Archief - Enquête in het kader van mijn scriptie. PIRATERIJ

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cron

Legacy Member
In navolging van de nieuwspost (woensdag gepasseerd) ga ik het hier ook even posten daar ik weet dat vele forumbezoekers niet alle (of geen) nieuwsitems lezen.



Om te kunnen afstuderen als criminoloog moet ik uiteraard ook een scriptie schrijven.

Vanwege mijn achtergrond in informatica heb ik voor een titel gekozen in die richting, namelijk:
"Computercriminaliteit: een sociaal aanvaarde vorm van criminaliteit? Empirisch onderzoek naar de maatschappelijke perceptie".

In het kader van deze scriptie doe ik een klein onderzoekje (online enquête) waarin ik wil peilen hoe de maatschappij staat t.o.v. computercriminaliteit en dan vooral in zijn meest aanvaarde vorm: de piraterij van audiovisuele werken.

Ik wil dan ook van jullie goedheid gebruik maken om massaal mijn enquête in te vullen ook al hebt u geen idee wat piraterij is, dit om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van onze maatschappelijke perceptie.

De enquête is volledig anoniem (u bent dus niet verplicht een e-mail adres in te vullen, elke lettercombinatie is voldoende), doch wil ik u vragen uw correcte leeftijd in te vullen, indien ik deze niet weet kan ik ook de relatie niet leggen tussen leeftijd en perceptie of leeftijd en bepaalde gedragingen. Een 2de vereiste is dat u in België moet wonen.
Opgelet: onvolledig ingevulde enquêtes worden niet opgenomen in de statistieken.

Meer informatie en de enquête kan u terugvinden op de minisite: http://www.enquetescriptie.be

U mag deze thread naar zoveel mogelijk mensen doorsturen.
Indien u meer informatie wilt of op de hoogte wilt gehouden worden van de resultaten mag u me altijd een e-mail sturen. (roycoppieters at telenet . be)


Alvast hartelijk bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groeten
Cron aka Roy

(Bij deze ook even Silent Thunder en Cyberkef bedanken)
discussieren over het onderwerp mag uiteraard hieronder gebeuren, daar dient het forum tenslotte voor.

Yank

Legacy Member
done
vraag 15 was wel een twijfelgeval
en bij vraag 40 mis ik toch de optie "Ik weet het niet", nu gaat er veel gegokt worden vermoed ik (zoals ik gedaan heb), "Ik hoop het niet", zou ook niet slecht zijn :)

is het trouwens mogelijk om het antwoord op de laatste vraag te vermelden, eventueel in een spoiler, of pm eventueel. via google vind ik niet meteen iets, ofwel zoek ik op de verkeerde zoektermen.

Cron

Legacy Member
thx, da gaat wel goed vooruit zo, 3 op een kleine 10 minuten :) (euh, edit... 6...)

Geef de link maar door aan iedereen die je kent.
Vooral aan meisjes... Mijn respondenten zijn voor het ogenblik 85% jongens en vooral 20-ers...

Dus laat jullie moeders dit zeker invullen :D :D :D :D

ps: als je mij een mail stuurt antwoord ik op de laatste vraag :)

Guard

Legacy Member
ingevuld.
1 van de betere enquete's vind ik

laatste was ook een gokje bij mij :p

dr.salt

Legacy Member
ik vul de enquête niet in uit principe.

Namelijk, als de resultaten van dit werk iets of wat media-aandacht zouden krijgen ( u never know tegenwoordig ) zout dit aanleiding kunnen geven tot strengere controles ...

de kans is klein, maar ze is er, en in een apenland als België weet ge maar nooit

don't wake sleeping dogs

Speedy

Legacy Member
done, op de laatste vraag ben ik wel benieuwd wat het antwoord is... ik heb "ja" gezegd.

snake880

Legacy Member
Speedy77 zei:
done, op de laatste vraag ben ik wel benieuwd wat het antwoord is... ik heb "ja" gezegd.
Het hangt ervan af hoever je gaat met je piraterij. Als je illegale dingen doorverkoopt kan je wel een gevangenisstraf krijgen denk ik. Voor gewoon downloaden zal er wel een boete opstaan ofzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan