Archief - Dikke Schande Van Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. M

Legacy Member
svendevil zei:
Ik ben zelf ook verkoper bij telenet, zo'n praktijken gebruiken wij hier dus niet hé...
Iedere 'verkoper' die opzettelijk verkeerde info geeft om zo better te verkopen en zijn commisie omhoog te krikken, kan je geen verkoper noemen maar een oplichter die telenet vertegenwoordigd... :(

Als deze mensen hier op betrapt worden krijgen ze een serieuze opmerking en/of mogen ze inneens hun c4 als kerstkadootje afhalen.

Je moet geen oordeel geven over een heel bedrijf omdat 1 persoon eens een slechte dag heeft en bvb niet vriendelijk is aan de telefoon. (we zijn allemaal mensen)

Denk eerder eens na vooraleer iets af te breken:doh:
natuurlijk is dat zo, het zijn een paar mensen die de naam van telenet besmeuren hierin (en bij andere bedrijven is dat natuurlijk ook zo), maar het is aan telenet om die "rotte appels" te zoeken voor ze schade kunnen aanrichten

ook met bv die overkoop van chello/upc vind ik het redelijk straf dat ze hier (leuven) gewoon de enige concurent mogen opkopen terwijl het normaal gezien toch verboden is van een monopoliepositie te hebben (wat ze zowiso al redelijk hebben)

en je kan gewoon niet ontkennen dat telenet (en alle andere grote bedrijven van internet enzo gegarandeerd ook) een smerig bedrijf is (al moogt gij da natuurlijk niet toegeven en snap ik perfect dat je dat gaat ontkennen ze)

maar spijtig genoeg kan je tegewoordig weinig geld verdienne zonder hier en daar iets smerigs te doen, dat is buisiness spijtig genoeg (maar je moet zien dat het natuurlijk binnen de perken blijft, dat wil niet zeggen dat ik goedkeur wat er in de verhalen hier staat natuurlijk)

ik zeg ook gewoon wat ik heb gezien:
opdringerige verkopers in de carrefour die koste wat kost iedereen probeerde telenet aan te smeren met of zonder deftige rede

Exxos

Legacy Member
't Ware nog jammer mochten alle verkopers zo werken zeker! Het zou klachten regenen.
Stel u voor dat zo'n praktijken de regel waren, of dat men de verkopers die trukskes meegeeft op training...

Nu druppelt het geregeld, dat heb je wel overal.

svendevil

Legacy Member
Mr. M zei:
ik zeg ook gewoon wat ik heb gezien:
opdringerige verkopers in de carrefour die koste wat kost iedereen probeerde telenet aan te smeren met of zonder deftige rede


Wat kan je een rede noemen om pure luxe in huis te halen?:lol:

Nu stel jezelf in hun schoenen? Ofwel ga je medelijden hebben met alle excuses die mensen geven om geen telenet te nemen en zelf een sukkelaar worden omdat je comissie quasie nul is.

Of je gaat zover dat je mensen kan overtuigen, tegen al hun excuses in, en het zijn er héél wat :D En je haalt een mooie commissie binnen, kicken is dat, dat verzeker ik je.

Het is een beroep als een ander... Verkopers zijn altijd al zo geweest...:woohoo:

(ieder zijn mening hierover hé)

^MystiQ

Legacy Member
Eigenlijk valt er maar 1 iets te zeggen over een echte verkoper :

Een echte verkoper is iemand die goed de dingen kan uitleggen en er geen doekjes om wind, weet waarover hij praat en weet goed hoe de mensen te kunnen beinvloeden om naar Telenet te komen voor dit voordeel en dat voordeel enzo zonder daarvoor vuile truuks te gaan gebruiken.

Al de rest zijn geen verkopers maar een bende lammekakken die de knoop verdienen :p

Mr. M

Legacy Member
svendevil zei:
Wat kan je een rede noemen om pure luxe in huis te halen?:lol:

Nu stel jezelf in hun schoenen? Ofwel ga je medelijden hebben met alle excuses die mensen geven om geen telenet te nemen en zelf een sukkelaar worden omdat je comissie quasie nul is.

Of je gaat zover dat je mensen kan overtuigen, tegen al hun excuses in, en het zijn er héél wat :D En je haalt een mooie commissie binnen, kicken is dat, dat verzeker ik je.

Het is een beroep als een ander... Verkopers zijn altijd al zo geweest...:woohoo:

(ieder zijn mening hierover hé)
daar kan ik volledig inkomen (buiten dat ik nooit telenet zou aanraden maja, das persoonlijke keuze :p)
ik heb zelf ook wel iet of wa in mij om dat te kunnen doen (verkopen), maar het hangt er vanaf op wat een manier het wordt aangepakt vind k das al :)

ik heb niks tegen verkopers, ik weet goed genoeg dat die ook maar gewoon hun job doen
maar opdringerige verkopers (heb er van belgacom ook al genoeg aan de telefoon gehad), daar krijg ik het gewoon van

Mr zappa

Legacy Member
svendevil zei:
Wat kan je een rede noemen om pure luxe in huis te halen?:lol:

Nu stel jezelf in hun schoenen? Ofwel ga je medelijden hebben met alle excuses die mensen geven om geen telenet te nemen en zelf een sukkelaar worden omdat je comissie quasie nul is.

Of je gaat zover dat je mensen kan overtuigen, tegen al hun excuses in, en het zijn er héél wat :D En je haalt een mooie commissie binnen, kicken is dat, dat verzeker ik je.

Het is een beroep als een ander... Verkopers zijn altijd al zo geweest...:woohoo:

(ieder zijn mening hierover hé)

Ik ben een verkoper en ben Daar totaal NIET akkoord mee, bij mij in de zaak als er iemand vraagt naar een produkt waar ikzelf negatieve ervaringen mee heb of zo dan zal ik dat ook ontraden! Misschien is dat niet commercieel maar de mensen hebben dat nog altijd veel liever dan naar hun mond te praten...

Ik weet 1 ding, als ik me ergens bedrogen voel of bedrogen ben zal ik daar niet meer terugkeren, zo simpel als pompwater...

Hoeveel keer ik al gehoord heb, ja bij **** is het iets goedkoper maar kom liever bij u voor deftige uitleg dan bij ****.....

maartenddrv

Legacy Member
Mr zappa zei:
Ik ben een verkoper en ben Daar totaal NIET akkoord mee, bij mij in de zaak als er iemand vraagt naar een produkt waar ikzelf negatieve ervaringen mee heb of zo dan zal ik dat ook ontraden! Misschien is dat niet commercieel maar de mensen hebben dat nog altijd veel liever dan naar hun mond te praten...

Ik weet 1 ding, als ik me ergens bedrogen voel of bedrogen ben zal ik daar niet meer terugkeren, zo simpel als pompwater...

Hoeveel keer ik al gehoord heb, ja bij **** is het iets goedkoper maar kom liever bij u voor deftige uitleg dan bij ****.....

gelukkig zijn er nog verkopers als jij !:niceone:

svendevil

Legacy Member
Mr zappa zei:
Ik ben een verkoper en ben Daar totaal NIET akkoord mee, bij mij in de zaak als er iemand vraagt naar een produkt waar ikzelf negatieve ervaringen mee heb of zo dan zal ik dat ook ontraden! Misschien is dat niet commercieel maar de mensen hebben dat nog altijd veel liever dan naar hun mond te praten...

Ik weet 1 ding, als ik me ergens bedrogen voel of bedrogen ben zal ik daar niet meer terugkeren, zo simpel als pompwater...

Hoeveel keer ik al gehoord heb, ja bij **** is het iets goedkoper maar kom liever bij u voor deftige uitleg dan bij ****.....


Die producten die je niet aanraad... liggen die ook in jouw winkel? :rofl: En... wat raad je dan wel aan? een product uit jouw winkel.
(Klanten die bij belgacom zijn, wat denk je dat ik daar bij doe?)


En ja het is natuurlijk logisch dat je als zelfstandige daar anders over denkt... jij spreekt natuurlijk ook over de verkoop op kleine schaal... jouw publiek is ook niet ZO groot. (je gemeente en een paar buurgemeentes maar telenet spreekt over heel vlaanderen)

En die mensen die zeggen dat liever bij jouw zijn omdat je goede uitleg geeft, heten trouwe klanten, zo'n mensen heb je overal.
Maar zo veel zul je er ook niet hebben hoor.

De meeste mensen zijn wel een beetje egoïstischer en kijken liever in hun eigen portomonnee dan wat meer uitleg te krijgen :doc:

Grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan