Archief - Dikke Schande Van Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bolteh

Legacy Member
Nja, ik ben ook wel van mening dat alles gelezen moet worden voor je uw krabbel eronder zet hoor, ookal leggen ze me de eerste 5u uit wa er op da papier zou moeten staan, ik zal het altijd nog eens nalezen.

Die bomma heeft blindelings getekend, jammer genoeg onder invloed van iemand die haar blauwe bloempjes wijs maakte.

Naar mijn mening zijn er hier 2 mensen in de fout, die kerel die loog om haar zo'n dingen te laten tekenen, en zijzelf om niet te lezen waar ze haar handtekening onder zet.


Nooit een ander mens dan uzelf vertrouwen op z'n woord btw :p

J3rry

Legacy Member
Bolteh zei:
en zijzelf om niet te lezen waar ze haar handtekening onder zet.
Nooit een ander mens dan uzelf vertrouwen op z'n woord btw :p

ben ik niet mee eens, ik heb hier al enorm agressieve verkopers aan de deur gehad, niet bepaald van telenet maar van hamburg manheimer tot zelfs jehova getuigen
waar ze u in een situatie willen brengen da ge idioot zijn als ge er nie zou op ingaan
en oude mensen zijn zeer gemakkelijk te intimideren

Bart Religion

Legacy Member
http://www.test-aankoop.be/

totaal niet legaal deze praktijken. Ze hopen enkel dat een oudere persoon de moeite niet gaat doen om er tegen in tegaan dus MISBRUIKEN ze ze maar.

contract is trouwens niet geldig moest het voor een rechtbank komen

brainwashed

Legacy Member
dat is idd klote voor u boma.
ksou zelf zot worden maarja wat ge je er aan doen ?
ne maat zit met zelfde probleem.
zijn moeder staat wat achter en kan ni lezen of schrijven.
dus die manne van telenet zeggen iets en zij geloofd het.
resultaat hij heeft een telenet abbo terwijl hij nog een ads abbo had lopen :(

VenimK

Legacy Member
brainwashed zei:
dat is idd klote voor u boma.
ksou zelf zot worden maarja wat ge je er aan doen ?
ne maat zit met zelfde probleem.
zijn moeder staat wat achter en kan ni lezen of schrijven.
dus die manne van telenet zeggen iets en zij geloofd het.
resultaat hij heeft een telenet abbo terwijl hij nog een ads abbo had lopen :(


Als de technieker langs komt, kan je dit nog alijd cancelen se !!!!!!!!!

VenimK

Legacy Member
brainwashed zei:
dat is idd klote voor u boma.
ksou zelf zot worden maarja wat ge je er aan doen ?
ne maat zit met zelfde probleem.
zijn moeder staat wat achter en kan ni lezen of schrijven.
dus die manne van telenet zeggen iets en zij geloofd het.
resultaat hij heeft een telenet abbo terwijl hij nog een ads abbo had lopen :(


Als de technieker langs komt, kan je dit nog alijd cancelen se !!!!!!!!!
Dit is ook geen fun voor ons...

Wij hebben ook 'last' van sommige verkopers........ Die zeggen dit en dat.
No problem dat doet de technieker allemaal wel....

jeroenrams

Legacy Member
Bij ons hebben wij een jaar of 3 terug een verkoper gehad die bijna alles beloofde zodat we maar zouden overschakelen :)
Er waren toen wel enkele acties lopende, maar hij beloofde meer... Wij hebben toen gevraagd of hij dit even op papier kon zetten en ondertekenen met zijn naam + tel. nr bij. Hij heeft dit gedaan en toen Telenet zei dat de verkoper in de fout is gegaan en we daar toch geen recht op hebben hebben we dat document doorgestuurd naar telenet en hebben we toch gekregen wat de verkoper ons beloofd had.
Volgens mij heeft die verkoper het achteraf wel mogen horen... :)

L0k1-

Legacy Member
ook 1 keer gehad vorig jaar maar dan met jehova getuigen, wouden gewoon niet vertrekken, heb dan maar hond erbij gehaald(duitse scheper)

is wel grappig om te zien hoe snel mensen af uw domein zijn als ne hond vollebak begint te blaffen, te grommen en zijn tanden laat zien :lol:

heb nadat ik de deur gesloten heb hem een koekske gegeven:p

Brianz

Legacy Member
L0k1- zei:
ook 1 keer gehad vorig jaar maar dan met jehova getuigen, wouden gewoon niet vertrekken, heb dan maar hond erbij gehaald(duitse scheper)

is wel grappig om te zien hoe snel mensen af uw domein zijn als ne hond vollebak begint te blaffen, te grommen en zijn tanden laat zien :lol:

heb nadat ik de deur gesloten heb hem een koekske gegeven:p

:rofl:

S.conceiçao7

Legacy Member
L0k1- zei:
ook 1 keer gehad vorig jaar maar dan met jehova getuigen, wouden gewoon niet vertrekken, heb dan maar hond erbij gehaald(duitse scheper)

gewoon de deur voor hun smoel toe smijten was wellicht te ver gezocht zeker :lol:

Ble$$ed^

Legacy Member
Mijne kameraad is ook zo verkoper ... das ook zo ene die verzwijgt dat de mense nadien nog 75 euro inschrijvingskoste moete betalen ofzo + ze zeggen ook dikwijls da da ne waarborg is. Die heeft al een paar keer wilde klanten aan zijn telefoon gehad... en terecht.

Mag ik vragen waar je woonachtig bent topicstarter ? Wie weet was em et wel :p

Spliffsnatcher

Legacy Member
LEZEN EN DAN TEKENEN HEEFT GEEN RECHTELIJKE WAARDE


Sorry maar sommige uitspraken hier getuigen weer van niveau 3e middelbaar. Het is niet omdat u handtekening onder iets staat dat het gerechtelijke waarde heeft. Een handtekening is een vorm van akkoord tussen twee partijen die ten allen tijden kan verbroken worden als blijkt dat er ook maar enige vorm van kwaad opzet in het spel is. Een papier laten tekenen met andere voorwaarden dan overeen gekomen is dus wel degelijk kwaad opzet.
Het probleem is MEESTAL dat iets op papier te bewijzen is tov een andere overeenkomst, waardoor velen denken dat een papier direkt garant staat voor een vaste overeenkomst. Oude mensen die in het zakl worden gezet zijn gekend bij het gerecht en krijgen bijna altijd gelijk ongeacht wat er op het papier staat.


Voor je stupide uitspraken doet zie dat je op zen minst iets kent van de zaken.


Nu even concreet: normaal heb je annuleringstermijnen bij die dingen. Maar!! In dit geval zou ik het hard spelen en zien of je geen goeie advocaat kent die dit vlug even gratis wil doen. Een brief met een goeie advocaat zijn naam onder kan al veel doen in zo een gevallen. Telenet zet zo een verkoper snel aan de deur als ze nog maar iets merken van media aandacht.


Concreet over telenet: misschien wordt ik van dit forum verwijderd maar wat kan het mij schelen. als het net ooit vrij komt smijt ik ze direkt buiten. De prijzen getuigen van een monopolie aanpak en de dienstverlening is allesbehalve. Als je de jaarresultaten en andere cijfers bekijkt kan je duidelijk merken dat ze bezig zijn met een monopolisering van de belgische markt en dit ten koste van hun vaste klanten. Dit is bijvoorbeeld al een reden om vlaanderen niet onafhanjkelijk te willen zien, kleine landen,regios zijn altijd afhankelijk van solo aanbieders van diensten en produkten en dat is ALTIJD nefast.

NeFerMeTu

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Voor je stupide uitspraken doet zie dat je op zen minst iets kent van de zaken.


Nu even concreet: normaal heb je annuleringstermijnen bij die dingen. Maar!! In dit geval zou ik het hard spelen en zien of je geen goeie advocaat kent die dit vlug even gratis wil doen. Een brief met een goeie advocaat zijn naam onder kan al veel doen in zo een gevallen. Telenet zet zo een verkoper snel aan de deur als ze nog maar iets merken van media aandacht.

-Goede en bekende advocaat vinden die zoiets gratis doet.
-Proces aanspannen (of er althans mee dreigen) tegen een bedrijf als Telenet, gelet op de hoedanigheid van de eisende partij.
-Werking van de goede trouw klein beetje overschatten.
-Het plaatsen van een handtekening houdt nog altijd in dat de tekenende partij zich akkoord verklaard. Je kan nog wilsgebreken aanvoeren inderdaad, maar van een beetje oplettende burger zou toch verwacht mogen worden dat hij/zij kan lezen, nietwaar?

Misschien zelf eens nadenken over jouw eventuele stupide uitspraken? ;)

Mr. M

Legacy Member
ik heb ze in de carrefour in kessel-lo ook zien staan
ik heb ze is goed uitgelache

sorry ma als ge op die manier moet mensen ronselen, da vind k toch maar zielig ze

enZiiime

Legacy Member
heb der ier ook is ene gehad, die zo "yah het word verplicht een digibox te hebben".

Ons moeder liet diene binne... ik kwam ineens thuis en kzag diene ineens op mijne pc zitte, op site van telenet vr iets van abbonement te veranderen, diene kerel lag rap van mijne stoel, en lag rap vr men voordeur...

WTF hebbe die recht voor op mijne ACCOUNT op mijne PC op telenet site iets van abbonemente te verandere :|

Den eerste beste kerel dak van telenet nog tegekom vr men deur, diene ga ne echte vriendelijke "nee" krijge ^^ buite da vriendelijk

SilentSpring

Legacy Member
Alle partijen doen zo zulle.
Bij ne tante van m'n ma (ook ne ouder menske) belde er ees ene van tele2. Hij ging info opsturen. Ze kreeg ne week later wel ne contract in de bus met de droge melding dat ze bij tele2 zat.

Overlaatst belt hier weer zo'n madam van telenet naar m'n ma. Ofdat we niet alles naar telenet willen overzetten. m'n ma zo van, wtf, wij zitten vo niks bij telenet. Zegt die madam, jawel, voor de distributie van den tv wel. (wien denkt daar ook aan). Soit, om het kort te houden, weer ne hele hoop zever over digitv en hoe goed da wel is....
Dat in 2008 ge verplicht zal zijn om digitv te pakken omdat gewone tv niet meer zal bestaan. Hebbek droogjes gezegd, we pakken dan wel satteliet en bam, telefoon toe.

Die verkopers van belgacom zijn just dezelfde zeveraars over belgacomtv. Volgens hem was dat geen waar dat uw internetsnelheid daalt asge na belgtv kijkt. yeah sure, 't loopt allemaal door dezelfde kabel, tuurlijk gadet trager gaan. En van belgacom moede dan nog es verplicht die philips router kopen dachtek of't marcheert niet...

Wundagore

Legacy Member
mijn ervaring met de meeste deur aan deur verkopen, dat zijn gewoon mensen die ingehuurd zijn door telenet.

nu dat spreekt het ook niet goed hoe dat het gebeurt, maar ik heb dit zelf al meegemaakt, ( ik werk in een computer / gsm winkel )

een oudere vrouw komt binnen voor een nieuw prox nummer en ik leg haar de freestyle uit en ze zou inderdaad 10 € per maand besparen, ze spendeerde een 15 euro per maand aan herlaadkaarten en met die freestyle bespaarde ze ruw weg 10 €

ze was enthousiast dus ik veronderstelde dat het in orde was.


maar nee, natuurlijk komt een uur laten de zoon binnen om het te annuleren en dat ik een schurk was

enfin tot hier de keerzijde van de medaille

Sephiroth

Legacy Member
ik vraag mij gewoon af ofdat belgië het enigste land in de wereld is die nog downloadlimieten heeft op de grootste ISPs?
of zijn er nog zulke achterlijke landen?
als ik zo met amerikanen of nederlanders praat op het internet zijn die allemaal verbaasd dat wij nog een limiet hebben...

Goldrusher

Legacy Member
BambooZelD zei:
Den dag dat ze hun monopolie op kabel verliezen, dan smijt ik heel diene telenetbak in de vaart !!!

Denk aan het milieu.
Zet het gewoon op eBay...en met de opbrengst drinkte er ene op hun ondergang.

Sephiroth zei:
ik vraag mij gewoon af ofdat belgië het enigste land in de wereld is die nog downloadlimieten heeft op de grootste ISPs?
of zijn er nog zulke achterlijke landen?
als ik zo met amerikanen of nederlanders praat op het internet zijn die allemaal verbaasd dat wij nog een limiet hebben...

België is de enige (van de moderne landen). Al onze buurlanden hebben goedkopere abo's (tot drie keer goedkoper), die toch sneller (Nederland bvb. 20mbps, in Frankrijk zelfs 35mbps) en limietloos zijn. Vaak krijg je er nog digitale televisie bij, alsook 24/7 gratis telefoneren.
En in al onze buurlanden kun je ook al HDTV krijgen.

Voor onbeperkt internet betaal je in België (dommel) 150 euro en dan heb je nog maar 4 mbps qua snelheid en geen verdere extra's zoals televisie of telefonie.

Sephiroth

Legacy Member
alles ik was daarjuist een file van 3gb aan het downloaden
ik kom op ongeveer de helft, krijg ik inneens een pagina in mijn browser van telenet "herinnering u komt dicht bij uw limiet ofzo", mijn internet stopt en ik mag download heropnieuw beginnen!!!

thats it morgen bel ik naar telenet voor mijn abo op te zeggen en naar dommel over te stappen
het enigste wat mij tegenhield was die wachttijd van een paar weken ofzo maar i dont care!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan