Loser
Legacy Member
onxot zei:Oke, trek jij dit dan voor alles door, ook voor de risicovollere situaties? (oprechte vraag)
Jij gaat niet op cafe of op restaurant of gaan werken, zonder mondmasker? Ook ga jij niet op bezoek bij iemand zonder mondmasker of je bezoek te vragen om een mondmasker te dragen? Jij wil die mensen dan ook niet besmetten (en jij weet misschien dan niet of die personen ook altijd in de winkel een mondmasker ophebben?)
(Jij zegt dus dat al diegene nu op cafe of restaurant gaan, niet solidair zijn met andere. Ah ja, want jij kan daar geen mondmasker dragen en de risico op cafe of restaurant om iemand te besmetten is (objectief) groter dan wanneer je om boodschappen gaat)
Ik weet niet waarom het hier nu plots over mij gaat? Ik heb toch heel duidelijk gezegd dat ik het een teken vind van solidariteit. En dat ik Hamster heel goed snap in zijn frustratie. En tegelijk dat zowel jij als Timothy555, als eender wie, zijn eigen keuzes mag maken.
Maar je probeert het door te trekken tot in het absurde, en dat is niet wat ik doe. De richtlijn is: Doe een mondmasker op wanneer je die 1,5 meter niet kunt garanderen of aanhouden. Op restaurant kan dat, op terrasjes kan dat. In cafés kan dat. In de winkel als je gaat boodschappen doet, kruist er heel vaak iemand op minder dan 1,5 meter. Om die dan niet aan te steken, draag ik een mondmasker, ja. Dat die andere dan ook de verantwoordelijkheid heeft om zelf afstand te houden, spreekt voor zich. Maar ik kan zijn gedrag niet bepalen, wel het mijne.
Ik zie ook dat je de iets ongemakkelijkere vragen in de eerste twee alinea's ontwijkt. Nergens probeer ik te zeggen wat een ander moet doen, dat staat er heel duidelijk. Maar je mag prat gaan op dat jij zelf mag kiezen voor jouw leven, maar jij kiest het ook voor een ander z'n leven. Daar moet je toch ook op z'n minst een beetje bij stilstaan?
puni zei:Los daarvan kan een mondmasker dragen in situaties waar het moet wel degelijk als een teken van solidariteit gezien worden, in situaties waar het weinig tot geen verschil maakt is het gewoon onnozel.
Bwa, gewoon onnozel... Niet onnozeler dan andere maatregel ietsje verder doordrijven dan normaal. Ik zit niet zo in met "cool" genoeg te zijn. Als ik ga lopen, is dat in een te wijde boog om iedereen heen, en soms stop ik om een opeenhoping te vermijden.