Archief - Burj Dubai

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FroFro

Legacy Member
trouwes, kent niemand hier Sky Tower in Tokyo? :p

(btw; hoi jakie! :p)

Mechelaar

Legacy Member
FroFro zei:
Als ge de naeyer bedoelt, das een voormalig papierfabriek in willebroek :unsure: nu make ze der ketels :p

dude. campus de nayer in katelijne, hogeschool...

Pippoken

Legacy Member
Tjah, iedereen zijn eigen mening natuurlijk maar ik vind het gewoonweg prachtig wat ze daar doen... Eerst die eilanden (waar ze nog vollop aan bezig zijn), nu dit, nice :love: :love:. Niet mis, daar zouk wel nog is naarote willen gaan, naar Dubai :D

EDIT: BTW, tis eind 2008, begin 2009 dat het zou afzijn, nog efkes wachten dus, al denk ik dat het wel een jaar kan duren eer binnen alles 'bekleed' is en werkt, als het niet meer zal zijn

D@SîR0

Legacy Member
ByTEsPaWn zei:
Die stad is trouwens de snelstgroeiende stad ter wereld, waar meer dan 20% van alle hoogtekranen ter wereld staan.


Door de bouw van onder andere deze toren is er een schaarste van hoogbouwkranen op de wereldmarkt ontstaan, zo'n 60 % van het mondiale aantal hijskranen staat momenteel in de kleine oliestaat


van de wikipedia-pagina

Osi` zei:
Bwoah, in engeland hebben ze ski pistes in de groene velden, zo op speciaal mattekes kunde dan skieën, waarom zou dat ook niet in Dubai mogelijk kunnen hé ^^ Ge hebt ook zandboarden hé, een soort van snowboarden maar dan op zand :)

Whatever ^^
ik zie ze in dubai zo zot zijn om een kunstmatige berg te bouwen en daar dan speciale weersomstandigheden creëren om te kunnen skieën op natuurlijke sneeuw terwijl ge als uitzicht de woestijn hebt

Exorikos

Legacy Member
D@SîR0 zei:
ik zie ze in dubai zo zot zijn om een kunstmatige berg te bouwen en daar dan speciale weersomstandigheden creëren om te kunnen skieën op natuurlijke sneeuw terwijl ge als uitzicht de woestijn hebt
Airco bestaat al ;)

ByTEsPaWn

Legacy Member
D@SîR0 zei:

Door de bouw van onder andere deze toren is er een schaarste van hoogbouwkranen op de wereldmarkt ontstaan, zo'n 60 % van het mondiale aantal hijskranen staat momenteel in de kleine oliestaat
Ewel ja, da's toch meer dan 20%. :p

Ik had eerst ergens 20% gelezen in een thread en daarna 60% op wikipedia. Ik heb maar op veilig gespeeld moest iemand hetgeen ik zei volledig onderuit halen. :lol:

Een kunstmatige berg van een paar kilometer hoog?!
wereldrecord... check
ongelofelijk decadent en enkel voor rijke bourgeosie... check
nutteloos en enkel om te stoefen tov rest van de wereld... check

Dit zou typisch Dubai zijn...

Zeta Reticula

Legacy Member
D@SîR0 zei:
ik zie ze in dubai zo zot zijn om een kunstmatige berg te bouwen en daar dan speciale weersomstandigheden creëren om te kunnen skieën op natuurlijke sneeuw terwijl ge als uitzicht de woestijn hebt

Die is er al, hetzij overdekt. Of was dat een vleugje sarcasme, dat ik gemist heb?

D@SîR0

Legacy Member
ik bedoelde dus onoverdekt, want anders is't gemakkelijk. zelfs hier in belgie hebben ze al een pist van iets van een 80m hoog (weliswaar ni op nen kunstmatigen berg, maar op palen, maar da's te simpel)

Zeta Reticula

Legacy Member
D@SîR0 zei:
ik bedoelde dus onoverdekt, want anders is't gemakkelijk. zelfs hier in belgie hebben ze al een pist van iets van een 80m hoog (weliswaar ni op nen kunstmatigen berg, maar op palen, maar da's te simpel)
Die in Dubai is toch wel groter. Per definitie.

D@SîR0

Legacy Member
en voor wie er wil gaan wonen:

Burj Dubai :1 B/R apartment for sale

Apartment details: Burj Dubai, 19th floor, Lake View
Unit size: 1,103 sqft
All inclusive price: 2,500,00/- AED (transfer fee included ) (1 USD=3.67 AED)
Date of completion: 30 Dec 2008

omgerekend:
1103 sqft * 0.0929 = 102m²
250.000 AED / 3.67 = $ 68.120 = € 54.496

nu denk ik dat er ergens wel een foutje zit in de berekeningen, want op't astridplein in antwerpen betaald ge evenveel voor een studio van amper 25m²

Fr3aK

Legacy Member
Apartment details:
Burj Dubai
19th floor
Lake View
Unit size: 1,103 sqft
All inclusive selling price: 2,500,000/- AED (included transfer fee) (1 USD=3.67 AED)
Date of completion: 30 Dec 2008

Dus kostprijs zal iets van een € 681.198 zijn :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan