Archief - Bier koel houden op festivals

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^^pathfinder^^

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Best beetje water uit die 2l flessen gieten voor je ze in de diepvries steekt:lol:

nee hoor, plastieken flessen geven altijd genoeg mee als ik ze boemvol in de diepvries knal.
voila se, de Killgore wéét tenminste wat echt mannenbier is en hoe het te drinken.

@ Spy: gevroren en terug ontdooid bier is goor :/

Parnakra

Legacy Member
Cartek zei:
10€ is nu niet echt goedkoop voor ne bak bier ze.
10 EUR voor een frisse bak jupiler is niet duur.

Én het is minder marginaal dan bier mee te nemen voor 4 dagen ver. (dat er mensen zijn die dat doen =/)

El_L4mor

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Je houdt je bier simpelweg koel met de notie dat je niks nodig hebt om je te amuseren. :)

niemand vindt dat grappig + ge verneukt de thread

ga weg aub

boogje

Legacy Member
El_L4mor zei:
niemand vindt dat grappig + ge verneukt de thread

ga weg aub

:unsure:

Kuil graven in uw tent/ schaduw ftw :

-niets voor nodig behalve uw handen
+
-niets voor nodig behalve uw handen

_DM_

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Op graspop liet ik m'n drank gewoon in m'n tent liggen.
Werd nooit warm, in tegendeel zelfs, twas altijd koud.

Omdat het nu eenmaal slecht weer was, op Wacken heb ik het ook nooit warm moeten opdrinken, maar daar werd het 's nachts dan ook -10, bij wijze van spreken :p
De Graspop van vorig jaar was andere koek, daar heb ik alles op 1 dag moeten opzuipen, of het was warm.

Preske

Legacy Member
de goedkope manier = frigobox met water, ijs EN zout vullen, en daar uw fleskes/blikjes bier in. de combinatie water/ijs/zout zorgt voor een chemische reactie waardoor uw drank veel sneller koelt dan enkel met ijs en water.
de snelle, duurdere manier = een emmer, de te koelen drankjes en ne brandblusser. Leg de drankskes in de emmer, en spuit er met uwe brandblusser op.

jvc

Legacy Member
Parnakra zei:
10 EUR voor een frisse bak jupiler is niet duur.

Én het is minder marginaal dan bier mee te nemen voor 4 dagen ver. (dat er mensen zijn die dat doen =/)

Op graspop kon je buiten de festivalwijde voor 30€ aan 24 blikken jupiler geraken (wat dan nog veel goedkoper was dan op de festivalweide zelf).

Dus 10€ is idd niet veel, ik kijk al uit naar Dranouter :)

Jond3

Legacy Member
ja, bier ter plekke kopen is natuurlijk een goed alternatief al moetk toch wel ff zeggen da da van die bakken bier onzin is vermits der geen glas op de camping mag, en een ganse bak bier verstoppen, mja, enjoy ;) tis ook kwestie dak een vrij lui persoon ben en mij op festivals zoveel mogelijk probeer te beperken tot van het podium, naar de tent en trug al kank voor bier bijhalen gerust een uitzondering maken ... tis eig ook vooral da alsk t bier op voorhand koop mijn ouders da betalen, en alsk t daar koop ik da zelf moet betalen zie je...

Parnakra

Legacy Member
Jond3 zei:
ja, bier ter plekke kopen is natuurlijk een goed alternatief al moetk toch wel ff zeggen da da van die bakken bier onzin is vermits der geen glas op de camping mag, en een ganse bak bier verstoppen, mja, enjoy ;) tis ook kwestie dak een vrij lui persoon ben en mij op festivals zoveel mogelijk probeer te beperken tot van het podium, naar de tent en trug al kank voor bier bijhalen gerust een uitzondering maken ... tis eig ook vooral da alsk t bier op voorhand koop mijn ouders da betalen, en alsk t daar koop ik da zelf moet betalen zie je...
Op de camping van Dranouter mag je alleszins bierbakken (en dus glas) bij je hebben.

Al kan ik verstaan dat dit bij sommige andere festivals gemeden wordt, omwille van de bezoekers.

Hmgrwngd

Legacy Member
El_L4mor zei:
niemand vindt dat grappig + ge verneukt de thread

ga weg aub

Mnee nie echt.

Ik kom overal (op forum, in gesprekken, in verhalen) waar de woordjes 'festival', 'feest' en 'uitgaan' vermeld worden , de woordjes 'alcohol' , 'bier' en 'smoren/roken' tegen...

Ik vind het echt absurd hoeveel belang mensen eraan hechten. :)
Alsof je festival naar de knoppen zal zijn als je bier lauw is, en je het moet weggooien. :crazy:

Don't worry about the fucking beer. :)

Sedinal

Legacy Member
eerst zilverpapier rondwikkelen en dan een natte handdoek der rond wikkelen en die nat houden en in de wind zetten .... de wind laat het water verdampen wat dan de warmte onttrekt.. zoals je net uit de douche stapt en in een winderige plak staat
,is nice !

Dirty_Col

Legacy Member
waarom heeft iedereen daar omslachtige trucks voor :p kuil graven en iets dekkend erover, bier erin smijten, voila. Ge hebt zelfs geen kuil nodig als ge een tent gebruikt om uw bier in de schaduw te houden :) (wel uw tent zoveel mogelijk dicht laten natuurlijk)

VergeX

Legacy Member
preske zei:
de goedkope manier = frigobox met water, ijs EN zout vullen, en daar uw fleskes/blikjes bier in. de combinatie water/ijs/zout zorgt voor een chemische reactie waardoor uw drank veel sneller koelt dan enkel met ijs en water.
de snelle, duurdere manier = een emmer, de te koelen drankjes en ne brandblusser. Leg de drankskes in de emmer, en spuit er met uwe brandblusser op.

Haha, je hebt mij hiermee op een idee gebracht. Ik ga hierthuis die 3 brandblussers is meenemen ( zijn reserve en liggen hier toch maar in de kelder ). Kan best nog leuk worden om daar bier mee te koelen.

Xoliul

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Mnee nie echt.

Ik kom overal (op forum, in gesprekken, in verhalen) waar de woordjes 'festival', 'feest' en 'uitgaan' vermeld worden , de woordjes 'alcohol' , 'bier' en 'smoren/roken' tegen...

Ik vind het echt absurd hoeveel belang mensen eraan hechten. :)
Alsof je festival naar de knoppen zal zijn als je bier lauw is, en je het moet weggooien. :crazy:

Don't worry about the fucking beer. :)

Je bent niet interessant, doe ons een plezier en probeer niet meer.

^^VooDoo^^

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Best beetje water uit die 2l flessen gieten voor je ze in de diepvries steekt:lol:

Zever, 2 plastieke flesse water van 2liter.
Doe het al jaren op die manier, en dat werkt perfect

HighWire

Legacy Member
Xoliul zei:
Je bent niet interessant, doe ons een plezier en probeer niet meer.

Hij heeft nochtans wel een goed punt...

Maarja, op festivals draait het tegenwoordig niet meer om de groepen en de sfeer maar om de hoeveelheid alcohol he

:niceone:

Alicante

Legacy Member
Op tijd leegdrinken, dan heeft het geen tijd om warm te worden. :rofl:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan