Archief - Burj Dubai

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Avondland

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Dit zeggen is strafbaar. U banaliseert de holocaust door het te vergelijken met een bouwwerf. Een bouwwerf niet naar onze westerse normen uiteraard, maar dit vergelijken met de holocaust is er echt over. U hebt gewoon geluk dat ik geen socialist bent, of ik spande u een proces aan. Die eer laat ik aan iemand anders over.
Geld nodig? :p


ot: zo'n project mag dan wel megalomaan zijn, het is weer een voorbeeld dat de menselijke nieuwsgierigheid en drang naar grenzeloosheid nog nooit zo groot geweest is dan nu. Steeds groter, sterker, langer, breder, ... Nu hopen dat die megalomanie ook nog voor nuttiger dingen gebruikt kan worden als zo'n prestigegebouw in Dubai.

the_Mirage

Legacy Member
Mja, "hoog"standje zou ik het nu ni noemen. Het ligt ni in een geografisch risicovol gebied, of een gebied dat last heeft van typhoons. Voor zover ik mij herinner dan toch.

Als je geld hebt is veel mogelijk natuurlijk. Als men een gebouw zoals het WTC tot 800m krijgt, dat zou ik inoverend noemen.

ByTEsPaWn

Legacy Member
the_Mirage zei:
Als je geld hebt is veel mogelijk natuurlijk. Als men een gebouw zoals het WTC tot 800m krijgt, dat zou ik inoverend noemen.
dat zou ik gewoon lelijk noemen. :p

Zeta Reticula

Legacy Member
the_Mirage zei:
...
Als je geld hebt is veel mogelijk natuurlijk. Als men een gebouw zoals het WTC tot 800m krijgt, dat zou ik inoverend noemen.
De technieken waarmee het WTC gebouwd werd en zijn constructieve aspecten op zich, zijn tegenwoordig sterk achterhaald.

Arifiene

Legacy Member
Nuja, dààr zullen ze wel niet invliegen zeker?

OT: Ik vind de meeste bouwwerken in Dubai (oa natuurlijk die prachtige eilanden) indrukwekkend. Dit gebouw dan weer niet zo, de race om de hoogste te zijn lijkt me wat ridicuul...

Emerxill

Legacy Member
Over die zgn "lage lonen" van ginder. Een groot deel van da gebouw wordt gedaan door Belgen/Belgisch bedrijf (vooral ingenieurs om dat ding zo hoog en stabiel te kunnen maken)... En wij zijn gekend van net niet de goedkoopste te zijn :p

De baggerwerken en het opspuiten van die kunstmatige eilanden daar wordt trouwens ook gedaan door een Belgisch bedrijf (Jan De Nul), en onderbetaald kunt ge die werkkrachten van jdn ook niet noemen :D.

the_Mirage

Legacy Member
Mja, off topic, ik vond persoonlijk het WTC architecturale perfectie. No horseshit en tierlantijntjes, enkel de essentie: building it high.

hybrid

Legacy Member
Exorikos zei:
Ik wil wel eens bronnen zien... zoiets zeg je toch niet zomaar...?

Kheb het gezien op canvas reportage over werknemers in Dubai elke week hangt er zich 1e op, die kwamen van india dachtik waar ze dan in dubai goed werk beloofd is, met 8 in 1 klein kamertje, van smorgens tot savonds werke ofzoiets in +45°

Exorikos

Legacy Member
Emerxill zei:
Over die zgn "lage lonen" van ginder. Een groot deel van da gebouw wordt gedaan door Belgen/Belgisch bedrijf (vooral ingenieurs om dat ding zo hoog en stabiel te kunnen maken)... En wij zijn gekend van net niet de goedkoopste te zijn :p

De baggerwerken en het opspuiten van die kunstmatige eilanden daar wordt trouwens ook gedaan door een Belgisch bedrijf (Jan De Nul), en onderbetaald kunt ge die werkkrachten van jdn ook niet noemen :D.
Er zijn ook mensen nodig die die gebouwen echt bouwen. Dat zijn geen ingenieurs (hoop ik toch als ingenieur in wording, want ik heb hoogtevrees :D)

hybrid zei:
Kheb het gezien op canvas reportage over werknemers in Dubai elke week hangt er zich 1e op, die kwamen van india dachtik waar ze dan in dubai goed werk beloofd is, met 8 in 1 klein kamertje, van smorgens tot savonds werke ofzoiets in +45°
Klinkt niet echt aangenaam inderdaad.

Garmir

Legacy Member
Voor alle architecten en architectuurstudenten waaronder ik behoor, is dubai een pareltje om naar te kijken. Wat ze daar allemaal niet realiseren is imens.

Mechelaar

Legacy Member
Een afgestuurde student van de Nayer werkt daar aan mee. toren wordt 700 meter hoog. Vandaag een korte lezing over gehoord.

Exorikos

Legacy Member
Mechelaar zei:
Een afgestuurde student van de Nayer werkt daar aan mee. toren wordt 700 meter hoog. Vandaag een korte lezing over gehoord.
De Nayer :')

chosen1

Legacy Member
prachtig wa ze in Dubai realiseren!

en over die lonen: denkt ge da Polen die hier komen werken zo dik betaald worden? als ge veel wilt verdiene dan slaagt ge uwe eige olieput maar e :p

khoop da ik volgend jaar mijn burgerlijk architectuur wa aankan dan kannek mee gaan helpe om zo'n gigantische dinge te realiseren (en shitloads aan geld binnen te halen)

Starrk

Legacy Member
:offtopic: Uw topic is zeer mooi ingeleid, ik heb ervan genoten zelfs :p.

ontopic: Waarom niet? Het concept lijkt mij prachtig als het er zal uit zien als die eerste render, imo beter dan die logge vierkante wolkenkrabbers.

Ik pleit voor meer, én hogere, fallussen in het wereldbeeld!

Burny

Legacy Member
twoen zei:
Wat ze realiseren is indrukwekkend maar persoonlijk vind ik het een oerlelijk gebouw.
(het uitzicht dan)

Ik vind het net een zeer mooi gebouw! Net zoals DekadeZ zei, eindelijk eens wat anders dan die logge lelijke vierkante wolkenkrabbers. De Petronas Towers waren al een stap in de goeie richting, maar toch nog niet echt wat het moest zijn.
Deze is prachtig :love:

Dennis'M

Legacy Member
Dubai, zoals die skipiste dat ze dara hebben gemaakt. Kzie me al op de luchthaven inchecken met men ski's "Goedemiddag naar waar gaat u" "Dubai". ze gaan is goe lachen als ze dan die skis zien alsk naar een woestijn vertrek wara het 50graden kan worden :p

twoen

Legacy Member
Burny zei:
Ik vind het net een zeer mooi gebouw! Net zoals DekadeZ zei, eindelijk eens wat anders dan die logge lelijke vierkante wolkenkrabbers. De Petronas Towers waren al een stap in de goeie richting, maar toch nog niet echt wat het moest zijn.
Deze is prachtig :love:

ik vind het te filmdecorachtig
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan