Archief - Burj Dubai

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zeta Reticula

Legacy Member
D@SîR0 zei:
dacht al, maar op de site staat het toch echt wel fout:

http://www.burjdubaiskyscraper.com/property.html
Ik ben niet zeker dat het hier het geval is, maar in sommige landen zetten ze de decimaaltekens niet om de 3 cijfers (bijvoorbeeld xx,xxx,xx = xxx xxx). Aangezien er twee keer "," staat en niet "," en ".", is volgens mij de prijs: 250 000 in onze notatie. 't Is maar een weetje :)

MilM

Legacy Member
FrostByte zei:
Er is inderdaad maar één land in de wereld dat de middelen heeft en megalomaan genoeg is om dit project uit te voeren. Ik vind het persoonlijk echt wel erover en onnodig. Niets anders dan een verleningen van een bepaald lichaamsdeel.

Bwa.
Alsof mensen zouden verwonderd zijn moest hetzelfde project in de VS gelanceerd worden.

De Petronas Towers waren ook een zotte constructie.
Ok, nu doen ze er een hele schep bij, maar kon in genoeg landen gebeuren.
Pronken met hoge gebouwen is al veel gebeurd.

Nuja, ooit eens een artikel gelezen wat ze allemaal van plan waren in Dubai en dat is niet normaal.
Ze willen van alles het grootste hebben.

Ze zullen ook Antwerpen ngaan bedreigen als diamantstad met een heleboel maatregelen.

Of hun onderwaterhotel da mij altijd is bijgebleven :wtf: : http://www.hydropolis.com/

the_Mirage zei:
Ik heb ooit de kostprijs van die eilanden gehoord, en dat was belachelijk weinig.

Da waren enorme contracten waar vele bedrijven achter zaten.
(mss dat er ter plaatse voor een deel goedkope werkkracht gebruikt werd, maar 'belachelijk weinig' zou ik die kostprijs nie noemen)

De erbarmelijke toestanden zijn niet goed te praten. Maar die mensen komen uit landen waar het waarschijnlijk nog slechter is.

Dubai mag dan extravagant zijn, het loont toch. Als je de groei ziet van dat land.
De reden waarom die zo'n strategie gekozen hebben, is juist omdat ze veel minder olie hebben dan de andere landen in die regio.
Ze wisten dat ze moesten zorgen voor nieuwe inkomens.

denkimi

Legacy Member
D@SîR0 zei:
en voor wie er wil gaan wonen:

Burj Dubai :1 B/R apartment for sale

Apartment details: Burj Dubai, 19th floor, Lake View
Unit size: 1,103 sqft
All inclusive price: 2,500,00/- AED (transfer fee included ) (1 USD=3.67 AED)
Date of completion: 30 Dec 2008

omgerekend:
1103 sqft * 0.0929 = 102m²
250.000 AED / 3.67 = $ 68.120 = € 54.496

nu denk ik dat er ergens wel een foutje zit in de berekeningen, want op't astridplein in antwerpen betaald ge evenveel voor een studio van amper 25m²
250000/3.67= 68119,9 dollar

Lemme

Legacy Member
MilM zei:
Ze zullen ook Antwerpen ngaan bedreigen als diamantstad met een heleboel maatregelen.

Binnen een paar jaar zal er van Antwerpen als diamantstad niet veel sprake niet meer zijn...
Tenzij de regering er nu iets aan gaat doen maar dat betwijfel ik.

Zeta Reticula

Legacy Member
Lemme zei:
Binnen een paar jaar zal er van Antwerpen als diamantstad niet veel sprake niet meer zijn...
Tenzij de regering er nu iets aan gaat doen maar dat betwijfel ik.
Komkom, twee weken geleden is er de grootste diamant in 100 jaar ontdekt ergens in een Afrikaanse diamantmijn. En deze wordt geveild in Antwerpen, jawel. Zolang de top diamantfamilies in Antwerpen blijven, zal dat nie zo'n vaart lopen. Da's een redelijke conservatieve business, you know. Hoewel die naar mijn weten tegenwoordig ook al redelijk wordt ge-out-sourced aan Aziatische landen (toch wat eenvoudige seriële diamantsnijdingen betreft). Daarbij, Antwerpen ligt dicht tegen Londen en Parijs. Dubai ligt enkel dicht tegen zichzelf.

D@SîR0

Legacy Member
den-kimi zei:
250000/3.67= 68119,9 dollar
mijn excuses dat ik 10 dollarcent naar boven heb afgerond :$

Zeta Reticula zei:
Komkom, twee weken geleden is er de grootste diamant in 100 jaar ontdekt ergens in een Afrikaanse diamantmijn. En deze wordt geveild in Antwerpen, jawel. Zolang de top diamantfamilies in Antwerpen blijven, zal dat nie zo'n vaart lopen. Da's een redelijke conservatieve business, you know. Hoewel die naar mijn weten tegenwoordig ook al redelijk wordt ge-out-sourced aan Aziatische landen (toch wat eenvoudige seriële diamantsnijdingen betreft). Daarbij, Antwerpen ligt dicht tegen Londen en Parijs. Dubai ligt enkel dicht tegen zichzelf.

inderdaad, heb dat transport nog zien voorbijkomen, 2 combi's voor en achter met daartussen compleet gepanserde security-wagen. die mannen reden bijna letterlijk alles van de baan wat er was.

zolang de pakistani en joden in antwerpen blijven, zal den diamant hier ook blijven en aangezien er daar de laatste jaren alleen maar meer van komen, zal het hier nog ni rap gedaan zijn :p

Lemme

Legacy Member
D@SîR0 zei:
mijn excuses dat ik 10 dollarcent naar boven heb afgerond :$



inderdaad, heb dat transport nog zien voorbijkomen, 2 combi's voor en achter met daartussen compleet gepanserde security-wagen. die mannen reden bijna letterlijk alles van de baan wat er was.

zolang de pakistani en joden in antwerpen blijven, zal den diamant hier ook blijven en aangezien er daar de laatste jaren alleen maar meer van komen, zal het hier nog ni rap gedaan zijn :p

Jammer genoeg zijn zij allemaal aan het verhuizen zijn naar Dubai. Daar worden ze allemaal met open armen onthaald, hier worden ze enkel tegengewerkt...

Maar dit is misschien weer een andere discussie.

spray-bunny

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Komkom, twee weken geleden is er de grootste diamant in 100 jaar ontdekt ergens in een Afrikaanse diamantmijn. En deze wordt geveild in Antwerpen, jawel. Zolang de top diamantfamilies in Antwerpen blijven, zal dat nie zo'n vaart lopen. Da's een redelijke conservatieve business, you know. Hoewel die naar mijn weten tegenwoordig ook al redelijk wordt ge-out-sourced aan Aziatische landen (toch wat eenvoudige seriële diamantsnijdingen betreft). Daarbij, Antwerpen ligt dicht tegen Londen en Parijs. Dubai ligt enkel dicht tegen zichzelf.
De regering treft de diamantsector voortdurend met nieuwe belastingen terwijl Dubai een nieuwe wolkenkrabber in een belastingsvrije zone heeft opgericht enkel voor diamantgerelateerde bedrijven.

Vorig jaar was het nog ongelooflijke ruzie in de "hoge raad voor diamant" of zoiets (de koepelorganisatie van alle diamanthandelaars), dat zal de reputatie in A'pen ook wel geen goed gedaan hebben. Vele topmensen uit de raad zijn verhuist naar Dubai om het diamantcentrum daar uit te breiden. Met succes trouwens.

Als je ziet hoe er zelfs dubieuze fiscale amnestieregelingen voor zwarte diamant worden gebruikt om diamanthandelaars hier te houden, tja dan weet je wel dat het niet goed gaat met Antwerpse diamantsector

Lemme

Legacy Member
spray-bunny zei:
De regering treft de diamantsector voortdurend met nieuwe belastingen terwijl Dubai een nieuwe wolkenkrabber in een belastingsvrije zone heeft opgericht enkel voor diamantgerelateerde bedrijven.

Vorig jaar was het nog ongelooflijke ruzie in de "hoge raad voor diamant" of zoiets (de koepelorganisatie van alle diamanthandelaars), dat zal de reputatie in A'pen ook wel geen goed gedaan hebben. Vele topmensen uit de raad zijn verhuist naar Dubai om het diamantcentrum daar uit te breiden. Met succes trouwens.

Als je ziet hoe er zelfs dubieuze fiscale amnestieregelingen voor zwarte diamant worden gebruikt om diamanthandelaars hier te houden, tja dan weet je wel dat het niet goed gaat met Antwerpse diamantsector

Die rel ging erom dat er geen enkele jood (of was het nu Indiër - ben ik ff kwijt) in de Raad zetelt terwijl zij duidelijk in de meerderheid zijn in onze diamantsector.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan