Archief - Burj Dubai

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ByTEsPaWn

Legacy Member
Ik weet niet of de meeste mensen er al van gehoord hebben: dit zou dus het hoogste gebouw ter wereld moeten worden eind 2007.


Het lijkt me alleszinds een mooi ontwerp op de vele renders die ervan te zien zijn op het internet.
Enkele voorbeelden:
http://content.answers.com/main/content/wp/en/c/c6/Newrender.JPG
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/15/Burj_dubai.jpg

Deze is wel erg overdreven:
http://www.burjdubaiskyscraper.com/2005/renders/burj.jpg

De toren zou dus de volgende records breken :
hoogste wolkenkrabber exclusief antenne (Taipei 101, Taipei, 448m)
hoogste wolkenkrabber inclusief antenne (Sears Tower, Chicago, 520m)
hoogste vrijstaand gebouw (CN Tower, Toronto, 553m)
hoogste menselijke constructie die bestaat (KVLY-TV mast, 629m)
hoogste menselijke constructie ooit bestaan (Warszawa radio mast, Warschau, 646m)

Het zal ook groter zijn dan de voorgestelde Freedom Tower (541 m met antenne, maar die is dan ook 124m hoog)

Verwachte hoogtes liggen rond de 700/800/900. Sommige mensen beweren dat Burj Dubai de 1000m zal overschrijden, omdat Dubai bekend staat omwille van haar wereldrecordpogingen. Die stad is trouwens de snelstgroeiende stad ter wereld, waar meer dan 20% van alle hoogtekranen ter wereld staan.

Voor de Google Earth fans: 25°11'51.08"N 55°16'30.35"E

Wat zijn jullie impressies?

ASHERON

Legacy Member
die kunstmatige eilanden zijn te zalig ( the palm etc..)

tja tis niet voor niets een oliestaat..

EternalSilence

Legacy Member
kheb da al eens gezien op national geographic .. :p
zotjes toch

en dan weibelt wel degelijk een beke als ge boven op den top sta, en er veel wind is, nie veel, maart wiebeld.

geef mij maar de gelijksvloers

Anoniem04

Legacy Member
Als ge dan vanboven werkt :D

Nee, dit, moest het kunnen, zou zeer prachtig zijn.

aimless

Legacy Member
Ik walg van alles wat met Dubai te maken heeft.
De werkomstanigheden zijn daar belachelijk, auswitch is er niks tegen.
Het voorbeeld dat geld de mensen gek maakt.

Zeta Reticula

Legacy Member
aimless zei:
Ik walg van alles wat met Dubai te maken heeft.
De werkomstanigheden zijn daar belachelijk, auswitch is er niks tegen.
Het voorbeeld dat geld de mensen gek maakt.
Dit zeggen is strafbaar. U banaliseert de holocaust door het te vergelijken met een bouwwerf. Een bouwwerf niet naar onze westerse normen uiteraard, maar dit vergelijken met de holocaust is er echt over. U hebt gewoon geluk dat ik geen socialist bent, of ik spande u een proces aan. Die eer laat ik aan iemand anders over.

Exorikos

Legacy Member
aimless zei:
Ik walg van alles wat met Dubai te maken heeft.
De werkomstanigheden zijn daar belachelijk, auswitch is er niks tegen.
Het voorbeeld dat geld de mensen gek maakt.
Ik wil wel eens bronnen zien... zoiets zeg je toch niet zomaar...?

the_Mirage

Legacy Member
Is zo ook. Ze werken daar met 21ste eeuw slaven. Door die hongerlonen kunnen ze de prijs drukken. Ik heb ooit de kostprijs van die eilanden gehoord, en dat was belachelijk weinig.

Die Burj Dubaj, pfff, ni echt mooi. Hij mag wel 800m hebben, ik vind dat hij die hoogte niet uitstraalt. Hij wordt te smal vanboven. Die bovenste verdiepingen hebben al meer weg van een antenne. Zo kan je met truukjes u maximale hoogte doen stijgen ja.

Exorikos

Legacy Member
the_Mirage zei:
Is zo ook. Ze werken daar met 21ste eeuw slaven. Door die hongerlonen kunnen ze de prijs drukken. Ik heb ooit de kostprijs van die eilanden gehoord, en dat was belachelijk weinig.

Die Burj Dubaj, pfff, ni echt mooi. Hij mag wel 800m hebben, ik vind dat hij die hoogte niet uitstraalt. Hij wordt te smal vanboven. Die bovenste verdiepingen hebben al meer weg van een antenne. Zo kan je met truukjes u maximale hoogte doen stijgen ja.
Een mens kan veel dingen 'horen'.

FrostByte

Legacy Member
Er is inderdaad maar één land in de wereld dat de middelen heeft en megalomaan genoeg is om dit project uit te voeren. Ik vind het persoonlijk echt wel erover en onnodig. Niets anders dan een verleningen van een bepaald lichaamsdeel.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Euhm iedereen wordt dik betaald. Voor je uitspraken doet zoals slavenarbeid toch even ter plaatse zijn geweest.

Dubai is qua normen en waarden even westers en progressief als wij. Alle mooie vrouwen lopen daar zonder burka. En ik kan u verzekeren dat schoonheid daar iets anders is al de trutjes die hier rondlopen. Vrouwen met colliers van 100.000euro en looks die topmodellen evenaren.

Dakantochnie

Legacy Member
Ik ben al enkele keren in Dubai geweest en de verhalen over slavenarbeid kloppen.

@Spliffsnatcher: is deels juist. Er zijn nog altijd een deel vrouwen die met een burka rondlopen hoor.

noccy

Legacy Member
Jongens jongens jongens toch,
Is dit nu pure jaloezie of simpelweg domme onwetendheid gekoppeld met het gedacht alles te weten.

Dubai heeft inderdaad goedkopere werkkrachten als hier, vnl indiers and pakistani's. Maar wat ge niet beseft is dat die mannen daar 5x meer verdienen als thuis. Hun onderkomens zijn ook niet van de standaard die wij hier gewoon zijn..maar meestal wel beter als de golfplaten hutten waar ze in hun thuisland in wonen.
Is te vergelijken met de polen en andere oostblokkers die hier komen werken..die zijn meer als content om aan een lager loon als de gemiddelde belg te werken en met 10 in 1 studio te wonen angezien ze hier veel meer verdienen als in polen.

En over die schandalig lage prijzen...Hmm ik heb als kind 8jaar in Dubai gewoond en werk voor de firma die Palm2 en Waterfront heeft gebouwd.
Die palms worden dus door extreem dure buitenlandse baggerfirma's gebouwd, die voornamelijk met Europese werkkrachten werken. Er zijn nu eenmaal weinig 3e wereld landen die opleidingen in IHC systemen geven of ingenieursopleidingen gericht op het baggeren.
Maar ik zou zeggen als jij 2miljard Euro voor Palm2 (middelmaat vd 3) weinig vindt, dan moet je me zeker eens contacteren en misschien kan je wel een van onze kleinste schepen leasen voor 6jaar om zoiets voor de belgische kust te bouwen?


En over die hoogte van dat gebouw..Sja bijna alle hoogste gebouwen hebben wel een reuze radiomast of een of ander uitsteeksel op de top om "extra" officiële hoogte te kunnen claimen. Een beetje zagen dat hun bovenste verdiepingen te smal zijn is dan ook maar zwak als je weet dat de meeste andere hoge gebouwen veel goedkopere trukjes gebruiken om zo hoog te raken.

Exorikos

Legacy Member
FrostByte zei:
Er is inderdaad maar één land in de wereld dat de middelen heeft en megalomaan genoeg is om dit project uit te voeren. Ik vind het persoonlijk echt wel erover en onnodig. Niets anders dan een verleningen van een bepaald lichaamsdeel.
Door dit te willen bouwen, komen ze nieuwe problemen tegen, die ze oplossen met nieuwe methodes die dan in andere projecten van normalere grootte kunnen gebruikt worden. Technologische grenzen verleggen is wel degelijk nodig.

gravendelver

Legacy Member
aimless zei:
Ik walg van alles wat met Dubai te maken heeft.
De werkomstanigheden zijn daar belachelijk, auswitch is er niks tegen.
Het voorbeeld dat geld de mensen gek maakt.

Denkt ge dat dit alleen in Dubai is, nee ze zien eens een reportage op canvas (of op welke post was het ook weer) en ze denken dat het alleen daar gebeurd. Er zijn genoeg plaatsen gebouwen in Dubai die op andere wijze opgebouwd zijn.

Dieleman_F

Legacy Member
Spliffsnatcher zei:
Euhm iedereen wordt dik betaald. Voor je uitspraken doet zoals slavenarbeid toch even ter plaatse zijn geweest.

Dubai is qua normen en waarden even westers en progressief als wij. Alle mooie vrouwen lopen daar zonder burka. En ik kan u verzekeren dat schoonheid daar iets anders is al de trutjes die hier rondlopen. Vrouwen met colliers van 100.000euro en looks die topmodellen evenaren.

De levenstijl van de rijken doortrekken naar heel de samenleving is niet bepaald slim imo.

ByTEsPaWn

Legacy Member
aimless zei:
Ik walg van alles wat met Dubai te maken heeft.
De werkomstanigheden zijn daar belachelijk, auswitch is er niks tegen.
Het voorbeeld dat geld de mensen gek maakt.
Idd, als je zo'n filmpje bekijkt dat reclame maakt voor Dubai, zie je echt enorm rijke omgevingen, superdure interieurs, diamantwinkels, etc... bourgoisie tot en met.
De arbeiders verdienen slechts zo'n 6 euro per dag, wat toch veel is volgens hun normen. Het midden oosten is nu eenmaal een groot ontwikkelingsgebied, die lonen zijn daar al redelijk hoog in vergelijking met de rest. Akkoord gaan ermee doe ik natuurlijk zeker niet.

Zeta Reticula zei:
Dit zeggen is strafbaar. U banaliseert de holocaust door het te vergelijken met een bouwwerf. Een bouwwerf niet naar onze westerse normen uiteraard, maar dit vergelijken met de holocaust is er echt over. U hebt gewoon geluk dat ik geen socialist bent, of ik spande u een proces aan. Die eer laat ik aan iemand anders over.
zucht, hou u semi- politiek getinte sarcastische boodschappen voor uzelf ok? Dit is het wetenschapsforum for crying out loud!

Exorikos

Legacy Member
ByTEsPaWn zei:
zucht, hou u semi- politiek getinte sarcastische boodschappen voor uzelf ok? Dit is het wetenschapsforum for crying out loud!
Waarom dan zeveren over die mensen hun loon? Dat gebouw is gewoon een wetenschappelijk hoogstandje...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan