Archief - Deurwaarder..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

d2itemnet

Legacy Member
Denkt ge da ik daar ne goei prijs vo krijg bij die deurwaarder?

modnote: die mens doet ook maar z'n job

metaphore

Legacy Member
d2itemnet zei:
Ik heb intussen al auto, maar ik wil mijn brommer verkopen, ma binnen de 8 dagen vindt ge meestal gn koper.

Hij is indd vriend-af, en zijn ouders zeggen dat hij zijn deel betaald heeft en daarmee af.

Ik weet intussen dat ik fout was, maar die les is mij al tientallen keren gelezen, hoewever gedane zaken nemen geen keer.

Ik moet zo snel mogelijk aan 700 euro geraken, ik werk in het weekend maar das ni genoeg.
Ik heb gebeld na rechtbank om te vragen om de vervangende rijverbod te krijgen en ze zeggen dat ze eerst deurwaarder sturen om te kijken dat hij echt niks kan aanslaan, dan pas dat rijverbod.--> schandalig

Kunt ge da geld ni gewoon aan uw ouders vragen ???
Ge betaalt da gewoon terug over een aantal maanden en dan is er toch geen probleem meer?
€700 is nu ook niet massaal veel hé... da zullen ze wel kunnen missen zeker?

Toxic!

Legacy Member
Da's idd nog een beter idee, als ge die deurwaarder kunt vermijden is dat altijd meegenomen.

Laat uw brommer anders vandaag eens schatten bij een verkoper. Mss inneens bij een paar. Misschien biedt er wel één een goede prijs.

MrZodiac

Legacy Member
damz, ik snap u wel zenne. het is weer zo'n geval waarbij iemand in de put kan geraken omdat de wet het zo zegt....

Als er één ding is wa'k echt beu ben in belgië, dan is het dat wel.

In elk geval, zoekt zoveel mogelijk geld bij elkaar, desnoods van uw ouders, en betaald ze terug op termijn.

Ga met uwe brommer naar de winkel en vraag of ze em nie overnemen. Ik weet nu niet wat ie waard is. maar ge hebt liever uw schulden terug betaald, dan een deurwaarder op uw dak, want die nemen liever teveel mee dan te weinig.

Zoals Toxic zegt, wie weet koopt ne winkel em wel op om terug te verkopen, ge krijgt wellicht niet zoveel als je wil, maar je bent wel van al dat gezeik af...

succes

russian

Legacy Member
Het is niet aan ons om je financiële rekening te maken, maar sta mij toe vragen te hebben bij het feit dat je een wagen hebt maar geen zevenhonderd eurotjes. Wat bij een nieuw accident?

Ik denk dat het verstandig is om eens goed na te denken wat je jezelf al dan niet kan permitteren.

CyberOps

Legacy Member
Potje breken, potje betalen, zegt het spreekwoord. Ik snap niet dat gij alles zomaar betaald hebt. Als ge overal zo soft over gaat om uwen vriend te sparen, gade nog veel scheetjes laten. Als het erop aankomt is het ieder voor zich en uw vriend heeft dat, in uw nadeel, al goed begrepen. Als ik jou was zou ik het er nog eens over hebben met "uw vriend".

d2itemnet

Legacy Member
russian zei:
Het is niet aan ons om je financiële rekening te maken, maar sta mij toe vragen te hebben bij het feit dat je een wagen hebt maar geen zevenhonderd eurotjes. Wat bij een nieuw accident?

Ik denk dat het verstandig is om eens goed na te denken wat je jezelf al dan niet kan permitteren.

Ik had aardig wat gespaard ma besef je wat ik al betaald heb voordien aan die kloteboetes?
Ik moet ook mijn kot en studies 50/50 zelf betalen, we zijn met 5 thuis.

russian

Legacy Member
d2itemnet zei:
Ik had aardig wat gespaard ma besef je wat ik al betaald heb voordien aan die kloteboetes?
Ik moet ook mijn kot en studies 50/50 zelf betalen, we zijn met 5 thuis.

Ik heb respect voor je situatie maar een wagen kopen als student op kot :wtf:. Dat is te rechtvaardigen als je een paar tienduizend euro op reserve hebt, maar zie nu... Goed, het gaat daar niet over natuurlijk. Maar dat lijken mij toch onbezonnen uitgaves.

d2itemnet

Legacy Member
russian zei:
Ik heb respect voor je situatie maar een wagen kopen als student op kot :wtf:. Dat is te rechtvaardigen als je een paar tienduizend euro op reserve hebt, maar zie nu... Goed, het gaat daar niet over natuurlijk. Maar dat lijken mij toch onbezonnen uitgaves.

Niet dat het er toe doet of maar het is de wagen van m'n opa die in mei dit jaar overleden is. Hij had die mij beloofd (het beestje is 12 jaar oud).
Mn moeder gaat er altijd mee werken en betaalt taxen, benzine, verzekering,..
Gewoon om duidelijk te maken dat het geen onbezonnen uitgave is maar gewoon een cadeautje van mn grootvader dat ik binnen zit en met mn vriendin keer wegkan.

@russian, sorry voor de ongelukkige benaming voor die deurwaarder. Kwas even over mn toeren.

Gewoon het feit van niet antwoorden op brieven etc en dan mij opeens verplichten binnen de 8 dagen 700 euro te laten betalen is immoreel.

denkimi

Legacy Member
zijt ge effectief naar de rechtbank geweest voor de uitspraak? want ik kan moeilijk geloven dat een rechter nog eens 1100€ boete geeft nadat ge de situatie uitgelegd hebt

Pol

Legacy Member
russian zei:
Ik heb respect voor je situatie maar een wagen kopen als student op kot :wtf:. Dat is te rechtvaardigen als je een paar tienduizend euro op reserve hebt, maar zie nu... Goed, het gaat daar niet over natuurlijk. Maar dat lijken mij toch onbezonnen uitgaves.

Ook niet overdrijven hé :)
Ik ben ook student, op kot en ik heb ook een wagen.
Paar tienduizend euro is er wat over. Ik zorg ervoor dat ik een paar duizenden euro als reserve heb.

Ontopic: verkoop uw brommer of desnoods uw wagen.
En idd uw vriend zou moeten betalen maar hij wilt niet en dus sta je nergens. Jij hebt hem met uw brommer laten rijden dus het is ook uw verantwoordelijkheid.

Grayfox

Legacy Member
d2itemnet zei:
hoe zou je hem dwingen?
hij wil da wel, ma zen ouders zijn echt ertegen.
euh ja tuurijk zn ouders zijn ertegen om een vriend in nood te helpen, da zal wel, volgens mij ne stomme uitvlucht

en over die 700€, eigenlijk wist je dat al 2jaar geleden, enkel had je de vergissing gemaakt te denken dat je dat niet moest betalen, en nu staan ze daar hé.. mja zon dingen kunnen gebeuren, heb da ook al meegemaakt. je gaat geld moeten lenen van bank of vrienden/ouders i guess :p

d2itemnet

Legacy Member
den-kimi zei:
zijt ge effectief naar de rechtbank geweest voor de uitspraak? want ik kan moeilijk geloven dat een rechter nog eens 1100€ boete geeft nadat ge de situatie uitgelegd hebt

Die politierechter heeft zich 30 seconden met mijn zaak beziggehouden en ons alletwee (wat ik zeker niet fair vindt, ik heb tenslotte nergens opgereden) dezelfde boete gegeven

denkimi

Legacy Member
d2itemnet zei:
Die politierechter heeft zich 30 seconden met mijn zaak beziggehouden en ons alletwee (wat ik zeker niet fair vindt, ik heb tenslotte nergens opgereden) dezelfde boete gegeven

indien mogelijk in beroep gaan.

Arifiene

Legacy Member
Ja no offense, ma politierechters krijgen zowat 100 zo'n zaken per maand ze. Hoe zou jij denken? 'Weer die brommerkes, weer zo'n klojo, we geven die rap ne boete'. Das toch logisch...
Weet ge eigenlijk wel over welk soort beslag het gaat? Bewarend of uitvoerend? Alst bewarend beslag is: geef uwe brommer mee, betaal uw geld, en krijg uw brommer terug...
Uitvoerend, tja...
Probeer geld te lenen bij uw ouders, en maak het vooral niet erger.

zarathustra

Legacy Member
CyberOps zei:
Potje breken, potje betalen, zegt het spreekwoord. Ik snap niet dat gij alles zomaar betaald hebt. Als ge overal zo soft over gaat om uwen vriend te sparen, gade nog veel scheetjes laten. Als het erop aankomt is het ieder voor zich en uw vriend heeft dat, in uw nadeel, al goed begrepen. Als ik jou was zou ik het er nog eens over hebben met "uw vriend".

Mja dat is gezever eh. Hij was mss wel in fout toen hij die kerel op zijn brommer liet rijden.
Maar nu kan hij niet meer doen dat vragen of de andere wil betalen. En als die dat niet wil doen is heet klootzak maar meer kunt ge daar niet aan doen.

CyberOps

Legacy Member
zarathustra zei:
Mja dat is gezever eh. Hij was mss wel in fout toen hij die kerel op zijn brommer liet rijden.
Maar nu kan hij niet meer doen dat vragen of de andere wil betalen. En als die dat niet wil doen is heet klootzak maar meer kunt ge daar niet aan doen.

Ik begrijp niets van heel uw post. Je krijgt de woorden, maakt er een zin mee? Enfin, 'k zal dan wat moeite doen op deze vrijdagavond:

je zegt eerst dat het gezever is om achteraf de andere te vragen om te betalen. Volledig uw mening. Maar herlees ook even mijn post. Nergens doelde ik op het feit dat je die maat achteraf al dan niet nog om geld zou moeten smeken. Wel dat hij tijdens een openhartig gesprek met zijn neus op de feiten gedrukt mag worden en dat zijn kameraat véél te goed voor hem is. De persoon die het ongeval met de motor had, had (<- heb je 't gezien? Een komma tussen 2 werkwoorden) het merendeel van de kosten moeten dragen en niet de andere. Voor die laatste zin doe ik zelfs geen moeite om hem te ontcijferen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan