Archief - Deurwaarder..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

d2itemnet

Legacy Member
Beste mensen,

2tal jaar geleden heb ik een vriend met mijn toenmalig brommertje keer toertje laten doen, hij had geen rijbewijs.
Hij komt ongeval tegen en daardoor kom ik in de problemen.

Ik heb al volledig mijn brommer zelf moeten laten herstellen vo 1100 euro.
Ik heb verzekering terugbetaald die de kosten van de schade aan de auto terugvorderde = 1400 euro

En ik was bij de rechtbank een boete van 1100 euro uitgesproken waarvan de helft voorwaardelijk. Dat komt inclusief gerechtskosten op 716 euro.

Ik heb een brief gestuurd om vervangend rijverbod te krijgen zoals in mn uitspraak gedaan is--> geen antwoord voor maanden

Opeens krijg ik brief dat ik binnen de 8 dagen 716 euro moe betalen, of ze komen beslag leggen op mn goederen. Ik bel na die mannen en ik vraag voor het vervangend rijverbod. Ze zeggen dak da ni zelf te kiezen heb, da ze da zullen zien na de inbeslagname.

Na al die vorige boetes heb ik geen 716 euro meer over

Kben ten einde raad, mijn straf is al teveel geweest vo zo'n dom deit :cry: :sad:

zaffah

Legacy Member
toffe vriend, hij krijgt ongeval en jij zit met de brokken.

Daarom heb ik dus nooit iemand met mijn brommer laten rijden.

d2itemnet

Legacy Member
zaffah zei:
toffe vriend, hij krijgt ongeval en jij zit met de brokken.

Daarom heb ik dus nooit iemand met mijn brommer laten rijden.

Indd.. maar gerechterlijk kan ik niks doen.
Hij heeft zijn boete ook gehad, ma verzekering is vo mij

YellinD

Legacy Member
waarom eerst brommer laten maken (voor 1100euro dan nog) als ge nog zoveel kosten in het verschiet hebt?

denk in ieder geval ni da ge daar veel aan kunt doen...
bestaan er zo geen afbetalingsplannen die ge kunt aanvragen indien ge nimeer kunt betalen aan schuldvorderaars?

SlyR

Legacy Member
Moest da mijne vriend zijn, dan zou die mogen opdraaien voor de kosten!
Heeft hij zelfs niet aangeboden om de kosten te betalen?
Schone vriend dat!

d2itemnet

Legacy Member
SlyR zei:
Moest da mijne vriend zijn, dan zou die mogen opdraaien voor de kosten!
Heeft hij zelfs niet aangeboden om de kosten te betalen?
Schone vriend dat!

hoe zou je hem dwingen?
hij wil da wel, ma zen ouders zijn echt ertegen.

SlyR

Legacy Member
d2itemnet zei:
hoe zou je hem dwingen?
hij wil da wel, ma zen ouders zijn echt ertegen.

Nja, als de ouders in het spel zijn valt dat wel wat moeilijker natuurlijk...
Wat vinden jouw ouders dan van dat alles?

Ik hoop dat jouw vriend nooit mijn vriend wordt, want ik woon ook in Gent :p

zaffah

Legacy Member
SlyR zei:
Nja, als de ouders in het spel zijn valt dat wel wat moeilijker natuurlijk...
Wat vinden jouw ouders dan van dat alles?

Ik hoop dat jouw vriend nooit mijn vriend wordt, want ik woon ook in Gent :p

Hij betaalt zelfs niet de kosten van uwen brommer ...
tzou bij mij gene waar zijn.

Potje breken is potje betalen.

BlaDe

Legacy Member
nja, dat is mss wel zo, maar komaan zeg.. hebben die zijn ouders dan niet een beetje eergevoel? hoe onbeschoft is dat eigenlijk wel niet..

SlyR

Legacy Member
Op hun geld zitten, daar zijn ze mee bezig.
Schaamtelijk!

Overleg da ne keer met uw ouders?
Misschien kunnen zij wel iets regelen met zijn ouders?
Hij zo stom om uw brommer kapot te rijden, dan moet hij ook maar betalen.

Ik zal ook zo eens beginnen.
Alleen maar andere mensen hun gerief gebruiken want als ik dan iets breek ist simpel, ik heb er niets mee te maken.

Echt schaamtelijk.

Ge moogt u echt niet zo laten doen!
Gij betaalt u blauw tot zelfs het moment dat je niet meer kan betalen en dan komen ze jouw gerief in beslag nemen? Confronteer uw vriend en zijn ouders.

k Word er zo kwaad van he, van die profiteurs op de wereld.
k Zou zo voor u naar die "vriend" van u stappen! (Btw, ik ben een vrouw dus t is niet voor kloppen derop haha)

spray-bunny

Legacy Member
Wie laat er nu iemand zonder rijbewijs op zijn brommer rijden?? Met alle respect, 'k vind erg voor u en ge hebt pech gehad. Maar ge hebt het wel zelf gezocht.

Flipkikker

Legacy Member
Zoek advies van een advocaat (ws kan dat gratis of heel goedkoop),
want je zegt zelf dat in de uitspraak een vervangend rijverbod kon krijgen...

russian

Legacy Member
Het is aan te raden om onmiddellijk te betalen want anders wordt de miserie nog groter. Indien je het niet onmiddellijk kan opbrengen, zal je moeten overwegen om je brommer te verkopen.

Ik zou ook een beetje hardere taal gebruiken naar je vriend.

zaffah

Legacy Member
BlaDe zei:
nja, dat is mss wel zo, maar komaan zeg.. hebben die zijn ouders dan niet een beetje eergevoel? hoe onbeschoft is dat eigenlijk wel niet..

idd, mijn ouders zouden mij verplichten om dat hele boeltje te betalen. Maar ik ben slim genoeg om dat al uit mijn eigen te doen.

EvilTwin

Legacy Member
Probeer eerst nog eens via uw "vriend" en leg gans het verhaal eens voor aan zijn ouders. Als em een gedeelte van uw kosten op zich wilt nemen zijde al gered he. Anders zou ik zaken beginnen verkopen of ergens gaan lenen zodat je geld hebt, want die deurwaarders geven er soms nogal lappen op zenne.

MrZodiac

Legacy Member
Dit zijn zo typische zaken waar je naderhand op terugkijkt en heel veel geleerd hebt.

Mijn ouders hebben me altijd gezegd da ik nooit iemand anders met mijn brommer mocht laten rijden, en dat omwille van zulke zaken. Op dat gebied is dat inderdaad een beetje eigen schuld geweest.

Maar SlyR heeft ook gelijk als ze zegt de het schaamtelijk is van je vriend. Zo iemand was mijn vriend al niet meer, het minste wat hij kon doen is de kosten delen. Het is per slot van rekening zijn fout. Dat er wettelijk niks kan, dat is helaas zo (en ben daar niet akkoord mee)

Ma op zulke momenten leer je mensen kennen, en ik zeg je dat dat geen vriend is....

Toxic!

Legacy Member
verkoop u brommer, betaal, koop met de overschot tweedehands iets dat er mss niet uitziet, maar wel rijdt... en leer ervan :)

d2itemnet

Legacy Member
Ik heb intussen al auto, maar ik wil mijn brommer verkopen, ma binnen de 8 dagen vindt ge meestal gn koper.

Hij is indd vriend-af, en zijn ouders zeggen dat hij zijn deel betaald heeft en daarmee af.

Ik weet intussen dat ik fout was, maar die les is mij al tientallen keren gelezen, hoewever gedane zaken nemen geen keer.

Ik moet zo snel mogelijk aan 700 euro geraken, ik werk in het weekend maar das ni genoeg.
Ik heb gebeld na rechtbank om te vragen om de vervangende rijverbod te krijgen en ze zeggen dat ze eerst deurwaarder sturen om te kijken dat hij echt niks kan aanslaan, dan pas dat rijverbod.--> schandalig

Toxic!

Legacy Member
Ge wilt u brommer verkopen, maar er is geen tijd.

De deurwaarder komt langs om spullen aan te slaan.

--> problem solved? De deurwaarder neemt uw brommer mee en hopelijk zijt ge er daarmee vanaf.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan