Archief - Bier koel houden op festivals

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pieta

Legacy Member
HighWire zei:
Hij heeft nochtans wel een goed punt...

Maarja, op festivals draait het tegenwoordig niet meer om de groepen en de sfeer maar om de hoeveelheid alcohol he

:niceone:

hey, zolang ge u amuseert is het toch goeie?
iedereen heeft dan gedaan met examens en school, als zij hun willen bezuipen, heb ik gene probleem mee...

El_L4mor

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik kom overal (op forum, in gesprekken, in verhalen) waar de woordjes 'festival', 'feest' en 'uitgaan' vermeld worden , de woordjes 'alcohol' , 'bier' en 'smoren/roken' tegen...
Ik vind het echt absurd hoeveel belang mensen eraan hechten. :)
Alsof je festival naar de knoppen zal zijn als je bier lauw is, en je het moet weggooien. :crazy:
Don't worry about the fucking beer. :)

HighWire zei:
Maarja, op festivals draait het tegenwoordig niet meer om de groepen en de sfeer maar om de hoeveelheid alcohol he

:niceone:

er is een grote meerderheid van festivalgangers die daar geen 3/4 dagen zat/stoned rondlopen hoor. Maar er is slechts een kleine meerderheid die daar niet af en toe eens een fris (en lekker) pintje wil drinken.

wat pieta hier boven mij zegt is trouwes een dik punt. Iedereen betaalt evenveel voor zo'n festival, en zolang de zatlappen nie al te grote hinder veroorzaken, en de boel niet verpesten voor de rest, kan't mij eigelijk niets schelen en kan ik er eens goed mee lachen :p


ontopic: putten graven enal is natuurlijk een goe plan, maar als ge een emmer vult met koud water (uit een kraantje), met daarin uw drank blijft da meestal toch een tijdje fris :). Da's mssn de makkelijkste manier.

trouwes putten graven me uw handen :p, onderschat da maar nie ze

coap

Legacy Member
gewoon die gecoolde blikjes bewaren onder ne pull ofzo in een tent helpt al een pak . Of drink het anders lauw da doek ook soms

Preske

Legacy Member
VergeX zei:
Haha, je hebt mij hiermee op een idee gebracht. Ik ga hierthuis die 3 brandblussers is meenemen ( zijn reserve en liggen hier toch maar in de kelder ). Kan best nog leuk worden om daar bier mee te koelen.

het is niet de bedoeling dat ge die gans leegspuit hé :)
ne ganse brandblusser voor 1 bierke is overdreven, altijd kleine beetjes spuiten tot het koel genoeg voelt.

Japser

Legacy Member
Sedinal zei:
eerst zilverpapier rondwikkelen en dan een natte handdoek der rond wikkelen en die nat houden en in de wind zetten .... de wind laat het water verdampen wat dan de warmte onttrekt.. zoals je net uit de douche stapt en in een winderige plak staat
,is nice !

idd
allemaal zwarte kousen rond u pinten binden en die dan nat maken en laten opdrogen (en op tijd terug nat maken)
da is zo ne truck, dermee geraakte wel tot op 10 graden zonder echt veel moeite te doen :)

Preske

Legacy Member
waarom altijd van die kwakzalfmiddelkes gebruiken als ge het gegarandeerd gekoeld krijgt met water, ijs en zout -_-

Japser

Legacy Member
preske zei:
waarom altijd van die kwakzalfmiddelkes gebruiken als ge het gegarandeerd gekoeld krijgt met water, ijs en zout -_-

door da zout smelt u ijs ook wel sneller ...
dusja minder lang koud

pamperke

Legacy Member
leg het gewoon onder het grondzeil van uw tent...
...of koop een friglo-tentje :unsure:

Hmgrwngd

Legacy Member
pieta zei:
hey, zolang ge u amuseert is het toch goeie?
iedereen heeft dan gedaan met examens en school, als zij hun willen bezuipen, heb ik gene probleem mee...

Waar heb ik gezegd dat het een probleem is? ;)

Meer nog: ik zeg: maak je geen zorgen! Als je scheef/stoned/zat/high wil raken, ga je wel de juiste mensen tegenkomen.

Alleen vind ik het absurd dat mensen er zoveel mee bezig zijn.
Vooral als mensen het hebben over drinken voor de smaak. :p Jammie.
Goedkope en makkelijk verkrijgbare highs zijn altijd lekker zeker? ;)

EternalSilence

Legacy Member
onze blikken in een sportzak leggen, met die sportzak naar de kraantjes gaan op de festivals

en heel die sportzak laten onderlopen met ijskoud water.

beste manier.

vroeger was da een kuil graven, is niet echt aangenaam zo zand hebben in u mond tijdens het drinken

Decay

Legacy Member
Putke graven ja, of krantenpapier ronddoen, erop pissen en in de zon zetten :niceone: Voor de rest neem ik geen eigen bier meer mee. Liever meer geld uitgeven dan goedkope karlsquell of cara dat maar half koud is drinken. Als ge zoveel bier drinkt op een festival ist toch wel heel belangrijk dage tenminste deftig bier drinkt imo.

metaphore

Legacy Member
Ik had ne koelbox mee met 2 flessen water van 2l ingevroren en mijn bier was ijskoud tot de 2e avond. Zaterdag en zondag was alles gesmolten dus vanaf dan was het warm bier.

Ne maat had 4 flessen van 2l ingevroren en die heeft tot gisteren middag fris bier gehad. Ge legt uw pinten gewoon ergens in de schaduw en elke keer als ge een pint uit uwe frigo pakt steekt ge der een nieuw bij om te koelen.
Werkt vrij perfect.

Chickenlal

Legacy Member
^^VooDoo^^ zei:
Zever, 2 plastieke flesse water van 2liter.
Doe het al jaren op die manier, en dat werkt perfect

Als water bevriest zet da toch uit, springt die fles dan nie?

EternalSilence

Legacy Member
tis nu nie da het ne warme zomer zal worden dus, zal het ook nie zo heel moeilijk zijn om bier koel te houden

q-ball_NBK zei:
Als water bevriest zet da toch uit, springt die fles dan nie?

normaal kunnen bij de deftige merken kwa water, het flesseke wel aan.

Terror Factor

Legacy Member
Mja,meestal is zo een fles flexibel genoeg. Ma hier zijn ze toch ook es gespronge...

ge moet uw fles ni heel vol doen,en dan een beetje plat duwe tot het water juist aan de rand komt,en dan de dop erop. zo heeft het water nog spatie om uit te zette, en dan gaat ze ni breke :)

^^VooDoo^^

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Als water bevriest zet da toch uit, springt die fles dan nie?


De aldi flessen van 2 liter hebben mij nog nooit problemen gekost in al die jaren dak het al doe op die manier ^_^

Decay

Legacy Member
Doom Dragon zei:
tis nu nie da het ne warme zomer zal worden dus, zal het ook nie zo heel moeilijk zijn om bier koel te houden

ik hoop van wel (kwestie van productiviteit op mijn plantaangelegenheden :unsure:)

dead_stop

Legacy Member
SpY^ zei:
ge vriest een vierde van uw bier in, legt da vanboven in uwen frigobox, en haalt altijd de onderste deruit, zo hebde zeker tot de 2de avond altijd goed koud bier, voor de laatste (2)dag(en), vulde die dan gewoon me koud water uit de wastent(in geval van graspop), en legt daarin de rest van de normaal nu nog klein beetje bevrozen pinten, en uw verse voorraad bier derin...., maar 1 nadeel, dattet enorm veel weegt, en ge gescheten zijt als ge die me uw zatte botten toevallig omstoot in uw tent....

bier dat bevroren is geweest is voos. eens gedaan en de gas was eruit :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan