Als je een bepaald liedje wil hebben, moet je de hele cd kopen.
Wil je een film hebben krijg je de piraterij waarschuwing telkens door je strot geramd.
Games wil je best eerst uitproberen (warez of in een cybercafe). Met de hoeveelheid games die er momenteel uitkomen is het moeilijk om een goede keuze te maken (zeker als je pc, xbox, psp of meer in huis hebt)

Zelf heb ik zo goed als geen warez liggen, maar ik begrijp heel goed waarom mensen het doen.
De groothandelaars in warez zijn een probleem, niet iemand die thuis een copy van een cd/dvd/film/game heeft liggen.

KiPpIe

Legacy Member
Cron, ga je uw scriptie samen met de resultaten publiceren?
Want ik wil nu best wel is weten wat er wel en niet mag.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan