De registratie van de gegevens van de klanten in de horeca is toch ook een grote soep. Totaal geen uniformiteit, alle horecazaken doen maar iets.
Vorige week vrijdag iets gaan eten bij Trentanove, Italiaans restaurant in het nieuwe Quartier Bleu, registratie met QR code waarna je de kaart op de gsm kan bekijken.
Dan iets gaan drinken in De Kleine Hal, gegevens noteren op een klein blaadje papier dat goed weet waar beland.
Vandaag weer in Hasselt, frietje gaan eten bij Biertje naam en telefoonnummer invullen op een groot blad waar iedereen je gegevens op kan zien.
Dan iets gaan drinken in het Hemelrijk, gegevens invullen op een groot blad waarop iedereen alleen ziet en hier zelfs je volledige adres en telefoonnummer.
Dan nog in de Cambrinus geweest, hebben ze twee keer gezegd dat we een blad gingen krijgen om onze gegeven in te vullen en hebben we er 3 keer zelf naar gevraagd, maar niks gekregen, dus geen gegevens achter gelaten.
In De Kleine Hal hadden ze nu ineens wel een systeem met QR code heb ik gezien toen we er passeerden.
Dan ook dat systeem dat 1 persoon van het gezelschap zijn gegevens moet achter laten, als je met de familie gaat eten begrijp dat volledig, maar bij een groep vrienden zou eigenlijk best iedere persoon zijn gegevens noteren.
Ook zouden de tafels best een nummer krijgen en dat dat nummer ook genoteerd moet worden, want er is een groot verschil of er iemand besmet zou zijn die naast je gezeten heeft of iemand die aan de andere kant van de zaak zat.