Archief - Dikke Schande Van Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FLT

Legacy Member
Math'ke zei:
No offense maar als je een voorbeeld wilt van een post die op niks slaagt lees dan nog maar eens de uwe.

Ik ken persoonlijk niet veel oudere mensen ( bejaarden dus ) die contracten gaan overlezen en laat zelfs staan dat ze die kleine lettertjes kunnen lezen, zelfs met hun bril op lukt dit nog niet.
Ze redeneren niet zoals wij, vroeger werden de mensen zo niet opgelicht met allerhande truukjes en dergelijke meer.

Dit is echt een schande en ze zouden die verkopers voor mijn part ook soms eens mogen opknopen. Bejaarden gaan lastig vallen, wetende dat ze in de helft van de gevallen er niet toe in staat zijn om zo een beslissingen te maken en dat ze de contracten soms zelfs niet verstaan of kunnen lezen.

Zijn bomma te lui .. Pleeeaassseeee :ironic:

Telenet heeft een slechte reputatie en zoals al eerder gezegd, de dag dat er meerdere internet aanbieders zullen zijn zal telenet vierkantig op zijn bek gaan :)

En voor ik het vergeet, kzeg dus niet dat belgacom beter is hé .. :)

Ochja nu ben IK het die verkeerd ben, want ik lees mijn contracten (ja zelfs dat van mijn internet heb ik gelezen, gewoon al om te weten hoe ik het eventueel zou kunnen opzeggen). Dus nu ligt het aan mij dat ze naief zijn en alles geloven wat ze horen van iemand én dan nog eens een contract tekenen?

Doe eens u ogen open, gelooft gij ook mss alle reclame die op TV komt?
Ga dan maar al vlug Click van Axe gebruiken, dan ben je onweerstaanbaar voor alle vrouwen... En dan kan je Axe een proces aansmeren omdat "valse reclame" is. Hetzelfde geldt voor die verkopers, als zij het iets rooskleuriger willen voorstellen dan het is mij niet gelaten ze doen ook maar hun job.

En als daar mensen intrappen, pech dan...

DesertWolf zei:
Het is 4mbit/s, niet mb/s. De maximum downloadsnelheid is 400 kb/s hoewel deze officieel lager ligt. (ik dacht op zo'n 250kb/s wat ongeveer overeenkomt met 4mbit/s)

Ja als je iemand corrigeert doe het dan goed.
Ten eerste is het "M" van Mega.
Ten tweede is "b" de afkorting van bit, "B" is van Byte

SoliD

Legacy Member
FLT zei:
Doe eens u ogen open, gelooft gij ook mss alle reclame die op TV komt?
Ga dan maar al vlug Click van Axe gebruiken, dan ben je onweerstaanbaar voor alle vrouwen... En dan kan je Axe een proces aansmeren omdat "valse reclame" is. Hetzelfde geldt voor die verkopers, als zij het iets rooskleuriger willen voorstellen dan het is mij niet gelaten ze doen ook maar hun job.

En als daar mensen intrappen, pech dan...

We zijn hier niet in Amerika :p
In België wordt de rechtspraak nog altijd vergeleken met een redelijk en verstandelijk en voorzichtig persoon, of dat die persoon dezelfde fout zou begaan als de eiser.

Dus je zou u nog wel kunnen mispakken aan bepaalde processen :)

m.a.w. in belgië zou je mcdonalds niet kunnen aanklagen omdat je er dik van wordt (een redelijk en verstandelijk persoon weet dat je niet elke dag fastfood moet gaan eten om dan verbaasd te zijn dat je er dik van wordt)

Mr. M

Legacy Member
DesertWolf zei:
Het is 4mbit/s, niet mb/s. De maximum downloadsnelheid is 400 kb/s hoewel deze officieel lager ligt. (ik dacht op zo'n 250kb/s wat ongeveer overeenkomt met 4mbit/s)
niet volledig juist u berekening :)

ik zit op een 3.3Mbit profiel en mijn theoretische snelheid is 412KB/s, mijn snelheid in praktijk (door de overhead dat er op ADSL zit) is 350KB/s max

op een 4Mbit profiel haal je in theorie max 500KB/s (4000Kb/s = 4000/8 KB/s)(1 byte is 8 bits), door de overhead zulle die schat ik iets van 425 KB/s max ofzo halen

en @ Den Freddie
gij surft met u 300KB/s toch een HEEL pak sneller dan u bompa met 50KB/s
wat ik aan die light abo's zo schandalig vind is dat het prijsverschil veel te klein is en de Down/Upload snelheden veel te laag en ge krijgt dan ne limiet waar ge ni eens mee toekomst om te surfen voor een maand

mijne pa doet tusse de gig en 2 gig op op een maand, download weinig tot niks en surft gewoon en mailt
met 512MB of 1 GB per maand komt ge dan zeer zeker NOOIT toe, en voor die prijs is da gewoon schandalig
das al

voor de rest, zijt content da gij een deftig abo hebt, want das echt e pak beter dan die light brol van u bompa ze
btw en 512Kbit/s is in theorie 64KB/s, dus idd met overhead eraf zal dat goed iets van een 50KB/s kunne zijn
das idd niet meer voor vandaag de dag, maja u bompa heeft zich int zak late zette he (samen met veel te veel andere mensen, zelfs de overheid bied zo'n oplichterabos aan alle, smane met ne afzetterijpc)

sneax

Legacy Member
voor zover ik weet is dat contract ongeldig als er mondeling werd gelogen over de inhoud ervan

verzwijgen mag tot een mate, maar liegen niet - denk ik

^MystiQ

Legacy Member
FLT zei:
Ochja nu ben IK het die verkeerd ben, want ik lees mijn contracten (ja zelfs dat van mijn internet heb ik gelezen, gewoon al om te weten hoe ik het eventueel zou kunnen opzeggen). Dus nu ligt het aan mij dat ze naief zijn en alles geloven wat ze horen van iemand én dan nog eens een contract tekenen?

Ik denk dat je de point nie echt snapt van men post, nuja, laat al maar :sop:

DéWé

Legacy Member
FLT zei:
Ja als je iemand corrigeert doe het dan goed.
Ten eerste is het "M" van Mega.
Ten tweede is "b" de afkorting van bit, "B" is van Byte

Ik wou gewoon duidelijk maken dat het niet om 4 megabite per seconde ging...

FLT

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik denk dat je de point nie echt snapt van men post, nuja, laat al maar :sop:

Jawel, maar ik vind gewoon dat je ongelijk hebt. Oudere mensen zijn nu eenmaal makkelijkere "prooien" dan jongere (>20) dus ik kan telenet wel verstaan dat ze daar dan gaan proberen. Ja het is niet mooi maar het is business hé :s

Yasutoko

Legacy Member
Trust me, telenet is echt enorm leep!!!

In de familie isset ook al voorgevallen, met name mn meter ( oud vrouwtje van rond de 70 al ) en ze had telenet aan de telefoon voor digitale tv.

Ze hadden namelijk geen tv dus , het zou dom zijn voor moesten ze uberhaupt dan eens extra telenet digitaal aannemen, ze zegt neen, en legt de telefoon af, kort daarop ( paar dagen ) stopt er een wagentje voor haar deur, van telenet, bellen aan, en geven haar een pakketje aan, met een contract dat al getekent was door één van telenet zelf, op HAAR naam.

Nou, ze wilde het niet aanvaarden, gaf het terug, de telenet bus gaat weg & ze belt naar de klantendienst van telenet..

Vroeg van : hoe komt het dat ik een getekent contract heb?

Zegt die aan de telefoon, ja sorry mevrouw, maar, sinds u opgenomen heeft bij de telefoon voor telenet digitaal wilt dit automatisch al zeggen dat het contract getekent is!!

Omg!!!

De hele familie direct in rep en roer, .. 2 weken later, iedereen die bij telenet klant was van de familie, was overgeschakelt naar ofwel belgacom ofwel dommel ( internet ) was echt wel lachen, maar nu zit mijn meter daar nog altijd met een rekening die ze MOET betalen ( 350€ )

Exxos

Legacy Member
Yasutoko zei:
Trust me, telenet is echt enorm leep!!!

In de familie isset ook al voorgevallen, met name mn meter ( oud vrouwtje van rond de 70 al ) en ze had telenet aan de telefoon voor digitale tv.

Ze hadden namelijk geen tv dus , het zou dom zijn voor moesten ze uberhaupt dan eens extra telenet digitaal aannemen, ze zegt neen, en legt de telefoon af, kort daarop ( paar dagen ) stopt er een wagentje voor haar deur, van telenet, bellen aan, en geven haar een pakketje aan, met een contract dat al getekent was door één van telenet zelf, op HAAR naam.

Nou, ze wilde het niet aanvaarden, gaf het terug, de telenet bus gaat weg & ze belt naar de klantendienst van telenet..

Vroeg van : hoe komt het dat ik een getekent contract heb?

Zegt die aan de telefoon, ja sorry mevrouw, maar, sinds u opgenomen heeft bij de telefoon voor telenet digitaal wilt dit automatisch al zeggen dat het contract getekent is!!

Omg!!!

De hele familie direct in rep en roer, .. 2 weken later, iedereen die bij telenet klant was van de familie, was overgeschakelt naar ofwel belgacom ofwel dommel ( internet ) was echt wel lachen, maar nu zit mijn meter daar nog altijd met een rekening die ze MOET betalen ( 350€ )

Hoelang is dit al aan de gang? Heeft zij die faktuur aangetekend betwist?

Contact opnemen met de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.
Ik meen mij te herinneren dat van zodra er een klacht lopende is, dat de fakturen "bevroren" worden tot er een oplossing is.

http://www.ombudsmantelecom.be/

Niet laten doen hoor. Heb je al geprobeerd via de Pandora User Base?

http://pub.telenet.be/

Greetz

Time

Legacy Member
Yasutoko zei:
2 weken later, iedereen die bij telenet klant was van de familie, was overgeschakelt naar ofwel belgacom ofwel dommel ( internet ) was echt wel lachen, maar nu zit mijn meter daar nog altijd met een rekening die ze MOET betalen ( 350€ )
En in die twee weken heeft nog steeds niemand geïnformeerd bij pub, testaankoop, politie, ..?:sop:

In zo situaties is snel naar de juiste instantie stoppen toch wel dikwijls de sleutel, meestal is er wel een (korte) opzeggingsperiode waar je nog net van gebruikt kunt maken.

Als je natuurlijk in de plaats gewoon wat loopt te klagen, maar niks onderneemt. Tjah...

Exxos

Legacy Member
Linckxs zei:
eigen schuld, geen interesse = niets tekenen!

Goe bezig gij, ze heeft niks getekend... Tenminste als ge't op de post van Yasutoko hebt.

Als ge't op de TS hebt, dan moet ik je gelijk geven. Als je echt geen interesse hebt, teken dan ook niet voor informatie-aanvragen oid...

MCDS

Legacy Member
Kben ook zo'n beetje half in het zak gezet door telenet.
Ik was naar de Panne verhuisd en wou weer internet aanvragen. Allemaal geen probleem telenet opgebeld. De technieker kwam langs en zag dat men coditel distributie kabel dus was doorgesneden in de muur. Wel begrijpelijk dat ik zou moeten betalen voor een kabelaansluiting maar de technieker had geen tijd. Ik telenet opgebeld ivm prijs enzo van een coditel kabelaansluiting. Dit kwam op zo'n 75 euro wat me nog redelijk leek. Maar er kwam nog meer bij natuurlijk. Eerste maand internet, activatiekosten men internet installatie. En dit was wel een dure boel. Als 18 jarige alleenwonende student is dit wel een grote kost.

Als ik voor adsl ging was het geen probleem die aansluiting was klaar.

Maar ik vind telenet beter en besprak men probleem met hun klantendienst. Ik zei dat het voor mij een stuk voordeliger was om Belgacom te nemen.
Toen begon het spelletje: de mevrouw aan de lijn beloofde me van alles. Ze ging men activatiekost laten wegvallen! dus al 50€ minder! en alsof dat niet genoeg was beloofde ze me twee maand gratis internet wat voor mij dus de kost al zou naar beneden helpen.

Ik heel erg dankbaar toegestemd en een vlekkeloze installatie gekregen van telenet! Echt super werk!!! Gaatjes mooi geboord kabels goed weggewerkt vriendelijke installateur.

Een tweetal weken later twee rekeningen in men brievenbus!!! Alle kosten werden aangerekend en van de beloften was er geen sprake meer.

Ik direct Telenet gebeld en men probleem uitleggen. Ik werd natuurlijk niet geloofd door die mensen. eigenlijk wel een beetje begrijpelijk.
Ik wou zelf niet moeilijk doen maar ik vind als er iets beloofd wordt dat het wel moet worden nageleefd.

Ik zei toen heel spontaan en vriendelijk 'mevrouw telkens als ik bel krijg ik te horen dat het gesprek wordt opgenomen. Jullie kunnen toch dat gesprek opzoeken van men aanvraag en zo horen dat die voorwaarden mij werden toegekend' Toen werd ik direct doorverbonden ik nogmaals mijn probleem uitleggen. Deze man was al iets begrijpelijker maar hij vertelde me dat het onmogelijk was om dat gesprek terug te vinden. Ik was zelf al blij dat hij me geloofde en zei ook vriendelijk tegen die man dat ik thuis bij men ouders al jaren telenet was en dit niet had verwacht.

Maar uiteindelijk kreeg ik toch een mooie oplossing van Telenet. Ze zeiden dat dit de laatste tijd wat vaker voor kwam en daarom krijg ik nu 3 maanden gratis internet.

Ik denk dus niet dat Telenet zelf oplichters zijn het is een uitstekend bedrijf maar ik denk persoonlijk dat hun verkopers werken met een commissieloon. Hoe meer ze verkopen hoe meer winst... En dat ze daarvoor loze beloften maken omdat ze zo een grotere wedde hebben op het einde van de maand....

Hopelijk wordt dit in de toekomst eens deftig aangepakt want als ik da hier allemaal zo lees is het bijna in elk bedrijf hetzelfde liedje....

Exxos

Legacy Member
Wel MCDS, een soortgelijke ervaring heb ik ook gehad. Had het al eens gepost op een ander forum, even een copy ervan hier:

Een kleine 2 maand terug belde men mij, dat men de Canal Digitaal decoder zou komen vervangen door een Digibox, waarschijnlijk ook een dame van een callcenter.

Ik zeg haar dat ik daar geen problemen in zag, als ik maar niet meer moest betalen per maand dan ik nu betaal. "Nee meneer, U zal zelfs goedkoper uitkomen. Nu betaalt u 39€, en de pakketten die U heeft worden u aangeboden tegen 32,95."

Ik antwoorde dat het voor mij dan in orde was, en we regelden een afspraak voor de installateur. "U zal ook nog een bevestiging ontvangen op papier hiervan, meneer".

1 week later kreeg ik alle papieren omtrent onze telefonische overeenkomst, en wat bleek tot mijn verbazing: dat ik een huur ging moeten betalen van 6,99/ maand voor de digibox. Even laten bezinken dacht'k en goed doorlezen. Maar het klopte, alsook kreeg ik 2x activatiekosten door mijn neus geboord. Daar had die lieve dame niks, maar dan niks over verteld...

Te bedenken dat ik nog maar 2 dagen had om met een aangetekend schrijven af te zien van die overeenkomst, greep ik direct naar de telefoon om een en ander verduidelijkt te krijgen. Eerst bij iemand van de klantendienst, maar die kon mij niet veel verder helpen en verbond mij door met iemand van de klachtendienst.

Die dame schrok niet eens van mijn verhaal, en vertelde dat dit niet de eerste maal was dat men op die manier te werk ging. Een interne klacht ging volgen. Daar was ik dus niks mee, ik was in't zak gezet zoals ze zeggen.

Toen heeft men mij een heel mooi commercieel gebaar gedaan: geen enkele activatiekost wordt mij aangerekend. Maar de huurkost voor dat toestel bleef... Maar dat wou ik niet, dat was ook niet de afspraak. Dan deed zij mij het voorstel om het aan te kopen tegen 99€ ipv 199€. Wou ik uiteraard ook niet, zij wilden het komen vervangen en dan moeten zij maar opdraaien daarvoor. Ofwel kwam er een goede regeling of men mocht ineens mijn telefonie en internet afsluiten, dat heb ik haar duidelijk gemaakt. Die dame zat eigenlijk best verveeld met de hele zaak, en heeft mij de tegenwaarde van de digibox gegeven in gratis internet. Digibox gratis kon ze niet verantwoorden, dus deed ze het op deze manier.

7 dagen nadien weer een enveloppe in de bus met de nieuwe papieren, en jawel alles volgens afspraak met de dame van de klachtendienst.

Eind goed al goed, maar canaldigitaal klanten zijn wel gewaarschuwd: men komt het niet zomaar even "vervangen"...

En ondertussen heb ik al mijn eerste factuur mogen ontvangen, en mijn internet was deze maand dus gratis. Volgende maand moet ook gratis zijn en dan nog een kletske. Ik hou het goed in de gaten, want niet alleen hun commerciele diensten laten vaak te wensen over, ook hun facturatiedienst slaat dikwijls de bal mis.

