Archief - Dikke Schande Van Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spliffsnatcher

Legacy Member
@nefermetu

- ik zeg toch indien mogelijk goeie advocaat vinden in de buurt, ik heb er al twee in men gsm staan. Kan toch niet zo heel moeilijk zijn, juristen groeien met dozijnen tegelijk. Het is uiteindelijk toch maar om je dreiging wat kracht bi jte zetten
- proces aanspannen??? waarom zou je dat doen?
- een beetje oplettende burger. Het was geen oplettende burger en ze is wel degelijk afgegaan op goede trouw. En kom nu niet beweren dat die verkoper geen schuld treft. Hij verkondigt iets helemaal anders dan in het contract. Het gaat hier niet over de kleine lettertjes maar over een compleet ander contract. Ze heeft dus wel degelijk een poot om op te staan.

!!!!! Ik heb dus nergens over een proces gesproken, ik heb gezegd maak je zaak wat harder door er een bepaalde handtekening onder te zetten !!!!!!

Moloch

Legacy Member
en weer toevallig als het om telenet gaat moet ge da hier posten, fyi; tele2 en co hebben nog meer schandaligere praktijken, daar hoeft ge zelf nie eens iets te tekenen zodat ze u op hun telnetwerk smijten, beat that :ironic:

L0k1-

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
gewoon de deur voor hun smoel toe smijten was wellicht te ver gezocht zeker :lol:

is half glas die deur, kwil die wel niet beschadigen hé, want ze stonden eigenlijk in het deurgat, dus als ik die toe had gesmeten dan was er nog kans dat ik kleine beschadiging had aan dat glas :sop:

FrostByte

Legacy Member
Ik was vroeger zo blij toen ik overstapte op telenet. Nog in de tijd van ver voor bittorrent en file-sharing op grote schaal.

Nu komen ze gewoon tekort, als je het aan mij vraagt. Hoera, we zijn de snelste met 200 kb/s! Zo snel zelfs dat je op een paar uur je hele maandvolume erdoor kunt draaien!

Ik ben sinds een twee maand overgestapt op dommel en het is werkelijk een verademing niet meer te moeten inzitten met die datalimiet. Dommel's standpunt op bandbreedte is: 50gb per maand, en als je erover zit ga je op mediumband(100KB down, 10 up, ofzo) en op deze mediumband kan je voor hun part oneindig veel downen. Zolang hun netwerk geen kuren krijgt zullen ze dit dan ook niet veranderen, zeggen ze. Lijkt me een zéér redelijke eis.

killgore

Legacy Member
FrostByte zei:
Ik was vroeger zo blij toen ik overstapte op telenet. Nog in de tijd van ver voor bittorrent en file-sharing op grote schaal.

Nu komen ze gewoon tekort, als je het aan mij vraagt. Hoera, we zijn de snelste met 200 kb/s! Zo snel zelfs dat je op een paar uur je hele maandvolume erdoor kunt draaien!

Ik ben sinds een twee maand overgestapt op dommel en het is werkelijk een verademing niet meer te moeten inzitten met die datalimiet. Dommel's standpunt op bandbreedte is: 50gb per maand, en als je erover zit ga je op mediumband(100KB down, 10 up, ofzo) en op deze mediumband kan je voor hun part oneindig veel downen. Zolang hun netwerk geen kuren krijgt zullen ze dit dan ook niet veranderen, zeggen ze. Lijkt me een zéér redelijke eis.

alsof telenet zich iets moet aantrekken van leechers :/

Preske

Legacy Member
BambooZelD zei:
die verkopers van telenet maken u alles wijs om maar te verkopen ...


Heb ene aan de deur gehad voor digitale televisie ..

Ik zei hem dat ik zijne digitale brol niet moest hebben om dat ik uiteindelijk toch niets digitaal kom opnemen met eigen HD recorder en dat ik ook geen goesting had om 350 euro af te dokken voor hunne digirecorder waarvoor ge uiteindelijk per maand nog eens moet afdukken om iets te kunnen opnemen en dat ge dan het gene da ge hebt opgenomen hebt niets eens op DVD kunt branden.

Dieje gast mij proberen te overtuigen dat da allemaal nie waar is, dat da wel ging enz ...

echte schande telenet. Tzijn de grootste afzetters van België

Den dag dat ze hun monopolie op kabel verliezen, dan smijt ik heel diene telenetbak in de vaart !!!

schiet mij nu ni af als ik verkeerd ben, maar als ik goed gehoord heb doet telenet dit niet zelf, maar gebruiken ze een bedrijf die dan vertegenwoordigers sturen.

Ik ga eens zoeken om dit te bevestigen.

Private_BE

Legacy Member
maartenddrv zei:
De verkoper boodt haar tenslotte aan om informatie op te sturen ... hiervoor moest ze wel eventjes een papiertje tekenen !!

Dat is gewoon tegen de wet zoiets doen.
Maar als je een papier tekent moet je dat wel eerst lezen he...
Er stond misschien wel op dat je naar Telenet overschakeld?!
Als dat zo is heb je eigenlijk niet echt zoveel te zeggen denk ik want het bewijs staat zwart op wit...

hatetn

Legacy Member
FrostByte zei:
Ik was vroeger zo blij toen ik overstapte op telenet. Nog in de tijd van ver voor bittorrent en file-sharing op grote schaal.

Nu komen ze gewoon tekort, als je het aan mij vraagt. Hoera, we zijn de snelste met 200 kb/s! Zo snel zelfs dat je op een paar uur je hele maandvolume erdoor kunt draaien!

Ik ben sinds een twee maand overgestapt op dommel en het is werkelijk een verademing niet meer te moeten inzitten met die datalimiet. Dommel's standpunt op bandbreedte is: 50gb per maand, en als je erover zit ga je op mediumband(100KB down, 10 up, ofzo) en op deze mediumband kan je voor hun part oneindig veel downen. Zolang hun netwerk geen kuren krijgt zullen ze dit dan ook niet veranderen, zeggen ze. Lijkt me een zéér redelijke eis.


da waren de tijden
dan kwamen ze af me hun reset meter
en dan hun schuivende met kleinere limieten en tragere snelheid om het dan enkele jaren later terug te geven en dan te doen alsof ze hun klanten iets geven voor die prijs
ja voor nieuwe klanten maar oude klanten zijn altijd al gekloot bij tn

kvond het nog altijd het schoonst da ze altijd beweren da hun netwerk het nie aankan
bij de laatste overschakeling iedereen die het wist dll dat geen naam had en ik had hier niets van last met vertragingen


nu als ze mij iets proberen aan te smeren da me nie aanstaat zeg ik gewoon nee en als ze blijven aandringen ga ik even arrogant als hen in de tegenaanval tot ze het afbollen, ik/hen de telefoon/deur toemsijt

Robinvv

Legacy Member
Heel smerig gedaan dat, ben ik blij dat wij het hier niet méér hebben :)

Enja je moet wel opletten waar je je handtekening op zet natuurlijk ...

satanistje

Legacy Member
preske zei:
schiet mij nu ni af als ik verkeerd ben, maar als ik goed gehoord heb doet telenet dit niet zelf, maar gebruiken ze een bedrijf die dan vertegenwoordigers sturen.

Ik ga eens zoeken om dit te bevestigen.


fout, je krijgt je opleiding zelfs in het hoofdkantoor te mechelen.

aXl_

Legacy Member
Den Freddie zei:
Die verkopers van belgacom zijn just dezelfde zeveraars over belgacomtv. Volgens hem was dat geen waar dat uw internetsnelheid daalt asge na belgtv kijkt. yeah sure, 't loopt allemaal door dezelfde kabel, tuurlijk gadet trager gaan. En van belgacom moede dan nog es verplicht die philips router kopen dachtek of't marcheert niet...

Als die info verzonden worden over uw adsl down band wel, indien ze een andere band in de totale beschikbare bandbreedte gebruiken niet. Maar ik geloof dat het inderdaad gewoon via uw adsl down band loopt en dan is het vrij logisch dat uw tv uw internet beïnvloedt.

Mr. M

Legacy Member
Moloch zei:
en weer toevallig als het om telenet gaat moet ge da hier posten, fyi; tele2 en co hebben nog meer schandaligere praktijken, daar hoeft ge zelf nie eens iets te tekenen zodat ze u op hun telnetwerk smijten, beat that :ironic:
natuurlijk wel, maar ik heb ook gewoon telenet pas zien mensen ronselen das al
ik denk dat de meeste hier goed genoeg beseffen dat zo'n dingen niet alleen bij telenet gebeuren
maar om eerlijk te zijn heb ik (mss gelukkig maar) buiten telenet nu pas nog nooit zo'n praktijken gezien

maar uiteindelijk zijn ALLE light abo's bij belgische ISP's afzetterij van de zuiverste soort dus ja, ik weet goed genoeg dat het telenet niet alleen is

maartenddrv

Legacy Member
FLT zei:
Dikke schande van dit topic ja!

Dus jij bezorgt Telenet een slechte reputatie (niet dat ik daar iets tegen heb :p maar het gaat om het principe) omdat uw bomma te lui is om iets te lezen vooralleer iets te tekenen?

Nuja... waarom niet hé :s

Nja flame maar op dat ze oude mensen willen bedriegen ik geef er niet om, lezen en dan tekenen

hoe meer slechte reclame er op dit moment voor telenet komt, hoe beter in mijn ogen...
natuurlijk is dit deel van de reden dat ik dit hier plaats ... maar vooral omdat er iets aan gedaan moet worden en dat mensen moeten weten wat er gebeurt bij die goede oude brave Telenet.

maartenddrv

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
LEZEN EN DAN TEKENEN HEEFT GEEN RECHTELIJKE WAARDE


Sorry maar sommige uitspraken hier getuigen weer van niveau 3e middelbaar. Het is niet omdat u handtekening onder iets staat dat het gerechtelijke waarde heeft. Een handtekening is een vorm van akkoord tussen twee partijen die ten allen tijden kan verbroken worden als blijkt dat er ook maar enige vorm van kwaad opzet in het spel is. Een papier laten tekenen met andere voorwaarden dan overeen gekomen is dus wel degelijk kwaad opzet.
Het probleem is MEESTAL dat iets op papier te bewijzen is tov een andere overeenkomst, waardoor velen denken dat een papier direkt garant staat voor een vaste overeenkomst. Oude mensen die in het zakl worden gezet zijn gekend bij het gerecht en krijgen bijna altijd gelijk ongeacht wat er op het papier staat.


Voor je stupide uitspraken doet zie dat je op zen minst iets kent van de zaken.


Nu even concreet: normaal heb je annuleringstermijnen bij die dingen. Maar!! In dit geval zou ik het hard spelen en zien of je geen goeie advocaat kent die dit vlug even gratis wil doen. Een brief met een goeie advocaat zijn naam onder kan al veel doen in zo een gevallen. Telenet zet zo een verkoper snel aan de deur als ze nog maar iets merken van media aandacht.


Concreet over telenet: misschien wordt ik van dit forum verwijderd maar wat kan het mij schelen. als het net ooit vrij komt smijt ik ze direkt buiten. De prijzen getuigen van een monopolie aanpak en de dienstverlening is allesbehalve. Als je de jaarresultaten en andere cijfers bekijkt kan je duidelijk merken dat ze bezig zijn met een monopolisering van de belgische markt en dit ten koste van hun vaste klanten. Dit is bijvoorbeeld al een reden om vlaanderen niet onafhanjkelijk te willen zien, kleine landen,regios zijn altijd afhankelijk van solo aanbieders van diensten en produkten en dat is ALTIJD nefast.

hey, bedankt voor die info

moest het van mij afhangen, we waren al lang naar de rechter / politie gestapt ... maar mijn ouders willen dat niet omdat ze denken dat dit niets zal uithalen (ik blijf erbij, oplichting = strafbaar, en ik ben er dan ook zeker van dat we deze zaak zouden winnen, maar oudjes zijn bang dat ze meer kosten aan hun broek gaan hebben, alhoewel daar de schadevergoeding voor dient, maarja)

nog een tip voor mensen die dit voorhebben :
ga op de dag dat je die brief ontvangt van de omschakeling onmiddelijk aangifte doen bij de politie : dan heb je toch bewijs dat je dit van in het begin verkeerd vindt en kunnen ze je toch niet verwijten van aan een legaal contract te willen ontsnappen

maartenddrv

Legacy Member
nog even voor dat tekenen zonder te lezen :
ik weet dat dit dom is, en dat dit niet had mogen gebeuren, maar laat ons daar nu eventjes van afstappen ... iedereen heeft al iets getekend dat hy niet gelezen heeft

en het feit dat de verkoper gelogen heeft doet dit helemaal teniet
en daar gaat het toch vooral over !

moest de verkoper nu gezegd hebben dat het om een overschakelingscontract gaat en ik dan kom zagen dat ik die 70€ extra niet gezien heb in het contract, dan heb ik inderdaad geen voet om op te staan

maar in mijn geval blijft het dus oplichting (!)

SilentSpring

Legacy Member
Mr. M zei:
maar uiteindelijk zijn ALLE light abo's bij belgische ISP's afzetterij van de zuiverste soort dus ja, ik weet goed genoeg dat het telenet niet alleen is

efkes ot:
Das dus idd erg e, die light shit.
M'n opa heeft sinds februari adsl light. Wat heeft hij: 400mb volume, up van 192kbps en down van 512kps. Dit voor 29,95€.
(hmm, blijkbaar is het volume verandert naar 1gb?)

Ik heb adsl go, met studententarief en betaal 29,95 (normaal: 39,95€) voor 10Gb volume, 4mbps down en 256mbps up. Oja, en 4mbps down, niets van te merken. M'n opa surft even rap als ik, enkel als hij ne site moet laden met veel afbeeldingen duurt het iets langer. M'n gemiddelde downsnelheid is 300kb/sec, bij hem zelfs maar 50kb/sec. Zou toch niet meer mogen vandaag de dag.

SoliD

Legacy Member
Er zijn zoveel redenen waardoor je een contract nog kunt annuleren.
Bij grote bedrijven is dit zelfs een constante rechtspraak.

Als je die 70€ niet hebt gezien en dat komt later boven, dan kunt ge uw contract nog altijd laten ontbinden door dwaling van een essentieel bestanddeel in het contract.
In geval van oplichting is er bedrog in het spel, en dan kun je zelfs schadevergoeding eisen, maar dit is moeilijker te bewijzen in uw bomma haar geval. Er is immers geen sprake van dat de verkoper het rooskleuriger heeft voorgesteld dan dat het is, maar meer van een bomma die geen gezaag aan haar kop wou en maar rap getekend heeft zonder te weten wat precies (--> dwaling).

Nu kunt ge u natuurlijk afvragen, wat heeft een contract nog van waarde als je het zo makkelijk kunt ontbinden. Da's eigenlijk waar in het geval van grote bedrijven die massa's contracten afsluiten per dag, de rechtbanken (de zwakkere partij wordt ALTIJD beschermd in ons recht) weten ook dat hier schurken tussen zitten die mensen op het verkeerde spoor zetten, dus deze contracten zijn zeer makkelijk te ontbinden.

Natuurlijk geldt nog altijd de boodschap, twee keer nadenken voordat je iets tekent want als je om de haverklap een contract laat ontbinden wegens dwaling dan gaan ze u ter kwader trouw beschouwen en kan je wel eens aan het korte eind trekken.

(Er zitten hier precies meerdere juristen (in spé) op dit forum :p)

^MystiQ

Legacy Member
FLT zei:
Dikke schande van dit topic ja!

Dus jij bezorgt Telenet een slechte reputatie (niet dat ik daar iets tegen heb :p maar het gaat om het principe) omdat uw bomma te lui is om iets te lezen vooralleer iets te tekenen?

Nuja... waarom niet hé :s

Nja flame maar op dat ze oude mensen willen bedriegen ik geef er niet om, lezen en dan tekenen


No offense maar als je een voorbeeld wilt van een post die op niks slaagt lees dan nog maar eens de uwe.

Ik ken persoonlijk niet veel oudere mensen ( bejaarden dus ) die contracten gaan overlezen en laat zelfs staan dat ze die kleine lettertjes kunnen lezen, zelfs met hun bril op lukt dit nog niet.
Ze redeneren niet zoals wij, vroeger werden de mensen zo niet opgelicht met allerhande truukjes en dergelijke meer.

Dit is echt een schande en ze zouden die verkopers voor mijn part ook soms eens mogen opknopen. Bejaarden gaan lastig vallen, wetende dat ze in de helft van de gevallen er niet toe in staat zijn om zo een beslissingen te maken en dat ze de contracten soms zelfs niet verstaan of kunnen lezen.

Zijn bomma te lui .. Pleeeaassseeee :ironic:

Telenet heeft een slechte reputatie en zoals al eerder gezegd, de dag dat er meerdere internet aanbieders zullen zijn zal telenet vierkantig op zijn bek gaan :)

En voor ik het vergeet, kzeg dus niet dat belgacom beter is hé .. :)

^^pathfinder^^

Legacy Member
FrostByte zei:
Ik ben sinds een twee maand overgestapt op dommel en het is werkelijk een verademing niet meer te moeten inzitten met die datalimiet. Dommel's standpunt op bandbreedte is: 50gb per maand, en als je erover zit ga je op mediumband(100KB down, 10 up, ofzo) en op deze mediumband kan je voor hun part oneindig veel downen. Zolang hun netwerk geen kuren krijgt zullen ze dit dan ook niet veranderen, zeggen ze. Lijkt me een zéér redelijke eis.
ow, dit moet ik eens voorstellen thuis :>

DéWé

Legacy Member
Den Freddie zei:
efkes ot:
Das dus idd erg e, die light shit.
M'n opa heeft sinds februari adsl light. Wat heeft hij: 400mb volume, up van 192kbps en down van 512kps. Dit voor 29,95€.
(hmm, blijkbaar is het volume verandert naar 1gb?)

Ik heb adsl go, met studententarief en betaal 29,95 (normaal: 39,95€) voor 10Gb volume, 4mbps down en 256mbps up. Oja, en 4mbps down, niets van te merken. M'n opa surft even rap als ik, enkel als hij ne site moet laden met veel afbeeldingen duurt het iets langer. M'n gemiddelde downsnelheid is 300kb/sec, bij hem zelfs maar 50kb/sec. Zou toch niet meer mogen vandaag de dag.

Het is 4mbit/s, niet mb/s. De maximum downloadsnelheid is 400 kb/s hoewel deze officieel lager ligt. (ik dacht op zo'n 250kb/s wat ongeveer overeenkomt met 4mbit/s)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan