Loser
Legacy Member
puni zei:Dat nu niet, maar die communicatie was wel gewoon een blunder hoor Loser. Zeggen dat asymptomatische besmetting zeldzaam is en nog geen twaalf uur later uw statement al moeten intrekken, dan maakt ge gewoon geen goede beurt. En dat is niet de eerste keer bij het WHO in gans dit verhaal.
Dat gezegd zijnde is het gewoon logisch dat er minder besmettingen door asymptomatische personen gebeuren. Die hoesten en niezen immers niet of veel minder en zullen dus ook veel minder viruspartikels verspreiden.
Hm, heb ik iets anders gelezen of iets gemist? Ze heeft haar statement toch helemaal niet ingetrokken?
"Van Kerkhove says there’s not yet a clear answer, but the WHO’s analyses suggest symptomatic individuals are responsible for most coronavirus transmission. (She also clarified during a June 9 briefing that her comments were in response to a journalist’s question, and did not constitute official WHO policy.) "
"The highest estimate was a transmission rate of 2.2%, suggesting “asymptomatic spread is unlikely to be a major driver of clusters or community transmission of infection.”
Als iemand daar uit opmaakt dat asymptomatische besmetting niet mogelijk is, dan heeft die niet goed geluisterd of de foute conclusies getrokken.
Ik ben het er zeker mee eens dat het WHO gigantische fouten heeft gemaakt, in die mate dat moet herbekeken worden of dat systeem nog wel enige zin heeft. Maar dit valt daar toch echt niet onder, voor zover ik zie?
Er is ook nergens gesteld dat iemand daaruit zou opmaken dat asymptomatische besmetting onmogelijk is. Maar het gevaar bestaat wel, en het mag onderhand wel duidelijk zijn dat ze moeten opletten met hoe en wat ze communiceren.