SoliD

Legacy Member
Ik zal hier eens een tip geven wat veel mensen in de toekomst gaat vooruithelpen.
De meeste aansluitingproviders doen aan televerkoop en dit valt onder de regeling van "overeenkomsten op afstand". Dan zijn de volgende inlichtingen verplicht bij de communicatie!:
- identiteit van de verkoper
- commercieel oogmerk moet bekend gemaakt worden
- kenmerken van het product of dienst (dus wat je krijgt in feite)
- de ondubbelzinnige prijs! (dus enkel de totaalprijs)
- leveringskosten
- wijze van betaling, levering, en uitvoering van overeenkomst.
- wijze van terugneming/teruggave (met de verbonden kosten hieraan)

EN deze gegevens MOETEN schriftelijk bevestigd worden!! Dus men kan u NIET tot aankoop dwingen als je dit alles NIET schriftelijk hebt bevestigd.
Voor producten heb je 7 dagen NA LEVERING, de tijd om de overeenkomst te beeindigen zonder enige motivatieverplichting of kosten (enkel terugzending mag u aangerekend worden).
Voor diensten (aansluiting etc..) heb je ook 7 dagen de tijd, NA OVEREENKOMST (dus de schriftelijke bevestiging! niet de telefonische, want dit geldt niet eens als overeenkomst).

MAAR (en dit gebeurt vaak) als niet aan alle informatieverplichtingen werd voldaan (bewijs ligt bij de verkoper) dan bedraagt de verzakingstermijn (dus de termijn om de overeenkomst te beeindigen) 3 maanden!

En de verkoper is verplicht om bij beeindiging de volle prijs, die reeds is gestort geweest, terug te betalen zonder enige aanrekening van kosten.

PS: Voor de termijn van die 7 dagen om is mag ook geen enkele betaling worden geëist van de consument.

Als er nog vragen zijn...

sarnath

Legacy Member
Exxos zei:
Goe bezig gij, ze heeft niks getekend... Tenminste als ge't op de post van Yasutoko hebt.

Als ge't op de TS hebt, dan moet ik je gelijk geven. Als je echt geen interesse hebt, teken dan ook niet voor informatie-aanvragen oid...



uiteraard had ik het op de TS en deze zin

"de verkoper boodt haar tenslotte aan om informatie op te sturen ... hiervoor moest ze wel eventjes een papiertje tekenen !!"

Yasutoko

Legacy Member
Loopt nu al bijna een maand exxos,

De politie is hier al van geinformeerd, dus Time^- .. Best maar eerst alles dan ook laten zeggen voor je zelf een arrogant antwoord geeft.

Anyway, ze hebben gezegt als er problemen van komen nog eens langs te gaan.
Terwijl heeft mijn meter nog eens ook gebeld naar hun, en alles ( na klacht van de politie bij hun ) is de rekening plotseling ' verdwenen ' :ironic:

Op pub.telenet kom ik niet meer, kennen mij daar al, heb de hele boel daar al eens op rep en roer gezet doordat ik hun ONGELIJK had bewezen met mijn internet probleem.. :s

GTM

Legacy Member
Yasutoko zei:
De politie is hier al van geinformeerd, dus Time^- .. Best maar eerst alles dan ook laten zeggen voor je zelf een arrogant antwoord geeft.
LOL, het is hier een forum. Je geeft replies in textblokken, dus het is niet alsof iemand je onderbroken heeft. In jouw post heb je niks gezegd over de politie verwittigen. Nogal logisch dat anderen je dan daarop wijzen.

^MystiQ

Legacy Member
FLT zei:
Jawel, maar ik vind gewoon dat je ongelijk hebt. Oudere mensen zijn nu eenmaal makkelijkere "prooien" dan jongere (>20) dus ik kan telenet wel verstaan dat ze daar dan gaan proberen. Ja het is niet mooi maar het is business hé :s

Vind je dat nu zelf niet wreed ? 'Oudjes' gaan oplichten, en of dat business zijn of niet, je kan dat spelletje lang spelen maar der komt een dag waarop het gedaan zal zijn. En waar sta je dan met je smerige business.

Ik zou eerlijk gezegd eerst en vooral testaankoop inlichten van de lugubere verkooppraktijken en als die dat publiceren kan da zelfs int het nieuws terecht geraken en da zou gene goede naam zijn voor telenet hé :)

En vervolgens natuurlijk ook politie :)

svendevil

Legacy Member
Ik ben zelf ook verkoper bij telenet, zo'n praktijken gebruiken wij hier dus niet hé...
Iedere 'verkoper' die opzettelijk verkeerde info geeft om zo better te verkopen en zijn commisie omhoog te krikken, kan je geen verkoper noemen maar een oplichter die telenet vertegenwoordigd... :(

Als deze mensen hier op betrapt worden krijgen ze een serieuze opmerking en/of mogen ze inneens hun c4 als kerstkadootje afhalen.

Je moet geen oordeel geven over een heel bedrijf omdat 1 persoon eens een slechte dag heeft en bvb niet vriendelijk is aan de telefoon. (we zijn allemaal mensen)

Denk eerder eens na vooraleer iets af te breken:doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan