ugar
Legacy Member
Een hele reeks oorzaken, vooral het gebrek aan aandacht voor de woonzorgcentra heeft voor veel slachtoffers gezorgd. Bovendien zijn we een dichtbevolkt land en een klein land. En ook de manier van tellen helpt natuurlijk niet.Nineshots zei:Als je naar de wereldstatistieken kijkt, staan wij eigenlijk nog steeds op top qua doden in verhouding met bevolking.
Ligt dat eigenlijk echt nog altijd aan de manier van tellen, of is er meer aan de hand?
In Italië is vooral het Noorden getroffen. De mortaliteit per miljoen inwoners ligt daar in bepaalde regio's een pak hoger dan hier. Maar dat wordt gecompenseerd door Zuid-Italië, waar er veel minder gevallen zijn geweest.
Ik vermoed ook dat Engeland ondertussen echt wel even veel doden heeft per miljoen inwoners als B, het VK jom nog ietsje onder ons uit omdat ze anders tellen en omdat het rurale Schotland en Noord-Ierland redelijk gespaard zijn gebleven.
Ook wanneer je de verschillende staten in de VS apart bekijkt, zijn er op dit ogenblik al 4 staten die echt veel meer doden hebben dan B, allemaal dichbevolkte staten rond New-York.

