Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ugar

Legacy Member
Nineshots zei:
Als je naar de wereldstatistieken kijkt, staan wij eigenlijk nog steeds op top qua doden in verhouding met bevolking.
Ligt dat eigenlijk echt nog altijd aan de manier van tellen, of is er meer aan de hand?
Een hele reeks oorzaken, vooral het gebrek aan aandacht voor de woonzorgcentra heeft voor veel slachtoffers gezorgd. Bovendien zijn we een dichtbevolkt land en een klein land. En ook de manier van tellen helpt natuurlijk niet.
In Italië is vooral het Noorden getroffen. De mortaliteit per miljoen inwoners ligt daar in bepaalde regio's een pak hoger dan hier. Maar dat wordt gecompenseerd door Zuid-Italië, waar er veel minder gevallen zijn geweest.
Ik vermoed ook dat Engeland ondertussen echt wel even veel doden heeft per miljoen inwoners als B, het VK jom nog ietsje onder ons uit omdat ze anders tellen en omdat het rurale Schotland en Noord-Ierland redelijk gespaard zijn gebleven.
Ook wanneer je de verschillende staten in de VS apart bekijkt, zijn er op dit ogenblik al 4 staten die echt veel meer doden hebben dan B, allemaal dichbevolkte staten rond New-York.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
kay-gell zei:
Ik maak mij daarom ook zorgen als ik terug ga moeten vergaderen met klanten.
3-4 avonden per week groepen van 10-30 klanten in een afgesloten ruimte. Zelfs met 1.5 meter afstand is dat niet zoals 't hoort imo'

Mondmaskers ftw. Reden nr 1 waarom ze wij ze dragen. Hoofdzakelijk voor collega’s te beschermen al hebben we ze natuurlijk ook wel af als we in de refter zitten. Al zitten we daar ni met 10-30 man maar met 6 max voor 15min max

Kenneke10

Legacy Member
Ik ben in mijn weide omgeving nog niet in contact gekomen met mensen die besmet waren of zijn ken ook niemand die zo iemand kent, hier in evergem zitten we +- 200 bevestigde gevallen

Tonerider

Legacy Member
Dat kerkbezoek op het nieuws. Mondmasker, een plastiek scherm tussen de pastoor en mensen, maar dan de hostie met blote handen geven die men direct in zijn bek steekt. :rofl:

de hamster

Legacy Member
Tonerider zei:
Dat kerkbezoek op het nieuws. Mondmasker, een plastiek scherm tussen de pastoor en mensen, maar dan de hostie met blote handen geven die men direct in zijn bek steekt. :rofl:

Laat ons hopen dat het lichaam van Christus geen corona had.

Carrion

Legacy Member
Ik ben er eigenlijk van verschoten. In Tessenderlo zijn we al meer dan 2 weken corona vrij en zijn er maar 66 geregistreerde besmettingen geweest tijdens de crisis. En dat voor een gemeente met zo’n 18.000 inwoners.

de hamster

Legacy Member
Carrion zei:
Ik ben er eigenlijk van verschoten. In Tessenderlo zijn we al meer dan 2 weken corona vrij en zijn er maar 66 geregistreerde besmettingen geweest tijdens de crisis. En dat voor een gemeente met zo’n 18.000 inwoners.

Misschien kunnen we...voorzichtig optimistisch...beginnen hopen dat het virus idd gemuteerd is naar een minder hevige vorm. Dat en het blijven volhouden van afstandsmaatregelen ...

Ik ga pas helemaal chill zijn als er een werkend vaccin in mij zit of er werkende middelen zijn die de dodelijke complicaties minimaliseren, maar voorlopig ben ik al blij met hoe het nu op dit moment zit. Het blijft opletten, maar er is ademruimte.

We zien wel wat de komende maanden brengen.

ugar

Legacy Member
Dr Fauci zegt ondertussen behoorlijk optimistisch te zijn over een reeks potentiële covid-19 vaccins, omdat de vaccins op laboratoriumniveau en in eerste testen echt wel lijkt te doen wat we ervan verwachten.

Tr1ploid

Legacy Member
Nineshots zei:
Als je naar de wereldstatistieken kijkt, staan wij eigenlijk nog steeds op top qua doden in verhouding met bevolking.
Ligt dat eigenlijk echt nog altijd aan de manier van tellen, of is er meer aan de hand?



Ik kan me zeer goed vinden in de filosofie dat je niet elk risico uit de weg moet gaan.
Zelf ben ik ook een type die liever ten volle zou leven dan me te gaan beperken. (Al is dat makkelijk zeggen voor mij aangezien ik niet in een risico groep zit.)
Maar we spreken over een mondmasker ... niet echt een uiterste zou ik zeggen. Kleine moeite om al een redelijk grote risico vermindering te hebben.
Dat iemand dat al te veel vindt, kan goed zijn. Alleen is het voor mij wat moeilijker te vatten dat als je echt een groot risico loopt, dat je zoiets niet wilt dragen.

Het is niet zozeer dat ons land het overschat maar dat alle andere landen het serieus onderschatten. Dit is niet de meest recente bron, maar het geeft wel aan hoe de grafieken ongeveer lopen:
https://www.economist.com/graphic-detail/2020/04/16/tracking-covid-19-excess-deaths-across-countries

Lobmans

Legacy Member
Tr1ploid zei:
Het is niet zozeer dat ons land het overschat maar dat alle andere landen het serieus onderschatten. Dit is niet de meest recente bron, maar het geeft wel aan hoe de grafieken ongeveer lopen:
https://www.economist.com/graphic-detail/2020/04/16/tracking-covid-19-excess-deaths-across-countries

Ge zit ook gewoon met het feit dat ge een transitland zijt waardoor het virus buiten houden sowieso geen optie was + we zijn nu eenmaal een zéér dichtbevolkt land waardoor een cluster zeer snel over gaat in een andere cluster. In andere landen hebt ge uiteraard ook dichtbevolkte stedelijke gebieden maar vormen die steden eerder een aparte gemeenschap en is het dus makkelijker om een cluster binnen zo'n gebied te houden. Iemand die in pakweg Stockholm, Berlijn, Madrid woont, zal daar ook 90% van z'n tijd doorbrengen.
Vlaanderen is op dat vlak echter al bijna een stad op zich waarbij iemand die in Limburg woont zich bijvoorbeeld dagelijks verplaatst naar Brussel om te werken, op vrijdagavond vrijetijdsbesteding heeft in Antwerpen en op zondag op familiebezoek gaat in Oost-Vlaanderen. Zonder de maatregelen bij ons zou het volgens mij qua besmettingsgraad dan ook ook echt wel catastrofaal zijn geweest bij ons.

Uiteraard zijn er zaken gebeurd op beleidsniveau die beter/anders konden, maar bovenstaande omstandigheden zijn nu eenmaal wat ze zijn en daar kon ge niet veel aan veranderen.

Tomski

Legacy Member
kay-gell zei:
https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...dFjn3Iaif34d6iPixpJtbut0FmKzRN0KPaFN9KvQ7oeDA

Als ge denkt dat de mondmasker historie niet nog meer een klucht kon worden :lol:

In Aalst hebben ze ze te groot gekocht :rofl:

104220065_10218484487717585_132944812124571775_o.jpg


103960483_10223272556947186_2829780561334895136_o.jpg

KnightOfCydonia

Legacy Member
Tja, dan heb ik hopelijk wel één dat past, want ik heb van mijn incompetente stadsdienst één dat véél te klein is gekregen.

MarionCobretti

Legacy Member
kay-gell zei:
https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...dFjn3Iaif34d6iPixpJtbut0FmKzRN0KPaFN9KvQ7oeDA

Als ge denkt dat de mondmasker historie niet nog meer een klucht kon worden :lol:

Ik hoop alvast dat heel dat mondmaskerzaakje tot in detail wordt uitgezocht en dat er hoofden rollen.

Veel andere gerenommeerde bedrijven werden van in het begin geweerd die zelf vragende partij waren.
Van Chinese rommel bestellen, tot nu de duurste gekozen te hebben bij een onbekende postbus in Luxemburg, en waarbij alles van bedenkelijke kwaliteit is.

De Belgische burger kan hun duidelijk niet deren.
Sommigen moesten hier geld aan verdienen.

Dit is gewoon de mensen uitlachen.

TNTim

Legacy Member
Ik vind het vooral veel gedoe om niks.

Veel bedrijven voelden zich gepasseerd en proberen nu dat bedrijf en de mondmaskers in diskrediet te brengen op basis van zwakke argumenten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan