Archief - De kerstthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zet jij een kerstboom?


  • Totaal aantal stemmers
    202
  • Opiniepeiling gesloten.

ElBramo

Legacy Member
Post eens een link naar dat liedje :D Ik wil het wel eens horen. Ik kan het mij al voorstellen ^^

coap

Legacy Member
kheb mijnen boom net versiert ze , maar had nu ook wel wat motivatie :D had net een wii gekregen ^^

Godzilla*Akira

Legacy Member
Alhoewel kerstmis mij niets doet -zoals ik al gepost heb- staat er bij mijn moeder thuis wel zo een mini-kerstboompje van ongv.40 cm die een beetje versiert is.

welp

Legacy Member
Echte kerstboom en deftig versierd door ma (zit zelf in examens).

Is altijd fijne periode, broer en zus komen dan regelmatig langs enzo.

Wij zijn wel pakjes familie. We leggen dan met alle kinderen samen voor deftige cadeau's te hebben voor ouders. Voor cadeau voor broer leg ik samen met zus en haar vriend en broer zijn vriendin enzo. En zo voor iedereen. Van ons ouders krijgen we ook wel een heel pak.

Het gaat zelfs zo ver dat ik tijdje geleden een "desiderata" lijst heb gecode. Kan je cadeau's die je graag wilt aan toevoegen (en wa uitleg en eventueel waar te vinden). Mensen weten dan direct waar ze u plezier meer kunnen doen en kunnen iets aanvinken om te kopen ed. Andere mensen zien dan dat al bezet is ed. Ge kunt natuurlijk zelf ni zien wa ge gaat krijgen. Leuk ding.

grtz

Icanus

Legacy Member
Wij zetten elk jaar een echte zelfgekweekte kerstboom die stijlvol minimalistisch versierd wordt door m'n zus (want m'n ma heeft geen smaak)

verder doet ons gezin enorm mee aan heel die gecommercialiseerde kerstsfeer met veel geschenken en grote eetpartijen.
Ikzelf verkies het om kerst te vieren naar de essentie ervan, ik ga deze kerst zelfs terug naar de middernachtmis gaan.
dit jaar weiger ik ook cadeau's te kopen/ontvangen op kerst, op nieuwjaar daarentegen loop ik er vollen bak in mee.

kben enorme tegenstander van de kerstman, een figuur uitgevonden door de kapitalistische multinationals om mensen te drukken naar overconsumptie

ik hou wel nog van kleinschalige kerstgezelligheid die sociaal kapitaal bevorderd (zo organiseerd ons buurtcomité elk jaar een zangavond aan het kerststalletje gevolgt door een boerenboterham en gluhwein in een lokale taverne, dat doen we met de opbrengst van onze zomerbbq (die ten voordele van poolse weeskinderen is))

Quilombo

Legacy Member
Blanco zei:
Het is al lang geleden dat ik sneeuw heb meegemaakt rond de kerstperiode.

op kerstmis zelf al van 1986 zelfs

[-Driss.aE-];7971967 zei:
Geen christenen hier, dus geen boom.

achja, daar staat dus geen kat bij stil he. in threads over geloof zijn ze allemaal atheïst, maar kerstmis vieren: TUURLIJK DA, da's wel keigezellig he >_> :D



DekadeZ zei:
Wat bijvoorbeeld bij ons uit den boze is, zijn gekleurde lichtjes. Het mag geen spekkenboom worden hé :unsure:

wtf doet die "spekken" in spekkenboom? ik ken da nie ze. enige betekenis van spek dat ik ken is spek om op te eten maar k vermoed dat het daarmee nie veel te maken heeft :unsure:

Starrk

Legacy Member
Quilombo zei:
wtf doet die "spekken" in spekkenboom? ik ken da nie ze. enige betekenis van spek dat ik ken is spek om op te eten maar k vermoed dat het daarmee nie veel te maken heeft :unsure:

dialectwoordje...Spekkenboom as in kitscherig met allerhande lichtjes, bestaande uit de meest incoherente kleuren, die flikkeren en fonkelen...om epilepsie aanvallen van te krijgen.

Akto

Legacy Member
Bij ons staat een kerstladder, een hippe houten ladder met lichtjes en kerstbollen enzo. We wisselen elk jaar beetje af, maar als we een kerstboom zetten is het wel een echte. Nu tel ik al 12 pakjes onder de ladder, leukleuk.

tgc_9012

Legacy Member
Aangezien ik bij mijn ouders woon wel.
Als ik hier weg ben niemeer, kga gene boom gaan kopen om ne kerel die 2000 jaar geleden gestorven is te herdenken :p
EDIT: geboren :oink:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan