Archief - De kerstthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zet jij een kerstboom?


  • Totaal aantal stemmers
    202
  • Opiniepeiling gesloten.

Skizzy

Legacy Member
Kerstboom staat er nog niet, ma die komt nog zeker ^^. Geeft wel een leuk sfeertje. Maar wij ergeren ons thuis vooral aan de mensen die al van 3/4e in november ne kerstboom hebbe staan, en die dan den 26e december drect trug wegpakken.
Hier wordt em laat gezet, maar blijft wel staan tot begin januari fzo :).
extreme kerstverlichting :p

Inspector Monkfish

Legacy Member
Lunamaria zei:
Heidense feesten ftw! Fuck kerstmis! :p

Dans nog wat naakt in de heksencirkel jij duivelsgebroed :angry:


Enkel Onze Lieve Heer brengt verlossing :applause:

Starrk

Legacy Member
Het laatste eigenlijk...

Als mijn moeder begint de versiering op te hangen is er geen houden aan. Er hangt hier redelijk veel versiering maar het blijft smaakvol en er zit een duidelijke gedachte achter, niet tot op het kitscherige af (zoals een kerstman met roze lichtjes in uw voortuin en daarachter een bord met: SANTA IS COMING! in flikkerende lichtjes om dan af te sluiten met een slee in uw dakgoot)

Wat bijvoorbeeld bij ons uit den boze is, zijn gekleurde lichtjes. Het mag geen spekkenboom worden hé :unsure:

Inspector Monkfish

Legacy Member
DekadeZ zei:
Het laatste eigenlijk...

Als mijn moeder begint de versiering op te hangen is er geen houden aan. Er hangt hier redelijk veel versiering maar het blijft smaakvol en er zit een duidelijke gedachte achter, niet tot op het kitscherige af (zoals een kerstman met roze lichtjes in uw voortuin en daarachter een bord met: SANTA'S COMING! in flikkerende lichtjes om dan af te sluiten met een slee in uw dakgoot)

verander dat eens in Satan is coming ;)

Wat zou je moeder daarvan vinden? :lol:

a242050

Legacy Member
Time^- zei:
Ik vind het spijtig dat we op dit vlak niet meer Amerikaans zijn. Ipv de geschenken voor de kinderen op Sinterklaas, die geschenken onder de kerstboom door de Kerstman. Dat laatste schept veel meer sfeer.

Nuja, tijd van de cadeaus is hier al lang afgelopen, van Kerstmis wordt hier niks meer gevierd.

Geschenken met kerstmis en sinterklaas en nieuwjaar ftw :applause:
Dat is hier toch zo :p

On topic: hier een mooi versierde kerstboom :p

Skizzy

Legacy Member
Iemand die btw toevallig savonds omgeving Tienen zit? :p
Vlak buiten het centrum staan er daar namelijk 2 huizen op de Aarschotsesteenweg. En die zijn echt enorm schraal en overdone versierd. Overdag is da al verschrikkelijk, elke vierkante cm van die hunnen voortuin is versierd, ma snachts geeft dan ook nog eens alles licht. Echt de moeite waard om te bekijken, te grappig gewoon:rofl:.

Starrk

Legacy Member
Skizzy zei:
Iemand die btw toevallig savonds omgeving Tienen zit? :p
Vlak buiten het centrum staan er daar namelijk 2 huizen op de Aarschotsesteenweg. En die zijn echt enorm schraal en overdone versierd. Overdag is da al verschrikkelijk, elke vierkante cm van die hunnen voortuin is versierd, ma snachts geeft dan ook nog eens alles licht. Echt de moeite waard om te bekijken, te grappig gewoon:rofl:.

Kdenk dat die in HLN stonden :p

Conqie

Legacy Member
Doom Dragon zei:
is er niet iets als :: ja ik plaats een kerstboom omda het moe van moeder

mijn persoonlijke opinie :: neen ik zou geen kerstboom plaatsen .. en moest het toch ene zijn .. dan zal het ne echte zijn, die ik da plant in den hof, omda dan het jaar nadien weer te gebruiken..

bomen uit de grond trekken om maar 1 jaar te gebruiken vind ik verspilling van de natuur en geld.

Bloemen zijn dan ook verspilling van natuur en geld ? :ironic:

Het is gewoon een leuke traditie, including de kerstboom verbranding..

themummy123

Legacy Member
Ik moet daar niet van weten. Ik steun geen schijnheiligheid.

Cazzz

Legacy Member
Koop gewoon nen namaak boom gelijk wij doen, oogt mooi, geen uitvallende naalden en ge kunt hem terug opbergen nadien en nog vele andere jaren gebruiken(hij blijft groen :p)..

En dan kunde zonder alle scheinheiligheid van kerstmis genieten :ironic:

deyoeri

Legacy Member
Ons ma heeft zoals elk jaar weer de halve living omgetoverd met een valse boom en weet ik veel wat allemaal. Mij boeit het niet echt, zo opgeklopte sfeer etc., niks voor mij. En de verplichte familiefeesten zijn er mij ook wat teveel aan, het leuke is dat we ons daar zodanig beneveld drinken dat ik het volgende jaar niet meer gewenst ben. ^^

themummy123

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:

Er is zo'n liedje over hetgeet ik u wil zeggen, maar kweet de naam van het artiest niet echt. Maar hier zijn de lyrics. Lees de tekst aandachtig.

Dashing to the mall in a fleet of rented trucks,
a million hairless apes are out to spend some plastic bucks.
It's Christmas time again - or maybe World War Three -
and to keep their spirits happy now, they've got to kill a tree.

Oh, kill a tree, kill a tree, kill a tree for Christ.
(Jolly Old Saint Nicholas, accept this sacrifice.)
Kill a tree, kill a tree, kill a tree for Christ,
not sure what we're doing, but it seems to work out nice.

We know we each deserve a ton or two of crap,
but to keep the goodies coming now, we've got to spill some sap,
and string electric lights, and raise the ritual star,
and bribe our friends and families to forget what jerks we are.

And kill a tree...(etc.)

We always kill a tree. That's always been enough
for videos and GI Joes and all that kiddy stuff.
But Mommy wants a Harley, and Daddy wants a boat;
that's prob'ly gonna cost at least a chicken and a goat.

But kill a tree...(etc.)

op deuntje van Jingle Bells:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan