Archief - Coca-cola zero

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

balbe

Legacy Member
Tyfius zei:
Straffe dokter. Cola (eender welke vorm) is namelijk vrij slecht voor de maag dankzij de hoge Ph waarde. Dat dit goed is tegen oprispingen en dergelijke meer is een fabeltje. (Allee, dat het misschien helpt is 1, maar gezond is het niet)

cola heeft een ph van 3 of 4 en smaakt juist niet zuur door al het suiker dat er in is

Killer Queen

Legacy Member
heb alle replies niet doorgelezen
heb de indruk dat zero meer lucht is dan drank
en dat het ongelofelijk opbruist :sop:

metaphore

Legacy Member
Ik vul de mijne altijd aan met extra cocaïne ... dus da valt nog wel mee feitelijk.

SpArdA

Legacy Member
Tyfius zei:
Straffe dokter. Cola (eender welke vorm) is namelijk vrij slecht voor de maag dankzij de hoge Ph waarde.

Ja dat heb ik ook gehoord, Cola bevat fosforzuur en dat is niet zo goed voor de maagwand.

eniac

Legacy Member
Gothrek zei:
hum, cola light bevat 0.2kcal per 100ml
4 keer zo weinig is dus 0.05Kcal per 100ml, wat imo nog altijd niks is

Mja, en?
Feit is dat beide niet bepaald "KNALhetzelfde" zijn, en dat is het enige dat ik wou zeggen.

metaphore

Legacy Member
SpArdA zei:
Ja dat heb ik ook gehoord, Cola bevat fosforzuur en dat is niet zo goed voor de maagwand.

een zuur gaat nie veel doen op de maagwand zenne :p
de maaginhoud zelf is iets van een 2pH...
Mucosa van de maag is speciaal gemaakt om tegen die zuren bestand te zijn. Als er de zuren u maagwand toch aantasten -> maagzweer.

als cola even zuur was zou da uwe uwe slokdarm doorbranden als ge te vaak cola drinkt :p (pH3 -4 zeggen ze hier dus..)

mari

Legacy Member
Maat van mij heeft onlangs nog een paper gedaan over Coca Cola zero. Wist je dat de doelgroep van coca colla mannen zijn?
Het is eigenlijk een beetje bedoeld als mannelijke tegenhanger van coca cola light, die dan weer een vrouwelijke doelgroep had.

Ik weet niet of je het al gemerkt hebt, maar op de zero reclame op tv komen er uitsluitend mannen ;)

metaphore

Legacy Member
mari zei:
Maat van mij heeft onlangs nog een paper gedaan over Coca Cola zero. Wist je dat de doelgroep van coca colla mannen zijn?
Het is eigenlijk een beetje bedoeld als mannelijke tegenhanger van coca cola light, die dan weer een vrouwelijke doelgroep had.

Ik weet niet of je het al gemerkt hebt, maar op de zero reclame op tv komen er uitsluitend mannen ;)

Dat was hier in de thread al opgemerkt jah :p

moehaa!

Legacy Member
Toch vreemd dat het werkt.
Ik vindt die flesjes echt mooi, die kleurencombinatie en die vierkanten. Hoe ze toch de menselijke geest doorgrond hebben om producten te verkopen...

metaphore

Legacy Member
Sprinkle Genie zei:
argh ik vindt :doh:

das omdat het examens zijn :) dan vindt ik ook altijd :p
geen concentratie verliezen door te letten op spelling is de boodschap!

viewer

Legacy Member
Sprinkle Genie zei:
ge moet daar ni op letten, da moet een automatisme zijn!

imo: ge moet daar niet op letten, da zou gewoon geen bal moeten uitmaken. ge blijft perfect begrijpbaar hoor, met of zonder extra t.

eniac

Legacy Member
viewer zei:
imo: ge moet daar niet op letten, da zou gewoon geen bal moeten uitmaken. ge blijft perfect begrijpbaar hoor, met of zonder extra t.

Jaja, wacht maar tot je in het bedrijfsleven zit en eens een deftige tekst moet opstellen. En als je er nu geen aandacht aan besteedt, ga je het later ook niet kunnen.

Ik vind het best triestig dat het tegenwoordig lijkt alsof geen enkele 15-jarige zijn eigen moedertaal nog beheerst.

Niet dat ik er hier opmerkingen over zou maken, zoveel kan het me niet schelen.

enZiiime

Legacy Member
in vindt dat juist :D

OnTopic: Zero, light: brol (old school coca cola forever)

OffTopic: Kzen gestopt me coca cola ^^ (kzen begonne 1.5 liter water per dag, en 1 a 2 glaasjes fruitsap per dag ^^)

EagleEye

Legacy Member
eniac zei:
Jaja, wacht maar tot je in het bedrijfsleven zit en eens een deftige tekst moet opstellen. En als je er nu geen aandacht aan besteedt, ga je het later ook niet kunnen.

Ik vind het best triestig dat het tegenwoordig lijkt alsof geen enkele 15-jarige zijn eigen moedertaal nog beheerst.

Niet dat ik er hier opmerkingen over zou maken, zoveel kan het me niet schelen.
Mij irriteert het vooral als ik dt-fouten vind in cursussen die opgesteld zijn door professoren. Kunnen die nu niet even de moeite doen om een taalregeltje te leren?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan