Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Loser

Legacy Member
puni zei:
Dat nu niet, maar die communicatie was wel gewoon een blunder hoor Loser. Zeggen dat asymptomatische besmetting zeldzaam is en nog geen twaalf uur later uw statement al moeten intrekken, dan maakt ge gewoon geen goede beurt. En dat is niet de eerste keer bij het WHO in gans dit verhaal.

Dat gezegd zijnde is het gewoon logisch dat er minder besmettingen door asymptomatische personen gebeuren. Die hoesten en niezen immers niet of veel minder en zullen dus ook veel minder viruspartikels verspreiden.

Hm, heb ik iets anders gelezen of iets gemist? Ze heeft haar statement toch helemaal niet ingetrokken?
"Van Kerkhove says there’s not yet a clear answer, but the WHO’s analyses suggest symptomatic individuals are responsible for most coronavirus transmission. (She also clarified during a June 9 briefing that her comments were in response to a journalist’s question, and did not constitute official WHO policy.) "
"The highest estimate was a transmission rate of 2.2%, suggesting “asymptomatic spread is unlikely to be a major driver of clusters or community transmission of infection.”

Als iemand daar uit opmaakt dat asymptomatische besmetting niet mogelijk is, dan heeft die niet goed geluisterd of de foute conclusies getrokken.
Ik ben het er zeker mee eens dat het WHO gigantische fouten heeft gemaakt, in die mate dat moet herbekeken worden of dat systeem nog wel enige zin heeft. Maar dit valt daar toch echt niet onder, voor zover ik zie?

puni

Legacy Member
Loser zei:
Hm, heb ik iets anders gelezen of iets gemist? Ze heeft haar statement toch helemaal niet ingetrokken?
"Van Kerkhove says there’s not yet a clear answer, but the WHO’s analyses suggest symptomatic individuals are responsible for most coronavirus transmission. (She also clarified during a June 9 briefing that her comments were in response to a journalist’s question, and did not constitute official WHO policy.) "
"The highest estimate was a transmission rate of 2.2%, suggesting “asymptomatic spread is unlikely to be a major driver of clusters or community transmission of infection.”

Als iemand daar uit opmaakt dat asymptomatische besmetting niet mogelijk is, dan heeft die niet goed geluisterd of de foute conclusies getrokken.
Ik ben het er zeker mee eens dat het WHO gigantische fouten heeft gemaakt, in die mate dat moet herbekeken worden of dat systeem nog wel enige zin heeft. Maar dit valt daar toch echt niet onder, voor zover ik zie?

So it came as a surprise when Maria Van Kerkhove, the World Health Organization’s (WHO) technical lead for COVID-19, said at a press briefing on June 8 that asymptomatic transmission appears to be “very rare.”

Gewoon weer de zoveelste niet zo verstandige uitspraak van iemand met een WHO-naamkaartje, we zullen het daarop houden. :) Er is ook nergens gesteld dat iemand daaruit zou opmaken dat asymptomatische besmetting onmogelijk is. Maar het gevaar bestaat wel, en het mag onderhand wel duidelijk zijn dat ze moeten opletten met hoe en wat ze communiceren.

Anoniem15

Legacy Member
Aantal besmettingen stijgt lichtjes, maar doden en opnames blijven dalen, dit is nu al een tweetal weken de tendens. Die nieuwe besmettingen zijn dan toch allemaal mensen met ofwel geen symptomen ofwel lichte symptomen? Wat bedoelen ze trouwens met besmettingen, vallen mensen die spontaan getest worden en reeds over antistoffen blijken te beschikken ook onder die besmettingen? Of zijn besmettingen effectief enkel mensen die zich ziek aanmelden bij de dokter of de spoedafdeling?

jack|herrer

Legacy Member
Laten we hopen dat dit het verschijnsel is waar ze in Italie ook al van spraken, nl. dat het virus is gemuteerd naar in lichtere minder gevaarlijke variant.

puni

Legacy Member
Er wordt ook gewoon weer meer getest (14k stuks vandaag), dan lijkt het mij ook logisch dat ge meer positieve gevallen hebt. Statistisch gezien is het nu ongeveer 1% van de tests die positief terugkomen, da's vrij tot zeer weinig. En zoals hierboven al aangehaald wordt, met wat geluk is het virus zelf gewoon ook helemaal aan het afzwakken.

Sylverscythe

Legacy Member
jack|herrer zei:
Laten we hopen dat dit het verschijnsel is waar ze in Italie ook al van spraken, nl. dat het virus is gemuteerd naar in lichtere minder gevaarlijke variant.
puni zei:
Er wordt ook gewoon weer meer getest (14k stuks vandaag), dan lijkt het mij ook logisch dat ge meer positieve gevallen hebt. Statistisch gezien is het nu ongeveer 1% van de tests die positief terugkomen, da's vrij tot zeer weinig. En zoals hierboven al aangehaald wordt, met wat geluk is het virus zelf gewoon ook helemaal aan het afzwakken.

Zei een van onze virologen niet dat hier geen bewijs voor was en het dus gevaarlijk was daarvan uit te gaan?

puni

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Zei een van onze virologen niet dat hier geen bewijs voor was en het dus gevaarlijk was daarvan uit te gaan?

Ik ga er ook niet van uit, ik hoop er uiteraard wel op. :) Lijkt mij idd logisch dat er voorzichtig omgesprongen moet worden met zo'n uitspraken en conclusies maar als dat 'in het veld' in Italië bij bepaalde mensen in het oog springt, is het nu ook weer niet dat het nergens op gestoeld is. Alleen is dat uiteraard statistisch gezien niet genoeg data om conclusies te trekken.

ilgonwe

Legacy Member
Het bedrijf Moderna dat de eerste was om klinische experimenten op te starten kondigt nu aan om 30.000 vrijwilligers te gaan inenten voor fase 3 begin juli. Indien deze fase succesvol is kan overgegaan worden tot distributie. De productie is alvast begonnen (tot 1 miljard vaccins per jaar). Als het niet werkt gaan al deze vaccins uiteraard de prullenmand in maar nood breekt wet. Wss moesten ze snel met nieuws komen omdat Janssen Pharmaceutica met grote trom bezig was gisteren.

https://www.forbes.com/sites/brucej...30000-young-and-old-individuals/#62b5ba7e4f75
https://investors.modernatx.com/new...late-stage-development-its-vaccine-mrna-1273/

Japser

Legacy Member
kay-gell zei:
Laat t mij waar weten :D

Mijne contactpersoon in Geel wist me er niet teveel over te zeggen.

Denk dat die testen doorgaan in Beerse (nadat ze die eerst op hun hondjes al getest zullen hebben)

Genius

Legacy Member
Japser zei:
Mijne contactpersoon in Geel wist me er niet teveel over te zeggen.

Denk dat die testen doorgaan in Beerse (nadat ze die eerst op hun hondjes al getest zullen hebben)

Op hun hondjes? :unsure:

ilgonwe

Legacy Member
Wereldwijd wordt onderzoek gedaan naar infectiegraad en werking van het vaccin op proefdieren. Muizen, hamsters, nertsen, frette, honden, ... allemaal voor ons welzijn.

Uiteraard worden ze netjes geruimd omdat ze een biologisch gevaar vormen voor ons. Op VRT geven ze wel enkel het stukje mee waarin je de dieren zo vrolijk ziet rond lopen "en ze hebben geen last vd ziekte" :D Hun einde is weggelaten.

Als uw huiskat of hond ziek is moet die gewoon erdoor komen aldus Steven van Gucht. De 40.000 nertsen in Nederland waar een aantal van besmet zijn hebben pech, die zijn allemaal weg: https://www.1limburg.nl/ruiming-40000-nertsen-op-fokkerij-ysselsteyn-begonnen

puni

Legacy Member
ilgonwe zei:
Wereldwijd wordt onderzoek gedaan naar infectiegraad en werking van het vaccin op proefdieren. Muizen, hamsters, nertsen, frette, honden, ... allemaal voor ons welzijn.

Uiteraard worden ze netjes geruimd omdat ze een biologisch gevaar vormen voor ons. Op VRT geven ze wel enkel het stukje mee waarin je de dieren zo vrolijk ziet rond lopen "en ze hebben geen last vd ziekte" :D Hun einde is weggelaten.

Als uw huiskat of hond ziek is moet die gewoon erdoor komen aldus Steven van Gucht. De 40.000 nertsen in Nederland waar een aantal van besmet zijn hebben pech, die zijn allemaal weg: https://www.1limburg.nl/ruiming-40000-nertsen-op-fokkerij-ysselsteyn-begonnen

Ik denk dat het gewoon een flauwe verwijzing was naar het andere gebruik van de term op z'n hondjes. :unsure:

ironhorn

Legacy Member
Hoe zit het nu eigenlijk met mondmaskers? Aangeraden of niet? Dienen die nu enkel om er voor te zorgen dat je minder snel anderen besmet of bieden ze nu ook wat bescherming voor uzelf?

Destel

Legacy Member
ironhorn zei:
Hoe zit het nu eigenlijk met mondmaskers? Aangeraden of niet? Dienen die nu enkel om er voor te zorgen dat je minder snel anderen besmet of bieden ze nu ook wat bescherming voor uzelf?

AeFCjj8.jpg

LSDsmurf

Legacy Member
Volgens een nieuwe Britse studie zou consequent mondmaskergebruik door 50% van de populatie voldoende zijn om de R-waarde onder 1 te houden.

The study found that if people wear masks whenever they are in public it is twice as effective at reducing the R value than if masks are only worn after symptoms appear.

In all scenarios the study looked at, routine face mask use by 50% or more of the population reduced COVID-19 spread to an R of less than 1.0, flattening future disease waves and allowing for less stringent lockdowns.

https://www.reuters.com/article/us-...ent-covid-19-second-waves-study-idUSKBN23G37V

dee

Legacy Member
Hoeveel studies zijn er op zo'n korte periode al niet gelopen. Echt iedereen moet er wel eentje schrijven tegenwoordig.
Hoogdagen voor iedereen dat nog wat publicaties of peer review punten nodig heeft.

Tonerider

Legacy Member
Damn, dat contactcenter in het nieuws. 10 tallen mensen die gelijk aan het bellen zijn en niets van scheidingen om dat geluid wat te dempen. Ik zou zot worden van al dat gekakel (en niets verstaan van degene die aan de lijn hangt).

kay-gell

Legacy Member
Vandaag een terrasje gevonden dat zo goed als leeg was en mij geïnstalleerd.
Als ge dan rondkijkt ziet ge toch veel mensen hun voeten eraan vegen.
Kon bij een kapper binnen kijken. Klant had geen masker, kapper had 't alleen over zn mond.

In de fitness ook veel volk dat de boel niet ontsmet gewoon.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan