Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nestorius

Legacy Member
London zei:
"Viroloog Marc Van Ranst zegt in een interview met onze journalist dat volgende week cruciaal wordt. “Als de cijfers dan nog aan het stijgen zijn, zijn we zonder enige twijfel vertrokken voor nog hardere maatregelen.” Van Ranst vreest bovendien dat we nog tot de herfst van 2022 met maatregelen zullen moeten leven."

2022. Ondanks mondmaskers, social distancing, handjes ontsmetting, uzelf opsluiten in uw kot en nen hoop massahysterie. Strengere maatregels? Allemaal gezamelijk zelfmoord plegen ofwa?
De toekomst ziet er rooskleurig uit met deze communistisch lul als leider.
Zeg da 'k het u gezegd heb.
Mooi taalgebruik in ieder geval.
Plus je verwijt hem dat hij mensen verplicht om overal mondmaskers te dragen terwijl dit niet zo is. Ik zou zeggen informeer u eerst deftig ipv zo'n praat uit te gaan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200725_91683113
Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Sylverscythe

Legacy Member
London zei:
Noch beboeten, noch zelf wetten maken nee. Maar hij heeft wel een grote invloed op de mensen die wél kunnen beboeten en wél wetten kunnen maken/aanpassen. Iets teveel invloed me dunkt.
Laat ons hopen dan de regering naar experten luistert zeker. Jij gaat misschien niet akkoord met wat er gebeurt, maarja.

puni zei:
Neemt niet weg dat die misschien beter eens een paar weken zijn hoofd uit de gazetten zou laten.

En het feit dat hij in het, ondertussen (terecht?) bekritiseerde, beperkte expertenpanel zit dat de regering adviseert, helpt ook niet.

Goh dat hij op tv nog eens moet zeggen dat het niet gedaan is maakt mij weinig uit. Misschien staat hij graag in de belangstelling. Dat hij in het expertenpanel zit is de reden dat hij gevraagd wordt uiteindelijk. Ik denk dat elk panel sowieso kritiek zou krijgen.

Pas op voor mijn part is niet alles perfect, en mag men eens andere experts raadplegen ook. De kritiek zal wel deels terecht zijn. Maar dat hele verhaal van London alsof Van Ranst op weg is naar controle van de staat en alles alleen beslist, wat voor een simpele duif gaat daar nu in mee.

kay-gell

Legacy Member
Mij stoort de man niet zo eerlijk gezegd. Z'n politieke mening vind ik toch niet echt terug in z'n professioneel advies en daarvoor is 't ook een raad met verschillende mensen om dat soort mensen.

Ik zie wel een kentering waar in 't begin de bevolking achter z'n gat liep er nu veel meer ergernis is.
Wat ik dan ook weer ergens snap, hij komt idd soms nogal wat mediageil over vind ik.
Steven van Gucht en Vlieghe hebben dat minder. Ik weet dat dat subjectief is maar soit.

Carrion

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Laat ons hopen dan de regering naar experten luistert zeker. Jij gaat misschien niet akkoord met wat er gebeurt, maarja.



Goh dat hij op tv nog eens moet zeggen dat het niet gedaan is maakt mij weinig uit. Misschien staat hij graag in de belangstelling. Dat hij in het expertenpanel zit is de reden dat hij gevraagd wordt uiteindelijk. Ik denk dat elk panel sowieso kritiek zou krijgen.

Pas op voor mijn part is niet alles perfect, en mag men eens andere experts raadplegen ook. De kritiek zal wel deels terecht zijn. Maar dat hele verhaal van London alsof Van Ranst op weg is naar controle van de staat en alles alleen beslist, wat voor een simpele duif gaat daar nu in mee.

Ik stel mij vooral de vraag of de bevolking nood heeft om elke 2 dagen een nieuwe tijdsraming te krijgen. We mogen niet vergeten dat mensen ondertussen al maanden lang dagelijks gebombardeerd worden met slecht nieuws en doemscenario's. En ik geef gerust toe dat ik een van die mensen ben die geen oneindige stroom aan slecht nieuws kan verdragen zonder eventjes rust te nemen.

Mensen zoeken momenteel een houvast, een vooruitzicht naar "betere" tijden waarin alles terug normaal is. Als je nu al gaat verkondigen dat we tot eind 2022 vertrokken zijn, dan mag er ook wel eens nagedacht worden of het überhaupt nodig is om dat hardop te zeggen. Daarom zeg ik niet dat je informatie moet achterhouden of het beter moet voorstellen dan het is, maar ik vind het wel frappant dat de persoon die eind februari nog zei dat het niet zo'n vaart zou lopen nu plots gaan voorspellen dat we er voor jaren aan vast hangen.

Nu zal die mens er wel meer van kennen dan mij, maar imho mag de communicatie wel wat meer gecentraliseerd worden. Elke expert, spoedarts en statisticus heeft ondertussen al z'n zegje kunnen doen, dat helpt de zaak ook niet vooruit.

nestorius

Legacy Member
London zei:
Mooi artikel van 25/07..
En wanneer is in de meeste plaatsen algemene mondmaskerplicht ingevoerd?

Juist ja.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

math

Legacy Member
kay-gell zei:
Tja ik zag dat donderdag in Blankenberge ook. Allemaal Franstalige "jongere", ge ziet wat er vandaag daar van is gekomen he
Wordt nog erger, er is nu een vechtpartij bezig tussen de politie en de allochtonen in Blankenberge.

De allochtonen wouden niet vertrekken. Sebiet is het weer blijtingen en diene blm zever.

nestorius

Legacy Member
math zei:
Wordt nog erger, er is nu een vechtpartij bezig tussen de politie en de allochtonen in Blankenberge.

De allochtonen wouden niet vertrekken.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Nergens staat nochtans vermeld dat het allochtonen zijn hoor :unsure:

puni

Legacy Member
nestorius zei:
Nergens staat nochtans vermeld dat het allochtonen zijn hoor :unsure:

Ik ga math zijn gebroebel niet goedpraten maar als ge de beelden en foto's van dat 'evenement' ziet.. Mja. Een hoop Brussels gespuis weer, daar moet ge geen tekening bij maken.

Pan

Legacy Member
nestorius zei:
Nergens staat nochtans vermeld dat het allochtonen zijn hoor :unsure:

Kijk naar de filmpjes + als het over groepen jongeren gaat die de politie aanvallen is het niet de plaatselijke chiro.

nestorius

Legacy Member
puni zei:
Ik ga math zijn gebroebel niet goedpraten maar als ge de beelden en foto's van dat 'evenement' ziet.. Mja. Een hoop Brussels gespuis weer, daar moet ge geen tekening bij maken.
Pan zei:
Kijk naar de filmpjes + als het over groepen jongeren gaat die de politie aanvallen is het niet de plaatselijke chiro.
Ik zette er ook de unsure voor iets bij hoor. Misschien beter /sarcasm gebruikt.

Ik vraag me af hoe men die groep nu politiek correct zal benoemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

bassie82

Legacy Member
nestorius zei:
Ik zette er ook de unsure voor iets bij hoor. Misschien beter /sarcasm gebruikt.

Ik vraag me af hoe men die groep nu politiek correct zal benoemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

brusselse jongeren waarschijnlijk

GvR

Legacy Member
Tegenwoordig is de term Brusselse toeristen ;p

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

makila

Legacy Member
Ja blijkbaar zijn er jongeren die speciaal naar de kust zijn afgezakt, niet voor het strand, de afkoeling, een ijsje of even een pootje te baden, maar gewoon met de bedoeling om ruzie te stoken en te vechten. Dat is gewoon doelbewust dat die boel komen schoppen ..

KingCunta

Legacy Member
Hoe kan je dit nog verdedigen als je niet Calvo of Almaci noemt... deze groep ligt aan de basis van de oorzaak van de 2de golf in Antwerpen en reizen nu even naar het strand om daar boel te maken.

Kzou direct alle toeristen verbieden zoals bij de eerste golf als ik daar burgemeester was voor het Vlaams Belang nog meer stemmen gratis krijgt.

Diatonico

Legacy Member
JorisBlack zei:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200808_97450880

Gelukkig is Marc er nog om te zeggen wat men moet doen. Oef! Ik was al even ongerust toen ik hem 1 uur lang op geen enkel mediakanaal zag.

We hebben daar een uitdrukking voor: schoenmaker, blijf bij je leest!

Als die man beleid wil voeren, dan moet hij maar bij de PVDA gaan janken om een plaatsje op de lijst.

KingCunta zei:
Hoe kan je dit nog verdedigen als je niet Calvo of Almaci noemt... deze groep ligt aan de basis van de oorzaak van de 2de golf in Antwerpen en reizen nu even naar het strand om daar boel te maken.

Kzou direct alle toeristen verbieden zoals bij de eerste golf als ik daar burgemeester was voor het Vlaams Belang nog meer stemmen gratis krijgt.

Een uur nadat dit bekend werd, kreeg ik er al 'reclame' over van het VB :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan